< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er nog vanaf april 07 voor gaan?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er nog vanaf april 07 voor gaan?
03/06/2008 @ 16:18
Leen

Online Status
Deze nacht rond 4u echt pijnlijke weeën om de 6 minuten en vanaf 5u om de 3 à 4 minuten. In vergelijking met zondagnacht was dit echt veel feller en ik dacht dus dat het zover was. Heb ze liggen wegpuffen tot de wekker van m'n man ging (6u30) en we dachten dus beiden dat we ons maar beter eens naar het ZH zouden begeven. Alles op het gemak gedaan tussen het puffen door en tegen 10u in ZH aan monitor. Oordeel daar: nog niet fel genoeg, ga maar naar huis, kan voor deze middag zijn, maar evengoed nog later. Bah! Daar sta je dan... Ik vraag me af of ik de échte weeën wel zal overleven Ben nu wel een beetje bang geworden... Kan niet inschatten wanneer we dan wél terecht naar ZH moeten vertrekken... Zie op tegen nóg een nacht met voorweeën, want ik doe geen oog dicht hoor... Balen zeg...

Vermoedelijke bevalling op 05/06/2008.
Al 64 weken en 3 dagen zwanger (161.38% ver), nog 24 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 17:11
stefke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
oei oei leen toch
lijkt me wel eng ja als je nu al zoveel pijn hebt..
ik hoop voor je dat het snel doorzet hoor

hier nog niets te merken, geen gerommel, helemaal niets, nadda, noppes
ik denk daarom ook dat ik wel overtijd zal lopen maar we zullen zien eh
het zijn alleszins lange dagen nu

liefs
stefke

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 17:12
stefke

bloem hoe gaat het met jou meisje?
hopelijk geen bruinverlies meer

je kan er idd maar beter van genieten en ik hoop dat je een echo krijgt bij je bezoek aan de vk zodat je meer zekerheid hebt

dikke kus

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 18:50
bloem

hier vandaag ook gelukkig geen bruin meer gezien. Ik krijg 20 juni meteen een echo en dan pas spreken we een intake gesprek af. Ik ga niets bespreken tot dat ik weet, of er wel een hartje klopt. Ik voelde me vandaag vrij rustig en meer ontspannen. Spannend Leen! Stef dat wordt dus nog even afzien.

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 11:31
Luna

Leen, wilde je even geruststellen: Ik schrok me ok wezenloos bij de eerste weeen...Maar je raakt er een soort van "aan gewend". Ik zou bijna zeggen dat je in een soort trance raakt door de weeen en ze daardoor ook beter kunt hebben hoor. Ik had echt het idee alsof ik tijdens mijn 1e bevalling (duurde ruim 4 uurtjes maar) juist heel rustig werd. Tussen de weeen door sowieso, maar ook tijdens de weeen. Je voelt een wee als een golf opkomen en dan neemt ie ook als golf weer af. Zolang je je aar bedenkt dat je niet in paniek hoeft te raken, die wee gaat toch weer weg...succes en sterkte meid!

Ik ben gisteren gestript door de vk...maar helaas...Wel volop weeen om de 10 minuten gisteren, maar het heeft niet doorgezet. Mijn buik is weer rustig!

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 11:31
jenny

Gelukkig Bloem, en nu een beetje gaan genieten hoor....

Maris, Ik inderdaad ook 30 juni, maar ben benieuwd wat de IUI met mijn cyclus doet. Ik heb groen licht van de arts en ga morgen beginnen met het spuiten van een lichte hoeveelheid van Puregon. Maandag ga ik naar het zkh voor een echo om de follikel(s) te meten.

Vind het wel spannend hoor......
Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 16:08

Jenny, gelukkig dat het terugbetaald wordt, 600 euro is wel veel geld he.
Veel succes met jullie 1e IUI-poging!

Bloem, het ziet er wel goed uit als er nu geen bruinverlies meer is. Hopelijk krijg je op 20/6 alleen maar goed nieuws!

Leen, hoe gaat het er ondertussen mee, mss wel al bevallen.
Ik vond dat ook zo moeiljk van wanneer moet je nu precies nr het ziekenhuis gaan. Bij Mika was het duidelijk, toen zijn mijn vliezen gebroken, bij Matts was het ook anders.
Ik ben toen binnen gegaan met om de 5min weeën en alles is weer stilgevallen toen we daar aankwamen. Doordat ik al 4cm opening had, hebben ze me nt nr huis gestuurd. Ze hebben mijn vliezen gebroken en 2,5u later was ons ventje er.

Luna, vr jou zijn het ook spannende dagen he. Veel succes en hopelijk een even vlotte bevalling!

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 18:14
bloem

bruin is hier omgeslagen naar een berg wit!! Was dus idd echt een innestellingsbloeding.

zet'm op dames, die moeten bevallen. Hopelijk krijg ik 20 juni goed nieuws elke. Nou ik ga er gewoon van uit. Nu ben ik aan de beurt

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 18:47
Aiko

Online Status Bekijk profiel
Fijn voor je Bloem, ik blijf voor je duimen.
Stefke en Luna veel succes met de bevalling.
Hier gaat het goed. De dokter heeft gezegd dat als alles goed gaat we onze kleine vent over 3 weken mee naar huis mogen nemen. Hij weegt ondertussen al 2410g en is 48 cm. Hij is echt aan het veranderen.

Groetjes,

Aiko

Link naar deze reactie
04/06/2008 @ 18:51
stefke

heey

bloem, ben blij dat je bruinverlies is gestopt! nu genieten van je zwangerschap hoor en ik duim dat je 20 juni super nieuws krijgt en een hartje klopt

aiko, wat goed dat jullie ventje het zo goed doet zeg! hij is ineens wel fel gegroeid en bijgekomen precies...
leg je hem al aan elke dag?

jenny, voor jou wordt het spannend ook zeg!
hou ons zeker op de hoogte en hopelijk lukt het van de eerste keer

hier nog 1 dag naar de uitgerekende datum maar het ziet er niet naar uit dat ze dan al zin heeft om te komen...
ben ondertussen maar al bezig met de doop te regelen en de babyborrel, wat moet een mens anders dan wachten op de grote dag
ik word wel enorm ongeduldig maar ja... that's life

liefs
stefke

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 08:30
Aiko

Hoi Stefke,

De dokter is ook zeer tevreden van hem. Het is nu wachten tot zijn eten goed is opgebouwd, vooraleer hij naar huis mag. Hij krijgt nu 16 cc terwijl hij er al een 50 zou moeten krijgen.
Zijn gewicht heeft hij al om naar huis te gaan! Als je hem ziet liggen, lijkt het ook echt een 'gewone' baby. Hij komt gemiddeld een 30 à 40 gr per dag bij.
Ik leg hem nu 2 keer per dag aan, de ene keer lukt het heel goed en drinkt hij veel. De andere keer is hij moeilijk wakker te krijgen en dan lukt het niet en krijgt hij flesje. Dat is het nadeel bij prematuurtjes, ze zijn erg snel vermoeid en een flesje is natuurlijk veel minder hard werken voor hen. Ik hoop dat dit wat betert, want ik wil hem echt wel borstvoeding geven.
Ik hoop dat hij deze week in een verwarmd bedje mag, is ook al zo'n ander zicht eh!

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 09:01
Aiko

Oh ja, vandaag de grote dag! Ben benieuwd of je overtijd zal gaan.
En leen en luna hoe is het met jullie? Ondertussen misschien al bevallen? Ikzelf heb slechte ervaringen met monitor. DIe gaf ook maar zwakke golfjes aan terwijl ik ze serieus voelde, later bleek ook dat ik op die tijd al 4cm ontsluiting had en de monitor niet goed registreerde...

Groetjes,

Aiko

[Laatst gewijzigd door Aiko - 05/06/2008 @ 09:02] - Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 12:19
Mama!!!

Ik had ook problemen met monitor
Ik had hele harde weeën en monitor gaf lichtjes aan
En kon het nochtans bijna niet houden
Echt raar ze
En toen ik in het bed lag , deed monitor niets, bleek dat dat kwam omdat ik op men zij lag
Maar voor de rest superbevalling hoor !!!

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 12:55

Mss zijn er ondertussen wel al 3 baby'tjes bij, wie weet...

Mama van Anouk, gaan jullie nu voor een 2 baby'tje?
Je zal je handen vol hebben met zo 2 kleintjes kort na elkaar, maar als het een bewuste keuze is, weet je wat je wachten staat he. Veel succes!

Aiko, jullie ventje doet het heel goed he. Hopelijk mag hij effectief binnen 3w mee nr huis.

Ben beetje depri vandaag. Ben met Matts bij de kinderarts geweest omdat hij blijft met slijmen in de keel zitten. Dat is al sinds hij een goeie week oud is en het betert echt nt (ondanks alle medicatie). Ik moet nu stoppen met borstvoeding (en dat vind ik dus erg), hij moet speciale melk krijgen die in de maag indikt en waardoor er dus minder melk zou mogen terug in de keel komen. Hij zou door zijn reflux komen dat hij die slijmen aanmaakt. Als het na 2w flessenvoeding nog niet over is, gaan ze verdere onderzoeken doen.
Ik weet wel dat het vr zijn eigen goed is dat ik moet stoppen met de BV, maar het is toch weer een stap afstand nemen en daar heb ik het moeilijk mee. De traantjes zijn hier al rijkelijk gevloeid.

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 14:21
Aiko

Elke, ik begrijp hoe je je voelt hoor!
Dat is een beetje mijn grootste angst: dat de borstvoeding niet zou lukken.
Ik hoop dat je ventje snel beter is!

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 18:23
Lievelien

Hoihoi,
Elke, even snel, veel weet ik er ook niet van, maar het klinkt mij als klinkklare onzin, hoor, wat je nu moet doen.
Hoe kan BV, het natuurlijkste wat er is, slechter zijn dan KV?
Ik zou, als ik van jou was, eens kijken op borstvoedingsforum.nl. Daar staan nummers van lactatiedeskundigen die je gratis kunnen bellen en die echt heel veel info hebben over medische aandoeningen en BV.
Gewone kinderartsen weten er soms echt niet genoeg van, hoor
Groetjes,
Evelien
PS: Musje weet ook wel meer, denk ik, je kan het haar misschien ook eens vragen...

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 19:43
Musje

Elke, ik zou je graag willen helpen. Kan je me iets duidelijker uitleggen wat hij precies doet? Je zegt dat hij slijm in zijn keel heeft. Bedoel je dat hij telkens veel melk terugspuugt? Reflux is dat ze de hele voeding zo ongeveer uitspugen (vaak met een behoorlijke kracht). Gewoon spugen na een voeding is niets mis mee, dat doen heel veel baby's. Nura heeft ook tot zeker 4/5 maanden oud na elke voeding gespuugd. Het lijkt al gauw meer dan het is. Probeer maar eens een eetlepel melk (gewone koeienmelk, bv is zonde) op een spuugdoekje te gooien. Je zal zien dat het heel veel lijkt, terwijl het maar 1 eetlepel is.

Mocht het nou echt zo zijn dat de voeding echt ingedikt moet worden om in zijn maagje te blijven dan zou je er altijd nog voor kunnen kiezen om alle voedingen af te kolven en dan ingedikt (met Johannespitmeel) te gaan geven. Dan krijgt hij wel alle goede dingen van BV binnen...! En, ik spreek uit ervaring, het fulltime kolven valt me heel erg mee. Je moet even een paar dagen goed vaak kolven (elke 2 a 3 uur) om een goede productie op te bouwen (met kolven krijg je er vaak minder uit dan live voeden) maar daarna zit je al gauw met een overproductie (ik heb na 2 weken al meer dan 2 liter in de vriezer liggen). Als je eenmaal voldoende productie hebt dan kan je weer met minder keren kolven toe. De hoeveelheid die je kan geven is onbeperkt dus voeden op verzoek blijft het uitgangspunt omdat hij wel moedermelk drinkt.

Met KV zit je aan maximum hoeveelheden en zeker als hij veel spuugt weet je nooit of je nou nog iets meer kan geven of niet. Dus als je al de totale hoeveelheid hebt gegeven maar hij spuugt een deel weer uit weet je nooit hoeveel je nog kan bijgeven: gevolg is honger of overvoeden... Beiden wil je natuurlijk niet.

Ik lees dat je echt graag borstvoeding wil blijven geven. Daar kan ik me alles bij voorstellen. Ik zou dus echt een vrijwilliger van LLL of VBN bellen of een lactatiekundige. Die laatste kost vaak wel geld, maar sommige verzekeringen vergoeden de kosten. Even informeren dus. Op het borstvoedingsforum kan je ook veel informatie vinden en ook ervaringen van andere moeders. Een kort berichtje waar je het een en ander uitlegt geeft vaak al veel reacties waar je echt iets mee kan. Ik heb zelf geen ervaring met heftige reflux, maar kan je wellicht wel met dingen helpen of vertellen waar je de info kan vinden. Ik schijn een wandelende encyclopedie te zijn... hihi!

Heel veel sterkte en laat je niet te snel om praten om over te stappen op KV. Veel artsen vinden het veel handiger als kids KV krijgen omdat ze dan precies weten wat er wel en niet in gaat en ze daar meer grip op hebben. Maar als borstvoeding gewoon goed gaat dan is het altijd beter en fijner voor moeder en kind om zelf te blijven voeden. Mocht het niet lukken dan is KV natuurlijk een prima alternatief, dus mocht je toch overstappen dan is dat natuurlijk ook gewoon goed! Beter een goed gevuld buikje dan een hongerig en spugend kind, toch?

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 10:34

Hey,

Bedankt voor jullie reacties!

Het probleem bij Matts is dat hij wel veel overgeeft (en met effect), maar vooral dat het ook inwendig zit. Dus je ziet dat alles bovenkomt, het blijft in de keel hangen den dan moet ons ventje heel veel moeite doen om alles terug in te slikken & het is vooral dat die voor de slijmen zou zorgen.
Afkoven en indikken zou geen goeie optie zijn omdat de melk dan vooraf al is ingedikt & het zou beter zijn als ze pas in de maag indikt (volgens KA he).

Bij Mika heeft de reflux geduurd tot zijn 2jaar, hoop maar dat het nu niet zo is. Hij heeft er wel nooit last van gehad.

Het is echt heel vies om je ventje zo te horen rattelen in zijn neusje en keel (en dan mogen we al van geluk spreken dat het nt op zijn longen zit). Als zijn melk terugkomt in zijn keel, verslikt hij er hem ook in, wordt hij helemaal rood, en slikken slikken tot het weer beneden zit. De kleine duts.

Musje, je hebt inderdaad wel wat van een rondwandelende encyclopedie weg

Groetjes
Elke

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 21:56
Bloem

nog geen beebjes in aantocht??
Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 22:46
Aiko

Ik vermoed van wel, want de hoogzwangere dames zijn wel erg stil hier