< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Mama's gezocht omgeving Leuven!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Mama's gezocht omgeving Leuven!
30/10/2008 @ 09:58

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Keana is er bovenop maar de papa en ik liggen plataf met hoge koorts en een keel waar niet meer mee te slikken valt AFZIEN GEWOON!!! De dokter is gebeld en we verwachten hem van de middag! Dat word antibiotica gegarandeerd! Liam is nog gespaard gebleven en hoop dat hij sterk blijft!!

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 21:52

Wie weet zijn al de kindjes van Heffel ziek :) stel je voor!!
Keana had ook terug koorts voor ze in slaap viel maar ze ziet er niet ziek uit ?? Raar maar ik hoor haar toch ook niet meer hoesten.
HOpelijk komt het in orde met Wout zijn tandjes ,tzijn dingen die idd kunnen gebeuren. Bij keana in de klas is een kindje tegen de chauffage geduwd en had een snede die moest geplakt worden (miss van ik in herhaling sorry dan) dus zo zie je dat ongelukjes snel gebeuren en dat kindje dat geduwd had kwam er ook met een enorme schrik vanaf natuurlijk want zoiets had hij echt niet gewild denk ik maar ja tviel nog mee liet de juf me weten want stond aan haar klasje te wachten toen het gebeurde dus de bonk gehoord en het gehuil zeker en ons keana was er van verschoten want ze verteld het verhaal nu nog van die twee kindjes.

Keana wil een winkeltje en een step maar ze heeft nog tijd om in de speelgoedboekjes rond te neuzen :)
Liam krijgt een werkbankje hihi ..
allé kga naar de block zien xxx

Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 19:21
Kristien

Peggy, hier ook nog zo ne zieke. Wout is nu al van vorige week met een loopoor aan het sukkelen. Dat was nu eindelijk van zaterdag beter, maar ik had hem wel 3 dagen thuisgehouden, want er was blijkbaar nogal veel werk aan dat loopoor. Vandaar dat ik niet op Hapje Tapje was (had het anders graag nog eens meegemaakt, had er speciaal verlof voor genomen). Hij bleef wel een beetje verkouden. Daarnet met hem naar de tandarts geweest: zegt hij dat hij koorts heeft en hij voelde echt wel warm aan. Thuis koorts gemeten en ja hoor: 39,5. Dus ook Junifen gegeven. Morgen met hem naar de homeopate.
Wout is enkele weken geleden door een jongetje van zijn klas omver gelopen en hij is dan op zijn voortanden beland. Nu is 1 van de tanden aan het verkleuren naar grijs en ze staan allebei iets losser dan zou moeten. Het is de komende maanden dus afwachten hoe de tanden gaan verder evolueren. Wel jammer natuurlijk, maar het kan gebeuren he!

Petra, proficat voor Lilith!

Weten jullie al wat jullie voor sinterklaas gaan geven? Ik dacht zelf aan iets van Playmobil (heeft hij nog niets van en hij wordt er 4) nl de dinosaurussen.

Groetjes,
Kristien
Link naar deze reactie
28/10/2008 @ 17:40

Goed zo Lilithje !!!

Keana is ziek sinds zondagavond. We waren die dag nog gaan zwemmen in sportoase en tegen de avond 39.8 graden koorts en vandaag nog steeds maar de dokter vind niets buiten een snotvalling dus gelukkig maar! Ze is nog steeds de oude hevige meid dus erg is het niet!
De junifen doet zijn werk en de hoestsiroop ook want door die valling hoest ze enorm van de slijmen natuurlijk.
Allé kga ze uit bad halen doei doei xxxxxxxx

Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 19:52
Petra

sorry heb nog geen tijd gehad om alles te lezen, beetje zelfde probleem als bij Peggy: geen tijd!!!!

Kom later op alles reageren, maar ik wilde gewooneens stoeffen met ons Lilith: ze weegt al 5,910 gr en is al 59 cm groot!!

tot later

Link naar deze reactie
25/10/2008 @ 19:26

Ik heb net sinterklaas gereserveerd om op zes december een bezoekje te komen brengen aan onze kids :) Hihi spannend :)
Druk dagje gehad amai amai gepoetst,spaghettisaus gemaakt en ook een portie voor vandaag te eten, was was was , terras geschuurd allé ja en kheb verdomme de laatste tijd zulke pijn precies of ik heb bekkeninstabiliteit raar ze... miss omdat men regels eraan komen??
Jullie hebben goed geschreven amai amai!!!
Heb ondertussen tussen het dweilen en koken ook even bijgelezen maar keana zit nu in bad dus moet haar gaan in 'd oog houden dus mijn excuses dat het antwoorden er weer niet gaat van komen! Ik ga vanaf nu goed volgen!!! sorry sorry!!

Link naar deze reactie
24/10/2008 @ 18:14

Hey meiden ,
Hier ben ik nog eens. Moet nog alles bijlezen dus sorry als ik niet antwoord sorry sorry!!

Heb ondertussen met de juf van Keana eens gepraat en het was een aangenaam en geruststellend gesprek!! Keana is geen lastpost maar een hevig meisje met een gouden hartje ze heeft dagen dat ze nogal hevig omspring met andere kindjes en de andere dagen is ze poeslief voor iedereen dus net zoals de meeste kindjes. Bv gisteren duwde een kindje een ander kindje om tegen de chauffage en bloed bloed en resultaat ... flinke wond natuurlijk , is gelukkig niet genaaid maar geplakt of hoe zegde da. Dus er zijn NOG heviger gevallen blijkbaar Ze stelde me echt gerust. Ze doet het flink maar soms wat hevig en meestal rond de middag omdat ze dan haar klopje wat krijgt. Ook heeft ze dinsdag en vandaag wat gejammerd omdat ik er 's middags niet stond maar het is zo weer over GELUKKIG!!
Ben echt opgelucht dat onze meid toch geen lastpost is want dat zou ik we wat jammer vinden!!

Vandaag hapje tapje gehad op school en twas zeer lekker we hebben goed gesmuld en de juffen waren supertof en de sfeer was ook best aangenaam! Wel leuk zo een dingen vind ik! Nu weekje vakantie en nadien komt het grootouderfeest eraan !! Ontbijt ,toneenvoorstelling en nadien bezoekje in de klas amai die grootouders zoiets mogen ze voor de ouders ook organiseren ze lol! Jammer van Omake Leine want zij mag het jammer genoeg niet meer meemaken en dat liet keana hierjuist ook aan ons weten ze zei : oma leine is dood en kan niet komen kijken das erg eh mama het pakt met toch als dat uit zo een kindermondje komt ze!!

Voor de rest gaat alles goed op men werk(meer uren vallen goed mee) en met Onze kleinste gaat ook alles prima maar amai wat krijgt die een fel karakter zeg pfff ni te doen gewoon zo kwaad dat hij zich kan maken! En hij zit geen minuut stil gewoon ni té doen!!! Diene is vol zenuwen net gelijk zijn papa destijds schijnt van horen zeggen Tja dat beloofd nog!

Allé kga hier wat opruimen want amai de rommel is niet niets ze !
Een fijne allerheiligenverlof allé voor de kindjes en de mama's die miss ook in congé zijn maar ik niet Groetjes xxxxxxxxx

Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 19:48
Riet

Weer overal zieken precies. Hier blijven we voorlopig ervan gespaard. Ondertussen dat ik dit schrijf hou ik wel hout vast natuurlijk maar ja. Morgen ben ik een dagje thuis omdat mijn ma op vakantie is.
Die doet de woensdagopvang gewoonlijk en daarom heb ik een dagje uren opgenomen. Ga er van profiteren om naar de winkel te gaan, wat te koken om de diepvries te vullen en als 't even kan ook nog wat strijken enz. Een mens heeft toch altijd vanalles te doen als hij dan eens een dagje thuis is. Gelukkig is ons Erintje echt geen last. Die houdt haar braaf bezig en zelfs gaan winkelen met haar is een plezier.
Wat betreft eten zijn er niet echt dingen die ik niet graag eet . Dat is ook aan mij te zien hé. Veel hangt bij mij gewoon af van de manier waarop het is klaargemaakt. Als kind at ik niet veel maar sinds ik bij Gunther woon eigenlijk bijna alles.
Allé ik ga jullie laten en tot weldra want ik heb hier nog vanalles te doen.

Groetjes,
Riet

PS. Leentje: sterkte er mee! Je zal zeker blij zijn als 't achter de rug is want het is toch een heel gedoe zeker als je nog maar pas geleden bevallen bent hé.

[Laatst gewijzigd door Riet - 21/10/2008 @ 19:49] - Link naar deze reactie
21/10/2008 @ 11:22
leentje

ja mijn schoonfamilie zit meestal in het buitenland op zakenreis dus vandaar ik het vroeg heb moeten doen.
en vind het ni slecht dan heeft de familie de kleine direct gezien en komen ze erna niet af.
eerlijk gezegt zie ik er wat tegenop.
mijn venteke is ziek en heb nog zoveel te doen.
boekjes van de doopmis laten drukken, de drankenlijst bestellen en dan die feestzaal nog versieren en dan heb ik hier nog een ziek elientje thuis.er komt zoveel bij kijken hé.en dan moet ik nog inkopen doen voor de vleesschotel en kaasschotel die gegeven word.
manman, kmag vooral ni panikeren en de moed ni verliezen.
het is nu druk maar ik bezie het positief,eens de doop geweest ben ik ervan af.en hoef ik geen drukte meer in huis te hebben.

groetjes ik moet echt voortwerken aan die doop hier.
xxxxxxxxxx

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 18:52
Liesbet

leentje amai zondag al doop.

petra, tja ik ben dol op wild en lust dus totaal geen woktoestanden. Nog een geluk dat we niet allemaal hetzelfde zijn hé

Voor de rest weet ik het even niet meer. Iedereen ligt in zijn bed, dus ik ga nu eens aan ons eten beginnen.

tot later

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 15:07
leentje

hey dames,

oei petra een lui oog.weet er alles van hier.
onze timothy draagt een plakker sinds zijn drie jaar.
moest het drie uur aandoen tijdens tv kijken of lezen.
als hij iets geconcentreerd deed.op school in begin ook maar hij werd er zo mee gepest dat hij het dan thuis ook mocht dragen.
in november gaan we weten of hij dan moet brillen of niet.
kan je verzekeren dat kind heeft eronder geleden.
is echt lang dragen voor een kind.khoop dat zijn oog verbeterd is want hij moet juist op zijn verjaardag gaan.anders is hij weer deprie.
onze aerosol mag al uit de kast genomen worden want nu is het elientje die sukkelt met neus en luchtwegen.mijn ventje is ook ziek opgestaan dus ik vrees dat ik het heb over gezet.
ja, als je bij een hond slaapt krijgt ge de vlooien hé zegge ze

kben gisteren eens gaan choppen met onze meid.
heb iets gekocht voor zondag voor hare doop.
kzal er weer prachtig uitzien.
ze keken allemaal in de koets en ikke fier natuurlijk hé

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 13:44
Petra

Yep, inderdaad lui oog. Wij moeten op 19/11 ook terug op controle bij de oogarts, dan gaat hij nakijken of het bij Ferre ook nodig is om af te plakken.
Dat het altijd op hetzelfde tijdstip moet is omdat het oog dan ook evenveel uren 'normaal' meedraait. Als je de ene dag 's morgens afplakt en de andere dag 's avonds zit er teveel tijd tussen. Zo is dat et medicijnen ook vaak hé, op hetzelfde tijdstip (denk maar aan de pil!)

Ik ga sewes onze jongens schminken voor het Halloweenfeest. Ik heb van lakens voor hen een spookpak gemaakt. Leuk!!

Gisteren weer eens goed geshopt voor Lilith. Na de babyborrel nog naar Aarschot geweest en in een mum van tijd 3 rokjes, 2 kleedjes, een t-shirt en 5 broekkousen gekocht! Toch geweldig hé die meisjeskleren! Alhoewel ik niet direct iets vond bij CenA. Dan maar naar de Esprit, Mexx en Pirouette geweest. Iets duurder maar daar vond ik tenminste mijn goesting. Weet je wat raar is? Toen ik alleen jongens had vond ik geen jongenskleren en zag altijd leuke dingen voor meisjes, nu heb ik een meid en nu zie ik allemaal leuke jongensspullen!!

Riet; toch gemakkelijk hé dat ze misschien op die manier van haar tut verlost geraakt? Hihi
Wild: bah dat lust ik nu echt niet sé. Als ze me mee uit eten zouden nemen om een wildmenu of zo te gaan eten zou dat een straf zijn. Erg hé, in deze tijd van het jaar!!

Groetjes

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 10:41
Riet

Hey Jari!

Dat afplakken is normaal gezien inderdaad voor een lui oogje. Mijn zus heeft dat als kind ook moeten doen.Welk moment het beste is zal je zelf wat moeten zoeken inderdaad. Bij Bjarne in 't school was er een kindje dat dat overdag ook had. Hoe dat juist geregeld werd weet ik niet maar ja... . Mijn zus deed het 's avonds maar het zal voor iedereen persoonlijk zijn wanneer dat het beste kan hé.

Ik heb met Bjarne ook zo gesukkeld met zijn hoest en werd overal afgescheept. Uiteindelijk bleek het een melkallergie. Ook dat is dikwijls zoeken.

Hou jullie goed en tot binnenkort!
Riet

Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 10:32
jarike

op 10/10 met xanthe naar de oogarts geweest.
eerst prentjes moeten benoemen;een vis,schoen,trein,...
haar blauwe oog leek mij slechter dan haar bruine oog,met haar bruine kon ze de dingen veel beter benoemen.druppeltjes in de oogjes gekregen,naar een luchtballon moeten kijken,nog eens met een lichtje schijnen in de oogjes.
nu,haar bruine oog moeten we de volgende 4 maand afplakken,2 uur per dag,proberen altijd hetzelfde tijdstip.
nu was ik aan het denken,welk moment is ideaal?ik dacht 's morgens als ze op staat te doen,dat die plakker in haar ochtendritueel verwerkt wordt.en dat de om(of de juf binnekort) die 2 uur later erafhaalt.maar xanthe heeft nogal last van een ochtendhumeur,ben bang dat ze die plakker er elke keer gaat aftrekken dan.ook rekening mee gehouden dat ze naar de om gaat,en binnen een paar maand naar school,je kan die mensen toch niet met die taak opschepen? 's avonds is misschien stom,wij zijn altijd op een ander uur thuis.
ben alleen vergeten te vragen naar het waarom,want die dokters spreken latijn voor mij,maar ik veronderstel dat hun vermoeden over een lui oog de vorige keer is uitgekomen.
het plakken gaat voorlopig vrij goed...

xiebe sukkelt al maanden met een hoest,in de week eindelijk antibiotica meegekregen,na verschillende lapmiddeltjes te hebben geprobeerd.ben hem toen ook moeten gaan halen bij de om omdat hij koorts had... tis te hopen dat dees helpt.

ivm die tutjes,xanthe bijt ze tegenwoordig ook altijd kapot,maar heb de indruk dat ze ook kiezen aant krijgen is,ze zit ook altijd met haar vinger in haar mond,helemaal achteraan.

aan de kersverse mamatjes,ik heb geen idee wie ik al gefeliciteerd had en wie niet dus bij deze;een dikke proficiat!

[Laatst gewijzigd door jarike - 19/10/2008 @ 10:35] - Link naar deze reactie
19/10/2008 @ 09:43
Riet

Hallo!

Hier ben ik nog es.

@ Peggy: Ja ik denk er over zoals de rest hier hoor: zolang de juffen en jijzelf niet vinden dat Keana over de schreef gaat, dan is er niks aan de hand. Kinderen moeten nu eenmaal de sociale omgangsvormen leren en dat doen ze door die uit te testen. Ik zou het me echt niet aantrekken hoor wat er van haar gevonden wordt.

Hier zijn ze ook ver van rustig en de ene dag zijn 't echte varkens, de andere kleine engeltjes... . Het hangt van zo veel factoren af: zijn ze moe? Hebben ze de kans gehad hun energie te ventileren? Zijn ze ziek aan 't worden? Ik weet hoe mijn kinderen zijn en al bij al valt dat goed mee. Als iemand anders er anders over denkt tja...pech dan.

Ben gisteren nog es op bezoek geweest bij mijn vriendin Sofie. Onze kids schieten zo goed met elkaar op en ze heeft er nu sinds 7 weken een kleintje bij. Ik heb haar mogen vasthouden en ze viel bij mij in slaap. Het was zo zalig nog es zo'n klein hummeltje in slaap te zien vallen op mijn schoot. Ik smolt helemaal... .

Allé iedereen is hier dopen aan 't plannen zo te horen. Ik zou zeggen: maak er een speciale dag van en geniet er van. @ Liesbet: ja die bekkeninstabiliteit ik heb er ook nog regelmatig last van. Pfff echt ambetant.

@ Leentje: ja hier is 't ook weeral de tweede vallingvlaag die doorkomt sinds 't begin van 't schooljaar. Da gaat weer duren tot maart of zo denk ik. De ene keer weer erger als de andere keer. Amai Yanaïka! Flink hé haar mama zo goed laten slapen! Van een angina kan je heel ziek zijn hé. Da krijgen we hier allemaal ook op tijd en stond. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.

@ Petra: ja kinderen en brillen 't is nogal iets hé. En da is zo fragiel... . Ik denk dat ik met Bjarne ook eens tot bij de oogarts moet. Ik heb de indruk dat hij niet goed ziet.

In verband met het tutjes bijten. Erin is nog een achterste kies aan 't krijgen en daarom bijt ze alles kapot. Maar het heeft er wel toe bijgedragen dat ik nu maar 1 tutje meer heb en ik vraag elke avond "als je het krijgt ga je het dan kapotbijten?". Elke avond zegt ze ja en dan krijgt ze het niet. Daarna gaat ze zonder boe of ba slapen zonder tut. Ik denk dus dat ze er al van af is de kapoen.

Gisterenavond ben ik met Gunther gaan eten in de Bretoense Hoeve op de tiensesteenweg. Mmmmmm lekker wild gegeten. Vandaag gaan we waarschijnlijk eens tot op de halve maan of als 't weer te slecht is misschien eens naar de Speelfabriek in Diest of zo. We zien wel. Voor fietsen vind ik het wa te koud brrrrrrrrr.

Allé ik ben er weer mee weg.

Groetjes,
Riet

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 23:29
Petra

Ik zou me ook niet teveel aantrekken van wat ze zeggen van Keana. Als ze het echt alsproblematisch zouden ervaren hadden ze allang aan de alarmbel getrokken. Onze mannen zijn ook wildebrassen. Ferre die komt dagelijks thuis met verhalen over ruzie met den diene, of gevochten met den andere. 't Is alleen NOOIT zijn fot. Tja, ik laat die maar doen, de juf zal het wel signaleren als het uit de hand loopt.
Zoals Niki zegt, ze zijn dan toch met minstens twee hé!

Hier is Lilith haar doop ook al geregeld. Op 9/11. Dan ben ik nog net niet aan het werk We gaan wel op restaurant, want hier thuis zie ik dat niet zitten. Met Warre hebben we dat wel gedaan, maar toen konden we buiten BBQ doen, daar is het nu wat te koud voor! En al dat volk binnen, nee merci. We gaan na de doopvierng naar een wokrestaurant. Dat lust iedereen.

Groetjes

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 13:40
Niki

Petra,
proficiat met je nieuwe job, het zal wel een groot evrschil zijn. Veel minder tijd van huis en meer tijd voor de kindjes. Ik ben echt heel blij voor jou.

Peggy,
zit er niet mee in wat ze van Keana denken. Dikwijls denkje als ouder ook erger dan het werkelijk is. Onze Robin is ook een wildebras, die vecht en duwt en steekt vanalles uit wat niet deugd. Ik was altijd boos op hem als ik iets hoorde van op school en nu reageer ik er gewoon niet meer op. Als het is omdat hij vecht dan denk ik altijd ze moeten toch met twee zijn of met meer om te vechten dus ligt het niet aan hem alleen. Een mama sprak me er ook eens over aan en da wel zo op een toon van "wat gaat ge toch met Robin doen, die vecht altijd met onze Pieter, hoe gaan we dat oplossen". Ik ben eerst eens gaan horen bij de juf en die maakte er niet echt een probleem van. Die zei wel dat hij wat wild is maar dat ze hem en Pieter een beetje uit elkaar houdt om conflicten te vermijden. Ik was dus heel blij dat ik eerst eens de juf gehoord had in plaats van Robin naar zijn voeten te geven. Als het den aard is van het kind dan kan je er niet veel aandoen. Je moet het niet goedkeuren maar er constant ruzie over maken is zeker geen oplossing.

Groetjes Niki

Link naar deze reactie
18/10/2008 @ 13:32
Liesbet

petra, dat is minder. En van harte gefeliciteerd met de nieuwe job. Hopelijk valt hij even goed dan niet beter mee dan de vorige

Hier ben ik druk bezig met het plannen van de doop. Die gaat door op 13/12 (als de pastoor kan). En deze keer doen we het feest nadien thuis om de kids niet te veeluit hun ritme te halen. Dus een hoop extra werk voor mij. Voor de rest gaat alles hier rustig aan. ik zit nog steeds onder de pijnstillers door die bekkeninstabiliteit maar hopelijk gaat dat snel beteren.

groetjes,
ikke

Link naar deze reactie
17/10/2008 @ 22:41
Petra

leentje: oei, ziek! Da's niet zo goed hé!! Hier lopen we ook weer allemaal te snotteren hoor. Warre zit intussen al terug aan 2x4 puffs per dag... Ik vrees dat binnenkort de aerosol weer uit de kast mag.
Yanaïka doet dat goed hé! Flinke meid:

Liesbet: hoe is het met Tove?

Hier vallen we weer in kosten, alle ja.Ferre is gisteren gevallen op school en zijn bril is stuk. We zijn dus vandaag een nieuwe gaan bestellen (300 euro!!) maar dat wordt gedeeltelijk wel terugbetaald door de verzekering. De kwestie is, hoelang gaa we daar weer op moeten wachten??

Druk weekend: morgen babyborrel bij kenissen en zondag Halloweenfeest op school.

Goed weekend allemaal

Link naar deze reactie
17/10/2008 @ 10:46
leentje

Hey meiden,

ja je hebt me waarschijunlijk even moeten missen hier.
khad hier de microben goe te pakken van mijn oudtse zoon.
een angina om u tegen te zeggen.heb wel een hele doos dafalgan als pijnstillers gelikt en een doos antibiotica waar ik nu nog mee bezig ben van 1000gram zeg. gelukkig is het niet schadelijk voor mijn kleine meid.maar ben wel blij dat ik beter ben nu want had wel schrik dat zij het zou kunnen over krijgen.
doet het heel goed.ze heeft zelfs voor de eerste keer vannacht doorgeslapen.super hé.kdenk dat ik ongelooflijk geluk mag hebben want dit is toch wel vrij snel tegenover mijn anders kapoentjes toen.kben in ieder geval goed uitgerust en bijna uitgeziekt dus kzal hier weer meer gaan verschijnen hé.
en laten we hopen dat de microben nu eens mij sparen want verdorie...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >