< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » 3kindjes op3jaar

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
3kindjes op3jaar
06/06/2007 @ 12:56
3e

hallo mama's,

wie heeft er op 3 jaar tijd 3 kindjes gekregen? wat zijn jullie ervaringen, pos en neg?

ik zou er ook een 3e willen binnen die 3 jaar maar ben een beetje bang dat er tijdens de zwangerschap iets gaat mis gaan en ik niet voor mijn andere kindjes zal kunnen zorgen. doe dit namelijk volledig zelf ben thuisblijfmama, en wil dit ook aan niemand anders overlaten.

mijn verstand zegt mij soms van dan nog even te wachten maar mijn gevoel en alles zegt ga ervoor, daarom graag wat ervaringen.

bedankt
Link naar deze reactie
06/06/2007 @ 22:18
Valérie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

wij gaan nu ook voor een derde, en als het onmiddellijk zou lukken, dan zullen wij er ook 3 op 3 jaar hebben.
En ik ben ook een thuisblijfmama.
Maar ik probeer er helemaal niet aan te denken dat er tijdens de zwangerschap iets zou misgaan. Dat heb je helemaal niet in de hand. En indien er iets zou zijn, ben ik net wel blij dat er gelukkig mensen in mij omgeving zijn, die onmiddellijk mijn man zouden kunnen bijspringen in het opvoeden en opvangen van de kinderen.

Valérie

Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 12:07
Heidi

hoi,
hier is een derde kindje op komst op 3 jaar. Mijn oudste zoon zal net 3 jaar zijn als het geboren word.
het was niet geplant dus eerst was er ook grote paniek en zag ik het niet echt zitten.
Maar nu ben ik enkele weken zwanger en zie het alsmaar meer zitten.
Mijn vriend zei het gisteren nog tegen mij: we komen er wel.
Ben ook huismoeder.

Link naar deze reactie
07/06/2007 @ 12:58

Hallo,

mijn oudste zal op een enkele dag na exact 3 jaar zijn als de 3e komt. Ik kan dus nog geen ervaring delen behalve dat ik er super blij mee ben en er enorm naar uit kijk!

Ik ben een zeer drukbezette mama met een baan van 3 dagen in loondienst als docent + een eigen schoonheidsalon daarnaast Vermoeiend maar tsja ik vind alles erg leuk.

Hopelijk krijgen we ook ervarngen van ervaren moeders te lezen..................?

succes met de zwngerschappen allemaal!
Groetjes,
Vanessa

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 00:27

Hallo,

Ook hier mogen we ons derde kindje verwachten en de oudste is dan net drie jaar. Het zal wel druk zijn maar boven alles heel gezellig met zn alle samen! Ik werk ook nog zo`n drie avonden per week. Maarja de kindje moeten ook nog kunnen eten hè...

Liefs Sandra

Link naar deze reactie
12/06/2007 @ 04:55
Leen

Online Status Stuur bericht
Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen.
We hebben nu 2 kids onder de 2 en momenteel valt dat erg goed mee. Mijn vriend zou graag nog eentje willen maar ik houd de boot een beetje af (ook gezien mijn leeftijd).
Dus kom maar op met de ervaringen.

Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 09:28

Oke,

Niet precies drie binnen drie jaar, maar het scheelt niet veel. Jullie wilden graag ervaringen: Wij hebben een jongen die nu net 4 is geworden, een is er net 2 geworden en een meisje van 9 maanden. Weetje, het wordt niet echt zwaarder. Ik vond de grootste overgang van geen naar 1 kind. De kinderen passen zich automatisch aan aan de nieuwe situatie. Waar we bij de eerste nog veel moeite hadden met laten slapen etc, hebben we bij de volgende twee dat veel makkelijker aangepakt. Daarbij komt nog dat de oudse twee nu al volop met elkaar spelen en dat gebeurt eigenlijk al vanaf het moment dat het kleinte kan kruipen, dus dat maakt het ook weer makkelijker. Ik zou zeggen, gewoon doen (het zwaartse van alles vind ik het zwanger zijn, gecombineerd met de zorg voor de andere kindjes).
Link naar deze reactie
13/06/2007 @ 16:47

Hoi lieve mama's

Ik ben nu in verwachting van het vierde kindje, de oudste is 7jaar en als ik beval zullen de 2 jongste 1 jaar en 2 jaar zijn.
ik ben ook een thuisblijfmama zoals jij dat schattig kan beschrijven.
nu is de jongste 8 maanden en zijn zusje 1 jaar en 9 maanden, de ene dag verloop hectisch, de ander dan weer rustiger.
Ik probeer de kindjes zoet te houden met genoeg speel en knuffelmomenten en daarnaast probeer ik er een slaap- en eetritme in te houden maar dat loopt af en toe ook eens in het honderd! Perfect zijn we niet he Vergeet jezelf niet in de watten te leggen en wat ik leuk vind is een muziekje opzetten en samen lollig dansen dat werkt hier toch wel vee sterkte , een portie geduld en blijf genieten van je ukkies!!
Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 11:51

Online Status
hier is het ook een gezellige bende!
ik moet zeggen ik zou het direct opnieuw doen!
het is natuurlijk wel druk maar de kindjes hebben zoveel aan elkaar, ze spelen echt veel samen enzo echt tof
ik vin het zeker er aanrader!
en ik moet hier de andere mama's gelijk geven in von de overgang van geen naar 1 kindje ook veel zwaarder! want uiteindelijk zit je al tussen de luiers en de kindjes dus ik heb er geen slechte ervaringen mee ofzo

Link naar deze reactie
14/06/2007 @ 15:17
Valérie

Hey,

het is eigenlijk ook die zwangerschap, gecombineerd met de zorg van de andere twee, waar ik wat schrik voor heb. Aangezien ik meestal vrij vlug last krijg van mijn rug en dan niet meer kan/mag heffen.

Wel leuk om eens de overtuigend positieve kant te horen. Dat geeft me echt de kriebels om er 200% voor te gaan.
En als ik dan zie dat er hier 4 of meer kindjes zijn, word ik lichtjes jaloers omdat het hier bij 3 zal blijven.
Ik denk niet dat ik mijn man daarna nog eens zal kunnen overtuigen. Maar ja, eerst de volgende afwachten hé.

Valérie

Link naar deze reactie
25/06/2007 @ 22:41
chris

Onze derde werd geboren toen de oudste 2 jaar en 8 maand was. Ik vond de overgang van 1 naar 2 het moelijkst bij die kleintjes : ze sliepen en aten om beurten en ik had het gevoel geen enkele moment over te hebben voor mezelf. Ik had me dus emotioneel én met hulp gewapend tijdens de derde zwangerschap en de komst van de derde verliep vlot ... Wij verwachten nu ons zevende wonder in november, de oudste wordt in januari 11 ... 't is dus zeker te doen zo'n bende kort op elkaar : ze hebben heel veel aan elkaar (ook om ruzie te maken) : de jongsten draaien heel vlot mee in een ritme dat nu toch meer schools gericht is dan toen ik de 3 kleinsten thuis had ... die regelmaat in 't alledaagse leven helpt toch wel, vind ik !

Veel kindervreugde gewenst !
Link naar deze reactie
15/07/2007 @ 08:36

Online Status Bekijk profiel
Hier ook!! Mijn oudste kindje wordt volgende week 3j en mijn jonste is net 6mnd geworden. Mijn twee oudste hebben heel veel aan elkaar, ze spelen constant samen, maar maken zoals alle kindjes ook veel ruzie!! Ik geniet er echt van, kijk er zelfs heel hard tegen op dat mijn middelste zoontje volgend jaar in mei ook al naart school gaat gaan. Dan heb ik hier in de voormiddag nog maar 1 kindje. Ben al volop aant dromen van nummer 4. Ga mijn lichaam nu even wat rust gunnen want voel het toch hoor zo drie kort achter elkaar. De zwangerschap van mijn jongste vond ik wel vrij zwaar hoor. De laatste maand was ik echt op. Siebe zat in de terrible two en viel constant onze Lander aan, dus dat was wel even zwaar. Maar dat gaat allemaal voorbij en nu is het echt genieten!!

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 10:20
cindy

hoi iedereen

ook wij gaan 3 kindjes hebben op een 3 jaar tijd
onze oudste is geboren in juni 2004
onze kleinste is,geboren augustus 2006 en nu ben ik terug zwanger voor eind september dus dat is veel na elkaar ik moet zeggen toen ik wist dat ik onverwacht zwanger was dat mijn hart even stopte met kloppen iedereen zegt wel dat het gaat zwaar zijn en dat besef ik ook maar we geraken er wel door na mijn borstvoedingsverlof ga ik half time werken en dan ben ik toch redelijk vaak bij de kinderen dat is nu zo al afgesproken met mijn man en we weten dat het financieel wat moeilijker ga zijn de eerste jaren maar we trekken onze plan wel

groetjes ikke

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 10:33

wij hebben er ook 3 op 3 jaar. Jamie was 2,5 als Nicky werd geboren (de jongste dus). ik vind er niets negatiefs aan. ze worden samen groot en heben echt heel veel aan elkaar. ze zijn hier ook bijna uit de luiers. enkel Nicky draagt nog een hele dag een luier. als alles goed gaat zal binnenkort nr 4 onderweg zijn.

Link naar deze reactie
16/07/2007 @ 10:35

Wentje, ik heb hetzelfde als jou. Alexi (mijn middelste dus) zal in september al naar school gaan en ik zie er ook tegenop. niet omdat er dan nog maar eentje thuis is maar het is zon beetje mijn zorgenkindje en ikj vind de gedachte dat ik niet meer 24 op 24 voor hem kan zorgen wel een beetje eng eigenlijk.

Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 17:46
Malika

Online Status Stuur bericht
Hallo allemaal,

Mijn eerste reactie op dit forum

Ik heb ook 3 kindjes binnen drie jaar de oudste was net 2 jaar toen de derde werd geboren.

Ik vond de overgang van geen naar 1 ook het zwaarste, 2 naar drie was even wennen omdat je gewoon soms aan twee handen eigenlijk net niet genoeg hebt hihihi ( ze zaten alledrie nog in de luiers )en je inderdaad maar weinig tijd over hebt voor jezelf.

Ze hebben heel erg veel aan elkaar en wat ook fijn is dat ze goed leren delen en samen spelen vanaf een jonge leeftijd.

Moeilijkste periode was afgelopen jaar toen mijn oudste bijna naar school kon en zich thuis eigenlijk wat verveelde ( we hebben geen tuin helaas ). Toen was het huis soms echt te klein met 3 rennende en gillende peuters. Denk dat de buren toen wel eens dachten dat we er stiekum 10 hadden ofzo LOL!

Maar al met al is het toch wel zo leuk dat ik nu de jongste 2 is geworden voor een 4de wil gaan .

Ik zou het ondanks dat het soms pittig is zo weer over doen hoor.

Groetjes Malika

P.S. oja ik heb tijdens de laatste zwangerschap wel behoorlijke bekkenklachten gehad vandaar ook die pauze van 2 jaar. 3 zwangerschappen in 3 jaar kan dus wel wat ongemakken met zich meebrengen maar dat hoeft niet natuurlijk.

[Laatst gewijzigd door Malika - 13/08/2007 @ 17:54] - Link naar deze reactie
18/08/2007 @ 19:11
Visseke

Online Status Bekijk profiel
Hier is ook een 3e (eigenlijk 4e) kindje op komst binnen 3 jaar.

Ik ben uitgerekend voor 12 april 2008.
Onze oudste zal dan bijna 3 jaar zijn (augustus), de middelste is dan 15 maand.

Na mijn oudste ben ik zwanger geweest van onze 2e zoon, maar hij is geboren & overleden bij 22 wk zwangerschap.

groetjes!!
Link naar deze reactie
19/08/2007 @ 10:40

Gefeliciteerd Visseke met je zwangerschap. Hopelijk gaat het deze keer wel weer helemaal goed! Ik zal voor je duimen.

Link naar deze reactie
23/08/2007 @ 20:26
Sofie

ik werd 3 maal moeder in minder dan 3 jaar en ik moet zeggen ik vind het super. het heeft zijn voor en zijn nadelen ikzelf werk nog steeds ik ben van 3/4 dagdienst naar 1/2 nachtdienst gegaan om zo meer zelf voor de kindjes te kunnen zorgen zo moet ik nu maar 7 dagen in de maand werken

verder als er vragen zijn mag je ze gerust vragen

groetjes van sofie

Link naar deze reactie
26/09/2007 @ 22:01
Ribbedebbie

Ik ben ook mama van 3 kindjes op minder dan drie jaar. Mijn oudste dochtertje was net 2.5 jaar toen ons zoontje geboren werd en ons jongste dochtertje was toen 1 jaar en 3 maand.
Ik moet zeggen, ons derde kindje was niet echt gepland maar wel zéééér welkom en we zijn dolgelukkig met alle drie onze kindjes.
Ik ben momenteel nog fulltime thuis om voor de kindjes te zorgen maar volgend schooljaar ga ik deeltijds terug werken (ben kleuteronderwijzeres).
Vooral mijn laatste zwangerschap was fysiek zwaar (op het einde bekkeninstabiliteit) omdat de zwangerschappen zo snel op elkaar volgden en je de andere kindjes nog veel optilt enz...

Het is nu wel heel druk met momenten en een hele organisatie als je ergens naartoe wil gaan omdat ze alledrie nog zo klein zijn, maar dit betert naarmate de tijd vordert vind ik. Mijn oudste dochtertje is al heel zelfstandig en vraagt niet zoveel hulp meer.

En het voordeel eraan vind ik, dat de kids veel aan elkaar hebben en je binnen enkele jaren uit al de pamper en flestoestanden enz...uit bent voorgoed.

Veel succes allemaal!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >