< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Het duiveluitdrijvingsclubje

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Het duiveluitdrijvingsclubje
22/03/2008 @ 10:50
M.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

heb nu eindelijk ook weer eens wat tijd om langs te komen, donderdag en vrijdag gaan werken en dan nog wat bezig zijn met Laurine en de dag zat er weer op.
de 1e week is snel gegaan, heb al veel bijgeleerd en t is echt wel een leuke job. moet wel werken op paasmaandag maar mijn man ook dus dat geeft nog niet zo.
we hebben ook opvang gevonden: een creche hier in de buurt
t is met 2 verzorgsters, er is veel plaats om te spelen en alles ziet er heel netjes en leuk uit
ook de verzogsters leken me heel lief en vriendelijk
volgende week gaan we langs voor de inschrijving en denk dat tegen begin april Laurine dan naar daar zal gaan
voorlopig gaat ze naar onze ouders en vind dat nu wel even goed
zo kan ik wennen aan de nieuwe job zonder te piekeren of alles wel ok is met mijn
nuja, heb een goed gevoel bij de creche dus t zal ook wel meevallen
t is wel een redelijk dure creche, in vergelijking met de opvang die we hadden maar voor ons heb ik het over, betaal liever wat meer en dat ik met een gerust hart ze kan daar laten dan dat ik minder betaal en geen minuut op mijn gemak ben, want amaai, ben in plaatsen geweest ik schrok echt hoe t er aan toe ging!
enfin, nu maar lekker genieten van t weekend met mijn ventje en dicht bij mij

claudia, wat stom dat ze in Nl dat boek niet geven, is echt wel handig hoor! kan je niet echt helpen met dat bv vraagje, heb hier altijd flesjes gegeven maar denk dat het op t zelfde neerkomt
als ze genoeg vaste voeding binnenkrijgen hoef je geen melk meer te geven
maar meestal geven de kindjes dat zelf wel aan ook hoor

reb, ik had ook zitten zoeken naar een om want dat hadden we in de 1e plaats gereserveerd maar er was er nu slechts 1 meer vrij en daar stond het me absoluut niet aan dusja...
hoe is t trouwens met je , t gaat ook goed vooruit hé!

neleken, fijn dat de 1e week zo goed is meegevallen
hoe is t nu met Nanique? en is de verhuis wat meegevallen?

groetjes

Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 11:26
reb

leuk Neleken dat je je draai vindt op je nieuwe werk!
't is normaal he dat je in het begin niet direkt zoveel werk heb, maar voor je het weet ben je helemaal ingewerkt hoor!

aiai, ik hoop dat je kleine meid geen rota heeft!
verzorg ze maar goed!

groetjes

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 16:38

Hi girls !

Hier alles ok, bijna aan het eind van de eerste werkweek bij Deloitte. Alles valt goed mee hoor. Heb natuurlijk nog niet zoveel werk als ik zou willen, maar zal allemaal wel in orde komen.

Nanique is een beetje op de sukkel. Vorige week mee bij de dokter geweest ivm verstopte neus waar ze niet vanaf geraakte en koorts. Ze heeft antibiotica gekregen, en is ferm verbeterd. Maar....nu heeft ze de laatste twee dagen heel erg veel last van diarree. Zo erg zelfs dat we haar soms drie keer per dag moeten wassen en omkleden.
Vorige week kreeg ik melding van de crèche dat er een kindje met Rota zat, en ben nu heel erg bang dat ze er ook van heeft.
Ik heb zonet naar de kinderarts gebeld, en die zegt dat het ook goed mogelijk is dat dat een reactie is op de antibiotica. Ik ga vnvd om Lacteol, en dat moet ze vijf dagen nemen. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Overmorgen verhuizen we, en morgen krijgt iedereen een halve dag verlof voor Pasen, dus dat komt heel erg goed uit.

Groetjes en prettig paasweekend !
Neleken

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 15:24
reb

hey claudia, hoeveel fruitpap eet lucas ongeveer? Tegen mij hebben ze gezegd dat ze vanaf 150 à 200gr een volledige maaltijd binnen hebben en dus geen extra melk meer moeten hebben! (max 250 à300gr)
Ik hoop je hierbij iets geholpen te hebben...

Hier hebben we ook het boek gekregen van Kind en Gezin. Ik vind het echt wel handig!
Ik wil best wel dingen opzoeken voor jullie.. laat maar weten als je met vragen zit!

Malika, hoe is de werkdag vandaag verlopen? En hoe gaat het met je kleine schatje? Binnenkort hebben jullie beiden weer een goed ritme gevonden! 't zal wel lukken!
Mijn dochtertje gaat bij een onthaalmoeder,niet zo ver van ons huis vandaan! Er zitten ongeveer 6kindjes, van verschillende leeftijd! Ik vind de huiselijke sfeer belangrijk. Zo leert Floor daar ook dat ze van de plantjes enzo moet afblijven, in een creche is het allemaal zeer steriel vind ik! Ook is onze onthaalmoeder echt wel met de kindjes bezig, zo maken ze een kroon voor een verjaardag, tekeningen met pasen, kerstmis, bakken ze cakjes of maken ze samen pizza. Natuurljik doet ze dit met de oudste kindjes, maar elke kindje heeft zijn inbreng naar eigen kunnen! Ik ben er heel tevreden over.

sjattieke, leuk dat het lukt met de patatjes! Laat het hem smaken!!

vrolijk Pasen dames
niet te veel eten hoor

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 08:38
Claudia

m ik weet niet of sjattieke uit belgie komt want in nl krijg je zoiets niet.. hier zit ik bijvoorbeeld met de vraag.. lucas krijgt nu om 11 een fruithapje met 1 kruimel liga erin.. maar moet ie dan nog borstvoeding op dat tijdstip krijgen.. hij krijgt nu nog de helft erbij.. ik heb dus ook geen idee.... want hier krijg je dus echt geen info enne ik moet pas 10 april weer naar het buro en de laatse keer was in januari....

fijn dat het meeviel op je nieuwe baan!!

Link naar deze reactie
19/03/2008 @ 14:46
M.

hoi,

ik kom even laten weten dat mijn 1e werkdag nog al bij al goed verlopen is. ik heb wel nog geen eigen bureau, die is besteld en t zal wel nog een paar weken duren dus voorlopig is t wat behelpen maar ik heb wel al een mooi plaatsje gevonden voor Laurine haar foto te zetten t was leuk dat ik er zo af en toe eens kon naar kijken
aangezien ik maar moest werken van 13u tot 17u is t wel heel rap gegaan, morgen en vrijdag zal t wat anders zijn, 2 volle dagen na elkaar maarja we gaan t wel overleven zeker?
t is een leuke baas en fijne collega's dus ik kan niet klagen, er speelt ook muziek wat ik wel tof vind
nu is t wel nog wat wennen en t lijkt allemaal wel wat veel om te onthouden maar met tijd komt het wel.
t is ook wat zoeken nu op de balans te vinden tussen huishouden en werk en mijn
ik heb niet echt graag dat het rommelig is maar wil ook veel met Laurine bezig zijn dusja even zoeken
wat de opvang betreft, we hebben maar besloten om iets anders te zoeken want zo gaat het niet voorlopig is Laurine bij mijn ouders en schoonouders dus we moeten ons niet echt haasten
ik ben gisteren langsgeweest in een mini-creche maar t was niet helemaal naar mijn gedacht
heb nog een grote creche, nog 2 kleine creches en een om om te bezoeken
waar gaan jullie kindjes eigenlijk naartoe?

sjattieke, hoe is t nu met Pieter? al beter?
heb je bij K&G die boek over eten niet gekregen? daar staat op een van de laatste bladzijden een ganse lijst met wat ze mogen eten op welke leeftijd. de boek heet 'aan tafel!'
wat mogen ze allemaal eten voor 6 maanden: andijvie, aubergine, bloemkool, broccoli, chinese kool, courgette, knolselder, kropsla, postelein, pompoen, tomaat, veldsla, venkel, witloof en wortelen en spinazie (redelijk veel dus) maar let er wel op dat je geen nieuwe aardappelen gebruikt, dat mag pas vanaf 8 maand

ga jullie laten want mijn is wakker aan t worden

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 13:24
Claudia

sjattieke.. tja ik ben nu pas bezig met de fruithapjes dus kan je niet helpen.. ik heb hem dus zaterdag en zondag banaan gegeven en dat vond ie heerlijk maar gisteren en vandaag heeft de oma hem hetzelfde gegeten en nu heeft ie de hele tijd gehuild maar wel alles opgegeten.. ben benieuwd wat ie morgen bij mij doet... ik begin pas als ie echt 6 maanden is met de groente..

enne ik vind het werken en vooral hem wegbrengen nog steeds niet leuk. ik zou heel graag bij hem blijven hoor..succes enne het gaat na een paar dagen wel al wat makkelijker ...

marre heeft pieter niet toevallig een sprongetje en is ie daarom zo lastig???

hier weer langzaam wat beter maar ik ben nu alweer blij als de ongi erop zit.. heb er nu alweer genoeg van haha..

gr

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 12:23
sjattieke

hoi dames!!

Pieter is al een paar dagen lastig ... hij is van zaterdag op zondag naar zijn bompa gaan slapen en daar hebben ze onze Pieter op zijn best gezien ... heeft bijna heel de dag geslapen maw, zondag middag was hij uitgeslapen heeft heel de nacht van zondag op maandag lastig geweest en deze nacht weer, heeft gisteren tijdens de dag ook amper geslapen ...

Maar deze morgen om 4h gegeten (had gisteren weinig binnen) en dan tot 11h nix ... We hebben dan om 11h petetjes gegeten een worteltje en een klein petatje in de babycook en dat ging vlotjes binnen!! Heb het opgenomen, zal vanavond aan kenneth vragen om het op zijn site te zetten!!

Maar nadien heeft hij nog wel 170ml pap gedronken ... hij had natuurlijk ook al lang niet meer gegeten... De petatjes waren bijna op! Hij vond het ook lekker... na enkele minuten werd hij lastig maar het ging blijkbaar gewoon niet snel genoeg

Zeg welke groentjes mag je n het begin allemaal geven? Want alle boekjes die ik heb beginnen pas met groeten op 6 maanden met was vis of vlees bij ...

OOOh de eerste keer gaan werken, ik zie er niet naar uit ... pieter is dan wel al enkele keren een dagje naar de oma geweest of zo, maar ineens alle dagen bij de onthaalmoeder ... dat lijkt me toch ook wel anders

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 11:17
reb

hey meid! veel succes op je eerste werkdag!
het is hard he! maar je moet je niet schuldig voelen hoor, Laurine zal je dit heus niet kwalijk nemen! Na een tijdje zal ze het zelf super vinden om overal vriendjes te hebben!

veel succes!!

Link naar deze reactie
18/03/2008 @ 10:29
M.

hoi,

deze namiddag is t zover, gaan werken voor de 1e keer
laurine gaat naar mijn ouders en t is maar van 13u tot 17u dus dat valt mee maar toch...
zit al sinds gisteren te meer of een beetje
ben zo bang om ze achter te laten, ze is nog zo klein en zal t niet begrijpen dat mama moet gaan werken om centjes te verdienen
misschien zal ze wel denken dat ik ze niet meer graag zie of dat ze iets heeft misdaan en dat ik daarom er niet meer elke dag wil bij zijn
goh, ik hoop dat het snel went hoor want voel me echt nu

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 15:42
M.

hoi,

snel even tussendoor, want Laurine moet straks eten
ze hebben gebeld van het interimkantoor en ik mag morgen beginnen op de job van 3 dagen per week van 10u tot 18u
ben enerzijds wel blij dat de zoektocht afgelopen is nu maar zit ook met een beetje een wrang gevoel
ik had gedacht pas volgende week te moeten beginnen en nog gans de week te hebben met mijn maar nu is t morgen al zover
ik zie de job enzo wel goed zitten maar mijn achterlaten helemaal niet
ben bang dat ze t niet zal begrijpen en dat ze zal denken dat ze iets verkeerd heeft gedaan omdat ik niet meer elke dag bij haar zal zijn ze is nog zo klein om het te begrijpen hé
of zit dat maar in men hoofd en zal t wel meevallen?
en dan is er nog iets: de om werkt dus maar tot 17u30 en de vrijdag tot 16u hé dus dat zal voor problemen zorgen
nu zou ze daar wel 1 sag in de week terecht kunnen en de andere dagen verdeeld naar mijn ouders en mijn schoonuders maar dat is dan 3x verschillende opvang
mijn man denkt dat dat wel goed is omdat ze dan verschillende mensen en plaatsen zal gewoon worden maar ik vrees dat het voor haar wat verwarrend zal zijn
3 verschillende bedjes, 3 oppassen,....
wat denken jullie?

claudia, hoe gaat het met de fruitpap?

sjattieke, hoe is t nu met Pieter? en ben je er al aan uit: groentjes of fruitpap?

groetjes

Link naar deze reactie
16/03/2008 @ 22:37
sjattieke

het is noppes geworden met die appel ;)

Hij was een uurtje vroeger wakker en brulde van de honger... hij had dus niet het geduld om eventjes een appeltje te proeven ...

enkele vezels van appel heeft hij binnen maar dat was eerder perongeluk denk ik ;)

Maar nu zei mijn mama om misschien toch maar beter te beginnen met een groentenpapje ... Vooral omdat hij een verborgen reflux had en dus zou het fruit teveel last kunnen geven ...

Ik weet het dus niet zo goed nu...

Vandaag is Pieter heel lastig ... Hij is bij den bompa blijven slapen en was daar voorbeeeeeeldig heel braaf en veel geslapen, met andere woorden hij wilt nu dus niet slapen maar is ondertussen wel stikkapot...

Ik hoop dat hij deze nacht een beetje doorslaapt ...

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
14/03/2008 @ 19:32
Claudia

ja hoor het huiluurtje wordt steeds korter, maar ikke ben ziek dus denk dat hij mischien ook wel ziekjes is.. ik heb echt jele erge keelpijn en ben gewoon snotverkouden.. bah en dan wordt je tegelijkertijd ook nog voor de eerste keer na de bevalling weer ongesteld.. ach ja nu weten we wel weer dat alles weer werkt he maar nu komt ook even alles tegelijkertijd... vond het al vreemd dat ik de hele week vaker moest kolven om het potje te vullen maar dat zal er wel mee te maken hebben gehad denk ik..

enne ik wil eigenlijk morgen gaan starten met de fruithapjes.. eerst wilde ik perse de 5de april afwachten omdat hij dan 6 maanden is.. maar ik heb het idee dat hij er nu al klaar voor is en hij zal toch niet meteen een potje leeg eten he....

fijn weekend allemaal.. enne de foto's waren weer leuk hoor!

Link naar deze reactie
14/03/2008 @ 17:45
M.

hoi,

kan eindelijk weer aan de pc nu, alles stond hier vol met de dozen met de keuken erin
vandaag zijn ze nog eens teruggeweest en hij is af, nuja op wat afwerking na en dan moeten we natuurlijk nog schilderen, de glazen deuren steken... maar we hebben onze keuken
kan terug koken en de vaatwas gebruiken, oef
ben echt heel blij ermee, t is prachtig, ben superfier op mijn nieuwe keuken, zal er nu tenminste met plezier inzitten
ben wel al gans de dag aan t poetsen gelijk een gek want t was echt niet te doen, t was overal vuil, stofferig en plakkerig maar nu mag t weer gezien zij, ben wel
deze avond gezellig in t zeteltje en morgen de keuken afwassen en alles terug een plaatsje geven
ik ben nog niet moeten terug gaan voor de job want er zijn nog 2 nieuwe kandidaten bijgekomen die nog mochten gaat op gesprek, weer mijn ding, kom dat precies altijd tegen
enfin, dan maar afwachten
zit trouwens met een ferm probleem: ben het gaan zeggen tegen de onthaalmoeder van 'mogelijke' job en t zal dus niet gaan
ze werkt maar tot 17u30 en de vrijdag maar tot 16u
zit nu wel ermee, want mijn man kan ook Laurine niet tijdig afhalen...
en om zo snel snel iemand anders te vinden, dat zal nooit lukken en ik zag trouwens die om heel goed zitten, ze had Laurine ook al een paar keer gezien en ik wil haar nu absoluut niet naar een andere plek brengen ook
als je dan zo rap rap opvang nodig hebt, geraad waar je dan terecht komt, ik mag er niet aan denken
enfin, eerst nog zien dat ik de job krijg zeker?

en sjattieke, is t gelukt met de appel?

claudia, hoe is t bij jou? hopelijk is t huiluurtje snel over

reb, alles ok zo te horen, lekker rustig

groetjes

Link naar deze reactie
14/03/2008 @ 14:34
sjattieke

hier ook niet veel temelden ... seffens eens proberen met een partje appel te pletten en te geven, ik zou stilletjesaan de fruitpap willen introduceren :)

Groetjes!

Anntje

Link naar deze reactie
14/03/2008 @ 13:56
reb

wat een lachebekje Malika! mooi meisje hoor! ze ziet er een deugenietje uit

Neleken, de laatste werkdag daar vandaa!! JOEPIE!!!

Claudia, valt het wat mee met het huiluurtje?

hier alles rustig!!

groetjes

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 14:59
M.

2 nieuwe foto's van ons op t profiel
wat vinden jullie ervan?

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 13:49
M.

hoi,

gisteren zijn de , de 1e keer sinds november en de mk geweest t is een raar gevoel...
t deed echt enorm veel pijn, meer dan andere maand, t waren net weeen dat ik voelde, echt niet te doen heb zelfs moeten een pijnstiller nemen en ja natuurlijk kwamen dan de ook
ik weet wel dat het beter is zo maar t spookt nog door men hoofd en denk nu ook weer dat het mijn schuld is enzo...
pfff beetje emo door de zeker?
ga blij zijn als de keuken er staat, dan heb ik iets nieuws om gewoon te worden.
morgne komt de meter van Laurine op bezoek dus dat zal ook zorgen voor wat afleiding, ben blij dat ze komt, t is al een tijdje geleden.
oja, ze hebben me ook gebeld van t interimkantoor ivm de job van 10u tot 18u, ze vonden me veruit de beste kandidaat en ik mag teruggaan voor een 2e gesprek en wat testen, jullie mee voor me?

claudia, volhouden meid, t is niet leuk maar ieder kindje moet door die periode hoor, t zal wel snel beteren

neleken, je bent goed aan t aftellen dan tot volgende week! t zal nogal een verschil zijn dat je niet meer zo ver moet en er zo vroeg uit moet hé!

groetjes

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 08:01

Hi !

Zo'n huiluurtje blijkt idd vrij normaal te zijn. Nanique heeft ze niet alle dagen, maar toch... Vooral de dagen dat ze naar de opvang gaat, kan ik er 's avonds weinig mee aanvangen. Meestal omdat ze dan heel erg moe is, maar toch nog wakker wil blijven. Sinds kort zetten we haar bij ons aan tafel terwijl we eten. 's Avonds eten wij nog warm, en dan krijgt ze een klein patatje in haar handje om op te sabbelen. Dat vindt ze grandioos !

Dit weekend heeft ze ook heel slecht geslapen. De nacht van zondag op maandag vond ze het nodig om elk half uur haar keel open te zetten. Gelukkig had ik maandag een dag verlof, ik was stikkapot. Voor de rest blijft ze haar snoezige zelve.

Ik ben hier idd aan mijn laatste dagen bezig, en ik ben er zeker niet rouwig om. Zie het volledig zitten de nieuwe job. Heb gisteren mijn nieuwe baas aan de telefoon gehad en ik moet maandag toch nog één dag naar Brussel. Daar zit het hoofdkantoor van Deloitte, en ik krijg daar een algemene introdag. Is wel handig, en op ééntje meer of minder naar Brussel zal het nu ook niet aankomen. Vanaf dinsdag start ik gewoon in Gent......amaai, een uur langer slapen. Enfin...als Nanique dat ziet zitten. Anders wordt het gewoon heel erg relax 's morgens, da's ook mooi meegenomen.

Ik begin eraan voor vandaag. Tot schrijfs !

Groetjes,
Neleken

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 18:49
Claudia

m ben blij dat je dat zegt.. want het is weer zover.. hij ligt nu hier naast me maar echt niets is goed en hij wrijft zich de hele tijd in zijn ogen want hij is echt moe maar heb hem maar omlaag gehaald want hij bleef schreeuwen.. gisteren eens geprobeerd of ie echt geen honger had.. en hij at wel maar daarna ging ie vrolijk verder met schreeuwen.. dus wacht nu maar af want over 20 minuten is het etenstijd en en tegen 7 uur is de zin meestal weer goed.. maar overdag is ie ook bij ons de vrolijk eman hoor en lacht ie de hele tijs.. dus het is enkel een dik uur voor zijn laatste voeding dta ie zo doet...

oei dat is inderdaad een moeilijke vraag.. tja ik denk dat je je inderdaad moet afwegen wat fijner is.. ik denk in de toekomst als ze naar school gaat dat dan 5 halve dagen veel fijner zijn en ik zou dan ook daarvanuit gaan als ik jouw was.. want dan kun je haar altijd zelf naar school brengen en halen en smiddags heb je voor jezelf.... maar kan m e nu ook voorstellen dat je nu denkt maar dan heb ik nooit een vrije dag... dat is nu mischien wel fijner maar je ziet haar wel heel weinig op deze drie dagen en hoe ga je dat dan met eten enzo doen want denk dat laurine als jullie thuis zouden komen dan al bijna naar bed kan...

tja blijft moeilijk hoor.. maar denk dat je wel moet kijken ..wil je de baan jaren aanhouden of is het een tussenstap...

gr Claudia en een harde schreeuw van lucas !!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >