< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » crèchekindje en altijd ziek

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
crèchekindje en altijd ziek
01/08/2007 @ 12:12
Greet

Online Status
hoi,

Graag ook even zeggen! Heb 2 kindjes, gaan allebei naar
de crèche en bijna nooit ziek! De kleinste nog niet en de grootste heeft enkel de waterpokken gehad, dus blijkbaar zijn er toch nog kindjes die niet ziek worden ook!

Groetjes

Link naar deze reactie
04/06/2007 @ 21:57
ria

Hier net hetzelfde verhaal: ons dochtertje, ondertussen dik 3 jaar, gaat sinds haar 7 maanden naar de creche. Ze kon geen volledige week naar de kribbe: van de ene luchtweginfectie in de andere, van de ene bronchite naar de andere... Het is allemaal begonnen met RSV in november 2004. Het was een ramp: winter of zomer, het maakte niet uit. Ze hoestte constant, wij waren kapot: 's nachts sliepen we niet omdat ze bijna stikte. Toen ze 18 maanden was, schreef de KA Pulmicort puffers voor. Dat was even een verademing, maar het effect was niet spectaculair. Winter 2005: terug RSV, deze keer zonder ziekenhuisopname. En dit ging weer van kwaad naar erger. Winter 2006 - 2007: weer RSV, al de derde keer. Van november tot begin april: 12 (!!) bronchiten, ondanks de cortisone puffs.
Allerlei onderzoeken zijn gebeurd: allergietest, astma-onderzoek, mucovicidose onderzoek. Alles was negatief. Onze dochter mankeert niets, gewoon gevoelige luchtwegen.
Net voor de paasvakantie (de 12de bronchite) was de maat vol en zijn we op zoek gegaan naar alternatieve geneeskunde. Eerst zijn we naar osteopaat Erwin Hermans in Brasschaat gegaan. Hij past de gesret-methode toe en beweert dat hij zelfs astma-patienten kan genezen. Ons meisje heeft 4 kraaksessies gehad, dit is geen leuk zicht. Ze brulde tijdens het kraken, maar achteraf zei ze toch dat hij haar geen pijn gedaan had. We waren heel sceptisch, maar toch zijn we met de cortisone puffs gestopt. Ze krijgt ook een ondersteunende homeopatische behandeling, oa met Echinacea-siroop. Ondertussen is ze 7 weken full continu naar school geweest, zonder hoest, zonder snottebel, ... Een mirakel. Iets heeft er geholpen: osteopathie en/of homeopathie. Vandaag is ze aan haar 8ste week begonnen. Het resultaat is fenomenaal!

Denk alsjeblieft na voor je je kindje laat volproppen met antibiotica en cortisone. Waarschijnlijk heeft de cortisone en de antibiotica ons meisje haar afweersysteem aangetast.
Wij zijn altijd tegen alternatieve geneeskunde geweest, maar we waren zo wanhopig dat we het een kans gegeven hebben. Nu hebben we uiteraard spijt dat we het niet eerder gedaan hebben.

Laat je niet met een kluitje in het riet sturen: OK ze bouwen weerstand op door ziek te zijn. Maar er zijn grenzen. Door constant ziek te zijn, krijgen ze achterstand in hun 'ontwikkeling'. Hun lichaam heeft alle energie nodig om te genezen en dat kan ten koste gaan van bv groei.

Hopelijk heb je iets aan mijn getuigenis.

Veel succes.
Ria
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 20:16
Marleen

Pas op met te veel medicijnen daar kunnen ze resistent tegen worden Mijn zoontje had maar 19 x oorontsteking in 18 maanden en iedere keer antibiotica
Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 20:10
Ilse

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Hier hetzelfde gehad. Vanaf 4 maanden ging Gilles naar de crèche, en het eerste jaar heb ik elke 2 weken bij de kinderarts gezeten met verkoudheden (en de bijhorende oorontstekingen, snot, ...) en luchtwegen infecties (bronchitis, RSV, ...).
Sinds vorige zomer (toen was hij iets ouder dan 1 jaar) waren de dokterbezoeken slechts 1 keer in de maand. En nu is hij 2 jaar en gaat het veel beter.
Zowel de huisdokter als de kinderarts vertelden dat het na 2 winters heel wat beter zou zijn, en ze hebben gelijk gehad. Dus, er is beterschap in zicht!
Groetjes Ilse

[Laatst gewijzigd door Ilse - 30/05/2007 @ 20:11] - Link naar deze reactie
30/05/2007 @ 19:48
Lies

Online Status Stuur bericht
Van oktober tot januari: vraag me af of hij 1 volledige week op die creche is geweest, hij heeft 9 oorontstekingen gehad. Dan buisjes laten plaatsen: was een verademing, er is nog maar 1 oorontsteking sindsdien gepasseerd.
Ondertussen echter: reeds 2 maal een bronchit, eentje die twee weken duurde en net geen longontsteking werd. Constant kuchen en ik denk dat hij 1 week niet en 1 week wel van die neusdruppels moet nemen (fluimicil, neobacitracine, soframycine ... we kennen het ganse gamma). We aerosollen ook 3 maal per dag, bijna ganse tijd.

Ze zeggen mij altijd: het gaat over . Ben benieuwd wanneer!! Het is immers beter weer en ik heb hier weer ne kleine die zo hard hoest dat ik denk dat het weer voor elke dag gaat zijn ...
Hij heeft ook groeiachterstand tgv te veel infecties. Klein dropje nu, lengte van 9m en hij is er bijna 16m.
Mijn arts wil hem niet thuis houden, hij moet er toch nog door later dan. Ik ben wel 4/5de gaan werken, met een dag die ik op het allerlaatste nog mag verplaatsen als hij ineens ziek geworden is. Gelukkig!!

groeten,
Lies

Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 21:08
Marleen

Die van ons had heel vaak oorontsteking en veel verkouden. Hij heeft nu buisjes en het is over. Of hij neit ziek was geworden als hij niet naar het kdv zou gaan Ik weet het niet Volgens onze ha moet iederkind de eerste 3 jaar minimaal 40x ziek geweest zijn. Van verkoudheid tot waterpokken
Link naar deze reactie
29/05/2007 @ 20:22
Dottie

Ons Robbeke gaat ook van 3 en halve maand naar de crèche en hij heeft vaak een snotneusje en een paar keer dat hij erbij hoestte maar erger is het niet geweest en ik hoor ook van zijn verzorgsters dat bij periodes alles kindjes verkouden zijn.
Hopelijk woerdt de weerstand van je kindje vlug sterker.

groetjes
Deesje en Robbe

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 12:06
Anneke

hoi

hier een onthaalmoeder en crechekindje dat altijd ziek was. Vanaf dag 1 dat hij in de opvang zat tot de laatste dag dat we heb gebracht hebben scheelde er wel altijd iets.
Het is begonnen toen hij net 3 maand was met buikgriep, dan chronische ooronstekingen, sluimerende luchtweginfecties,... alles wat een kind maar kon overkrijgen kreeg hij . De ka heeft me toen het advies gegeven om hem niet meer naar het dagverblijf te sturen omdat hij te zwak was ervoor.
Een moeilijke beslissing want waar moet je dan naartoe met je kind.
Gelukkig heb ik superouders en is mijn vader iedere dag (!!) naar hier gekomen om op mijn zoontje te letten ( een verplaatsing van 120 km per dag), uiteindelijk heb ik mijn ontslag gehad op het werk omdat samenwerken op een meer niet dan wel aanwezige basis héél moeilijk is voor een klein bedrijf.
Voorlopig blijf ik even thuis & we zien wel hoe het later verloopt.
Het is een feit dat ze erdoor moeten, eens arthur naar school gaat zal hij weer ziek zijn en weer veel thuis zitten maar voorlopig ben ik blij dat ik mijn kindje ondertussen 4 maanden weg heb kunnen houden van de kinderarts ( vroeger zaten we daar 2x per week en 1x per maand in het ziekenhuis)

Succes

Link naar deze reactie
25/05/2007 @ 09:32
Lunneke

Hey,

Ons meisje was in het begin ook altijd verkouden als ze naar de crèche geweest was, de meeste kindjes trouwens...
Ze bouwen nu hun weerstand op en dat is goed (hoe lastig het voor ons ook is)...
Als ons kindjes naar de kleuterschool zullen gaan, zullen ze al heel wat weerstand hebben terwijl kindjes die bv thuis gehouden zijn of bij de grootouders zullen veel ziek zijn in die eerste jaren van de kleuterschool...
Ze moeten er allemaal door, ze moeten hun weerstand ergens opdoen, in de crèche of in de kleuterschool... ik kies dan toch in de crèche, niet??
Dikke knuffel
Lunneke

Link naar deze reactie
24/05/2007 @ 22:08
januarister

Online Status Stuur bericht
Graag had ik via deze weg eens willen horen of er nog lotgenoten zijn wiens kindje naar een kinderdagverblijf gaat en ook constant ziek is? Ik zou hieromtrent eens graag wat woorden met iemand over wisselen. Alle reacties zijn welkom!

Alvast bedankt!

Januarister

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]