Hoi!
Hier is het eindelijk vakantie (voor 6maand)!!

We zijn blij, want het werd toch zwaar. Bij Brecht heb ik dat zo niet ervaren. Maar ja, toen kwam ik thuis en kon ik rusten... Nu kom ik thuis en vraagt Brecht alle aandacht!
Nu ik in verlof ben gaat Brecht maar 1 a 2 dagen per week naar de om. Ik voel me soms schuldig maar ik doe het om vele redenen:
* hij is onder vriendjes en blijft sociaal
* hij blijft een beetje in zijn ritme
* ik kan eens de hele dag rusten en alles kalm aandoen
* zo wordt Brecht geen mama's kindje en zal de overgang naar school vlotter verlopen (hoop ik!)
* ...
Mijn ventje en ik zijn intussen doopsuiker en geboortekaartjes gaan kiezen. Oh de keuze was moeilijk! Zo een ruim aanbod en we wilden toch wel iets bijzonder... Uiteindelijk toch gevonden wat we zochten.
15/08 is geen simpele datum! De drukker is niet met verlof, en wil dus drukken op 16/08. De winkel van de suikerbonen is met verlof van 11/08 t.e.m. 17/08. Oei, na onderhandelen kregen we een GSM nummer en kunnen we de suikerbonen afhalen op 14/08 als ik vroeger beval of 16/08 of later als ik later beval. Gelukkig maar!
Intussen zijn we begonnen aan de zindelijkheidstraining van Brecht. Hij heeft al de hele vm in zijn blote poep gelopen, 2x pipi op de grond en 1x kaka op het potje. Morgen doen we zeker verder! Nu het mooi weer is moeten we daarvan profiteren.
Zijn er hier al kindjes die proper zijn? En hoe is dat verlopen? ...
Kristel: praten is in zo een geval belangrijk, denk ik. Ook is het belangrijk dat je vanuit de medische wereld alle steun krijgt die nodig is. Ik wens je alle suc6 toe!!!!!!!!!!!!!!!
Rarara: oei... weer in het ziekenhuis geweest. Hoelijk gaat het nu beter en vermindert de misselijkheid stilletjes aan. De eerste 3 maanden zijn vaak de ergste. Maar er zijn ook mensen die er 9 maanden lang last van hebben.

voor je dat het snel beter gaat!
Petra: ja het gaat enorm snel! Ze zijn toch zo vlug groot. Vandaar dat ik beslist heb om ouderschapsverlof te nemen. De babytijd komt nooit meer terug en ik wel er met volle teugen van genieten. In januari ga ik terug aan de slag, part-time. Dat betekent dan 2dagen/week werken. Met 2 kleine kindjes is dat denk ik geen slecht idee.
zo, ik laat jullie maar
tot gauw!
Leenemie en co!