< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Wanner ben je er klaar voor ????

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Wanner ben je er klaar voor ????
10/09/2008 @ 21:46
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Ja, ja, eindelijk verhuisd!! We genieten er echt van! Alles geraakt stilaan op orde. We hebben nog wel dingen waarvan we nog niet echt weten waar we ze willen steken/leggen/hangen etc. maar daar vinden we wel een plekje voor! 't Is wel een beetje wennen aangezien we nu een beetje verder wonen van de crèche en mijn werk en mijn ouders. Het is 's avonds dus altijd haasten om tijdig thuis te zijn zodat Enid op een degelijk uur kan eten. De 2 dagen dat ze naar de crèche gaat eet ze warm 's middags dus kan ze vroeger eten 's avonds. Maar op de andere dagen eet ze 's middags een boterham dus moet ik 's avonds snel koken zodra we thuis zijn. Ik moet dus nog een ritme vinden, want als ze naar school gaat moet ze altijd 's avonds warm eten...
Met de is ook alles goed. Ze lag drie weken geleden wel in stuit, met haar poep naar beneden, maar ze had nog tijd om te draaien. Volgende week woensdag moet ik terug op controle. Ik ben eens benieuwd of ze dan gedraaid is. Ze zit in elk geval ook niet stil. Voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik moet platliggen. Goed, hé? Ook al ben ik nu van job veranderd en ben ik net verhuisd (stress met hopen dus)! De gynaecoloog zei dat dit kwam omdat ze in stuit ligt en erg hoog in mijn buik zit. Ze mag best wel omdraaien maar ze mag ook zeker hoog blijven zitten. Mijn ribben voelen soms aan alsof ze vol blauwe plekken staan. Dat heb ik nooit gehad met Enid! Ik heb nog geen enkele kuitkramp gehad en die had ik bij de vleet met Enid! Het zuur begint nu soms wel. Da's minder leuk, maar over het algemeen heb ik nergens last van! Ik blij natuurlijk!
Met Enid is ook alles Ze praat al erg goed en dat is wel leuk want zo ontstaat er een echte wisselwerking tussen haar en ons. Zo zegt ze zelf wat ze wil etc. Ze kent sinds een paar maand ook "ik" en "mij" en "mijn" en da's wel grappig maar soms storend (bij het minste is het "ikke doen", "voor mij?" en "van mij"... Ze heeft ook nog wel last van driftbuien maar ze maakt nu wel veel mee met de verhuis dus snap ik wel dat ze het niet altijd gemakkelijk heeft. Ze "weet" ook dat er een baby in mijn buik zit maar ik denk niet dat ze het helemaal begrijpt.
Voor de rest ben ik 's avonds altijd druk in de weer met de huishoudelijke taken waar ik bij mijn ouders niet aan moest denken (dank u, mama) maar nu wel terug voor sta. 't Is een ritme zoeken, hé, dus dat gaat ook wel lukken, maar daardoor geraak ik hier dus niet vaak (en als ik hier geraak dan lees ik een beetje en daarna is de fut helemaal weg en dan kruip ik in bed). Hopelijk verbetert dit allemaal eens ik alles een beetje gewoon ben en als ik bevallen ben?
Ik ben blij dat Rien af en toe een berichtje komt posten Dat doet me een beetje denken aan vroeger, toen we allemaal verslaafd leken aan dit forum en sommigen zelfs op het werk stiekem berichtjes postten (ik dus)... waar is de tijd! Da's alweer meer dan 2 jaar geleden!!
Ik ga nu dus maar me klaarmaken en in bed kruipen! Morgen moet ik er weer vroeg uit!

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 11:47
petitje

Online Status Stuur bericht
hallo allemaal

jaja mijne pruts is nu echt een peutertje geworden! Kan niet geloven dat dat allemaal al een jaar geleden is.
We hebben goed gevierd, de dag zelf met ons 3 en oma en opa en de zondag met de rest van de familie. hij was alleen niet zo lekker, had koorts al van vrijdag en zondagavond is uitslag begonnen, heb maandag de ka gebeld en die zei 5de ziekte, als de koorts weg is en al uitslag is t al bijna over, gewoon laten uitzieken...
dus heeft ie zondag op zijn groot feest bijna enkel geslapen, ocharme.

Rien laat je wat weten over dat zwemmen anders ga ik alsnog in bilzen..

Isa en hoe gaat t nu met kris?
heb je mijn stikkers al ontvangen?

Zephke, ah eindellijk verhuisd zeg, en nieuw werk, hoe valt mee?
Hoe is t met beebje? Wanneer moet je weer op controle?

Lieveke, je kleine meid wordt groot he! 5u overdag slapen is toch goed? dat heeft denis nooit gedaan.
Hij zat heel graag in de wipper, al t maar niet liggen was eigenlijk, denk dat we die met 4-5 weken uitgehaald hebben, daarvoor zat ie ook wel eens een half uurke in de maxi cosi binnen.

Zo ga er weer vandoor, groetjes

PS: lotje hoe gaat t met de kindjes?

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 09:20

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi

Gisteren naar K&G geweest. Paulien weegt met haar 10 weken 4,5kg en is 56 cm groot. Ze zit op de P25. Volgt mooi haar lijn.Ze heeft haar serieus kwaad gemaakt voor haar spuitjes amai, Lukas moest nogal kijken, maar hij is daarna flink geweest.
IVM de reflux, of allergiën daar zijn we niet wijzer uit geworden, dus gewoon voort doen zoals we bezig zijn zeker. Ze slaapt nu ongeveer 5 uur overdag, dus ja. Ze is af en toe contenter in de wipper.
Lukas die weegt met zijn dik 2 jaar 11,5 kg en is 87 cm groot, ook niet van de grootste maar dat moet ook niet hé.
AMai twas een drukke bedoening daar.

groetjes

lieveke

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 17:05
petitje

ha rien, ja ik ben wel geintereseerd
dacht met deniske naar bilzen te gaan maar mijn vriendin heeft afgehaakt (zou ook gaan met de baby) en houthalen of bilzen is voor mij eigenlijk evenver.
En ik heb geluk ben bij de bond!
wanneer begint dat juist? kan je ergens ifo zien (site)?

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 16:57
Rien

Fleur en Petitje,

Geen zin om te gaan babyzwemmen in Hengelhoef? de gezinsbond organiseert het op een zondagochtend. zo gauw ze 10 inschrijvingen hebben, kan het van start gaan. Als je bij de gezinsbond bent kost het 60 euro (dacht ik) voor 10 lessen, anders 70 euro.

Groetekes,
Rien
Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 10:39
Rien

Gelukkige verjaardag voor Deniske!!!!!!
Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 23:28
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Eindelijk even tijd om nog eens iets te posten! Ben ondertussen verhuisd en begonnen op m'n nieuwe werk. Alles was zo rommelig en druk dat ik geen tijd vond om even langs te komen!
Proficiat Lotje met je en !! Leuke namen trouwens! Ik had het niet verwacht eigenlijk! Goed dat alles goed verlopen is en dat de kleintjes het zo goed doen!!! Probeer goed te rusten zodat je extra van ze kan genieten eens ze thuis zijn!!! Mooie foto's!!
Sorry dat ik op de rest even niet reageer (ik kom zo snel mogelijk terug) maar ik ben doodmoe van de verhuis en het nieuwe werk. Dus ik kruip maar weer in bed!

Groetjes,
Zepke

[Laatst gewijzigd door Zepke - 28/08/2008 @ 23:30] - Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 12:07
isabel

Online Status Bekijk profiel
hallo allemaal
gisteren ging het toch al beter met kris denk dat hij het zwaar heeft op z'n werk dat het daardoor gedeeltelijk komt.

Isabel

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:34
petitje

Lieveke, o dan moet je best nog veel op eigenlijk.
Denis heeft ook die omneprazole gehad, best wel lang, en nu neemt de papa die voor zijn maag.
Denis sliep ook niet overdag, maar wel snachts, al door vanaf 6 weken, en eigenlijk nooit meer dan 1 voeding moeten geven.

Isa, veel sterkte meid.
Wat rot van chris zeg dat ie niet lekker in zijn vel zit, hopelijk is dat rap beter, zou ook niet weten wat doen... es weggaan met zijn twee?

Hier gaat alles zijn gangetje, nog precies een week en denis is jarig, kan t niet geloven.
Natuurlijk moet ik nu steeds denken aan vorig jaar rond deze tijd.. maar dat zal iedereen wel hebben zekers.
Alles voor zijn feestje is besteld en inorde dus das een zorg minder.

zo ga maar weer werken, heb er net 2 vrije dagen opzitten dus werk genoeg liggen.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:01

Oei isa* Drukke moeilijke momenten dan bij u.
Veel sterkte hoor, moet zeggen ik weet niet echt tips. Ik zou zeggen proberen te praten met je man en evt hulp zoeken.

lieveke

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 08:29
isabel

hallo
allemaal

hier ik nog eens sorry dat je me niet zo vaak hoort maar zal warschijnlijk nog wel effen zo zijn

mijn broer is terug thuis hij heeft medicatie bij gekregen.
Mijn grootmoeder ligt nu in het ziekenhuis
wondroos op het flubiet.

Maar het slechste is dat mijn man tegen een depressie aankijk hij voelt het zo niet maar ik wel. Gisteren zei hij ik word geleeft. Iemand tips om hem te helpen. Zo zal jullie laten en vlug gaan werken.

Isabel

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 16:01

Hoi,

Isa* Weet je al iets meer over je broer?

ZEpke* HOe is het met je en met Enid en je beebje in de buik

Hier zijn we net terug van de kinderarts, veranderen van medicatie is de boodschap, deze avond kan ik starten met Omeprazole. Hopelijk helpt dit snel dat ook Paulien eens op haar gemak in de wipper kan liggen lachen en doen(want dat wil ze wel, maar door haar ongemak komt het er maar bitter weinig van). En ook wat beter slapen en minder wenen.

Kben toch blij dat ik nog eens naar de dokter geweest ben. Ik vroeg ook of het koemelkallergie kon zijn, de dokter zei dat dat niet zoveel kans maakt bij borstvoeding. MAar ik drink wel heel veel melk en melkprodukten, daar moest ik toch iets mee minderen zei ze.

En ze weegt al 4130 gram

Alé kga jullie laten.

lieveke

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 19:12

Isa* Heel veel sterkte hoor met je broer!!

Petitje* Ik moet meestal nog 2 maal per nacht eruit om Paulien eten te geven. Meestal slaapt ze maar tegen 23u of 24u, dan komt ze rond 2-3 uur en 5-6 uur.
Lukas is heel lief voor zijn zus hoor!

We zijn ook al twee keer naar de osteopaat geweest, vandaag is het weer iets moeilijker.
Paulien slaapt heel weinig, zo ongeveer 12u/24u dat is niet veel zenne, voornamelijk snachts wel, als we wandelen ofzo dan slaapt ze ook wel wat.

lieveke

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 11:10
petitje

isabel,

das niet zo goed nieuws zeg, heel veel sterkte voor jullie alllemaal daar en een dikke knuffel voor lennert!

Lieveke,
hoe is t met paulien, geeft ze nog veel terug? hoe zijn de nachten?
En met Lukas? Gaat tnog goed met die 2 samen?

Fleur, hoe gaat t met stien? Heb je nog meer nieuws over de bacterietjes? Nog iets gevonden?
Fijn dat je ook verlof heb nu, en volgende week naar frankrijk, fijn zeg, zal wel deugd doen.

Rien, ferre is zekers een van dees jarig? Hebje geen foto van je kapoen?

Zephke, alles oke bij jou?

Lotje hoe gaat t met de ?

Hier gaat alles goed. Denis is een echte vlegel haha. Begint steeds beter te stappen ben benieuwd wanneer t alleen komt.
En ook woordjes, vooral verstaan, gaat elke week beter en beter.
Zijn feestje komt langzaam in zicht, heb ondertussen alles gehaald.

Doei

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:10
Rien

Oh Isabel ... heel veel sterkte aan je broer, jou en jouw familie ... .
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 19:24
isabel

nee lieveke het derde is zaterdag ook gestorven

leuk dat je z'n goede vakantie gehad hebt.

Hier minder nieuws mijn broer ligt in het ziekenhuis hij heeft een epileptische aanval gedaan en het zou gezwollen zitten rond de tumor.

Isabel

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 20:31

Hoi,

Net terug van 10 dagen zee, theeft heel veel deugd gedaan moet ik zeggen, de batterijen zijn opgeladen en het weer viel ook heel erg mee uiteindelijk.
Paulien deed het ook redelijk goed eigenlijk, vlak voor we vertrokken was het een ramp kwa slapen en overgeven. Morgen ga ik voor de tweede keer naar de osteopaat.

Wat lees ik.
Lotje* Dikke dikke proficiat met je en ! Super vind ik dat je de twee hebt in een tweeling. ZE gaan het supergoed doen lees ik. Ja nog een zware bevalling, een uur persen.
KAn het geloven dat het best vermoeiend is.
Wat een schatjes zeg, mooie foto's!
Nogmaals dikke proficiat!!!!!!!

Fleur* Stien ook al 1 jaar zeg! Dat gaat toch vlug hé. Weet je al iets van de kaka van Stien? Nee zeker met het weekend?
Idd tzijn drukke dagen met PAulien.

Rien* Ferre nog koorts of is het beter? Hopelijk wel.

Isa* Wat jammer dat er 2 poesjes doodgeboren zijn, en het derde kijk ze er nu wel al naar?
Goed verlof gehad?

Alé ik ga me wat in de zetel zetten

lieveke

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 21:26
isabel

liselotje een hele dikke proficiat.

Wij zijn terug uit vakantie en zijn al een week terug aan het werk.

Vanmorgen de dierenarts moeten bellen onze poes moest bevallen en keek niet achter het jong.

tweede en derde jong dood geboren.

vanmiddag moesten we weg en tegen dat we thuis kwamen vanavond was het jong ook dood.

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:12
Fleur

Hallo,

3 berichten op 1 dag... hoelang is dat wel geleden
Stien heeft vorige dinsdag haar spuitjes gehad..maar met deze spuitjes zouden ze pas 1 week later er vanaf zien.. mr hier is het heel goed meegevallen ze is alleen iets gevoeliger als anders..
Ik heb wel haar stoelgang moeten binnen brengen bij de dokter..de laatste weken echt niet normaal.. 7-8 keren per dag is geen uitzondering meer. Ben benieuwd nr de testen van het labo, want ze komt nog goed bij enz., ze is helemaal niet ziek , mr mss toch een bacterie en dan ben ik er graag snel bij.

Rien : Oei Ferre ziekjes... mss omdat hij nu meer in contact komt met andere kindjes .. hoe valt de creche mee ? en je nieuwe job ?
Geef hem mr ne dikke van Stien..

Petitje : oh mr Denis gaat mss nog zijn groeispurtje krijgen, voor de rest doet hij het toch heel goed he ..

Lieveke: niet te onderschatten precies met Pauline erbij ... en zeker die onderbroken nachten. Dat duurt weer even voor je op je positieven bent.

Zepke : Alles kits met je ?

Hier is mijn verlof ook begonnen( eindelijk) had er echt nood aan.
Een weekje thuis werken en dan vakantie à la France !!

Groetjes
Fleur

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 14:29
petitje

Lotje een dikke dikke proficiat he meid, dubbel feliciteren zo leuk!
En een jongen EN een meisje, geweldig toch, je hebt t gelijk goed gedaan.
Blijkbaar is het wel een zware bevalling geweest, maar dat zal je rap vergeten zijn he.
Ja dat op en neer rijden zal vast en zeker wel wat energie van je vergen, maar we duimen hier dat ze snel weer thuis zijn.
Houd ons op de hoogte!

Fleur, stien al 1 jaar, amai wat gaat de tijdt toch snel, je meid doet het inderdaad prima! Ze liep al niet?
Geen foto op je profiel?

Rien, oei ferre een beetje ziekjes? Daar zijn we tot op heden nog ff van gespaard. Inderdaad op de creche doen ze veel op.
Ben je al bezig op je nieuwe werk of was dat voor september?
En ook bijna een jarige bij jou niet?

Hier gaat alles goed, lekker nu 3 daagjes thuis. Normaal waren we naar zee, maar problemen met de wagen.
Ga zo wat wandelen met mijne kapoen.
In tegenstelling tot die van jullie heb ik nog een kleine pruts, nu bijna 8 kilo en 70 cm... maar hij doet t goed. Loopt al goed met steun en aan t handje dus alleen zal rap volgen.

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >