< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Druk bezig aan het eerste kindje....

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Druk bezig aan het eerste kindje....
25/03/2008 @ 18:17
Nathalie Devoldere

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
We zijn net terug van de gyne en alles is goed met de baby.
Het weegt nu 1kg250 en is groot voor z’n/haar leeftijd. De baby heeft een groot hoofd, maar we hoeven ons nergens zorgen over te maken (zo groot is da hoofd nu ook niet). Als het blijft groeien gelijk het nu doet, zal het ipv half juni, begin juni willen geboren worden.
Ik heb me goed aan mijn dieet gehouden en ben dus maar een kilo bijgekomen op die maand, wat de gyne natuurlijk wel fantastisch vond (en wij natuurlijk ook he).

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 18:26
Viena

Online Status
Hallo Nathalie,

mag ik even iets vragen? Schilder jij dan zelf de kamer? Ik hoorde dat schilderen niet echt is aangewezen als je zwanger bent. Niet dat ik je wil verontrusten, maar misschien heb jij wel andere ervaringen of info.

Groetjes

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 08:14
Nathalie Devoldere

We schilderen de kamer samen, mijn man en ik. De meubeltjes zijn volledig voor mij.
Ik heb ook gehoord dat het niet goed is, maar ja, als ik wil dat de kamer af geraakt tegen ik beval moet ik het wel zelf doen.

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 08:33

hoi nathalie,

wat fijn om te horen dat alles goed gaat met de baby.
en het is al helemaal fijn als je je kindje vroeger kan vasthouden dan voorspeld.
ga je gewoon een natuurlijke bevalling doen of een keizersnede?
of weet je dat nog niet?
en ga je fles of borstvoeding geven?

nou meid geniet ervan!!!

XXX dawy & kayleigh

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 11:34
Nathalie Devoldere

Normaal gezien zal ik onderwater bevallen, dus zonder verdoving what so ever.
Ik zal ook proberen om borstvoeding te geven, hoe lang dat weet ik nog niet, maar zeker de periode dat ik thuis ben.

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 16:26
rainbow

hoi hoi,

Fijn om te lezen, Nathalie, dat alles goed is met de kleine.
Kijk wel uit inderdaad, met het verven. Voor de meubels mag je wel verven, maar alleen met acrylverf, dat is op waterbasis. Is iets duurder, maar veilig voor jou en je kindje.
Ook ik ga nog wel wat schilderen, namelijk een oude schommelstoel, maar nog niet de puf gehad ervoor.

Onder water bevallen, oh, dat zou ik zo graag willen, maar bij mij mag het niet. Ik moet in het ziekenhuis bevallen, door mijn medische indicatie en bij ons ziekenhuis doen ze niet aan waterbevallingen
Maar als de kleine er maar uitkomt, das het belangrijkeste.
In Nl doen ze trouwen zowiezo bijna nooit aan pijnstilling. Ook ik zal het dus helemaal zelf moeten doen, behalve als er echt medische redenen zijn dat het halverwege echt niet gaat.

Hoe is het met de anderen?

Vandaag heb ik weer een echo gehad. Het vocht bij zijn niertje was gelijk gebleven, dus dat is goed nieuws. We hoeven niet meer terug voor echo's. Wel moet ik evt. langer in het ziekenhuis blijven, totdat hij goed kan plassen. Dat is normaal binnen 24 uur, maar kan dus iets langer zijn.
Maar dat is niet het ergste.
Pas als het niet goed op gang komt, dan wordt er een kinderarts bijgehaald en gaan ze kijken of ze wat moeten doen.
Ben dus wel opgelucht.
Ook weer een paar 3d fototjes meegekregen, dus erg verwend.
Ze schat dat hij rond 6/7 pond zal uikomken. Nu is hij 2200 gram, dus een mooi gewicht voor z'n leeftijd.

Ik ben wel doodmoe zeg, echt niet normaal.
Maar ik hoef ook niet zoveel meer te doen, dus dat scheelt.
Liefs en tot snel,
Rainbow en

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 19:05

he rainbow,

wat fijn te horen dat alles goed is met je
gelukkig is het niet erger geworden!
en die paar dagen in het ziekenhuis overleef je ook wel.

met kayleigh gaat alles prima.
ze is een echte eigenwijze tante
en ze zit voor kattekwaad maar dat is nou net leuk aan haar.

groetjes dawy &kayleigh

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 20:08
Saar

Nathalie, in welk ziekenhuis ga je bevallen? Dat was ook mijn bedoeling vorige keer: onderwater en zonder epi. Helaas werd het keizersnede omwille van stuitligging. Deze keer hoop ik terug op onderwaterbevalling, maar ik ben realistisch genoeg om de kansen klein te schatten.

Rainbow, goed dat het vocht niet erger geworden is. Amai, jij bent ook al 34 weken zeg!

Moedergevoel, wij hebben hier ook zo'n dametje met pit. Leuk, maar soms ook lastig hoor. Eens ze 18 maanden zijn, gaan ze wel eens uitproberen.

Volgende week terug op controle bij de vroedvrouw, geen echo, gewoon controle. Ben al benieuwd.

Nathalie, ben jij ook niet geweest deze week? Hoe was het?

Er staan nieuwe foto's op mijn profiel, onder andere van mijn buik.

Gr, saar.

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 08:13
Nathalie Devoldere

Ik zal in Oostende in het Serruysziekenhuis bevallen.
Ik ben inderdaad geweest op controle en heb hier al iets over opgezet hoor. Je zal er misschien over gekeken hebben.

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 15:18

Een badbevalling leek mij ook wel wat. Bij ons in het ziekenhuis hadden ze wel een bad maar de gyn deed geen badbevallingen (kon weer wel als je door de verloskundige geholpen werd).
Je mocht wel in bad de weeen opvangen.
Een baarkruk leek mij ook wel interessant, omdat je dan de zwaartekracht al mee hebt zeg maar.
Maar goed uiteindelijk kreeg ik na uren weeenstormen een ruggenprik en dan moet je toch gewoon op bed blijven liggen en zo bevallen.
Ben wel benieuwd dus of er hier nog iemand onder water gaat bevallen en hoe de ervaringen zijn!
Oh ja een vriendin van me had zo'n bad thuis neer laten zetten, maar toen wilde de ontsluiting niet vorderen, moest ze nog met iets van 9 cm uit het bad en naar het ziekenhuis toe.

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 16:07
Saar

Ja, ik zie het nu Nathalie. Bij welke gynae ga je? Mijn zus gaat ook naar het serruys, bij dokter De Pauw. Ze is uitgerekend voor 6 juni. Ze hoopt deze keer ook in het bad te bevallen, maar bij haar eerste is het ook een keizersnee geworden door stuitligging.

[Laatst gewijzigd door Saar - 28/03/2008 @ 20:35] - Link naar deze reactie
30/03/2008 @ 10:48
Nathalie Devoldere

Ik ga bij Dr. Ponette: de pioneer van het onderwaterbevallen in het Serruysziekenhuis. Soms doen ze een stuitbevalling onder water, maar dat hangt af van de gyne en van de grote van je bekken.

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 20:42

hallo meiden,

ik wil jullie vragen of jullie voor kayleigh willen stemmen voor baby van de maand.
o ja, ik heb nieuwe foto's van kayleigh op mijn profiel gezet!!!

XXX dawy & kayleigh

Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 08:18
Nathalie Devoldere

tuurlijk, mijn stem heeft ze al !!

Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 19:05

dank je wel nathalie.
hoe is het met jou?
het begint al aardig op te schieten en hoe is het met het kamertje?
zijn jullie al klaar?

groetjes dawy & kayleigh

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 10:47
Nathalie Devoldere

Klaar??? ba neen gij, de 2de laag wordt zondag gegeven aan de muurtjes, dan nog de meubeltjes schilderen. Dan pas kunnen we alles zetten he. tzal nog ni direct klaar zijn vrees ik

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 10:43
Svea

Online Status
Goeiemorgen ladies,
hier zijn we nog eens. En we zijn al weer een ervaring rijker, met daarbij een hele hoop vragen jammer genoeg. Een heel verhaal...
ik begin bij het begin!

Na de kijkoperatie heb ik dus geduldig afgewacht of ik ongesteld zou worden of niet. We waren ondertussen al meer als 5 weken verder, en ik vond het toch wel wat lang worden eigenlijk. Vorige week donderdag heb ik naar de gynea gebeld met de vraag of dit eigenlijk wel normaal was. Ze raadde me aan om bloed te laten afnemen voor een zwangerschapstest en om te kijken hoe mijn hormonenhuishouding er uit ziet. Mocht de test dan negatief zijn, kon ze op basis daarvan wel kijken hoe ze me eventueel kon verder helpen met medicatie.
Donderdagavond heb ik dus bloed laten afnemen en vrijdag mocht ik bellen. Rond de middag was mijn resultaat nog steeds niet binnen, dus de gynea zou mij zelf terugbellen als ze meer wist.

Vrijdagavond om 23u kwam dan uiteindelijk het telefoontje! Ik sliep ondertussen al, maar mijn man heeft met haar gesproken. Ze excuseerde zich voor het late telefoontje, maar gezien het resultaat wilde ze ons wel nog op de hoogte brengen! Ze had idd zwangerschapshormoon in mijn bloed aangetroffen. Twas nog maar heel pril, HCG 24, maar het was positief! Ze vermoedde dat het ging om een bevruchting van pas een paar dagen en raadde me aan om vandaag, maandag, een nieuwe afspraak te maken voor een bloedtest om te zien of er vooruitgang was. Supernieuws natuurlijk! Ik zag het al helemaal voor me! Hoe ik mijn ouders zou inlichten, wanneer ik +/- zou bevallen... Een slapeloze nacht dus, maar gezien het nieuws vond ik dat niet erg!

Zaterdagmorgen nog voor 6u schiet ik plots wakker met een vreemd gevoel. Ik ben meteen naar het toilet gelopen en ja hoor... de waren toch gearriveerd!

Ik kan écht niet meer volgen ondertussen... Ik zit met enorm veel vragen, ik maak mezelf gek ermee en ik kan vanavond pas naar de gynea bellen. Wat betekent dit nu?
Was ik zwanger? Ben ik nog steeds zwanger? Zoja, hoe kan het dan dat ik ongesteld word? Zonee, wat is er dan gebeurd? Ik begrijp compleet niks meer van wat er zich in mijn eigen lichaam afspeelt en dat is enorm frustrerend.

We zitten ondertussen al bijna 15 maanden te wachten op dit nieuws en wanneer we het dan krijgen, dan klopt er niks van...

Heeft er iemand van jullie ervaring met iets dergelijks? Of enig idee wat dit betekent? Is dit definitief NEE, of is er toch nog een kans dat ik toch zwanger ben???

IK WEET HET NIET MEER!!!

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 10:58
rainbow

hoi hoi,

Meisje, Svea, wat heftig allemaal. Kan me voorstellen dat je het even helemaal niet meer goed weet.
Zoals je schrijft, kan het nog steeds twee kanten op. Heb je veel bloedverlies en is het helder rood, of is het meer 'oud bloed' en een beetje?
Ik zou anders gewoon eerder bellen naar de gyn, want deze onzekerheid is wel heel heftig.
Ik heb er ervaring mee op een negatieve manier, want ik heb 3 jaar geleden een mk gehad met 5/6 weken. Ik temperatuurde toen, dus wist wanneer ik mijn eisprong had gehad. Mijn test was 2x positief, maar na een week begon ik te bloeden en was het toch fout.
MAAR!!! er zijn ook verhalen dat het wel goed kan doorzetten. Er zijn zelfs vrouwen die 9 maanden lang door menstrueren tijdens zwangerschap.
Ik vond het voor mezelf heel verdrietig, maar toch ook hoopvol. Ik had al heel lang gehoopt op een 'seintje' van dat het in elk geval zou kunnen en zo heb ik het ook gevoeld. Ik wist dat het kon, want als je HCG in je bloed kunt meten, dan heeft er niet alleen een bevruchting, maar ook een beginnende innesteling plaatsgevonden, anders maak je nog geen HCG aan.
Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen en wens je heel veel succes met deze spannende dag(en).
Laat je snel weer wat weten?
liefs, Rainbow

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 12:22
Nathalie Devoldere

wow, zo heftig allemaal. Ik hoop ook dat het alsnog kan hoor. Veel sterkte, en laat ons iets weten he.

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 12:27
Saar

Ik zou de gynae bellen!
Misschien is het innesteling? Ik heb een vriendin die gewoon haar maandstonden kreeg gedurende enkele dagen en het bleek innesteling te zijn. Ze dacht dat ze niet zwanger was en was een nieuwe kuur met clomid gestart en achteraf bleek ze wel zwanger.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >