< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Het duiveluitdrijvingsclubje

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Het duiveluitdrijvingsclubje
19/03/2008 @ 14:46
M.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

ik kom even laten weten dat mijn 1e werkdag nog al bij al goed verlopen is. ik heb wel nog geen eigen bureau, die is besteld en t zal wel nog een paar weken duren dus voorlopig is t wat behelpen maar ik heb wel al een mooi plaatsje gevonden voor Laurine haar foto te zetten t was leuk dat ik er zo af en toe eens kon naar kijken
aangezien ik maar moest werken van 13u tot 17u is t wel heel rap gegaan, morgen en vrijdag zal t wat anders zijn, 2 volle dagen na elkaar maarja we gaan t wel overleven zeker?
t is een leuke baas en fijne collega's dus ik kan niet klagen, er speelt ook muziek wat ik wel tof vind
nu is t wel nog wat wennen en t lijkt allemaal wel wat veel om te onthouden maar met tijd komt het wel.
t is ook wat zoeken nu op de balans te vinden tussen huishouden en werk en mijn
ik heb niet echt graag dat het rommelig is maar wil ook veel met Laurine bezig zijn dusja even zoeken
wat de opvang betreft, we hebben maar besloten om iets anders te zoeken want zo gaat het niet voorlopig is Laurine bij mijn ouders en schoonouders dus we moeten ons niet echt haasten
ik ben gisteren langsgeweest in een mini-creche maar t was niet helemaal naar mijn gedacht
heb nog een grote creche, nog 2 kleine creches en een om om te bezoeken
waar gaan jullie kindjes eigenlijk naartoe?

sjattieke, hoe is t nu met Pieter? al beter?
heb je bij K&G die boek over eten niet gekregen? daar staat op een van de laatste bladzijden een ganse lijst met wat ze mogen eten op welke leeftijd. de boek heet 'aan tafel!'
wat mogen ze allemaal eten voor 6 maanden: andijvie, aubergine, bloemkool, broccoli, chinese kool, courgette, knolselder, kropsla, postelein, pompoen, tomaat, veldsla, venkel, witloof en wortelen en spinazie (redelijk veel dus) maar let er wel op dat je geen nieuwe aardappelen gebruikt, dat mag pas vanaf 8 maand

ga jullie laten want mijn is wakker aan t worden

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 08:38
Claudia

m ik weet niet of sjattieke uit belgie komt want in nl krijg je zoiets niet.. hier zit ik bijvoorbeeld met de vraag.. lucas krijgt nu om 11 een fruithapje met 1 kruimel liga erin.. maar moet ie dan nog borstvoeding op dat tijdstip krijgen.. hij krijgt nu nog de helft erbij.. ik heb dus ook geen idee.... want hier krijg je dus echt geen info enne ik moet pas 10 april weer naar het buro en de laatse keer was in januari....

fijn dat het meeviel op je nieuwe baan!!

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 15:24
reb

hey claudia, hoeveel fruitpap eet lucas ongeveer? Tegen mij hebben ze gezegd dat ze vanaf 150 à 200gr een volledige maaltijd binnen hebben en dus geen extra melk meer moeten hebben! (max 250 à300gr)
Ik hoop je hierbij iets geholpen te hebben...

Hier hebben we ook het boek gekregen van Kind en Gezin. Ik vind het echt wel handig!
Ik wil best wel dingen opzoeken voor jullie.. laat maar weten als je met vragen zit!

Malika, hoe is de werkdag vandaag verlopen? En hoe gaat het met je kleine schatje? Binnenkort hebben jullie beiden weer een goed ritme gevonden! 't zal wel lukken!
Mijn dochtertje gaat bij een onthaalmoeder,niet zo ver van ons huis vandaan! Er zitten ongeveer 6kindjes, van verschillende leeftijd! Ik vind de huiselijke sfeer belangrijk. Zo leert Floor daar ook dat ze van de plantjes enzo moet afblijven, in een creche is het allemaal zeer steriel vind ik! Ook is onze onthaalmoeder echt wel met de kindjes bezig, zo maken ze een kroon voor een verjaardag, tekeningen met pasen, kerstmis, bakken ze cakjes of maken ze samen pizza. Natuurljik doet ze dit met de oudste kindjes, maar elke kindje heeft zijn inbreng naar eigen kunnen! Ik ben er heel tevreden over.

sjattieke, leuk dat het lukt met de patatjes! Laat het hem smaken!!

vrolijk Pasen dames
niet te veel eten hoor

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 16:38

Hi girls !

Hier alles ok, bijna aan het eind van de eerste werkweek bij Deloitte. Alles valt goed mee hoor. Heb natuurlijk nog niet zoveel werk als ik zou willen, maar zal allemaal wel in orde komen.

Nanique is een beetje op de sukkel. Vorige week mee bij de dokter geweest ivm verstopte neus waar ze niet vanaf geraakte en koorts. Ze heeft antibiotica gekregen, en is ferm verbeterd. Maar....nu heeft ze de laatste twee dagen heel erg veel last van diarree. Zo erg zelfs dat we haar soms drie keer per dag moeten wassen en omkleden.
Vorige week kreeg ik melding van de crèche dat er een kindje met Rota zat, en ben nu heel erg bang dat ze er ook van heeft.
Ik heb zonet naar de kinderarts gebeld, en die zegt dat het ook goed mogelijk is dat dat een reactie is op de antibiotica. Ik ga vnvd om Lacteol, en dat moet ze vijf dagen nemen. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Overmorgen verhuizen we, en morgen krijgt iedereen een halve dag verlof voor Pasen, dus dat komt heel erg goed uit.

Groetjes en prettig paasweekend !
Neleken

Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 11:26
reb

leuk Neleken dat je je draai vindt op je nieuwe werk!
't is normaal he dat je in het begin niet direkt zoveel werk heb, maar voor je het weet ben je helemaal ingewerkt hoor!

aiai, ik hoop dat je kleine meid geen rota heeft!
verzorg ze maar goed!

groetjes

Link naar deze reactie
22/03/2008 @ 10:50
M.

hoi,

heb nu eindelijk ook weer eens wat tijd om langs te komen, donderdag en vrijdag gaan werken en dan nog wat bezig zijn met Laurine en de dag zat er weer op.
de 1e week is snel gegaan, heb al veel bijgeleerd en t is echt wel een leuke job. moet wel werken op paasmaandag maar mijn man ook dus dat geeft nog niet zo.
we hebben ook opvang gevonden: een creche hier in de buurt
t is met 2 verzorgsters, er is veel plaats om te spelen en alles ziet er heel netjes en leuk uit
ook de verzogsters leken me heel lief en vriendelijk
volgende week gaan we langs voor de inschrijving en denk dat tegen begin april Laurine dan naar daar zal gaan
voorlopig gaat ze naar onze ouders en vind dat nu wel even goed
zo kan ik wennen aan de nieuwe job zonder te piekeren of alles wel ok is met mijn
nuja, heb een goed gevoel bij de creche dus t zal ook wel meevallen
t is wel een redelijk dure creche, in vergelijking met de opvang die we hadden maar voor ons heb ik het over, betaal liever wat meer en dat ik met een gerust hart ze kan daar laten dan dat ik minder betaal en geen minuut op mijn gemak ben, want amaai, ben in plaatsen geweest ik schrok echt hoe t er aan toe ging!
enfin, nu maar lekker genieten van t weekend met mijn ventje en dicht bij mij

claudia, wat stom dat ze in Nl dat boek niet geven, is echt wel handig hoor! kan je niet echt helpen met dat bv vraagje, heb hier altijd flesjes gegeven maar denk dat het op t zelfde neerkomt
als ze genoeg vaste voeding binnenkrijgen hoef je geen melk meer te geven
maar meestal geven de kindjes dat zelf wel aan ook hoor

reb, ik had ook zitten zoeken naar een om want dat hadden we in de 1e plaats gereserveerd maar er was er nu slechts 1 meer vrij en daar stond het me absoluut niet aan dusja...
hoe is t trouwens met je , t gaat ook goed vooruit hé!

neleken, fijn dat de 1e week zo goed is meegevallen
hoe is t nu met Nanique? en is de verhuis wat meegevallen?

groetjes

Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 10:28
reb

Veel gevonden dames?
Floor begrijpt er nog niet veel van, maar mama vindt het wel lekker hoor

Malika, ja, er is geen overschot aan kinderopvang he! Hier bij ons moet je al bijna gaan reserveren voor je zwanger bent! Onverstaanbaar!
Je kleintje zal in de creche ook wel goed zitten hoor! Alles heeft zijn voor en nadelen! Geniet nu nog maar wat van elkaar!

hier gaat alles goed! het of spartelt vrolijk rond in mijn buik! zalig gevoel!!

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 13:53
M.

hoi allemaal,

iedereen een leuk paasweekend gehad?
hier alles ok, t paasweekend is voorbij gevlogen en heb gisteren moeten werken dus t was geen lang weekend.
zaterdag vooral veel in t huishouden gedaan en wat extra met Laurinetje bezig geweest
zondag bij de familie en ja ook hier zijn de klokken geweest bij de grootouders: kledij en chocolade, deze laatste mogen we dus zelf opeten heel lekker maar slecht voor de lijn hihi
we zijn ook naar K&G geweest vorige week met Laurine, ons meet nu al 70,5 cm en weegt 7,620
ook haar bovenste tandjes beginnen nu klaar te zitten
ik moet zeggen, ze heeft er wel behoorlijk wat last van: moeilijk eten, minder slapen en hangerig zijn
t is vooral haar melk dat ze niet meer wil drinken of zou die niets met de tandjes te maken hebben? wanneer waren jullie kindjes de melk beu?

hoe is jullie pasen geweest? veel eitjes geraapt zoals reb vraagt?

reb, waren er bij jullie trouwens veel eitjes te vinden?

groetjes

Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 16:43
Claudia

nou hier geen eitjes geraapt hoor.. is lucas ook nog een beetje klein voor he.. maar goed ik ben niet zo een chocolade eter dus wij hebben helemaal niet extra gegeten met pasen.. wel een luxe ontbijtje gemaakt maar dat was het ook ...

nou voor de rest is die stomme ongi weer weg dus we kunnen er weer voor gaan.. maar goed we zien wel want wil me nu echt niet met groene dagen etc gaan bezighouden.. zie wel of het toevallig gaat lukken he!!

hier vind lucas de fruithapjes super en ga over twee weken beginnen met de groentehapjes... ben eens benieuwd hoe hij dat gaat vinden... ik wil lucas geen opvolgmelk gaan geven maar hoop wel dat ik niet meer al te lang nog borstvoeding erbij hoef te geven naast het fruit en dadelijk het groentehapje.. want dat kolven vind ik echt niet leuk meer op het werk.. maar ben ook weer te starkoppig om gewoon oover te stappen op flesvoeding he.. ach ja die paar weken of wat het zal zijn houd ik ook nog wel vol he...

Laurine groeit ook goed he.. afgelopen week lucas eens zelf gewogen en hij zit nu rond de 8.4 kilo met kleren aan.. heb geen idee of het aan de tandjes kan liggen dat ze nu minder goed de melk drinkt.. maar je vraag vind ik wel interessant...

gr

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 13:52
M.

hoi allemaal,

hier nog steeds een met veel tandjespijn
gelukkig slaapt ze goed door de nacht, t is vooral tegen de morgen en overdag dat ze t moeilijk heeft
ik zie het gaatje al mooi dus hoop dat het niet te lang meer zal duren eer de tand er door komt
maandag moet ze voor de 1e keer naar de creche dus maar dat ze van die tandjes af is tegen dan hoor

vannie, succes bij de gyn en laat dan maar gauw weten hoe t is gegaan
oja, de letters zijn gelukt hoor, thx

ann, ik geraak precies niet op de site zal straks nog eens proberen
hoelang blijft je vriendin? is zijn Duits of gewoon verhuisd naar daar? wel leuk dat jullie contact blijven houden zeg, meestal verwateren die dingen zo snel hé
groot gelijk dat je zo stoeft over Lubbe, hij heeft het super gedaan zo te horen en dan mag je t wel eens zeggen
hoe werkt dat boekje en die kalender en waar haal je die? had er nog nooit van gehoord

groetjes

Link naar deze reactie
27/03/2008 @ 21:57
sjattieke

hey dames!

Kom maar snel eventjes laten weten dat alles in orde is en dat we nu een weekje op vakantie gaan, een bungaloke met sauna zonnebank en jacuzzi ... lekker genieten!! en de week erna al meteen gaan werken :(

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 08:10

Hi girls,

Anntje, veel amusement! Geniet met volle teugen van de sauna's.

M., alles ok met de tanjespijn ?

Reb, leuk hé die bewegingen. Ik mis ze soms nog. 't Zal echter nog wel eventjes duren vooraleer ik het opnieuw zal voelen. Met de nieuwe job willen we nu toch nog een beetje wachten. We zien wel.

Bij Nanique nog steeds geen spoor van tandjes. Sinds vorig weekend zit ze heel mooi alleen rechtop. Ze zwaait af en toe nog wel eens achterover of opzij, maar ligt er dan zelf mee te lachen. 't Is zo'n schatje.
Vorige week heel erg veel last gehad van buikloop, maar dat is nu ook over. Gelukkig, want je zag haar zo vermageren. Gelukkig heeft ze een beetje reserve .

Voor de rest alles rustig. Mijn tweede week bij Deloitte zit er ook al bijna op, en alles begint stilaan op z'n plooi te komen. Vorige week had ik het een beetje moeilijk met het feit dat ik weinig of geen werk had, en ik kwam van een hele drukke job, waar ik van 's morgens tot 's avonds heel erg goed wist wat te doen.
Natuurlijk kan ik niet verlangen dat dit van de eerste week op een nieuw werk ook zo is. Het zal nog eventjes duren vooraleer ik terug in de routine zit, en dat heb ik nu aanvaard.

Enfin, ik ga aan de werkdag beginnen sie.

Groetjes en prettig weekend !
Neleken

Link naar deze reactie
30/03/2008 @ 14:00
M.

hoi allemaal,

kom ook nog snel even langs nu Laurine ligt te slapen.
met de tandjespijn gaat het al beter, de tand zit er nog steeds niet door maar de pijn is precies wat beter.
alleen dat eten wil precies maar niet meer goed lukken de ene dag wil ze alleen maar melk en de andere dag alleen maar vaste voeding.
ze heeft nu ook ferm last van een loopneus, amaai zou er moeten een zakje aanhangen.
vandaag een lekker rustig dagje thuis, we gingen wel graag nog eens gaan wandelen zijn naar de paasfoor maar t weer is er niet echt naar
we zijn gisteren bij dreambaby geweest voor een nieuwe buggy te kopen en ging hem graag eens inlopen
degene die we hadden is al een redelijk oude en er was geen voetenzak bij en er stond geen kap op, ook het systeem om de kindjes vast te hangen was niet echt dat dusja terug ons geld uitgegeven
hoop dat we er content van gaan zijn
t is een driewieler van Quiny, een beetje bruin/zwartachtig, zodat het ook nog gaan als we hier nog een zouden krijgen.
morgen dus de 1e dag creche voor Laurine, zal vast wel even
gelukkig ben ik t op t werk al wat gewoon maar denk om toch even te bellen over de middag hoor
mijn ventje is ook thuis in de voormiddag dus we gaan ze samen kunnen brengen. hopelijk valt het wat mee

sjattieke, geniet maar van t weekje verlof

neleken, fijn dat het lukt op je werk en ik begrijp wat je bedoelt hoor, hier zijn men werkdagen ook nog niet zo supergevuld, t is zoals je zegt, je kunt het al niet allemaal kunnen van de 1e week hé
leuk dat Nanique alleen begint recht te zitten
zelf geen last gehad van de buikloop? t is een beetje een plaagje geweest heb ik gehoord

groetjes

Link naar deze reactie
30/03/2008 @ 18:34
Claudia

ja hier dus nu echt de buikgriep.. t is dat ik de examens vrijdag vergeten (tja dat is weer een ander verhaal) heb en ik dus maandag naar school moet anders zou ik me ziekmelden....

Link naar deze reactie
01/04/2008 @ 13:43
M.

hoi allemaal,

Laurine haar 1e dag in de creche gisteren is goed meegevallen
ik zat er wel mee in en heb er gans de dag zitten aan denken t was met een klein hartje dat ik haar heb achtergelaten en zelfs mijn ventje (die er speciaal verlof voor had genomen) had het er moeilijk mee
heb dan ook tijdens mijn middagpauze gebeld om te vragen hoe t met haar was
ze heeft goed geslapen, flink gegeten en veel gespeeld
ze zeiden dat t een brave meid is maar dat ze niet kan stilzitten
toen ik ze s avonds ging ophalen zat ze op de arm van de verzorgster en ze keek zelfs niet op naar mij toen ik haar riep, zo enthousiast over de kindjes en al t speelgoed
nuja dat is dan wel een goed teken, blijkt dat ze t leuk vind
ze was wel bekaf hoor s avonds
hopelijk gaat het donderdag en vrijdag even goed, t is dan wel 2 dagen na elkaar maar t zal wel gaan zeker?

claudia, hoe voel je je? al wat beter hoop ik? en wat was dat nu van je examens?

groetjes

Link naar deze reactie
01/04/2008 @ 17:39
reb

hey leuk Malika dat de creche zo goed verlopen is;.. een goede start is heel veel waard he!!!

claudia, ja wat is dat daar allemaal? ik kan niet zo goed volgen?

alles ok met de rest van de meiden en hun babes?

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 09:30
Claudia

nou vrijdag was dus een dag dat echt alles misliep.. noem het op en het ging mis.... nou alles zat dus al tegen en het huilen stond me nader dan het lachen en toen zat ik in de auto naar huis toen viel me opeens in dat ik vergeten was de examens die ik moet nakijken vergeten was op te halen. Dus ik terug was diegene al weg die alleen maar in de desbetreffende kast kan waar die examens liggen.. Ik dus nog meer aan het balen... toen was ik natuurlijk al laat en moest ik snel naar huis want lucas moest eten.. zit ik natuurlijk de hele weg achter een tractor en zijn er zelfs twee omleidingen... nou heb even moeten uithuilen toen ik thuis kwam hoor...dit gebeurde er ook die dag..

ik werk op een school en ik heb nog geen vast contract. Ik had dus die dag een gesprek met een directeur die bepaalt of ik mag blijven. Eerst was dit al zeker maar die directeur is in maart vertrokken naar een anderen school en nu werd ik opnieuw beoordeeld want die 1.5 jaar lange beoordeling van die directeur deed er niet meer toe want hij is er nu niet meer...wat al stom is natuurlijk. Nou zegt die directeur na twee lesbezoeken dat ik hele leuke lessen geef een heel leuk contact heb met de leerlingen en dat er een hele leuke sfeer hangt en dat hij tevreden was maar dat hij toch twijfeld of ik mag blijven omdat het te goed ging!!! Nou ja zeg toen werd ik toch even onder een koude douche gezet.. snap het nog steeds niet. wat is dat nu voor een domme opmerking.....

ach de rest van het weekend heb ik de bruikgriep gehad maar nu is weer alles goed en de examens zijn nagekeken...ik bedoelde met het ziekmelden.. echt ziekmelden omdat ik me niet goed voelde hoor..

zaterdag wordt lucas gedoopt.. we houden het maar heel klein maar leuk is het wel he.. o ja vanmorgen rolde hij zich voor het eerst om.. hij heeft het nu een paar keer gedaan maar kan zich nog niet omrollen en raakt dan een beetje in paniek...

fijn dat ze het zo geod naar der zin heeft bij de opvang! weer een geruststelling zeker he!

gr

[Laatst gewijzigd door Claudia - 02/04/2008 @ 09:31] - Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 09:51
reb

ai ai ai claudia, dat was wel een rot dag zeg!
en wat een rare redenering van die directeur? Misschien heeft hij gewoon slechte humor? In ieder geval, zo ga je niet om met mensen vind ik! Wanneer weet je nu of je mag blijven of niet?
Ik hoop met je mee van wel, maar ik geloof er wel in hoor

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 14:43
M.

claudia, wat rot zo'n slechte dag gehad t is nog vaak zo dat op zo'n dag alles was kan misgaan dan ook misgaat
gelukkig helpt het meestal om eens goed te nadien
wel stom van die directeur, ik begrijp zijn redenering ook niet hoor
hij noemt alleen maar positieve dingen op en dan zegt hij zoiets
wat wil die man dan wel?
hij zou juist blij moeten zijn dat het goed gaat!
wanneer ga je defninief zijn beslissing weten?

reb, bij jullie alles ok? weinig te melden?

groetjes

Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 09:40
reb

ja hoor, alles goed! alles verloopt rustig zoals het moet!
idd weinig te melden, buiten het feit dat ik terug erg moe ben en dus veel slaap... saai leven!
Floor wordt bijna 1, de tijd vliegt...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >