< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » Friese namen

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
Friese namen
09/04/2007 @ 11:09
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Ohh schiet nog een meisjesnnaam te binnen: Jertske
Heb je al wat leuks er tussen gezien astrid?

Link naar deze reactie
09/04/2007 @ 11:29
Marijke 9Maand Moderator

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Op http://www.babybrabbel.nl kan je bij babynamen, dan database namen selecteren via afkomst, fries staat er ook tss, de keuze is heel ruim daar!

Veel suc6 met het kiezen

Grtjs Marijke

Link naar deze reactie
09/04/2007 @ 12:48

Online Status
ik ken een fries die zijn dochtertje Jits heeft genoemd.... misschien gewoon afgeleid van Jitse?!?!?! Misschien is Tjibbe nog een optie (zo hebben wij onze kat genoemd )

Link naar deze reactie
10/04/2007 @ 12:26
Astrid

Bedankt alvast voor alle reacties. Ik vind er leuke namen tussenstaan, maar helaas heb ik een iets andere smaak dan mijn man. Ik vind namen voor een jongen die op een e eindigen errug leuk zoals Tjibbe, maar hij absoluut niet.

Het gaat me er inderdaad ook niet om dat de naam perse Fries moet zijn, maar toevallig is Sil dat ook, en ik vind veel Friese namen vrolijk klinken.

Voor een meisje vinden we beiden Imke en Lieke leuk.
Voor een jongen wordt het heel misschien Koen, maar we weten het nog lang niet zeker, dus alle reacties zijn welkom hoor.

Link naar deze reactie
11/04/2007 @ 09:51
lesley

Online Status Bekijk profiel
wij hebben een zoontje dat de naam Jeppe kreeg. Zijn het gaan opzoeken en zou zowel in friesland als in Denemarken voorkomen. Het zou agfeleid zijn van Jacob. Een collega van mijn man is een Deen en die wist te vertellen dat Jeppe in Denemarken voorkomt zoals hier bert,jef,..., een vrij oude naam dus.

succes nog met de zoektocht

Link naar deze reactie
12/04/2007 @ 16:48
Tiwi

Online Status
Hoi Lesley,

Je hebt mij in ieder geval op een idee gebracht. Mijn vader heet Jacob. Ik wou er wel Jacco van maken, maar mijn vriend vind dit niks. Jeppe vind ik ook erg mooi. Ik zal het vanavond eens voorstellen.

Groetjes!!

Link naar deze reactie
16/04/2007 @ 21:10
Astrid

Iemand heeft hier Ferre genoemd. Dit vinden wij allebei een mooie naam, dus tot nu toe houden we het op Ferre.

Bedankt.

Link naar deze reactie
17/04/2007 @ 13:47
Lotte

Abe. Kort maar krachtig

Link naar deze reactie
22/04/2007 @ 19:58
Saskia88

Online Status
Mijn man heet Rinze, dat is ook een Friese naam.
Link naar deze reactie
07/05/2007 @ 11:23
miekje

Wij gaan ons kindje, als het een jongen wordt Jelle Thijmen noemen. Als het een meisje wordt Nynke Marit
Succes ermee.
Miekje

Link naar deze reactie
15/08/2007 @ 11:41
Afke

Op heitenmem.nl staan heel veel Friese namen met betekenis.. ook leuk!
Link naar deze reactie
15/08/2007 @ 12:14
San

Leuke site Afke!! Spreek geen fries, maar tis te doen. (wist niet dat femke meisje betekend)

Wat vind je van Imma voor een meisje?? Het betekend groot, machtig. Ik heb mijn meisjes naam al klaar liggen, maar ik ga zeker Imma in de optie gooien ;)

Succes
Link naar deze reactie
19/08/2007 @ 00:58

hallo,

Ik hou ook heel erg van namen die op e eindigen, als ze nu Fries zijn of niet dat weet ik niet.

Mijn zonen heten Joppe en Siebe.

Wisse en Mirre vind ik ook heel leuk, verder denk ik nog aan jurre en jesse, maar die zijn hier als gezegd. Warre, Rhune, Tibbe...

Een naam niet op e en dat wel goed klinkt is Iep of Yp, ik weet niet hoe je het zou moeten schrijven.

groetjes
Katrien

Link naar deze reactie
19/08/2007 @ 01:06

hoi nog eens

Nee, de mijne zijn niet Fries.

Joppe komt van Jacob, is Hebreeuws en betekent God beschermd.
Siebe is een Germaanse naam en betekent overwinning - zege

Seppe vind ik ook nog leuk.

Katrien

Link naar deze reactie
19/08/2007 @ 21:37
Jomata

Online Status
Hielke/Hylke
Link naar deze reactie
20/08/2007 @ 12:45

Goh, ben ook helemaal verzot op die korte namen die eindigen op een E. Daarom mss dat mijn zoontjes Rune en Ferre noemen???
Ik hoor enorm graag Warre voor een volgende zoon, maar mijn man vindt het ouderwets en hoort het niet graag. Ik vind dat heel erg jammer, want het past voor mij gewoon in het rijtje: Rune, Ferre en Warre...

Voor een meisje hoor ik graag Nore en Mette. Maar nu ik hier Ninte gelezen heb...

Link naar deze reactie
20/08/2007 @ 13:03
vanessa

hey Liezeke,

ik heb er nog eentje voor je LENNE! Naam van onze zoon en afgeleide van de stam Leonhard.

Al veel succes mee gehad (al moet ik eerlijkheidshalve meegeven dat het de Friese VROUWELIJKE variant zou zijn van de naam maar dat heeft nog niemand opgemerkt).

Voor een meisje hou ik van Nienke en Jinte...misschien voor ons ook van een volgende

Liefs,
Vanessa

Link naar deze reactie
20/08/2007 @ 20:31
Tiwi

Hey Vanessa,

Ik heb hier in Friesland ook nog nooit de naam Lenne voor een meisje gehoord. Misschien is het wel een hele oude naam. Zou 'm ook eerder voor een jongen kiezen.
Link naar deze reactie
20/08/2007 @ 21:52
vanessa

Dankjewel Tiwi, ik vind hem ook erg jongensachtig klinken En dat van een Friese dame, ben ik nog meer tevreden.

Enige vervelende is dat de mensen dikwijls zeggen "hoe zeg je? Lennert?" Want dat is gewoon bekender dan Lenne.

Groetjes,
Vanessa

Link naar deze reactie
21/08/2007 @ 14:44
Nataly

Hoi,
Wij hebben ook een Lenne maar dan wel een meisje

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >