< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » goede voornemen: vermageren

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
goede voornemen: vermageren
Gisteren @ 16:05
Evi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Liesbeth, merci voor je berichtje!! Je hebt gelijk hoor... Typisch ik... Ik kan zo vlug omslaan en het ineens niet meer zien zitten... Ben vééls te vlug gedemotiveerd ikke...
Vanmorgen woog ik 61 rond. Valt nog mee, want gisteren had ik ook nog eens pizza gegeten.
Vandaag is tot nogtoe prima gelukt!

Goed van jou ook dat die 73 weer niet meer te zien is!!!

Ik ga eens surfen voor redelijk magere gerechtjes seh!

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 20:22

Online Status Bekijk profiel
Evi: komaan hé meid; geef de moed niet op daar ben je te goed voor bezig. Vergeet deze week en ga er terug voor. Het is volkomen normaal dat je de dag na een feest meer weegt. Het eten is waarschijnlijk zouter dan thuis en dan hou jet wat vocht vast en hop... de weegschaal vindt dat niet leuk. Laat vooral je kop niet hangen.
Ik woog vorig weekend 73 maar liet mijn kop niet hangen en woensdag was het weer 72,3kg.
Ik heb gisteren ook frietjes gegeten met kippennuggets. Er was er eentje over en dat heb ik weg gedaan ipv op te eten.

Ik ben er nu snel weer vandoor want kwam eigenlijk alleen maar eventjes lezen. Maar toen ik las wat Evi schreef wou ik haar toch wat moed proberen te geven.

Een mindere dag en enkele minderen dagen zijn geen reden om de moet op te geven. Je gewoon terug herpakken en het komt goed.

succes allemaal,
Liesbeth

Link naar deze reactie
09/10/2008 @ 12:32
Evi

Hoihoi!

Arghhh... Ik ben alvast even niet goed bezig. Verleden zaterdag hahden we een diamanten bruiloft en weer veel te veel en lekker gegeten, 's anderendaags maar liefst 800gram bij.
Op maandag waren de aardappeltjes op, vergeten op het briefje te schrijven, en hadden we geen zin om helemaal terug naar de winkel te rijden, dus maar frietjes gebakken, gisteren op een demonstratie een stukje overheerlijke chocomoussetaart binnengespeelt. Aheum...
En morgen komen er vrienden op bezoek, maar omdat Steve een drukke dag heeft opstaan met het werk en we allebei laat thuis zijn, halen we gewoon pizza uit.

Waar ik dus 3 weken aan -2.5 kg had gewerkt, heb ik d'r al éne van naar de filistijnen geholpen!
En het ergste is dat ik er voor de moment ook géén zin meer in heb.
Moet me dringend herpakken.

Soms is het toch niet gemakkelijk hé!?

Ik moet toch ook écht eens leren van niet alle dagen op die weegschaal te gaan staan!!!
Yorrit doet me zelfs al na; In de week kruipt hij met éne voet in bad, zegt hij; o nee, vergeten... En hij gaat op de weegschaal staan.

Hoe gaat het met de rest?

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 06:42

Goeiemorgen ,

Waar zit iedereen????

Ik moet nu onze jongens gaan wakker maken maar moest ons eerst terug naar pag 1 brengen.

tot snel,

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 21:02

Evi: SUPER Jij bent echt goe bezig hé. Volhouden hoor meid.
Het werken valt wel mee. Als je 2 dagen terug bent merk je al niet meer dat je lang thuis was. Ik ben 7 weken thuis geweest. In september had ik ouderschapsverlof.
Lekker soepje.
Heb je al appelsoep gegeten? 4aardappels, 4 grote appels, 2l water, kippenbouillon en een klein blikje tomatenpuree. Mixen en stukjes kip bijdoen.

Hier gaat het redelijk. De middag met de collega's gaan lopen. Ik heb wel niet heel te toer meegedaan . Ze liepen wat snel en de toer was wat lang. Het eten gaat vrij goed. Ik zal me morgen of overmorgen eens op de weegschaal gaan staan.

Ik ga nog wat surfen,
tot snel,
Liesbeth

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 10:40
Evi

Iemand nog tips voor magere receptjes? Wij eten nu precies zovaak hetzelfde... Soep, vis, kip en wok..

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 10:38
Evi

Hoi!

Mijn internet valt regelmatig uit, dus als ik kort en snel genoeg ben moet het me lukken!!

Rien, als je even geen zin hebt om op dieet te gaan, kom je maar gewoon gezellig even kletsen. Je 67 kg. is toch niet slecht hé!!

Was het leuk in Bovy, daar gaan wij ook eens graag, mijn schoonouders wonen daar maar een km vandaan.

Liesbeth, valt het werken weer mee? Uit je berichtje merk ik precies op dat je lang bent thuis geweest!?

Hier alles goed, ik woog vanmorgen 60.8
Er is 2.5 kg. af en ik ben vandaag net 3 weken bezig.

Ik hoop alleen dat ik het volhou, want heb het al enkele dagen écht moeilijk! Het is dat er thuis niks ligt of ik zat eraan vrees ik.

Morgen een feestje met uitgebreid eten omdat Steve zijn grootouders 60 jaar getrouwd zijn. Die heeft wel geluk hé zeg, zijn andere ouders waren 3 weken geleden al 60 jaar getrouwd.
Straf vind ik om op 33 jarige leeftijd je 4 grootouders nog te mogen hebben!!

Verder niet zoveel nieuws.

Oja, nog een leuke tip. Ik had in de week venkel-courgette soep gemaakt!
Echt een aanrader. 1 venkel en 1 courgette in blokjes snijden, flink onder water zetten, 2 kippebouillonblokjes en wat peper. En écht een smaakvol soepje zonder calorietjes.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:03

Ik heb geen tijd maar ons topic staat op p2 en dat mag niet gebeuren!

Morgen avond kom ik zeker terug langs, dan heb ik meer tijd.

tot snel

Link naar deze reactie
30/09/2008 @ 12:01
Evi

POT... vol koffie!!!!
Mijn heel bericht weg........
Dan zal het voor straks zijn...
Pot pot pot... vol bloemen...

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 07:22
Liesbeth

Goeiemorgen,

Vorige week was niet schitterend maar vandaag ga ik terug werken en dan zou het vlotter moeten gaan.

Onze jongens waren deze morgen heel flink en daarom mogen ze nog efkes TV kijken voor we moeten vertrekken. En ik kan hier efkes passeren.
De fietsen staan klaar om naar school te rijden (kleine km) Dan kom ik snel naar huis om met de auto naar 't werk te rijden want dat is te ver voor de fiets.

Allé, we zullen eens gaan vertrekken,

salutjes
Link naar deze reactie
28/09/2008 @ 11:29
Rien

Oh dames, ik heb de eerste sinterklaaschocoladamannekes al in de winkel zien liggen
Link naar deze reactie
28/09/2008 @ 11:28
Rien

mmmmm Evi dat wokgerecht van jou ga ik eens proberen, water staat me in de mond ervan! :)

ik ben eigenlijk er niet op aan het letten, val dus ook niks af maar kom gelukkig niet bij. MAAR vanaf vandaag ben ik begonnen! Iedere avond ga ik hier proberen een berichtje achter te laten zie!!

Goh Evi, ivm Jinthe ... zou begot niet weten hoe je zoiets moet aanpakken ... het is een karakterke precies ... . Je kan haar moeilijk heel de tijd fruitpap geven he ... . Eén ding heb ik wel altijd onthouden: ze hongeren zichzelf niet uit. Dus als ze weigert ook niks anders geven. Maar man man mijn moederhart bloedt al als ik het hier typ ... . Hopelijk is het iets heel tijdelijk (sprongetje?)

Zo, ga de patatjes van mijn mannetje afgieten en in potje doen en dan gaan we wandelen in Bovy.

Dadaaaa
Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 13:29
Liesbeth

Hoi,

Met de rapte efkes binnen springen.Wat bewegen zit het hier goed maar het eten gaat moeilijker. Er is vanalles in huis en dan is de verleiding groot. Volgende week ga ik terug werken en dan gaat het een stuk makkelijker.

Evi: Jasper was ook een Flessenweigeraar. Hij was meer dan 7mnd voor jij uit een fles dronk. Hij at wel groentenpap. Je kan proberen om ze uit een tuitbeker te laten drinken. Misschien wil ze dat wel. Of melk indikken en met een lepeltje geven. Hopelijk vind je snel een oplossing.

Ik ben er snel weer vandoor want er wachten nog wat klusjes.

tot snel,
Liesbeth
Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 10:48
Evi

Niemand meer langs geweest!?

Gisteren een erg moeilijke dag gehad... Ik had gewoon zin in alles wat niet mocht. Door wat vroeger te gaan slapen ben ik gelukkig overal kunnen vanaf blijven...

Nu nog leren om niet alle dagen op die weegschaal te gaan staan!!!
Vanmorgen woog ik 61.4kg
Het gaat er vlot vanaf, maar dat is dankzij de borstvoeding denk ik.
En het ritme denk ik... Zo weer gaan werken met nog een klein ukje in huis, amai de tijd die vliegt om.
Die extra beweging voel ik wel!!!

Iemand raad voor mij? Het heeft wel niks met dit topic te maken, maar ons Yinthe wil dus door de dag niet eten op haar fruitpap na... Ze weigert haar groentjes en haar fles. 's Morgens zet ik haar af bij mijn schoonmama om 9u15 en 's avonds als ik haar ophaal om 18u30 heeft ze dus enkel wat fruitpap op. Niks van vocht... De fles weigert ze al van haar 10 weken. Natuurlijk is ze dan uitgehongerd en drinkt ze veel bij mij. Om de 3u, ook 's nachts... Ik heb al verschillende spenen geprobeerd, melk vers, uit de vriezer, wat kouder, wat warmer, andfere houdingen... Maar ze weigert pertinent. Qua eten neemt ze de nacht nu voor de dag... Ze is wel goedlachs en zeker niet te mager...
Mijn schoonmama heeft écht al alles geprobeerd, maar Yinthe wordt telkens boos... En écht boos hé, ongelooflijk voor zo'n klein meisje!
En ik.. Ik heb géén idee hoe ik het moet aanpakken...

Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik dit er even tussen smijt,...

Groetjes!!!

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 11:02
Evi

Toch nog eens vlug op Rien roepen!!!

Riiiieeennnn?????????????
Waar blijf je???
Lukt het een beetje???
Kom op hé, op naar die 64!!!!!!!!!!!!!!

[Laatst gewijzigd door Evi - 25/09/2008 @ 11:03] - Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 10:50
Evi

Hey Elke, goh, voor één iemand alleen komt dat inderdaad niet vlug op tafel. Spijtig. Verder wokken wij ook niet zoveel hoor. Niet omdat we dat niet graag lusten, maar omdat ik er niet zo veel verstand van heb... Waar anderen dan weer zeggen dat eigenlijk alles in de wok kan... Ik ga me er toch eens achter zetten om wokreceptjes te zoeken.

Gisteren of de dag voordien was nog in het nieuws dat water drinken niet zou bijdragen aan een dieet??? Toch straf dat ze elke keer wat anders vertellen. Ik blijf er toch maar lekker mee doordoen, het helpt mij toch wel een beetje de honger tegen te houden. Zet je ze goed in het zicht? Dat vind ik wel helpen... En dan niet een paar slokjes drinken, maar meteen een klein glas!

Ik had het probleem ook van 's avonds teveel te eten. Bijgevolg dat we eigenlijk minder middag maken. Juist genoeg zeg maar... En de snoepkasten en de frigo verder vrij leegstaan. Op Yorrit zijn schoolkoeken na, gelukkig heb ik nog nét het fatsoen om van zijn koeken af te blijven!!!
Maar ik heb het geluk dat mijn man mee op dieet is, dat scheelt ook hé!! Hij is dan wel een stuk in de meter negentig, maar zat ook een stuk boven de 100 kg. (107 à 108) Hij is intussen al 5 kg. kwijt.
Maar doet dan ook aan tennis en joggen.

Ik woog vanmorgen 61.6. D'r is weer en klein beetje af. En tot nogtoe lukt het me om alle dagen eventjes te steppen en wat buikspieroefeningen te doen.

Nu maar hopen dat ik het eens kan volhouden!!! Ik ben zo wat ze noemen ne échte jojo'er...
Maar we zullen vooreerst maar beginnen met optimistisch denk hé!!

Liesbeth? Muis? Lukt het bij jullie een beetje om het vol te houden??

Grtjs

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 20:32

Evi, klinkt inderdaad heel lekker, maar mijn ventje is geen woktype, dus is altijd vr mij alleen & dat motiveert ook nt echt he.

Al 2 dagen niets gesnoept, maar eet 's avonds wel teveel. Foei foei
Ook mijn water drinken blijft een probleem. Ik moet mezelf er echt toe forceren.

Ga me morgenvroeg nog eens wegen en dat als echt startgewicht noteren.

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 11:08
Evi

Zeg muis... Niks beschaamd zijn zenne!! En onderschat bv. mijn gewicht maar niet, ik ben maar een kleintje van 1m59. En eigenlijk ook licht geknookt. Op mijne 18de verjaardag woog ik 48 kg. en ik had zelfs nog hennig poep en benen onder. Dus kilo's zeggen ook niet alles hé!!

En alle beetjes zijn goed, wat eraf is is eraf!!!!
Goed gedaan dus!!

Ach Liesbeth, het had nog erger gekund bij panos hé, als je bedenkt dat kip supergezond is, is het alleen nog de saus...

Waarvoor ik eigenlijk eens vlug binnenspring.
Ik heb nog een suuuperlekker maar héél gezond wokgerechtje.
En het leukst van al, het gaat nog snel ook en je hebt amper afwas!!!

Bij de pastagerechten denk ik, in de winkel vind je van het merk Soubry, een blauw pak, een doos van 20 op 30 cm, wat wokmie noemt.

Je bakt eerst wat kippeblokjes (of vis kan ook) en dan doe je er alle stukjes groentjes bij die je graag lust (wij doen altijd; spruitjes, worteltjes, paprika, champignons en courgette samen) dus in de wok wat gaar laten worden, dan een hele klets water erbij (staat op de doos, 345 ml geloof ik) en dan dus die wokmie er bijdoen. (wokmie zijn van die hele kleine staafjes, precies grote vermicelli of ook een beetje noedels achtig). Even flink laten opstoven zodat al het vocht is opgenomen en dit is geloof me, overhéérlijk. Oja, bij de groentjes doen wijzelf nog peper, zout en een kippeblokjes omdat we erg van gekruid eten houden.
De spruitjes koken wij wel even vooraf natuurlijk. Maar de meeste doen die er zelfs niet bij, dat is maar omdat mijne man dat énorm graag lust.

En wat ik ook een tip vind. Koop de groentjes in het wat groter en snij ze allemaal in één keer. Blancheer ze en stop ze elk appart in de diepvries. Dan heb je de keer erop in 10minuten een super lekkere wokschotel.

Eerlijk waar, als we dat 's avonds eten, ben ik 's morgens steevast een beetje lichter.

Wij hebben dit dus in het weekend gegeten.... En joehoee... Vanmorgen woog ik 61.9!!

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 08:59
Liesbeth

Muis: je moet helemaal niet beschaamd zijn hoor.Jij weegt inderdaad wel meer dan ons maar dat is geen probleem. Wat heel goed is van jou is dat je er iets aan wil doen. En wij hopen dat we jou daarbij kunnen helpen. Stilletjes afvallen is het beste. Als je heel snel afvalt is de kans groter dat je een jojo wordt hé.
Veel moet en we gaan jou helpen.
Van waar ben jij?

Evi: buikspieroefeningen. Amai; , ook al waren het er "maar" 25. Dat is nu echt niks voor mij.
Super van jou op de kermis. Echt goe gedaan. En dat heeft de weegschaal je ook al verteld hé.

Gisteren gaan winkelen en bij de Panos kon ik de verleiding aan een warm kip cury broodje niet weerstaan. Jaren geleden dat ik dat regelmatig en het was nu een eeuwigheid geleden. Het zou nie mogen maar ja, soms is de verleiding te groot.

groetjes en aan allen een "gezonde" dag gewenst
Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 19:31
Muis

hoi,

ik lees stiekem mee maar voel me zo beschaamd da ik zoveel weeg, jullie zijn grassprietje in mijn ogen.
Ik ben wat afgevallen, enkele 100 gram. Beter zo dan drastisch en ongezond.
Was al tevreden.

ik moet er wel opletten dat ik genoeg water drink...
de fles staat bij mij in klas, maar ik grijp er nog teweinig naar.

de moed hé allemaal!

Muis

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]