< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » NOD Juni 2007, wie telt mee af?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
NOD Juni 2007, wie telt mee af?
17/05/2008 @ 14:50
Leigh

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
jacky had ons zara ook heb haar een dagje laten huilen tot er 3 uur tussen zat en nu laat ze er zelf 4 uur tussen, dus soms even laten huilen kan geen kwaad!! Maar is uiteraard niet echt leuk!!

Lisette, ja die nuvaring valt wel mee, heb echt meer last van een tampon. Heb alleen weer veel hoofdpijn en dat komt door die nuvaring ook ni echt ideaal och een jaartje en dan gaan we voor een 2de.

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 15:16
Lisette

Jacky bedankt voor je berichtje. Ik had nog niet gezien dat je site op ging houden. Maar ik lees alles hier inderdaad wel over de kids. Wel jammer hoor mijn enige vriendjes weg haha. Thomas had ook veel last van de warmte. Hij sliep ineens niet meer de nachten door. Nu gelukkig weer wel. Hij werd op een gegeven moment ook steeds eerder wakker. Sinds hij naar de comfort voeding is gegaan is hij veel meer tevreden met zijn eten. Echt een vooruitgang hoor.

Leigh het viel dus wel mee ding ring inzetten. Ik ga het binnenkort wel meemaken. Ja heb je er veel hoofdpijn van? Ik had dat zo erg van de pil daarom dat ik de ringen gebruik. Ik had nog nagevraagd over een spiraaltje. Maar ja toen dacht ik als Thomas een jaar of 2 is gaan we voor een 2e kindje en dan moet dat ding er dus al snel weer uit. Dus wil dat na de 2e eens gaan proberen.

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 15:49
Freaky

Online Status Bekijk profiel
Hai hai, leuke onderwerpen hoor!

Ik heb gelukkig geen enkele striem overgehouden aan mijn zwangerschap. Ben al oud ha ha (31) en mijn huid is niet meer zo elastisch. Als je jonger bent heb je daar veel meer last van schijnbaar.

We hebben nu 2 keer gevreeen na de bevalling, de eerste keer vond ik het heel erg eng maar het was heel lief en mega voorzichtig, en de 2e keer was niet voor herhaling vatbaar. Ik had absoluut zin, maar door de BV is alles daar beneden veel droger dan voor die tijd. Beetje gevoelig dus, en achteraf bloedde het ook een beetje. We zijn dan ook maar gestopt. Wel een domper vooral voor hem, maar natuurlijk begrijpt mijn schatje me.
Ook voel ik 1 litteken nog heel duidelijk zitten, zou dat ook de pijn kunnen veroorzaken? Is helemaal een harde ribbel zeg maar. Moet volgende week voor nacontrole naar de vk, benieuwd of dat normaal is. Dat was de hechting die ze er an voor die tijd uit hebben gehaald omdat die zo'n pijn deed (zat veel te strak).

Verder heb ik geen idee hoe een tampon voelt, ben nog niet ongesteld geweest (komt ook door BV)! Ik denk dat ik weer een koperspiraal neem, moet er nog even niet aan denken, maar is wel het middel dat geen hormonen afgeeft en dus geen vertraging geeft bij het weer zwanger worden!

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 17:22
Lisette

Freaky ik word dit jaar 30 en ik zit onder de striemen. Dus leeftijd zegt helaas niets. Misschien bij een volgende dat je het ineens wel hebt wie weet. Dat harde bij het litteken dat is wel normaal hoor. Mijn gyn zei dinsdag dat het soms hard is. Bij mij was het zacht en wat rood dus goed aan het genezen. Het is nog wat hè zo'n zwangerschap je relatie is ook meteen helemaal anders en tampons en sex zijn dingen waar je angst voor hebt gekregen.

Goh zou Marloes dan toch eindelijk zijn bevallen???

[Laatst gewijzigd door Lisette - 17/05/2008 @ 17:22] - Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 21:11

JAAAAAAAAAAAAAAA ben bevallen. 16 mei om 12.33 uur. Van een prachtdochter! Ze heet Nikki, ze weegt 3300 gram en is 47 cm

Ik zal binnenkort even een foto proberen erop te zetten.

De bevalling is ontzettend vlug verlopen. Om 05.45 uur stond ik op had een beetje kramp en ging naar de wc. Daar zag ik dat ik mijn slijmprop aan het verliezen was. Ik weer naar boven en in bed tegen mijn mannentje gezegd dat hij beter maar thuis kon blijven omdat het volgens mij ging beginnen. Daarna had ik wel wat krampjes maar het was mij nog niet helemaal zeker of ze door zouden zetten of weg zouden gaan. Om 06.15 zijn mijn vliezen gebroken. Aangezien de kleine niet helemaal ingedaald was moest ik op advies de VK gelijk bellen als de vliezen gebroken waren. VK gebeld om 06.30 uur. VK langsgekomen om +/- 07.00 uur. Volgens haar kleine nog steeds niet ingedaald en dus advies om te blijven liggen op bed. Tevens moest ik aangeven of ik de kleine nog goed voelde bewegen. Had de kleine niet meer gevoeld na 's nachts. Advies gekregen om buik te prikkelen en kijken of ik de kleine uiteindelijk zou voelen. Indien na een uur nog geen beweging, moest ik weer de VK bellen. Mijn vriend heeft Anouk 08.00 uur weggebracht naar opvang en was 08.15 uur weer terug. Tegen vriend gezegd dat ik nog niks voelde bewegen. Dus vriend VK gebeld. Advies naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. In het ziekenhuis bleek hartfilmpje goed. Baby was gewoon erg rustig. Tijdens het hartfilmpje had ik ook wel regelmatig een wee, maar deze waren nog niet super heftig. 10.15 Advies ziekenhuis weer naar huis tot weeen goed doorzetten. 10.30 uur thuis de weeen werden wel steeds pittiger, moest overgeven en kon geen houding meer aannemen die goed was. Vriend VK gebeld en gezegd dat weeen om de 5 min kwamen. VK zou na een half uur komen kijken. Na nog geen 15 min vriend weer VK gebeld, weeen waren nu wel erg heftig en ging allemaal wel erg snel na elkaar. om de 2 min. en dat ze nu wel echt gelijk moest komen. 11.45 VK gekeken naar ontsluiting, was 4 cm. Mocht weer terug naar het ziekenhuis. VK zou direkt achter ons aankomen. In de auto kon ik de weeen niet meer aan. Wat nou puffen???....auw auw auw.... Eenmaal buiten bij het ziekenhuis wist ik me geen raad. Mannetje en schoonmoeder wilde een rolstoel voor mij meenemen, maar daar moet je 2 euro ingooien....niemand geen twee euro bij zich. Ik moet wel heel dramatisch hebben staan gillen want er kwam een vrouw uit het niets met een rolstoel aangerend. Bleek later dat zij met haar moeder daar was en dat die rolstoel van haar moeder was en dat ze aan haar moeder had gevraagd om even op een bankje te gaan zitten, zodat ze mij kon helpen. Ik in de rolstoel al roepen en gillend het ziekenhuis in, de lift in, de verloskamer in. Verpleegkundige kwam aangesneld en daarna kwam verloskundige van het ziekenhuis ook binnen. Mijn eigen VK was er nog niet. Iedereen tegen mij roepen dat ik moest puffen en dat ik goed moest luisteren en dat ik hun moest aankijken, maar ik kon het niet. Het was zo overweldigend. Dat had ik met de bevalling van Anouk niet. Ik moest gaan liggen maar ik kon het niet, ik moest staan, springen lopen...mijn vriend was (bleek later) nog bang dat ik de verpleegkundige of verloskundige zou aanvallen. Was uit den boze zo heftig waren de weeen, maar ik was niet boos op hun ik was boos op de pijn. Toen ik ineens riep dat ik moest poepen en tegelijkertijd stond te perzen. Iedereen riep NIET PERZEN...maarja probeer dat eens tegen te houden. Maar ik stond nog steeds. Dus ik moest gaan liggen en binnen 5 minuten was ze geboren. om 12.33 uur.

Ik kon het allemaal zelf niet bevatten en dat straalde ik ook uit, want op dat moment kwam mijn eigen VK pas binnengelopen. Die zag aan mij dat ik het niet kon bevatten wat er was gebeurd omdat ik de baby ook heel onwerkelijk in mijn armen had.

Ik mocht om 16.00 uur weer naar huis.

Gelukkig gaat alles goed met mijn kleine meid en ik ben echt helemaal verliefd!!! Anouk vindt haar zusje geweldig! En mijn mannetje is ook helemaal in de wolken.

Sorry voor mijn langdradig verhaal. Moest het even van mij afschrijven. Hehehe. Ik zal snel jullie verhalen lezen en een foto van mijn prinsesje laten zien!

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 21:35
loesje78

Marloes jaaaaaa eindelijk!!!
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Nikki!(leuke naam trouwens!)
Was een heftige en supersnelle bevalling zeg!
Wat lekker dat je alweer thuis bent!Iedereen op het forum dacht en hoopte al dat je aan het bevallen was!Ben heeeeel benieuwd naar de foto's van jullie kleine meid!
Nou meis geniet maar lekker van jullie nieuwe gezinnetje en ik wens jullie heel veel liefde,geluk en gezondheid toe met de kleine meid!
Liefs Loesje

Oja je zei nog sorry voor mijn langdradig verhaal,maar ik vindt het juist heel leuk om zo'n heel bevallingsverhaal te lezen!

[Laatst gewijzigd door loesje78 - 17/05/2008 @ 21:36] - Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 13:07
Jacky

Marloes gefeliciteerd met jullie dochter Nikki, super leuke naam, vind ik trouwens ook van Anouk. Wel een heftige bevalling, maar gelukkig niet lang! Geniet lekker van jullie gezinetje.

Leigh, bedankt voor de tip! Denk alleen niet dat ik dat volhoud als ze nog 1 heel uur moet huilen, dan geef ik haar liever bv Maar vandaag gaat het eigenlijk (tot nu toe) heel goed.

Lisette, fijn dat Thomas het nu zo goed doet met die comfort voeding. Lekker hè dat het niet meer zo warm is, maar hoop wel dat het minder gaat regenen als de afgelopen dagen. Femi geniet zo van het buiten zijn, vooral in de draagdoek vindt ze geweldig!

Freaky, hoe werkt zo'n koperspiraal, krijg je dan wel elke keer een bevruchte eicel(dus een zwangerschap)??? Want ben zelf nog op zoek naar een goede anticonceptie, maar dan niet de pil.

Groetjes Jacky & co

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 17:11
Leigh

marloes, proficiat met uw dochterke mooie naam Nikki. Geniet ervan en zet maar snel een foto erop want ben al nieuwsgierig!!!!

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 17:35
Lisette

Marloes van harte gefeliciteerd met je lieve dochter Nikki. Wat een leuk verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je erg overdonderd was hoor door zo'n snelle bevalling. Ik ben heel benieuwd om je dochter te zien. We wachten in spanning op de foto. Heerlijk dat je er eindelijk vanaf bent hoor.

Jacky zeker super dat Thomas het goed doet met die voeding. Ik zat ook met anticonceptie in mijn maag. Dus heb met mijn gyn besproken wat ik moest doen. Ze vond het beter bij de anticonceptie te blijven die ik al gebruikte. Heb dat dus ook maar gedaan. Koperspiraaltjes werken met het vreemde object principe. Dat moet geloof ik je hele huishouding verstoren. En dan heb je nog een hormoonspiraaltje dat je eisprong gewoon stopt geloof ik. De gyn had foldertjes voor me met alle soorten anticonceptie met voor en nadelen. Best handig hoor.

Morgen de eerste vaccinaties van Thomas. Ben er best bang voor. Ben zelf zo bang voor prikjes dus vind het verschrikkelijk dat ze hem gaan prikken. Maar ja het moet gebeuren. Ben benieuwd hoe hij gegroeid is. Wel weer een gedoe dat consultatiebureau.

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 20:19
Freaky

Marloes gefeliciteerd met jullie dochter, erg leuke naam!

Jacky, een koperspiraal zorgt er voor dat de spermacel wordt afgestoten en je eicel kan zich niet nestelen. Voor mijn zw.schap heb ik er 4 jaar lang 1 gehad en dat is mij altijd goed bevallen! Was altijd al heel regelmatig ongesteld zonder anticonceptie en met dit spiraaltje dus ook. Vond t wel een prettig idee dat er geen chemische stoffen/medicijnen in mijn lichaam kwamen, want reageerde altijd heel heftig op de pil qua emoties. Daar dus geen last van. Zou 't zo weer doen, al zie ik nogal op tegen het zetten, maar dat schijnt na een bevalling ook mee te vallen.

Lisette 't gooit je hormoonhuishouding juist helemaal niet in de war, je cyclus loopt dan juist heel natuurlijk! Hieronder wat geplakte info:

Het koperspiraaltje wordt door de 5 jaar durende werking vooral gekozen door vrouwen die weten dat ze langere tijd geen kinderen willen krijgen en die geen hormonen willen of mogen gebruiken. Het spiraaltje moet door een arts in je baarmoeder worden geplaatst, waar het het baarmoederslijmvlies zodanig verandert dat een eventueel bevruchte eicel zich niet kan innestelen. Bovendien zorgt het koper in dit spiraaltje ervoor dat zaadcellen niet meer in staat zijn een eicel te bevruchten. Met het koperspiraaltje kun je je menstruatie niet reguleren. Je menstruatie kan langer en pijnlijker zijn dan je gewend bent.

Voordelen:

*

Zeer betrouwbaar;
*

Je hoeft 5 jaar lang niet aan je anticonceptie te denken;
*

Geen hormonen, je natuurlijke menstruatiecyclus blijft behouden;
*

De betrouwbaarheid wordt niet beïnvloed als je hebt overgegeven of diarree hebt en ook niet door het gebruik van medicijnen;
*

Je vruchtbaarheid keert onmiddellijk terug als je gestopt bent;

Nadelen:

*

Je moet het laten inbrengen en verwijderen door een arts;
*

Je kunt je menstruatie er niet mee reguleren (deze kan langduriger en pijnlijker zijn);
*

Het inbrengen en verwijderen kan pijnlijk zijn, voornamelijk bij vrouwen die nog geen kinderen hebben

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 21:12

dank jullie wel

ik zal morgen proberen om een foto op mijn compu te zetten. Ga nu zo slapen. We hebben bijna niet geslapen omdat ze last had van buikkrampen.

Link naar deze reactie
18/05/2008 @ 21:58
pluisje79

Joepie Marloes: proficiat met Nikki! Moet zo te lezen een heftige bevalling zijn geweest hehe. We kijken uit naar het fotootje!

Lisette: spannend morgen met Thomas z'n eerste spuitje. Naman moest eventjes huilen van het prikje maar had verder geen last/koorst achteraf. Moet van de week ook weer op controle. Ben ook benieuwd hoe groot ie nu is.

Aiko volledig terug de oude! Al was ze vanochtend super-vroeg wakker: half6. Ze wilde naar beneden en melkje drinken. Drie kwartier later dan toch terug d'r bedje in en madam heeft nog geslapen tot half11. Rond half9 was Naman wakker dus ben dan maar ogpestaan. Bijgevolg: doodmoe (ook de afgelopen dagen) Vandaag met z'n allen naar reuzenstoet gaan kijken. Gezellig en leuk!

xxx

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 09:33
Leigh

lisette, onze kleine zara heeft wel wat koorts gemaakt van haar eerste spuitjes, ni leuk maar ja het is voor een goed doel hé. Heb haar een perdolan gegeven en de koorts was weg. Zie wel dat je een koorstwerend middel in huis hebt voor moest het nodig zijn.
Veel succes, laat weten hoe het is geweest ik denk aan je want ik vond het verschrikkelijk.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 09:51
Kristel

Online Status Stuur bericht
Hey meiden,

Lang geleden ik was jullie uit het oog verloren. Toch van mij ook een dikke proficiat met de baby's.

Hier nog geen zwangerschap zoals je wel ziet. Duimen maar he.

Groetjes,
Kristel

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 11:54

marloes ; proficiat met nikki , mooie naam !!!!!

veel sterkte voor de kindjes en mama's met de spuitjes

pluisje , hopelijk geraak je eens wat uitgerust

kristel, jij ook hier ? ik duim ook voor jou ze

groetjes marijke

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 12:57
Freaky

Lisette laat even weten hoe het gegaan is, wij "moeten" donderdag en zie er zo tegen op!

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 15:26
Kristel

Online Status Stuur bericht
Marijke, ja ja we gaan al een tijdje mee he. Begint als een dorpje te worden met oude bekende he.

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 16:20
pluisje79

piep

moe! Aiko was wakker om half4 en wilde niet meer slapen. Hebben haar laten liggen want anders wordt het een gewoonte om uit haar bedje te willen. Een uur lang heeft ze liggen zeuren/huilen. Om gek van te worden. Papa moest om 5 uur op, Naman om half6 eten... iedereen hier dus moe. Buiten ons meisje: die was super-goed gezind deze ochtend en zwaaide zelfs vrolijk 'daag' toen ik vertrok aan de creche.

Lisette: dat spuitje zal wel meevallen. Inderdaad een koortswerend middel in huis halen. Je moet maar zo denken: beter eventjes niet lekker van het spuitje dan misschien erg ziek als ze een van die ziektes oplopen! Toitoi!

Ik moet donderdag met Naman terug en krijgt dan zijn tweede spuitje + rotaxvirus. Ook weer afwachten!

liefs
x

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 17:38

Hoi meiden,

alles goed met jullie?

ik heb foto's van Nikki in mijn profiel gezet

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 18:12
Lisette

Nou de prikjes zitten erin hoor. Thomas moest heel erg huilen toen de naald erin ging, maar hij liet zich snel troosten door mama. Op dit moment ligt hij nog lekker te slapen dus nog geen ernstige problemen. Als de koorts boven de 40 graden zou worden moest ik de huisarts bellen. Ik mocht niet zelf iets geven. Ik mocht hem wel afkoelen met een iets te koud badje of een washandje. Maar tot nu toe nog niets gelukkig. Ik hoop voor hem dat het zo blijft. Ik moest wel naar de huisarts, want zijn hartruisje was erger geworden. Meteen maar gedaan, maar die hoorde helemaal niets. Dus moet nu de week voor mijn volgende bezoek aan het CB terugkomen en luisterd hij nog eens. Verder alles goed. Hij groeit prima en doet het goed. Ze komt woensdag nog bij mij thuis langs om zijn navel aan te stippen. De pennen waren op.

Marloes wat een moppie is Nikki zeg. Echt een pracht kindje. Wees er maar trots op.

Freaky ik bedoelde ook niet dat een koperspiraal je hormoonhuishouden in de war gooit. Gewoon je baarmoeder dat het niet kan nestellen enzo. Fijn dat het bij jou zo goed werkt. Je hoort hele verschillende verhalen over de spiralen. Wat betreft de prikjes het is vreselijk als moeder daar naar te moeten kijken, maar ja je gevoel maar even aan de kant en even hard zijn. Het valt best mee. Thomas was nog geen minuut aan het huilen.

Kristel hoe lang ben je al bezig?

Pluisje wat super dat Aiko weer d'r zelf is. Fijn voor haar hoor. Nu mama nog even wat slaap krijgen.

Oh ja meteen even bij de HA naar mijn bloeddruk gevraagd. Die was nog steeds niet goed 140/92. Hij zei omdat ik dat tijdens mijn zwangerschap heb gekregen heb ik verhoogde kans om het permanent te krijgen. Balen!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >