< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » zwanger na miskraam, ervaring en lotgeno

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
zwanger na miskraam, ervaring en lotgeno
26/11/2008 @ 14:29
Inneke

Online Status Bekijk profiel
Hei Marieken,

proficiat met Yuna! Een mooie naam die goed bij de namen van haar zussen past. Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal!

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
25/11/2008 @ 15:05
Mickey Muis

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Yuna is er, 3kg630 en 50cm, na een slopende ingeleide bevalling en 1 nachtje ziekenhuis zijn we nu ook weer thuis!

veel liefs

Marieken

Vermoedelijke bevalling op 07/12/2008.
Al 39 weken en 2 dagen zwanger (98.46% ver), nog te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
22/11/2008 @ 13:04
Mickey Muis

Haha, ons Emma is ook zo'n kindje dat aan de hand van de juf wandelt met de speeltijd. Maar jammergenoeg is Kiara niet zo bezorgd om Emma. Ze speelt gewoon met haar klasje en laat Emma wat aan haar lot over, ik had het anders verwacht. Maar de juffen zijn blij want dan wordt Emma niet te afhankelijk van haar zus zeggen ze. Het is maar hoe je het bekijkt zeker.

Misschien is dat ook wel juist van de plaats leren kennen in de pikorde, als je ze teveel beschermt, dan leren ze dat niet. Maar toch heb ik daar ook thuis soms moeite mee als de oudste dan speelgoed afpakt van de jongste zou je dat ook gewoon moeten laten gebeuren omdat ze hun plaats moeten leren kennen net als op school, maar ik kan me dan toch vaak niet inhouden om te reageren en de kleinste te beschermen en de oudste te vermanen dat haar zusje kleiner is dat zij en zich niet kan verdedigen.

Maandag is het zover! Om zeven uur moeten we binnen, ik mag meteen een epidurale als ik de weeën niet meer kan verdragen en ik ga dat zeker doen, want ik weet dat die veel heviger zijn bij een inleiding dan gewoon. En ook moest het op spoedkeizersnee uitdraaien, dan moet je tenminste niet onder volledige verdoving gebracht worden als je al epiduraal geprikt bent. En eens ik die prik heb gehad, ben ik eigenlijk gewoon ontspannen, dus ik ben niet erg nerveus.

Duimen he!

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
16/11/2008 @ 11:23
Inneke

Hei Marieken,

het zal weer wel snel gaan waarschijnlijk. Waarom zou het nu lang duren als het de vorige 2 keren zo snel ging?

Ik heb op school niet moeilijk gedaan hoor. Ik denk dat ik het er wel moeilijk mee zou hebben gehad als onze Manu een zachtaardig jongetje was dat zich niet goed kan verdedigen. Ik weet dat hij nooit over zich zal laten lopen. Hij heeft zijn plaats in de 'pikorde' moeten zoeken of hoe zeg je dat. Hij is op school gekomen en er ging voor hem weer een hele nieuwe wereld open. Hij is er volledig ingevlogen en kroop zonder schroom op alle speeltuigen op de speelplaats. De grotere kindjes vinden dat niet altijd leuk en als er dan per ongeluk zo'n superagressief kind tussenzit (want dat moet het geweest zijn) dan heeft hij pech natuurlijk. Hij durft nu niet meer goed rondlopen op de speelplaats maar ik weet dat dat binnenkort wel weer zal overgaan. Tis genen bange en hij gaat nog altijd heel graag naar school. Hij heeft ook een superjuf die heel begaan is met haar kindjes.
Het mag natuurlijk ook geen twee keer gebeuren natuurlijk want dan stel ik mij wel vragen bij het toezicht.

Volgens onze Manu zijn juf is ons Laure ook heel begaan met haar broertje. Als hij tijdens de speeltijd aan de hand van zijn juf loopt (want dat doet hij nu dus voorlopig) loopt zij altijd naast hem. Wel leuk om te weten.

Allez, doe dat weer goed hé!!! En laat snel iets weten.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
13/11/2008 @ 18:42
Mickey Muis

Hey Rinne

De datum ligt vast op 24 november, dus nog een dikke week nu. Wel spannend, want volgens de gyn kunnen ze bij een vroege inleiding nooit zeker zijn hoe de baby gaat reageren en kan het evengoed zijn dat ze niks doet en moet blijven zitten tot ze uitgedragen is. Maar ik hoop dan maar dat ze ook vindt dat ze nu veel te klein woont.
We moeten om 7u binnen en ik moet goed eten op voorhand, maar ik heb daar niet echt zin in natuurlijk zo vroeg en op zo'n spannend moment. En ook bij Emma ging dat zo snel, tegen de middag mocht ik al gewoon eten. Dus ik denk niet dat dat een derde keer trager gaat vorderen, want alles is toch al goed uitgerokken.
Gelukkig is alles hier in huis nu zo goed als klaar, dus ik kan met een gerust hart bevallen. De enige vraag is wat we met de kindjes gaan doen. Want ze mogen wel bij opa logeren, maar dan zijn ze veertig minuten van bij ons verwijderd en ik heb toch altijd in mijn achterhoofd zitten dat er iets mis kan lopen en moest ik dan kritiek zijn ofzo, dan wil ik echt niet het idee dat ik mijn kindjes niet meer kan zien. En ik knuffel ze ook eens graag voor ik binnenmoet. Liever iemand die thuis op hun komt passen en dan op vijf minuten met hun in het ziekenhuis staat.

Amai, ik zou dat niet kunnen verdragen als mijn kindjes met krassen naar huis kwamen hoor, ik vind dat een slechte bewaking tijdens de speeltijd. Ik stond direct bij de directeur natuurlijk om dat aan te klagen. Je kan toch zelf niet elke speeltijd gaan kijken of er niks gebeurt he. Maar bij de kindjes op school rijden we ook soms met de speeltijd even langs om hun te bespieden en ik zie daar dan vaak juffen die kletsen en achter hun rug liggen dan kleine kindjes met grote kindjes erbovenop aan het springen. Sorry, maar dat kan voor mij echt niet, ik ben daarvoor ook al gaan klagen dat het niet mijn kind hoeft te zijn, maar dat ik dat echt vreselijk vind als ik zoiets moet zien. Juffen in kleuterklassen en lagere school zouden zich bewust moeten zijn dat de kindjes zelf vaak niet voldoende remmen hebben en dat zij juist bij de jonge kinderen hun taak heel ernstig moeten nemen om te zorgen dat zoiets niet gebeurt. Kletsen doen ze maar wanneer ze geen toezicht hebben. En ik weet dan ook wel dat ze niet overal tegelijk moeten zijn, maar er zijn er genoeg die bijna niet van hun plaats wijken en achter de hoek gebeuren de ongelukken dan. Ik hoop dat hij dat niet meer voorheeft ocharme!

Emma heeft ook rode zweertjes op haar poep, eerst moest ze een gewone vette zalf gebruiken, maar dat hielp niet dus is ze nu sinds een tweetal weken aan de antibiotica. En nu ook nog in combinatie met hoestsiroop, want ze lopen hier sinds een paar dagen allebei te blaffen. Het leuke aan zwanger zijn, is dat ik dan nooit ziek word. Geen verkoudheid, niks. Ook totaal geen last meer van mijn darmen...
dat ga ik nog missen. Dat gewriemel in mijn buik ook. Maar dat ik niet meer fatsoenlijk kan bewegen of kuisen of draaien, dat natuurlijk helemaal niet.

Dus over een dikke week bericht of het gelukt is of niet. Ik ben heel benieuwd!

Veel liefs

Marieken

[Laatst gewijzigd door Mickey Muis - 14/11/2008 @ 11:39] - Link naar deze reactie
09/11/2008 @ 15:45
inneke

Hei Marieken,

even op de computer bij mijn schoonouders.

Nog maximum 3 weken! Het is nu echt wel zo ver. Ze is dus ondertussen toch gedraaid?! Ik kan wel voorstellen dat ze gaan inleiden met zo'n gewicht! Stel je voor! Jou dochters zijn allemaal goede brokjes hé! Mijn schoonvader woog 5kg200 bij zijn geboorte. Hij was al de 9e van 13 kinderen.
Dat polyklinisch bevallen klinkt goed. Ik dacht dat je enkel wat kraamverzorging kreeg maar dat ze ook voor je koken en je huishouden doen, wist ik niet. Zalig! Nochtans heb ik altijd heel erg genoten van de tijd in het ziekenhuis. Maar met al 2 kindjes is het weeral wat anders hé. Tis wel tof dat je er dan ook voor hen bent.
Eén van mijn beste vriendinnen is weer zwanger. Ze kwam het gisteren vertellen. Zij is diegene die zware zwangerschapsvergiftiging heeft gehad de eerste keer en er bijna niet meer was geweest (het was vrij kritiek). Na een jaar proberen was ze weer zwanger maar dat is uitgelopen op een miskraam. Nu 5 maand later is ze net weer zwanger. Hopelijk is het deze keer een goede keer.

Onze Manu is deze week naar school gegaan. Hij heeft het heel goed gesteld. Het afzetten gaf totaal geen problemen: hij stort zich altijd op het speelgoed en ziet ons dan niet meer staan. De juf zegt dat hij zich al heel goed voelt. Donderdag is hij wel zwaar aangepakt op de speelplaats. Zijn gezicht staat vol krassen! Sommige kindjes kunnen toch gemeen zijn hé!!! Hij heeft momenteel ook urticaria: superveel rode plekken op zijn huid. We weten niet waardoor het komt. We zijn er al mee naar de dokter geweest maar je kan daar niet veel aan doen.

Groetjes en geniet nog van de laatste dagen hé!

Rinne
Link naar deze reactie
07/11/2008 @ 20:53
Mickey Muis

Weer lang niks gehoord.

Maandag weten we welke datum het zal worden. De 20e of de 24e?
Jammer dat ik geen natuurlijke bevalling zal hebben en nooit zal weten hoe het voelt als je water breekt, maar het is ook wel handig als je op voorhand alles kan regelen over wie de kindjes naar school brengt en gaat afhalen. Ik hoop dan wel al thuis te zijn. Met Emma was het half acht binnen, rond 13u geboren, dus dat moet wel kunnen. We gaan poliklinisch bevallen, dus ik denk niet dat ik een kamer zal krijgen na de bevalling om even uit te rusten, ik denk dat ze verwachten dat je dan direct vertrekt na de bevalling. Maar met een epidurale kan ik me dat ook niet goed indenken omdat ze toch eerst zeker moeten zijn dat dat goed uitgewerkt is.
Ik zal het maandag allemaal nog eens goed moeten bespreken.
We hebben wel een vroedvrouw die elke dag komt voor mij en de baby en een kraamhulp die acht dagen het huishouden komt doen, voor ons koken, kuisen, kinderen naar school brengen(hoewel ik denk dat ik dat zelf wil doen, want ik doe dat graag). Maar ik vind het op zich wel beter dat ze mijn eigen huis kuisen in plaats van een kamer waar ik een paar dagen ben, daar heb ik achteraf ook nog iets aan. En dat ze voor heel mijn gezin koken en niet alleen voor mij. En dat ik zelf mag kiezen wat er op tafel komt en zie dat de kindjes genoeg gezonde dingen eten. Ik zou het nooit meer traditioneel willen nu ik dat systeem ken. De vroedvrouw komt evengoed mijn knip verzorgen en bloedtestjes doen en de baby nakijken elke dag en voelen of mijn baarmoeder goed krimpt. En die trekt er ook meer tijd voor uit dan in het ziekenhuis waar je de gyn drie minuten ziet en de verpleging twee minuten waarbij ze ook je bed hebben opgemaakt. En dan een kinesiste die oefeningen komt geven die je evengoed zelf kan. Ik heb dat vorige keer ook allemaal geweigerd die extra dingen waar je niks aan hebt. Om van de kosten nog maar te zwijgen, want ik lig niet graag met twee op een kamer, dus ik mocht altijd goed opleggen naast wat je terugtrekt van de mutualiteit. De eerste keer was dat wel 800euro opleg. En nu zal ik enkel de bevalling zelf moeten betalen en de vroedvrouw thuis krijg je volledig terugbetaald van de mutualiteit. Die kraamhulp kost me ook maar een euro per uur, dus 32 euro voor acht dagen van vier uur.
In die dagen valt ook het verjaardagsfeestje van Emma, waarvoor de kraamhulp ook alles doet, zij is gastvrouw in jouw plaats. Zij geeft iedereen drankjes, snijdt de taart, gaat alles in huis halen...
En ze kuist ook in mijn plaats, want ik zie altijd overal stof en rommel en mijn man kuist echt slecht, dus ik ben superblij dat ik een vrouw kan vragen om mijn bedje op te maken en te verversen en om de vloeren met nat te doen en het stof af te nemen van de kasten. Ik vind dat echt een ideaal systeem voor mensen die al kinderen hebben. Er wordt niet alleen voor mij gezorgd, maar ook voor mijn ventje en de kindjes, dus wat wil je dan nog meer. En intussen moet je niemand missen, lig je niet alleen in een kamertje, maar volop in het leven, heb je meteen mensen in je buurt als je iets vreemds voelt...
Ik heb er een heel goed gevoel bij!

Enkel echt thuis bevallen durf ik niet. Kiara bleef steken in het geboortekanaal en moest met de forceps gehaald worden omdat haar navelstreng om haar nek zat gedraaid, dus dat zou echt stresserend geweest zijn moest dat thuis gebeurd zijn. Emma had dan weer een knoop in haar navelstreng die niet had mogen dichtgesnoerd worden of ze was gestorven. Ik voel me veiliger om het direct in het ziekenhuis te doen. En dan ook al die vuiligheid in je huis eigenlijk...dat is ook niets voor mij.

Allez laat nog eens wat weten he

veel liefs

Marieken

[Laatst gewijzigd door Mickey Muis - 07/11/2008 @ 20:56] - Link naar deze reactie
27/10/2008 @ 21:21
Mickey Muis

Hey Ineke,

Ja school zal ik graag weer ooit doen, maar de eerste zes jaar blijf ik thuis voor de kindjes hoor.
De juf van Emma zei dat dat normaal was omdat ze de jongste is en vijf maand jonger dan Kiara toen ze ermee begon.
Vandaag gehoord dat we ten laatste op 24 november ons prutske verwachten. Ze woog nu al bijna 3kg en zal dan al 4,5 wegen, dus uitgedragen wordt dat 5,5kg. Dat is niet te doen, dus met meer dan 4kg zal ze mogen komen. Zoals ik gedacht had is het bij de derde nog erger als bij de tweede.

Veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
15/10/2008 @ 09:06
Inneke

Hei,

weeral lang geleden, ik weet het . Het is hier dan ook weeral heel druk (waar niet natuurlijk). Nog twee weken en tis een weekje verlof. Even uitblazen.
Wat je schreef over lesgeven klinkt heel positief. Ik denk dat je altijd een heel goede leerkracht bent geweest. Kriebelt het niet om (binnen een tijdje natuurlijk) weer voor een paar uur te gaan lesgeven? Dat is het voordeel van het onderwijs hé: je kan van een paar uur tot full-time werken.
Hoe gaat het nu met Emma? Wat zei de juf? Ik ben benieuwd naar hoe onze Manu het gaat doen. Ik denk niet dat hij ook al zo goed opdrachtjes als dat met die balonnen kan uitvoeren eigenlijk. Langs de andere kant lijkt hij mij wel heel schoolrijp. We zijn vorige week met hem eens langs zijn klasje geweest en we kregen hem niet meer mee. De juf zag het al helemaal zitten en hij blijkbaar ook. Tzal natuurlijk wel iets anders zijn als hij ons daar ziet vertrekken.
Allez, kzal eens gaan werken. Kga na het werk nog even langs Brantano want ik heb daar vorige week Plopschoentjes voor ons Laure gekocht. Leren laarsjes met een stuk lak. Na één dag school is er al een stuk laklaag af . Ik ga vragen wat ze er daar van denken. Ik vind het een schande!!! Ze kosten bijna 70 euro!

Groetjes,

Rinne

[Laatst gewijzigd door Inneke - 15/10/2008 @ 09:07] - Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 13:56
Mickey Muis

Hey meisjes

Ja, een roeping is het zeker, maar ik heb het altijd een toffe job gevonden. En ik heb vaak een boontje gehad voor de leerlingen die niet op hun mondje gevallen waren. Ik werkte heel graag met probleemgevallen. Ik heb gelukkig altijd maar 1 vak moeten geven, maar Nederlands is al rap een vol lesrooster natuurlijk. Ik stond ook bij de groteren omdat ik als licentiaat van de directeur niet bij de kleintjes mocht staan. Ik had dan ook de GIP voor drie van de zevendes te volgen en ik vond dat allemaal supertof werk. Het is inderdaad vermoeiend, maar ik ken ook geen enkele job die zo afwisselend is en zoveel voldoening geeft. En sommige dagen kan je al eens tegenzitten natuurlijk, hoewel ik nooit echt problemen heb gehad om orde te houden in de klas. In de beroepsschool in Londerzeel liepen wel wat gevallen rond die ervan profiteerden dat ik een beginnertje was en nog niet goed wist hoe ik ze moest aanpakken, maar als je direct in zo'n moeilijke school begint, dan ben je meteen goed gewapend voor je volgende job. En inderdaad bij mijn volgende school probeerden ze ook, maar dat was een heel andere kaliber van leerlingen en ik had direct zoiets van "ik heb al ergere varkentjes gewassen dan jij". Maar zelfs in die school waren leerkrachten met problemen waar ik nooit iets van begreep. Bij deliberaties voelde ik me vaak alsof het niet om dezelfde leerlingen ging die bij mij in de klas zaten. Dat hangt allemaal sterk van de aanpak af denk ik en van hoe dik je huid is. Als je bij het minste denkt dat je de controle aan het verliezen bent, dan geraak je ze ook snel kwijt. Maar als je het gevoel hebt dat jij de controle hebt en de leerlingen dan ook wat vrijheden kan geven, dan respecteren ze dat ook sneller. En ik was dan eigenlijk nog een strenge, want als ik soms eens binnenkeek bij andere leerkrachten die er al 30 jaar stonden, waar de leerlingen met walkmans opzaten, aan flesjes dronken in de klas en aan het snoepen waren...dat was bij mij niet waar geweest!

Proficiat met Manu, dat is raar he dat het zo vanzelf ineens lukt.

Met Emma zit ik wel in, want ze gaat nog altijd tegen haar zin naar school en nu ik de eerste werkjes heb meegekregen heb ik mijn twijfels of ze wel schoolrijp is. Kiara die deed alle opdrachten juist, als de juf een blad vol ballonnetjes gaf en die met draadjes aan groen kleurde in het voorbeeld en die zonder rood, dan deed Kiara dat feilloos na met de andere ballonnetjes. Maar Emma die kleurt gewoon alle ballonnen een beetje groen en een beetje rood en overal tussendoor ook kribbels, ze snapt duidelijk niks van de opdrachten en ze doet ook echt geen moeite. Ik ben echt bang dat ze de schoolproblemen van mijn schoonfamilie heeft. Ze heeft het uiterlijk er ook van. Mijn man was op school een luierik die niets presteerde omdat hij zich gewoon niet kon concentreren en ik denk dat zij het ook allemaal zever vindt. En Kiara is dan weer net als ik eentje die bij de klastop hoort en heel erg graag leert, dus dat verschil tussen die 2 kinderen kan wel heel groot lijken zo als de ene beter dan gemiddeld is en de andere minder. Kiara telde al met gemak tot 20 en zelfs 50 toen ze begon in het 1e en puzzelde tot 50 stukken in elkaar. Emma kan nog niet verder dan tellen tot 3 en puzzelen lukt al helemaal niet...Ik heb de juf een briefje geschreven om eens te vragen wat zij ervan denkt.

Nu ben ik nodig bij de kindjes!

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 19:40
inneke

Hei,

drukdruk hier.

Marieken, blijkbaar moet je je dus geen zorgen maken over die stuitligging. Waarschijnlijk gaat de gyn er van uit dat het nog wel in orde komt tijdens de laatste weken en dat een keizersnee niet nodig gaat zijn. Ik vind het nog steeds heel jammer dat ik nooit gewoon heb kunnen bevallen maar ik moet zeggen dat ik zeer weinig heb afgezien van die keizersnedes. Ik was er heel snel weer bovenop. Bij onze Manu ging het er ook heel rustig en sereen aan toe

Joyce, lesgeven is inderdaad een roeping. Zeker in jou geval, zoals ik hoor. Al die vakken en dan nog een concentratieschool! Ik heb ook ooit in zo'n school gestaan. Het eerste en het tweede leerjaar beroeps en dan nog wat OKAN-klassen waar ik wiskunde aan moest geven. Het is mij toen niet zo goed bevallen. Ik was toen ook nog maar 22 jaar en nog een echte beginneling. Ik geef nu ook heel veel vakken (fysica, chemie, biologie, natuurwetenschappen, wiskunde, aardrijkskunde en wetenschappelijk werk) maar ik sta voor kleine en relatief brave klasjes (ASO en TSO). En dan ben ik nog altijd kapot na een dag lesgeven . Maar ik vind het gelukkig een hele toffe job .

Hier een doorbraak bij onze Manu: na maanden constipatie en na nog wat maanden absoluut niet op het potje willen kaka doen, heef hij deze week al elke dag grote boodschap op heet potje gedaan. Tot 4 keer per dag toe! We zijn heel tevreden! Ik ga volgende week zijn poedertje beginnen afbouwen. 's Nachts houdt hij het ook nog steeds vaak droog maar ik ga toch nog een tijdje zijn pampers aanhouden als hij slaapt. Nog 5 weken en hij mag naar school. Ik hoop dat hij het naar zijn zin gaat hebben.

Groetjes,

Rinne

PS: ik ben weer niet meer ingetekend. Ik ga nog es proberen maar ik denk dat ik mijn nieuw paswoord weer vergeten ben.
Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 17:55
Joyce

hoi

al even geleden, maar tis superdruk op school. drie nieuwe vakken bovenop een nieuwe gip in het zevende jaar..

dat maakt dat ik dactylo geef in 2,3,4,5 en 6, marketing en verkoop-vertegenwoordiging in 7, stagebegeleiding en Gip in 7, verkoop in 5 en 6, en toegepaste economie in 5sv..

tja, ik weet me dus bezig te houden. daarbij komt dat ik op een concentratieschool sta waar alle leerkrachten hun mannetje moeten staan! ik heb er gelukkig geen problemen mee, maar één van de vervangsters is er al mee gestopt nadat ze stoelen naar haar hoofd gesmeten had gekregen. tis een roeping he ;-)

de excema van lars is al veel beter, hopelijk blijft het zo. hij blijft ook zo hard groeien, 9 kilo weegt ie al. gelukkig moet ik met de voorlopige lessenrooster niet te veel afkolven op school, hopelijk blijft dat in oktober ook zo.

met jullie alles ok?

grtjs
joyce
Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 14:25
Mickey Muis

Hoi Rinne,

Ben eens benieuwd hoe het gaat zijn voor Manu.
Fijn dat het op je werk zo goed gaat. Je hebt ook echt wel goede uren, dat is niet voor iedereen weggelegd!

Met Emma is het eigenlijk nog hetzelfde, maandag een beetje zeuren en tegen vrijdag zit ze al van de avond tevoren te zeuren dat ze niet naar school wil. Maar ze gaat het toch moeten leren vrees ik. Ik hoor van Kiara ook dat Emma nooit met haar wil spelen en ze zou op een bankje zitten met jongetjes, allez ik probeer er mij iets bij voor te stellen maar ik zou toch heel graag een vlieg zijn!
Kiara ging vorig jaar echt niet graag, maar dit jaar springt ze uit haar bed! Ik denk dat er een paar dingen anders zijn die het voor haar leuker maken. Ten eerste zit ze nu in de klas met haar vriendinnetjes, vooral dan Amelie is belangrijk. Ze hebben de twee grootste pestkoppen van de klas ook in een andere klas gestoken, ze halen die klassen daar elk jaar door elkaar tot het lager. En ten tweede is ze echt gek op haar invaljuf. Ze babbelt er echt honderduit over! Het is een mooie en een leuke en ze heeft mooie kleren. Het is een vooral een heel jonge, juist van school en blijkbaar vindt ze dat tof. Maar ik heb ook al gehoord dat de juf die terugkomt na de kerstvakantie een echte b*tch zou zijn die altijd roept en de kindjes voor het minste straft en op de gang zet, dus ik hou mijn hart al vast.

Ik heb geen idee hoe de gyn het wil doen. Ik ben eigenlijk geen voorstander van handmatig draaien, ik vind dat onnatuurlijk en het eindigt vaak in een spoedkeizersnee, dus ik heb liever een rustige keizersnee zonder stress en ook maar plaatselijk verdoofd. Ik zou echt niet dat moment willen missen waarop ze de klein uit mijn buik halen. Ik zou dat echt vreselijk vinden en ik kan goed begrijpen dat veel moeders bindingsproblemen hebben met kinderen die zo ter wereld komen. Ik zou ook ergens dat gevoel hebben van "komt dat kindje echt wel uit mijn buik?" als ik het niet zelf zou zien. Als je dan achteraf wakker wordt en ze leggen een baby op je buik die je nog nooit gezien hebt...maar moest Steve dat dan mogen opnemen de geboorte en ik kon dat achteraf zien, dan denk ik wel dat het vreemd gevoel over zou zijn.
Maar ik denk dus dat ik zoiezo zal weigeren dat ze ze proberen te draaien. De gyn zegt dan ook nog eens dat ze tot de laatste dag kan draaien omdat het mijn derde is en de baarmoeder groot genoeg is, dus ik weet echt niet wat ik moet denken. Als we met haar over keizersnedes willen praten, dan zegt ze dat ze daar wel meer over zegt als het van toepassing is...

Ik zal nu maar eens afsluiten voor het een novelle wordt!

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 20:30
Inneke

Hei,

tis weeral een tijdje geleden maar het is vrij druk geweest. Ik ben goed gestart op school. De full-time valt beter mee dan verwacht. Ik heb een goede lessenrooster (dinsdagnamiddag en vrijdagvoormiddag vrij) dus ik kan op die momenten al veel voorbereiden. De weekends kan ik dus betrekkelijk rustig houden.

Onze Manu mag na de herfstvakantie naar school. Hij ziet het nu al enorm zitten. Hopelijk blijft dat zo op zijn eerste schooldagen. Ik ben ook nooit gevoelig geweest voor traantjes bij het afzetten. Ik krijg er ook zelfs geen krop van in mijn keel. Ik weet dat het maar een ritueel is en dat ze een halve minuut nadat ik de deur uit ben al aan het spelen zijn. Vrij snel en kordaat (na een goeie knuffel natuurlijk) afscheid nemen is de boodschap. Hoe gaat het ondertussen met Emma op school?

Allez, je prutske zit dus nog altijd gedraaid. Er is nochtans nog tijd om te draaien. Gaat de gyn dat proberen zelf te doen als ze op het eind nog niet goed ligt?

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 20:42
Mickey Muis

Hey meisjes

Bij de gyn was alles goed, maar ze zit nog altijd lekker rechtop in mijn buikje en ik weet haast zeker dat ze niet zinnens is nog te draaien.

Het kleintje is wel weer een maand voor op groei en omdat de eerste al bijna 4kg woog en de tweede bijna 4,5, moest ik een test doen voor zwangerschapsdiabetes, een suikerdrankje drinken en een uur later bloed trekken. Op het labo vonden ze het al raar dat ik het niet nuchter moest doen, maar in hun map stond dan ook dat het niet nuchter moest, dus drankje binnen en kindjes op school afhalen. Dan na een uurtje bloedafname.
Thuis direct telefoon van de gyn dat ik de dag erna een uitgebreidde test moest doen, nuchter, met vier bloedafnames met tussenpozen van een uur, omdat mijn glucosepeil niet voldoende gezakt was na een uur. Dus ik bel naar het labo of ik mijn schildklierpilletje mag nemen, dat mag, ik ga naar daar, laat bloed nemen, drink een dubbele dosis van dat vieze suikerdrankje (400ML) en ik voel meteen dat het beter verteert dan de eerste keer. Dan dus nog drie bloedafnames en vandaag het resultaat: ik ben een medisch vraagstuk want de eerste dag had ik met half zoveel suikerdrank een hoger glucosepeil na een uur dan de tweede dag met dubbel zoveel suikerdrank. Ze geloofde me zelfs niet dat ik de eerste dag tussen de inname van de drank en de bloedafname een uur later echt geen half ijssalon was gaan leegroven!
Nochthans hadden wij tussen het verlaten van het ziekenhuis en het terugkomen voor de bloedprik echt maar twintig minuutjes tijd over om snel de kindjes van school te halen!
Maar ik moet dan toch maar opletten met mijn suiker zei ze...ik heb hoe langer hoe minder vertrouwen in wat dokters allemaal denken te weten!

De eerste schooldag is goed geweest voor beide kindjes. Emma weent wel telkens er andere kindjes beginnen en ook als ze Kiara of ons een paar uurtjes niet gezien heeft en ze ziet ons dan terug. Maar ik heb er alle vetrouwen in dat dat volgende week allemaal anders zal zijn. Ik ben ook niet zo gevoelig aan die traantjes, ik heb nooit zelf de neiging een traan weg te pinken. Dat heb ik bijvoorbeeld veel erger als ze een dansje doen op een schoolfeest ofzo.

Veel succes nog in jullie klassen!

Wanneer mag Manu naar school?

Veel liefs

Marieken

[Laatst gewijzigd door Mickey Muis - 03/09/2008 @ 20:44] - Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 20:29
Inneke

Hei,

hoe was de eerste schooldag voor iedereen? Is het wat meegevallen allemaal?
Marieken, hoe heeft Emma het gesteld? En hoe was het bij de gyn? Is ze al gedraaid ondertussen?
Joyce, hoe was jou eerste dag? Welke vakken moet je geven?

Hier ging alles vlot. Ons Laure wou niet liever dan terug naar school gaan. Onze Manu is nu ook aan het zagen om mee te mogen. Hij plast heel goed op het potje. Deze nacht weende hij zelfs om pipi te mogen doen en deze ochtend was hij droog. Alleen grote boodschap doet hij niet op het potje of op de wc en die belandt dus heel vaak in zijn onderbroek .

Bij mij op school alles goed. Ik heb weer heel kleine klasjes (van 2 tot 15 leerlingen) dus dat gaat wel vlot gaan, normaal gezien. Alleen zoveel vakken hé (met héél véél voorbereidingswerk tot gevolg)! Twas in ieder geval of het nooit verlof was geweest. Je bent dat toch weer heel snel gewoon.

Groetjes,

Rinne

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 15:03
Joyce

hey marieken

bedankt voor je reactie.

Ik ben gisteren toch naar de kinderarts geweest omdat de droge plekken op zijn buikje de laatste dagen sterk aan het uitbreiden waren, en er echt 'op' kwamen te liggen, vandaar dat ik toch vermoedde dat het excema is. en jawel hoor, juiste diagnose. Lars zelf testen gaat nog lang niet, gaat pas goed resultaat geven vanaf dat hij een jaar oud is minimum dus nu moet ik ons waspoeder veranderen (le chat marseillezeep), nog maar één keer per week in bad, en véél zalf smeren van Eucerin. ook die badolie ga ik gebruiken. daarnaast moet ik zelf stoppen met alle zuivelproducten te eten voor minstens een maand, (hij krijgt nog volledige BV) en dan zien of dat iets uithaalt. Het enige lastige is dat ik al bijzonder veel melk op voorhand had afgekolfd (14 liter!) zodat ik een serieuze voorraad heb omdat ik maandag terug begin te werken en daar zit natuurlijk nog wel zuivel in. maarja, weggooien gaat niet, dan heb ik niet genoeg reserve en dat zou ik ook erg zonde vinden! maar hij drinkt nog minstens 3 keer per dag bij mij omdat ik maar 20 uur op school moet zijn, dus hopelijk vermindert de excema zo al wat omdat de helft van zijn voedingen al zuivelvrij zijn. Hopelijk groeit het eruit omdat hij het nu heeft nu hij nog zo klein is, mijn man en ik hebben geen een van de twee een gevoelige huid of exceem dus...

Verder zit mijn vakantie erop, gisteren voor de eerste keer een hele dag naar school, van half 9 tot 4, was dat even wennen. Lars gaat niet naar een crèche maar naar mijn moeder. zij woont achter de hoek en zowel zij als mijn papa zijn al gepensioneerd en hebben zelf aangeboden om m bij te houden. Daarom dacht ik dat ik het niet lastig zou hebben om m achter te laten voor de eerste keer een hele dag, maar dat was mis gedacht. Ik heb me echt moeten verbijten om niet in huilen uit te barsten, en niet omdat ik hem bij mijn ouders moest achterlaten maar omdat hij niet bij mij zou zijn. Lars zelf voelde dan ook nog eens aan dat er iets 'mis' was want zo vrolijk als hij was met het opstaan, zo zielig huilde hij toen ik vertrok... pijnlijk. gelukkig was hij na een kwartiertje gekalmeerd en was hij terug de vrolijke man van altijd.

ik kan mij niet voorstellen hoe moeders die als zelfstandige werken het voor elkaar krijgen om hun kind na 6 weken bij een crèche af te geven, ik zou tranen met tuiten huilen!

hoe is het met jullie? hebben de kindjes zin om terug met de school te beginnen? Ben jij al terug begonnen Rinne? En je spruit marieken, is ze al gedraaid of ist een koppigaardje?

allee, ga nog wat voor school werken.

grtjs

Joyce
Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 19:06
Mickey Muis

Hey meisjes,

Welkom Joyce!

Rinne, neen, ik weet niet of ze gedraaid is, maar 1 september wordt een spannende dag, want Emma gaat voor het eerst mee naar school met Kiara en we moeten daarna naar de gyn en eindelijk eens rustig zonder kindjes...
Gisteren een feestje voor Steve zijn 31e verjaardag (hij is twee jaar jonger dan ik) en ik heb per ongeluk kaas gegeten die van rauwe melk was en een tomaat die slecht gewassen was, dus ik ga de gyn daar wel naar vragen in verband met lysteriose. Gelukkig nam ik juist antibiotica voor een blaasontsteking en zou het geen kwaad kunnen, want dat is dezelfde antibiotica als je zou moeten nemen tegen lysteriose.

Joyce, ik ben wel een geval apart, want mijn man zijn mama heeft kanker gehad en de mijne is eraan gestorven en daarvan heb ik veel geleerd over huidverzorging en de invloeden die dat op je lichaam kan hebben. Er zijn bepaalde stoffen die absoluut niet in je producten mogen zitten en dat zijn paraben (methylparaben, propylparaben, alles waar paraben mee gemoeid zijn), ftalaten/phtalaten en parfum. Dat is allemaal erg schadelijk voor je huid, vooral dan voor de huid van babietjes omdat die nog in volle ontwikkeling zijn. Daarnaast zijn sommige van deze dingen ook gewoon kankerverwekkend. In je deo mag bijvoorbeeld geen aluminiumverbinding zitten. Dat heeft de oncoloog ons verteld toen we met hem praatten over de oorzaken van de borstkanker van de moeder van mijn man. De knobbels zitten vaak onder de oksel of op het bovenste van de borst omdat daar vaak deo opkomt met gevaarlijke stoffen in. Sindsdien zijn wij op zoek gegaan naar dingen waar geen rommel inzit en wat dacht je: in de bekende merken zit veel rommel. Zwitsal en Johnson&Johnson en Nivea, allemaal rommel. Maar wat jij gebruikt is goed: Weleda, Dr Hauschka, Kneiff, allemaal goed. Zelf gaan wij tegenwoordig om de twee weken in Nederland shoppen en dan stoppen we in Etos voor onze verzorging. Daar hebben ze een nature care merk voor pampers en badschuim en dat kost minder dan een fles zwitsal ofzo (en ook veel minder dan Weleda) maar dat is echt heel goed. Er zit wel een parfum in voor de lekkere geur, maar dat is geen schadelijk. Goed voor milieu en mens. Ben er zelf heel gek op, ruikt superlekker!
Een vriendin van mij heeft in Diest nu ook een winkel opengedaan met natuurlijke verzorgingsproducten en ik heb daar een fles gekocht die heel goed is, maar natuurlijk wel meer in de prijsklasse van Weleda zit. Het is een fles met een pompje van 500ml en het heet Natessance Bébé Gel lavant cheveux et corps, heeft ook een bio-label. Ik moet zeggen, dat ruikt helemaal niet naar parfum, maar het ruikt zo ontzettend fris, ik zou niet meer zonder kunnen en het is ook echt goed. De kindjes hier worden daar altijd mee gewassen, haar en huid en ook onzelf wassen we er vaak mee. Het was wel 13 euro voor die fles, maar dat is 500ml dus komt wel overeen met een fles Weleda van 250ml die ook algauw 7 euro kost.
Trouwens met babydoekjes moet je ook goed uitkijken want hier verkopen ze niks waar geen rommel inzit die de huid irriteert, zelfs niet de sensitive producten. Wij gebruiken nu ook die doekjes van bij Etos, dat is geen 3 euro voor een pakje, maar wel heel goed voor de huid. Veel problemen die we vroeger met onze kindjes hadden kwamen van de verkeerde verzorgingsproducten. Als deze geboren is zal ik weten wat ik gebruik.
Toen wij dat allemaal pas wisten, gingen we onze kast eens bekijken in de badkamer en hebben we bijna alles mogen wegsmijten. Als er gezonder op de markt is en de prijs is niet veel slechter, waarom zou je dan een risico lopen is ons idee.
Of het bij je kleintje een allergie is, dat vraag je anders eens bij kind en gezin. Ik denk niet dat het iets is om je zorgen over te maken, mijn kindjes hebben ook soms wel eens plekken gehad die heel droog waren, dat is altijd overgegaan. Maar je vraagt het best aan iemand die het eens kan bekijken en ervoor gestudeerd heeft.
Maar eens testen met een ander product in het badje kan ook...ik herinner me dat ik bij Emma ook die problemen had over heel haar lijfje en dat ik toen iets speciaal in haar badje moest gebruiken en dan was het voorbij. Maar deze keer zou ik wel niet zomaar gebruiken wat ze aanraden zonder eerst de ingrediënten te bekijken want ze hebben een andere specialiteit dan een oncoloog en het werkt gewoon zo dat ze zich dan geen zorgen maken over zo'n dingen.

Allez dat was genoeg voor dit keer

veel liefs

Marieken

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 21:16
Joyce

hoi

Onze lars is inderdaad een serieus brokje, volgens K&G heb ik een soort van plattekaas ipv melk ;-)

vraagje, welke producten gebruiken jullie om je kindjes te wassen? lars heeft droge plekken op zijn buik die ik niet wegkrijg. ondertussen steek ik m nog maar één keer per week in bad, en smeer ik m dagelijks minstens 1 maal in met weleda bodylotion met calendula, maar het betert niet. ben al aant twijfelen of t geen excema of allergie is, zit beetje in de familie van mijn man. ga maandag maar afspraak bij kinderarts maken denk ik, weet ik het ineens zeker. misschien dat hij allergisch is aan iets wat ik eet...

alee, ga nog wat werken voor school, ook ik heb nog niet veel gedaan Rinne, maarja, weet nog niet eens welke vakken ik allemaal ga moeten geven dus dan ist moeilijk voorbereiden he.

groetjes
Joyce
Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 09:39
Inneke

Hei,

Joyce, Lars is al een echte brok hé zeg! Goed dat je probeert om zo lang borstvoeding te blijven geven! Zeker als je werkt is dat niet evident. Ik heb 2 keer een maand of 3 à 4 borstvoeding gegeven. Dat ging telkens heel goed.
Ik zal mij ook even kort voorstellen: ik ben Rinne, 30 jaar en ik geef ook les (3e tot 6e middelbaar). Ik woon in Gent maar ben oorspronkelijk ook van Antwerpen (Wilrijk).

Marieken, alles goed? Voel je al of ze gedraaid is (stampjes van boven)? Emma gaat binnenkort met haar zus mee naar school zeker?

Allez, ik ga maar eens beginnen met werken voor school. Heb nog zo goed als niks gedaan dit verlof.

Groetjes,

Rinne

[Laatst gewijzigd door Inneke - 21/08/2008 @ 09:41] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]