JAAAAAAAAAAAAAAA ben bevallen. 16 mei om 12.33 uur. Van een prachtdochter! Ze heet Nikki, ze weegt 3300 gram en is 47 cm
Ik zal binnenkort even een foto proberen erop te zetten.
De bevalling is ontzettend vlug verlopen. Om 05.45 uur stond ik op had een beetje kramp en ging naar de wc. Daar zag ik dat ik mijn slijmprop aan het verliezen was. Ik weer naar boven en in bed tegen mijn mannentje gezegd dat hij beter maar thuis kon blijven omdat het volgens mij ging beginnen. Daarna had ik wel wat krampjes maar het was mij nog niet helemaal zeker of ze door zouden zetten of weg zouden gaan. Om 06.15 zijn mijn vliezen gebroken. Aangezien de kleine niet helemaal ingedaald was moest ik op advies de VK gelijk bellen als de vliezen gebroken waren. VK gebeld om 06.30 uur. VK langsgekomen om +/- 07.00 uur. Volgens haar kleine nog steeds niet ingedaald en dus advies om te blijven liggen op bed. Tevens moest ik aangeven of ik de kleine nog goed voelde bewegen. Had de kleine niet meer gevoeld na 's nachts. Advies gekregen om buik te prikkelen en kijken of ik de kleine uiteindelijk zou voelen. Indien na een uur nog geen beweging, moest ik weer de VK bellen. Mijn vriend heeft Anouk 08.00 uur weggebracht naar opvang en was 08.15 uur weer terug. Tegen vriend gezegd dat ik nog niks voelde bewegen. Dus vriend VK gebeld. Advies naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje. In het ziekenhuis bleek hartfilmpje goed. Baby was gewoon erg rustig. Tijdens het hartfilmpje had ik ook wel regelmatig een wee, maar deze waren nog niet super heftig. 10.15 Advies ziekenhuis weer naar huis tot weeen goed doorzetten. 10.30 uur thuis de weeen werden wel steeds pittiger, moest overgeven en kon geen houding meer aannemen die goed was. Vriend VK gebeld en gezegd dat weeen om de 5 min kwamen. VK zou na een half uur komen kijken. Na nog geen 15 min vriend weer VK gebeld, weeen waren nu wel erg heftig en ging allemaal wel erg snel na elkaar. om de 2 min. en dat ze nu wel echt gelijk moest komen. 11.45 VK gekeken naar ontsluiting, was 4 cm. Mocht weer terug naar het ziekenhuis. VK zou direkt achter ons aankomen. In de auto kon ik de weeen niet meer aan. Wat nou puffen???....auw auw auw.... Eenmaal buiten bij het ziekenhuis wist ik me geen raad. Mannetje en schoonmoeder wilde een rolstoel voor mij meenemen, maar daar moet je 2 euro ingooien....niemand geen twee euro bij zich. Ik moet wel heel dramatisch hebben staan gillen want er kwam een vrouw uit het niets met een rolstoel aangerend. Bleek later dat zij met haar moeder daar was en dat die rolstoel van haar moeder was en dat ze aan haar moeder had gevraagd om even op een bankje te gaan zitten, zodat ze mij kon helpen. Ik in de rolstoel al roepen en gillend het ziekenhuis in, de lift in, de verloskamer in. Verpleegkundige kwam aangesneld en daarna kwam verloskundige van het ziekenhuis ook binnen. Mijn eigen VK was er nog niet. Iedereen tegen mij roepen dat ik moest puffen en dat ik goed moest luisteren en dat ik hun moest aankijken, maar ik kon het niet. Het was zo overweldigend. Dat had ik met de bevalling van Anouk niet. Ik moest gaan liggen maar ik kon het niet, ik moest staan, springen lopen...mijn vriend was (bleek later) nog bang dat ik de verpleegkundige of verloskundige zou aanvallen.

Was uit den boze zo heftig waren de weeen, maar ik was niet boos op hun ik was boos op de pijn. Toen ik ineens riep dat ik moest poepen en tegelijkertijd stond te perzen. Iedereen riep NIET PERZEN...maarja probeer dat eens tegen te houden. Maar ik stond nog steeds. Dus ik moest gaan liggen en binnen 5 minuten was ze geboren. om 12.33 uur.
Ik kon het allemaal zelf niet bevatten en dat straalde ik ook uit, want op dat moment kwam mijn eigen VK pas binnengelopen. Die zag aan mij dat ik het niet kon bevatten wat er was gebeurd omdat ik de baby ook heel onwerkelijk in mijn armen had.
Ik mocht om 16.00 uur weer naar huis.
Gelukkig gaat alles goed met mijn kleine meid en ik ben echt helemaal verliefd!!!

Anouk vindt haar zusje geweldig! En mijn mannetje is ook helemaal in de wolken.
Sorry voor mijn langdradig verhaal. Moest het even van mij afschrijven. Hehehe. Ik zal snel jullie verhalen lezen en een foto van mijn prinsesje laten zien!