< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » NOD Juni 2007, wie telt mee af?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
NOD Juni 2007, wie telt mee af?
13/05/2008 @ 07:39

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
loesje: jeetje, ik zou ook naar de huisarts gaan hoor, het duurt wel erg lang.

Ik moet morgen weer op controle. Als ik nog niet ben bevallen gaat de VK een afspraak maken in het ziekenhuis bij een GYN voor controle. Daar moet ik dan aan een monitor liggen om eventuele weeen actieviteiten te meten en het hartje van de baby te controleren. En daar krijg ik dan ook een echo om de hoeveelheid vruchtwater te kunnen meten. En daaruit wordt dan weer een afspraak gemaakt om mij in te leiden als de bevalling niet al vanzelf is begonnen. Tenminste ik denk dat het zo gaat, want dat was met mijn dochter Anouk toen ook zo, alleen was ik voor de dag dat ik zou ingeleid worden al vanzelf bevallen

pluisje: hoe is het met aiko vandaag?

bij mij was moederdag niet veel bijzonders. Mijn vriend was niet zo attent. Maar mijn dochter had een hele mooie theebewaarpot geverfd op de opvang. Ze vond hem zelf zo mooi, dat ze hem eigenlijk zelf wilde houden. Hahaha.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 08:31
loesje78

Lisette,wat een schattige foto zeg!!!!

ik heb ook een ontbijtje gehad op bed met moederdag!om kwart voor 9 werdt ik uit bed gebeld,en daar stond iemand van een ontbijtservice.Ik kreeg een mooie doos met een roos erop!En ik denken van huh maar ik ben toch geen moeder,en misschien hebben ze het verkeerd bezorgt,maar het was van mijn petekindje!Ik pas ook iedere woensdag op haar!Zo lief!!!

Pluisje hoe is het nu met Aiko?Hoop dat de koorts nu wel wat gezakt is!

Marloes,ben benieuwd voor morgen dan als je op controle moet.Hoop voor jou dat jou kleintje snel vanzelf komt!

Ik ga nu ff mijn auto naar de keuring brengen,en dan fiets ik op de terugweg even langs de huisarts voor een afspraak!Ik hou jullie op de hoogte!Liefs x

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 09:20
cindy

Pluisje...wat triest dat kleine Aiko zo ziek is, hopelijk gaat het vlug beter met haar.

Lisette...wat een prachtige foto van jou en je zoontje

Loesje...balen meid dat je weer ongesteld bent

Marloes...is dat kind van jou er nu nog niet??!!

Ik ga vandaag om 17u naar de gyne...ben zo zenuwachtig

[Laatst gewijzigd door cindy - 13/05/2008 @ 09:27] - Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 09:40
loesje78

Hey Cindy wat spannend vanmiddag!!!De kaarsjes branden hier dan hoor,dat alles goed is!Snap heel goed dat je zenuwachtig bent,hoop voor jou dat de tijd snel voorbij vliegt vandaag!!!

Net even een afspraak bij de huisarts gemaakt.Ik kan as donderdag om 08:10 uur.Ben heel benieuwd,en ik hoop dat ik er iets mee op schiet!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:00

cindy: nee ben nog steeds niet bevallen. hahaha. succes vanmiddag bij de gyn! zal echt wel goed zitten hoor.

loesje: oooh spannend dat je donderdag naar de huisarts gaat.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:31

loesje; ik hoop dat de dokter jullie kan helpen ,hadden jullie al iets laten onderzoeken ? veel succes in ieder geval
hier ook
heb mijn banner weggedaan en zal wel terug eentje zetten als het nodig is maar dan een andere hé
ga ook niet meer elke maand zeggen dat ik ongi ben

pluisje; oei aiko ziekjes ? dat dutske heeft ze nog koorts vandaag ?
pas toch maar op met het lopen als je zolang niet gedaan hebt; langzaam opbouwen lijkt me beter maar ik heb dat ook hoor ; wil dan ineens ver lopen en dan heb ik nadien last

lisette; gelukkig heeft je grote mannetje ervoor gezorgd dat je een fijne moederdag had want van dat slaapkopje moet je niet veel verwachteninderdaad een mooie foto van jullie twee
heb je de tip al uitgeprobeerd voor de berg ? hoe is het nu ?

marloes; zit je 9 maanden te wachten en dan doet die deugniet er nog een paar dagen bij succes hoor !
beseft anouk dat ze grote zus wordt ?

cindy; heel veel succes bij de gyn ! voor een superecho !
hoe gaat het met de emoties ? lucht je hartje maar af en toe hier .

groetjes marijke

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:46

marijke: jeetje balen zeg! ik voor je dat het deze ronde wel raak is!

Die ukkiepuk van mij is gewoon erg eigenwijs. Zit veel te lekker daarbinnen

Ja Anouk beseft het wel. Ze heeft het er vaak over. Ben wel benieuwd hoe ze het gaat vinden als de kleine daadwerkelijk geboren is. Ik denk dat ze het dan toch nog een beetje vreemd zal vinden.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 13:35
pluisje79

cindy: spannend seg!!! Laat ons meteen iets weten hé!!!

Marijke: ook voor jou een dikke knuffel!

Marloes: afwachten dus hoe lang je beebje nog bij je wil blijven maar komen zal hij/zij toch eindelijk moeten hihi.

Lisette: schattig fotootje!!!

Aiko nog altijd tegen de 39 graden koorts maar het is nu duidelijk wat ze heeft: de zesde kinderziekte. Das een aantal dagen koorts gevolgd door uitslag... het arme schaapje. Haar eerste officiele kinderziekte! Normaal gezien is Naman nog te klein om het over te krijgen. Duimen maar!

liefs
xxx

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 15:18

pluisje: ik hoop het niet dat naman het krijgt. Krijgt Aiko nu antibiotica?

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 16:01
Lisette

Marloes spannend hoor. Succes bij de controle. Mag je weer lekker naar je kindje spieken. Als die vannacht niet ineens bedenkt hé ik wil er wel uit.

Loesje ja leuke foto hè. Vond hem ook wel lief geworden. Wat onwijs lief zeg dat je petekindje een ontbijtje heeft geregeld. Op zo'n manier doe je het graag voor iemand hè? Je weet dat ze het erg waarderen. Ik duim voor je dat je HA donderdag je doorstuurd hoor. Je hebt lang genoeg af moeten wachten.

Cindy lieve foto hè. Ben gek op dat ventje hihi. Wat een snoepie. Maar jij mag vandaag naar jou moppie gaan kijken. En ik duim dat je een mooi kindje te zien krijgt. We zien de echo wel verschijnen op je profiel neem ik aan. Kijk er naar uit hoor.

Marijke ben wel een beetje bezig geweest met dat berg. Beetje olie en proberen zachtjes het eraf te schrapen. Dat werkte wel, maar moet het vaker doen om alles weg te krijgen.Ik snap dat je die banner van je goed zat bent hoor. En ik hoop dat je binnenkort een hele mooie banner mag gaan aanmaken.

Pluisje beterschap voor Aiko. Blijft haar dan niets bespaard?

Vandaag op nacontrole geweest bij de gyn. Heb meteen een echo gekregen. Wel raar normaal ga je kijken of er iets te zien is en nu of er niets te zien is haha. Alles was schoon. Ze wou even checken, omdat ik 2x achter elkaar ongi ben geworden. Ik zat halverwege mijn cyclus dus de eisprong is waarschijnlijk al geweest of komt bijna. Grappig om te horen. Het idee dat ik daar een jaar geleden zo intensief mee bezig was. De hechtingen waren goed aan het genezen en het was mooi zacht. Ben dus weer goedgekeurd om alle normale dingen te doen hihi. Ze waren me alleen wel vergeten. Ik had me netjes gemeld. Neemt u maar even plaats in de wachtkamer. Oke ik doe dat en ik zou om 8.45 uur aan de beurt zijn. In de ochtend is er meestal niet zo'n erge uitloop. Maar ik zag wachtkamer na wachtkamer leeg gaan en ik zat daar nog. Nou toen er weer iemand voorging ben ik eens gaan vragen het was immers al 10 uur geweest. Oh we dachten dat u niet was gekomen dus uw dossier hebben we maar weggelegd. Sukkels daarzo. Ik vond het al zo naar Thomas bij de oppas te laten en dan onnodig lang ook nog. Nou toen kwam wel mijn kamergenootje van toen ik in het ziekenhuis lag ook op spreekuur. Wel leuk haar ukkie weer eens te zien. Ook hing er een kaartje van de kamergenootjes van Thomas. Was wel leuk om te zien. Alleen was er wel een hartverscheurende gebeurtenis daar. Al die moeders kwamen daar op nacontrole met hun babietjes. En toen zat er 1 stel en de vrouw barste steeds in huilen uit bij de aanblik aan die baby's en buiken. Ik kon wel meejanken. Ik weet niet precies wat de situatie is, maar begrijp uit haar reactie dat ze dolgraag een kleintje wil en die om wat dan reden ook niet krijgt. Dat vond ik zo verschrikkelijk. Waarom is er toch geen apart spreekuur voor dit soort gevallen. Dus 1 voor de vrolijke mama's en 1 voor de vrouwen voor wie het niet zo makkelijk gaat of een kindje verloren hebben?

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 16:32

lisette: nou idd ik vind dat ze zoiets wel mogen organiseren, dat is gewoon kwellend voor iemand waar het niet zo gaat als dat het zou moeten. Wel fijn dat alles goed is met jou hoor! Maar wel stom dat ze je vergeten waren, zonde van jouw tijd.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 19:07
loesje78

Cindy???Waar ben je meis?Hoopte even iets te lezen hier van je!Hopelijk heb je goed nieuws gekregen!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 19:29

lisette, ook stom zeg dat ze je vergeten
ja soms is dat confronterend zo verlangend naar een baby tussen al die bolle buikjes maar ja misschien voor sommigen ook confronterend dat ze naar een speciaal spreekuur moeten omdat het bij hen niet lukt

ben vandaag naar de dokter geweest omdat ik weer keelpijn had en pas 2 weken geleden een keelontsteking had
het was terug aan het ontsteken en ook mijn neus zit dicht
ze heeft neusspray voorgeschreven en ontzwellende medicatie voor mijn keel; als het niet betert moet ik een scan laten nemen van mijn neus en sinussen

groetjes marijke

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 20:42
cindy

Ik heb een echo gehad,er was alleen nog maar een vruchtzakje te zien.
Volgens de gyne is het op een goede plaats (achteraan de baarmoeder) ingenesteld. En volgens de meting rekent zij dat ik op 5weken en 2dagen zwangerschap zit.
Volgende week moet ik terug en krijg ik opnieuw een echo en ook is er vandaag terug bloed getrokken om te zien dat het HCG goed blijft stijgen.
De uitslag van het bloed weet ik morgennamiddag.
Alles zit volgens haar op schema.
Ik dacht dus dat ik iets verder was maar blijkbaar klopt mijn berekening niet.
Hopelijk is het HCG goedgestegen, heb vandaag terug een zwangerschapstest gedaan en weer direct een dikke vette streep,dus dat zit wel goed.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 21:52
Lisette

Marloes het was zeker zonde van de tijd hoor. Lekker ziekenhuis. En nadat ik het gezegd had dacht ik nou dan ben ik vast de volgende. Nee hoor gaat er nog iemand voor. Maar gelukkig was dat het vrouwtje waarmee ik op zaal heb gelegen met haar en d'r zoontje. Dus ze vroeg de gyn of ik niet voor mocht, omdat ik al zolang zat te wachten. De gyn vroeg zich al af waar ik was zei ze en ze zou ze er wel op aanspreken hoe dit was gegaan. Wel leuk trouwens dat ik door het lange wachten die vrouw weer heb gezien. Leuk haar zoontje weer te zien. Het was toen een klein hummeltje. Ook hing er een kaartje van de tweeling waar Thomas mee op zijn kamertje lag. Het kwam allemaal ineens weer helemaal terug.

Marijke misschien is een apart spreekuur ook wel vervelend. Maar mijn hart brak als ik haar naar die baby's zag kijken. En ik hoorde haar zachtjes zeggen tegen haar man dat ze niet wilde huilen maar blij wilde zijn. Zo sneu als alle anderen daar wel een kindje bij zich hebben. Ze bleef maar natte ogen houden. Ze zag er zo kwetsbaar uit. Echt moeilijk gewoon. Mijn moeder heeft het gehad toen ik geboren werd. Er lag 1 vrouw op zaal die had een doodgeboren kindje. En iedere voeding zat zij erg te huilen. Toen heeft mijn moeder gevraagd of ze niet op een andere zaal kon. Ze vond het zo vreselijk voor haar steeds weer die confrontatie. Soms denken ze ook helemaal niet na over dit soort dingen. Pas als je het zegt denken ze oh ja misschien heb je gelijk.

Cindy laat ik nu helemaal officieel gefeliciteerd zeggen. Je kleintje zit goed op zijn plek. En is goed in de groei. Probeer nu gewoon wat vertrouwen te hebben hoe moeilijk het ook is. Denk lekker positief voor dit kindje. Hij of zij heeft jou liefde en blijdschap ook nodig. Zoals je al eerder zei je zag het als een kado van Zara. Wees dan dolgelukkig en dolblij ermee. En denk er maar aan hoe blij Zara dan ook zal zijn als haar moeder weer zo blij is. Ze lacht met je mee vanaf een mooi sterretje in de hemel.

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 08:29

cindy: JOEPIE. nu maar hopen dat de tijd lekker snel is zodat het snel volgende week is

lisette: ooh wat leuk dat je haar tegen bent gekomen. ik had het met Anouk, daar kwam ik later de moeder tegen die ik eerst elke keer tegenkwam bij de verloskundige. Had haar baby dan nooi gezien, alleen haar bolle buik

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 10:16

hoi hoi daar ben ik weer. Was vandaag mijn laatste keer controle bij de VK. Nu zal ik hun alleen weer zien als ik ga bevallen. Dat zal binnen nu en een week gaan gebeuren, hoe dan ook.

Ik word vanmiddag teruggebeld wanneer ik naar het ziekenhuis kan gaan voor controle. Volgens de VK zal dat of vrijdag of maandag zijn. Ik hoop natuurlijk vrijdag. Dan word er lekker weer even goed gekeken of alles goed gaat met die kleine. Duimen jullie voor mij?

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 11:13
pluisje79

marloes: we duimen mee!

Cindy: proficiat! De hcg-waarde zal wel in orde zijn gezien de dikke streep.

Ben pompaf: het betert maar niet met Aiko. De koorts is gelukkig gezakt maar nu ziet ze enorm af met haar tandjes. Ze moet super-veel pijn hebben omdat ze ligt te kronkelen en echt hartverscheurend huilt. Het houdt niet op...

liefs
x

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 11:19

plsuiej: oooh wat erg om je kind zo te zien en weinig voor haar te kunnen doen. Ze heeft het echt zwaar te pakken dan zeg. Is niet eerlijk

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 12:36

jaaaa ik mag vrijdag al. om 13.30 uur. Ben benieuwd! tenzij ik natuurlijk al eerder ben bevallen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >