< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Moeilijke momenten doorkomen

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
Moeilijke momenten doorkomen
Gisteren @ 21:29
Nouki

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Man man man, wat ben ik jaloers op Hel1!!! Zouden we niet graag allemaal twee ineens hebben?? Allee, ikke toch zeker en vast. Ik ben 35 en zou er graag ineens twee hebben. De schrik om na een eerste geen tweede niet meer te kunnen krijgen wegens 'weer wat ouder' zit er bij mij heel erg in. Ook omdat de gyn heeft gezegd dat mijn FSH waarde al wat gestegen was. Wat als ik in een vervroegde menopauze terecht kom???

Anne, ik begrijp nu wat je bedoelt met schrik voor de bevalling. Het moet inderdaad angstaanjagend zijn om telkens het alarm te horen, brrr. En als je er nu op voorhand ook al een beetje stress bij krijgt dan ga je er volgende keer nog meer mee bezig zijn waarschijnlijk. Ik duim dat het deze keer gewoon vlot loopt zoals het moet, hé.

Wendy, aftellen aftellen aftellen Nog effe...

Leen, een heel fijne vakantie, hé! Hoe lang gaan jullie eigenlijk weg? De volle 3 weken? Geniet er toch maar van, ondanks het constant moeten puffen.

Greetje en Anneke, jullie hebben beiden super lieve baby's! Wat een zaligheid zo'n minimensjes, hé

Voila, ik ga ook maar eens weer wat verder aftellen, pffff... nog een heel lange week, hoor!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 20:34
Hel1

Anne,hier van hetzelfde een beetje. We komen net terug van de gebedwake, en m'n nicht had een afscheidsbrief geschreven in haar naam en die van haar kinderen, een brief aan opa. De tranen liepen echt gelijk gek. Morgen de begrafenis, ik zal maar zorgen voor genoeg zakdoeken.
Leen, vakantie, super! ik ben al bijna vergeten dat we er juist gehad hebben, of heb ik er wel gehad? 't zal nie pakken zeker!
geniet ervan!
groetjes
Hel1

Link naar deze reactie
Gisteren @ 18:57

Hoihoi,

zo er valt weer heel wat bij te lezen...

Leen: lekker vakantie, geniet ervan meid, tis je gegund. En dan lekker eens ff op andere dingen concentreren, wie weet geeft het je een steuntje!!!

Anneke: wat een heerlijk kereltje zeg... en tja, draaien dat doet onze jongen constant. Tis een geweld daarbinnen bij mij...

Tasmi: meid wat geweldig nieuws!!! Ik durfde al bijna niet naar je reaktie te kijken... ben echt zo blij voor je...

Nouki: tja, ik heb erg veel schrik voor de bevalling. En dan niet om mij tedoen hoor!!! Ik krijg gewoon een ruggeprik. Maar toen ik van Jonas in het ziekenhuis lag, en ik weeenopwekkers kreeg, toen kon je elke keer het allarm horen dat Jonas zijn hartje het niet goed meer deed, hij kon er niet tegen. Dat was wel zo ontzettend beangstigend!!! Mijn lichaam kan wel tegen een stootje, dat is niet zo belangrijk, maar onze kleine jongen pfffffffffff, ze zijn zo kwetsbaar

Hell1: geweldig, een tweeling, maar het kan ook eeneiig zijn hoor. Dat dachten ze eerst bij Jonas ook, had ik ook 2 eitjes, maar ze waarschuwden mij dat het net zo goed een eeneiig kon zijn.
Tis echt tof voor jullie. 2 in 1 hi hi hi...

Mel: stoer dat je de spuiten zelf zet hoor. Ik liet het over aan de verpleegkundige, ik sta anders uren met zo'n spuit van nou toe dan!!! Ha ha ha...

Wendy: nog ff volhouden meid! Voor je het weet is je kleintje er. Het gevoel van dat jij nu nog je kindje voor jezelf hebt is iets waar je erg naar terug kunt verlangen...

Zag ik gister toch iets ergs op tv: het heet 'over mij lijk'. Gaat over jonge mensen die terminaal zijn.
Je zag een vrouw van 35 jaar met kanker. Haar man 33 jaar en haar zoontje 3 jaar.
Hartverscheurend hoe dat kereltje tegen zijn vader aan stond te huilen toen de kist met zijn mama weggereden werd... wordt er nog emotioneel van als ik er aan denk...
Op zulke momenten ben ik blij dat - ondanks alle tegenslagen - ik gewoon niet te klagen heb!!! Pfffffffffff

Liefs en knuf

Link naar deze reactie
Gisteren @ 17:22
Leen

Mel,hoe vlot het spuiten?'k Ben blij dat die pillen goed hun werk doen zodat je je enkel op de ivf moet concentreren.6 keer puffen is idd veel en 'k heb de indruk dat het alleen in Jette gedaan wordt,dat ze er nu ook eens bijvertelden waarom hé maar ja,ziekenhuizen zijn zuinig met info.We gaan zeker het alarm van de gsm instellen.
Tamsie,oef,wat een opluchting hé.Ik hoop dta je je ondertussen al wat beter voelt maar een slecht werkende schildklier bezorgt veel last.Is er nu nog steeds sprake ze weg te nemen?
Hel1,proficiat seg,de droom van velen van ons is uitgekomen,meteen 2 in 1 keer!
Greetje,mooie meid,'k ben blij te horen dat het met jullie allebei heel goed gaat!
Wendy,die laatste weken zullen wel lang duren maar nog even doorbijten en het is zover en dan zal het wel voor lange tijd gedaan zijn met de rustDie kosten aan de auto zijn idd maar materiële dingen,maar bovenop alle emotionele problemen is dat er echt te veel aan.Ik hoop dat we de vakantie zonder al veel kleerscheuren doorkomen
Anneke,leuk ventje seg.Ja soms is het wat zoeken naar de juiste pap hé.Geniet nog van je verlof en je ventje!

Wij zijn vanaf morgen eindelijk in verlof,voor het eerst 3 volledige weken!Zondagmorgen vetrekken we naar Frankrijk maar zaterdag eerst nog bloedafname om te weten of ik met suprefact mag starten.

Leen x

BEVALLEN
weentje, 1e kindje, een dochter!
Frutella,28, 1e kindje, een zoon Ruben! 24/03/08
greetje, een dochter!
anneke 1e kindje een zoon Ruhne 11/07/08

ZWANGER
Wendy,NL,27 jaar,voor 06/09/2008, 26-8 controle
Bieke,B,28,na 18 maanden proberen = uitgerekend op 25/09/2008
Anne,NL,32 jaar,uitgerekend 8 oktober 2008,eerste echo: 18/02
Hel1,B,29j,na 25 maanden,uitgerekend voor 11/4/09, 1e echo 20/08/08

BIJNA ZWANGER(?)
mel,B,24j,20de ronde, 19 augustus 1ste spuitje zetten, start ICSI
Nouki,B,35j, alles tesamen 4j bezig, IVF hormonen sinds 01/08
Tamsie,B,21jaar
Leen,B,27j,25 maanden bezig,5 IUI's mislukt,IVF/ICSI:start suprefact normaal gezien 24/08

Link naar deze reactie
Gisteren @ 13:55
Greetje

Online Status Bekijk profiel
hey anneke, heb nu pas de foto's gezien van je zoontje. een héél mooi ventje. ligt daar als een prinsje!!!
we hebben ook wat gesukkeld met de fles in 't begin. hebben 3 verschillende soorten geprobeerd en waren goed bij Nutrillon HA. gebruiken die nog steeds, nu in combinatie met de pap. fles drinken gaat prima en ben ook niet van plan te veranderen. zelfs voor de opvolgmelk blijf ik bij de Nutrillon HA. te veel veranderen is inderdaad niet goed.
geniet van je kleintje want dat verlof vliegt om

Link naar deze reactie
Gisteren @ 12:55
anneke

hey allemaal

sorry sorry dat ik niet zo dikwijls reageer maar heb echt niet veel tijd op dit moment.
tamsie ben blij voor jou dat het geen kanker is.
nouki succes ik hoop dat het lukt deze keer
leen ik denk dat vakantie jullie beide deugd gaat doen.zo ff uit de dagelijkse dingen.
hel 1 amaai seg 2 je hebt het echt verdiend. Ik hoop dat je niet al te veel meer misselijk bent. Maar dat gaat over hoor.Niet dat ik er kan over mee spreken want ben nooit misselijk geweest Maar ik had altijd het zuur. Geniet maar van je zwangerschap die 40 weken zijn zo om. Geloof me.
greetje schitterend foto's je hebt een pracht van een dochter.
anne ik hoop dat je zoontje nog draait. en dat het toch nog een gewone bevalling kan zijn. af wachten.
wendy jij bent de volgende nog 14 dagen het zal ook ne flinke worden. Maar onze ruhne woog ook 3.900kg. Dat is allemaal niks. beter een beetje te veel dan te weinig.

Hier is alles goed. Alleen zou onze ruhne misschien koemelkallergie hebben dus we zijn al 3x van pap verandert. Nu houden we het bij pap voor die allergie tot hij 3 maand is en kunnen ze testen en is hij niet allergisch kunnen we terug overschakelen op andere pap. Maar de ka zegt te veel overschakelen is ook niet goed.
Hij weegt al 5100g en 55cm.
Het is ne flinke jongen echt wel slaapt goed eet goed weent is mag zich laten horen hoor en dat kan hij amaai.
ik ga nog recente foto's op mijn profiel bijzetten.

succes allemaal
knuffels anneke

Link naar deze reactie
Gisteren @ 00:29
Nouki

Amai, Hel1, één keer kans en al ineens twee beebjes!! Hoe is het toch mogelijk soms, hé. Soms zijn er inens zo van die wonderen, hé

Tamsie, gelukkig is het geen kanker. Ik hoop dat je je al wat beter voelt? Sterkte in ieder geval

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 21:46
Hel1

Hey Wendy, ik had 2 eitjes, dus we zijn heel zeker dat het een 2-eiige wordt!
M'n ventje is helemaal in de wolken, 1 kans, 2 eitjes en 2 keer raak geschoten! Hij is redelijk vol van zichzelf
Ik kan het nog niet helemaal bevatten, maar dat komt wel als iedereen het weet. Nu kan je het ook niet delen, en dat maakt je vreugde toch wel wat ingetogener!
nu ga ik in de zetel ploffen, want ben naar de tandarts geweest, heb vreselijk veel pijn, en wil eigenlijk niks innemen
groetjes
Hel1

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:50
Wendy

Online Status Stuur bericht
greetje: fijn dat je dochter het zo goed doet!
hel1: een tweeling!!!!!!!!!! wat fantastisch zeg!! kunnen ze nu al zien of het 2-eiig is? of weet je dat al zeker?
tamsie: fijn dat het geen kanker is meid, 1 zorg minder. maar ik duim wel voor een posi test, ook al wordt het daar misschien moeilijker van. succes!
mel: wat een pech, hopelijk knapt het snel op, een maagzweer is niet alles he...
leen: getverderrie wat een kosten weer... dat hebben wij laatst ook gehad, het is zo'n beetje het duurste aan de hele auto.. zolang het maar bij materiaal blijft he! zo moet je dan maar denken...
nouki: tijd is inderdaad iets geks, voor de 1 vliegt het, voor de ander kruipt het. hopelijk is het snel eind augustus he!
anne: tjemig, das een hoge bloeddruk! dus jij weet nu al zeker dat het weer een keizersnede gaat worden? das wel goede zekerheid he. ik ga thuis bevallen (das het plan in ieder geval)

hier alles kits, lekker verlof, slecht weer en ik mis mijn collega's wel hoor. het is daags zo stil in huis... ik verlang echt naar pukkie! maar hij mag nog wel een paar weekjes wachten, das beter he!
x
wendy

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:41
Greetje

Online Status Bekijk profiel
we zijn weer terug aan 't werk en dat betekent ook weer meer tijd om bij te lezen & te reageren.
al heb ik weinig tijd gehad de afgelopen maanden, toch heb ik wel aan jullie gedacht.
ondertussen heb ik ook de laatste berichtjes gelezen.
ik weet op sommige echt niet wat zeggen buiten veel sterkte. ik vind jullie allemaal straffe madammen om zo met tegenslag om te gaan.

tamsie, ben heel blij voor je dat het geen kanker is en wens je heel veel beterschap.
hel1, een tweeling!!!! zo lang gewacht, eens een kansje en meteen dubbel raak. proficiat. hopelijk heb je niet al te veel last van de kwaaltjes. en dat dat positief nieuws mag aanhouden. vorig jaar is frutella gestart en zijn we met vieren gevolgd...
leen, nouki & mel, veel succes. ik blijf duimen
wendy, voor jou begint het nu te korten. spannend! ben eens benieuwd wat het wordt.

hier valt niet zo veel te melden. heb enkele fotootjes van onze meid aan mijn profiel toegevoegd. we zijn ondertussen met de pap begonnen en dat is wel lachen. mogen nog steeds niet klagen. ze is en blijft een rustig baby'tje.
en met de mama is ook alles terug in orde.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:19
mel

hey tamsie ben blij dat het geen kanker is, veel beterschap hé

hel1 amai een tweeling, echt super nieuws, een dikke, dubbele proficiat

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:12
Hel1

wij zijn net terug van de gyn, en wat we eigenlijk zo'n beetje hoopten is uitgekomen! we verwachten een tweeling. Ze zijn nu zo'n 4 mm groot, en we hebben 2 kloppende hartjes gezien! Ik kan het bijna nog niet geloven, maar de echo ligt hier voor me als bewijs!
Binnen 2 weken zou ik al op controle moeten, omdat een tweelingzwangerschap beter opgevolgd moet worden.

groetjes
Hel1

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:10
Hel1

Tamsie, dat zal zeker een opluchting zijn. Amai, zo hyperventileren, da's ook niet alles!

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:04
Tamsie

hoi hoi we zijn er nog eens geraakt. de uistslag was goed, geen kanker, dus dat is toch al een meevaller. vandaag een zwangerschapstest laten doen, als die neg is gaan we door. en anders heb k er geen idee van wat ze gaan doen.
dan spring ik zowieso een enorm gat in de de lucht, ma t zal nie megen zijn denk ik.
we zien wel weer, tis hier dag per dag. k lig sinds gisteren ziek op de zetel, moe en nog eens moe niet normaal.we zijn eergistern ook naar de spoed geweest in het midden van de nacht omdat k aan het hyperventileren was en het nie onder controle kreeg.

dikke knuf vo iedereen. dikke kus

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 10:28
mel

hey nouki mijn huisarts zei dat het geen kwaad kon en mijn apotheker heeft het ook nog eens opgezocht en volgens hem ook niet, ben wel blij dat ik die pillen heb want voel mij al een heel stuk beter, lukt het wachten een beetje? ik denk dat ik in die wachtweken gek ga worden ofzo

leen amai wat een tegenslag weeral, mijn moeder heeft vorige maand ook zoveel kosten gehad aan haar auto, ze deed hem binnen voorhem klaar te zetten voor de keuring en het heeft haar 500 euro gekost, ik hoop ook dat het zonnetje hier eens passeerd en dat we nog voor nieuwjaar zwanger zijn, je kan maar hopen hé, amai dat is wel veel hé die 6 keer puffen, ik zou dat vergeten denk ik, moet nu al mijn wekker zetten voor mijn spuitje, veel succes hé en ik hoop dat het tij keert bij jullie

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 23:29
Leen

Hel1,spijtig van de misselijkheid en van het overlijden van je oom.Gelukkig dat je nu toch al een drankje gevonden hebt dat je wel kan drinken
Nouki,,ik ben zo blij voor je!!Er is een kans,da's al iets en wie weet héDat zal wel dat de tijd tergend traag voor je gaat.Wens je vriend alvast veel beterschap!
Tamsie,weet je de resultaten ondertussen al?
Mel,is je eerste spuit vlot gezet?Nu is het echt begonnen!!Ik hoop dat die maagzweer snel verdwijnt en dat je vriend geen operatie moet ondergaan
Anne,puffen is een soort neusspray die ik 6 keer per dag,om de 3u,afwisselend per neusgat moet gebruiken.Na onze vakantie moet ik teruggaan voor bloedafname,afhankelijk van het resultaat beslissen ze hoe lang ik nog moet doorgaan.De pick-up zal ergens voor eind september zijn denk ik,alles hangt af van hoe ik op de medicatie reageer.En dat zonnetje waarover je hebt,dat mag op dit forum echt wel eens passeren
Wendy,da's wel een stevige brok,da's dan zo'n 3,750kg,da's zeker genoeg,wel iets minder voor de mama hèMaar je bent zelf een grote,dat zal het wel iets makkelijker maken misschien.Wat die adoptie betreft,we zullen wel zien,we kunnen ons al maar informeren hé maar ja,als gehuwd zijn een voorwaarde is moeten we dat toch stillaan in overweging nemen.

Hier gaan de dagelijkse kleine tegenslagen weer verderGisteren hebben we de auto binnengebracht voor een check-up voor we(zondag)met vakantie vertrekken.De distributieriem en waterpomp zijn stuk én ze kunnen hem deze week niet meer maken.Zware kosten dus en nu moeten we met de 2de wagen,een daewoo matiz(!),naar Zuid-Frankrijk rijden.Dat belooft...Het zijn stomme dingen,zeker in vergelijking met wat Wendy en Tamsie moeten doorstaan maar we zijn gisteren allebei al huilend in slaap gevallen omdat het ons teveel werd,telkens weer die tegenslagen.Vandaag gaat het iets beter,tot hiertoe geen ramp gebeurd dus 'k zal maar snel in bed kruipen!

Leen x

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 23:24
Nouki

Is wel leuk jullie zo over die komende bevallingen horen praten. Zo leer je weer eens iets bij, hé

Wendy, dat schoudertje zal nog wel loskomen, hé. Het zijn nog een dikke 2 laaaaange weken voor jou maar voor ons zal het wel snel voortgaan. Jouw situatie dus. Want als je er niet middenin zit dan vliegt het voorbij.

Tegenover staat dus dat als je moet aftellen naar een bloekprik op vrijdag 29/08 dat het dan tergend traag vooruit gaat

Anne, zie jij een gewone bevalling niet zitten? Schrik dat er iets mis loopt? Of gewoon voor de pijn?

Mel, kan het geen kwaad, die anti-biotica enzo samen met de hormonen? Ik hoop dat dat de werking van de hormonen niet versterkt of verzwakt, hé? Mijn vriend moet maandag ook geopereerd worden aan zijn schouder. Ik had hem gevraagd het uit te houden tot na de TP, had maar schrik dat die lange narcose iets aan zijn zaad zou doen Ocharme, hij de pijn maar verdragen! Hihi

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 13:10

Hoi hoi,

Goh Mel, wat een pech... hopen dat het goed komt met jullie...

Wendy: mijn bloeddruk is bij Jonas gestrand op 140/95 geloof ik. En het gaat meestal om de onderdruk. Laatst stond ie op 80 dus... daarna weer op 65 gelukkig.
Jonas lag trouwens bij mij ook niet vast in het bekken, hij was 'sterrenkijker' vandaar dat het ook niet wilde. Je hebt dan goede sterke weeen nodig en die had ik niet. Ze moeten een spildraai maken vandaar. Maar dat gebeurd meestal tijdens de weeen.
Onze jongen ligt alle kanten uit: vaak schuin over dwars zeg maar. Soms in stuit. Deze gaat zijn eigen weg ha ha ha... maak me niet druk. Zie het wel.
Ik zie een gewone bevalling echt niet zitten, maar dat weet de gyn. wel... het moet ook allemaal helemaal perfect gaan, en ze gaan verder niets doen en anders direct een sectio... dus deze keer geen infuus enzo...
Ga jij thuis bevallen?

Liefs en knuf

[Laatst gewijzigd door Anne - 19/08/2008 @ 13:17] - Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 11:54
Wendy

Online Status Stuur bericht
hoi anne, mijn bloeddruk was nu 120/70 dat is voor mij erg hoog(normaal gesproken heb ik een bloeddruk van 110/45, erg laag dus). onze pukkie is al ingedaald maar ligt nog niet helemaal vast. dat komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf erg lang ben (1,76) hij heeft dus iets meer ruimte dan bij een vrouw van bijvoorbeeld maar 1,60. maar dat hij nog gaat draaien is onwaarschijnlijk. hij ligt dus al mooi met het koppie naar beneden, ruggetje rechts (voor de kijkers links) en de pootjes en armpjes opgevouwen aan de andere kant, waar ook de placenta ligt. ik maakte me een beetje zorgen omdat hij veel minder hikt dan in het begin. hikken is altijd een goed teken omdat ze dan vruchtwater inademen. zo oefenen ze het ademen dus. maar de verloskundige zei dat het normaal is omdat het middenrif nu sterker wordt en er dus minder gehik nodig is om het vruchtwater weer uit de longetjes te ademen.
wel ligt hij met 1 schoudertje "vast" op mijn rechterbekken/heup. dat voel ik ook vaak, vooral als ik voorover leun, dan voel ik het schoudertje echt prikken. ik hoop dus dat hij nog wel een zekere draai gaat maken zodat hij er met de bevalling niet achter blijft haken!
ligt jouw boy al met het koppie naar beneden? een 2e kindje heeft meer ruimte om te tuimelen zegt men toch?
x
wendy

mel: jaaaaa, nog maar een paar weekjes! maar voor hetzelfde geld duurt het nog een maand he! afwachten maar...

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 11:46
mel

hey vanavond om 19.00 uur zet ik mijn eerste spuitje, ik moet 7 dagen decapeptyl spuiten en vanaf dag 3 nog eens menopur erbij en dit moet ik 10 dagen spuiten, 27 augustus heb ik de volgende afspraak
ik ben daarnet naar de huisarts geweest en hij denkt dat ik een maagzweer heb, pillen gekregen en is het daarna niet beter krijg ik een maagonderzoek, mijn vriend is ook meegeweest want hij heeft pijn in zijn schouders na zijn val met zijn moto en hij moet foto's laten trekken en het zou wel eens kunnen dat hij geopereerd moet worden, het komt dus weer al samen

wendy nog 2 weekjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]