Hey Mieke,
Ik vind dat het best meevalt, als ik de verhalen van mijn nicht hoor (kindjes schelen ook 15 maand en zij was huismoeder) dan zou het heel zwaar worden. Ik was dus eigenlijk al op het ergste voorbereid, maar nu ik er zelf inzit vind ik het best meevallen.
Veel hangt af van de kindjes zelf, wij hebben het geluk twee makkelijke dochters te hebben, die goed slapen (sliepen beiden door op 8 weken), hebben zo goed als beiden nergens last van (geen reflux, allergieen,...).
Een voordeel vind ik dat Jolien nog een middagdutje doet van 2 à 3 uur en als Siska dan ook slaapt kan je toch nog veel in het huishouden doen. En doordat ze toch nog een middagdutje doen, kan je bezoek ook beter plannen.
Nu dat Siska wat ouder begint te worden, merken we elke dag meer en meer dat ze veel aan elkaar hebben. Samen in bad (Jolien was Siska dan), samen spelen (Jolien brengt speelgoed) en altijd naar elkaar lachen.
Er zijn ook mindere momenten, zoals nu Jolien in haar peuterpubertijd zit en soms wel heel aanvallend is tegenover Siska. Lang uitslapen dat zullen we de eerste jaren nog niet kunnen doen, maar of je nu voor 1 kind of 2 moet opstaan dat blijft hetzelfde, maar we gaan wel snel uit de pampers zijn en sneler terug een normaal leven krijgen.
Vrienden van ons hun jongste dochter wordt zes jaar en ze is nu zwanger en uitgerekend voor november. Het voordeel is dat zij al zelfstandige kinderen hebben die voor zichzelf kunnen zorgen, maar denk dat ze het toch zwaar zullen hebben om terug in het ritme van een baby te zitten, want tenslotten leven wij ons leven naar onze kinderen.
groetjes