[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 26/08/2007 @ 11:35 Anoniem | erg he. nou doe ik het nog geen eens niet omdat mensen van die flauwe op merkingen zouden gaan maken hoor,opzich heb ik er wel schijt aan. maar ik ga me steeds afvragen zouden ze niet gelijk hebben? straks ga ik mijn gevoel achteraan en is die 3de er en dan denk ik ...zie je wel had ik maar geluisterd want het zo druk of lastig. zou het echt heel veel drukker zijn dan met 2? ach als ik straks nog het gevoel heb is die vaak sterker dan mijn verstand dus dan zal het er toch wel van komen ![]() |
25/08/2007 @ 19:40 ![]() | Wij willen wel, maar ben ook bang op de reactie van familie, die verklaren ons voor gek |
| 25/08/2007 @ 19:04 Anoniem | karen, vind je het niet pittig zo 4 kort op elkaar? iedereen roept maar 2 kkinderen is veel makkelijker waar begin je aan? zo heb je nog zelf ook je leven met 3 kom je altijd een hand te kort enz.... daarom twijvel ik ook zo, soms zegt mijn verstand dit namelijk ook maar soms is mijn gevoel zo anders.... |
| 24/08/2007 @ 11:47 karen | Ik ben nu zwanger van ons 4de kindje.Vorig jaar is de 3de geboren en ik heb van alles nog geen moment spijt gehad! Gewoon doen en niet te veel nadenken. Succes! |
| 26/07/2007 @ 22:43 | Hallo Anoniem, Onze twee dochtertjes zijn bewust redelijk snel na elkaar gekomen. De oudste is 20 maanden en de jongste 4 maanden. Eén maand na de bevalling van de jongste verlangde ik al sterk naar een derde kindje. Dit gevoel overviel me eigenlijk wel, aangezien we van plan waren het bij twee kindjes te houden. Als ik nu een vrouw zie met een bollend buikje ben ik zowaar stikjaloers, stel je voor, ik ben zelf pas vier maanden geleden bevallen! Ik sta echt versteld van mijn eigen gevoelens. Gelukkig staat mijn echtgenoot totaal niet weigerachtig tegenover mijn verlangen naar een derde baby. Ik heb twee totaal verschillende zwangerschappen en bevallingen gehad. Bij de eerste zwangerschap was ik al in ziekteverlof vanaf de vierde maand en lag ik het grootste deel van de dag plat in mijn bed. Ik kon gewoon niets meer, had totaal geen energie meer. De bevalling was vreselijk en het heeft na de bevalling nog zeker vier maanden geduurd eer ik me terug een beetje mens voelde. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik gewerkt tot twee weken vóór de bevalling en de bevalling zelf ging stukken beter. Na de bevalling was ik vrij vlug hersteld, geestelijk en lichamelijk. Inderdaad, iedere zwangerschap en bevalling is dus anders. Net zoals Anoniem ben ook ik niet graag zwanger. Ik zou die 9 maanden ook graag overslaan. Maar die drang naar een derde is zo groot hé. Mijn man en ik komen zelf ook uit een gezin met drie kinderen en we vonden dat altijd geweldig.Mijn twee zussen hebben ieder twee kinderen, maar dat belet mij niet om er drie te nemen. Al zal mijn familie (mijn ouders en schoonouders) mij wel voor zot verklaren om in deze tijd nog drie kindjes te hebben. Ik ben héél gelukkig met mijn twee dochterjes, maar ook ik heb het gevoel dat mijn gezin niet af is, dat er nog iets (iemand) ontbreekt. Momenteel ben ik nog in ouderschapsverlof van de tweede, maar binnen 2 maanden ben ik terug aan het werk, halftijds wel te verstaan. De overgang van 1 naar 2 kindjes was in het begin wel effe aanpassen, maar ondertussen heb ik het gevoel dat ik alles onder controle heb. Wij hebben wel twee goede slapertjes, dat scheelt ook natuurlijk. Ik merk ook dat ik bij de tweede dochter veel geruster ben en me niet zo snel zorgen maak. Met een derde zal dat zeker nog meer het geval zijn. De eerste twee tot drie jaar zijn misschien druk, maar eens ze naar school gaan en wat meer zelf kunnen, dan gaat alles toch wel gemakkelijker denk ik. Je moet het gewoon zelf echt willen. In september 2008 gaat de oudste al naar school en het jaar daarop de jongste. Het is de bedoeling dat er een derde kindje komt op het moment dat de jongste bijna of al naar school gaat. Hopelijk lukt het ons om het zo te laten uitkomen. Vóór de bevalling van ons tweede kindje, heb ik (op mijn werk) duidelijk gezegd dat we het zeker met twee gaan houden, daar zit ik nu wel mee verveeld. Gelukkig heb ik een zeer goede baas die me hopelijk niet scheef gaat bekijken als het zover is. Maar ja, dat is nog 2 jaar. Mijn man had altijd graag 4 kindjes gewild, maar we gaan het toch met drie houden. Je moet ergens stoppen, nietwaar !Ik kan bijna niet wachten tot de jongste 2 jaar is... Wij zien het helemaal zitten. Je kleintje is nog maar 7 maanden dus je hebt nog even tijd om na te denken. Echter, als dat verlangen naar een derde baby blijft en je denkt het aan te kunnen,... ga er dan gewoon voor...de last en pijn van de zwangerschap en bevalling vergeet je na een tijdje wel en je krijgt er wel iets prachtigs voor in de plaats. groetjes laat je weten wat jullie beslissen? |
| 17/07/2007 @ 15:46 Anoniem | wat leuk dat je zo postitief bent! begin nou steeds meer te denken dat die 3de wel gaat komen. nu nog niet maar vast over een tijdje. het voelt inderdaat nog niet compleet maar druk genoeg nu. sommige hoor ik dat ze verlangen na het zwanger zijn maar dat heb ik dus totaal niet, ik wil liever alles overslaan hahaha. maar goed het moet inderdaat niet in de weg staan. we zijn nog jong genoeg en de kleinste is nog maar 8 maandjes dus ik kan er langzaam na toe groeien en dan zien we wel weer verder wat er in ons leven komt, maar kan zeer genieten als ik groote gezinnen zie en de verhalen hier lees... |
| 25/06/2007 @ 22:31 chris | Hier hetzelfde gevoel : de overgang van 1 naar 2 vond ik zwaar ... mezelf op het ergste voorbereid tijdens de derde zwangerschap (meer hulp in huis, ook emotioneelgedacht : het wordt een ramp maar weet dat het passeert, ...). Het derde erbij (toen de oudste 2,5 was) vormde helemaal geen probleem ! En 't was niet dé perfecte stille, regelmatige, slapende baby ! |
| 24/06/2007 @ 20:12 Anoniem | nou dat hebben wij dus ok, hoe zal die 3de zijn? maar inderdaad zo kun je altijd door blijven gaan, waar stop je dan he? en misschien kriebeld het altijd wel bij een vrouw... maar we zullen toch eerst wachten tot de oudste op school zit en de jongste rond de 3 jaar, dan gaan we er weer eens over praten.... nog meer met ervaringen? |
| 23/06/2007 @ 13:16 Anoniem | hallo, wij hebben 2 heerlijke kindjes, een dochter en een zoon. toch heb ik altijd gezecht 3 kinderen zou ik graag willen, maar na 2 zware zwangerschappen en vooral de laatste bevalling was een hel ga je er toch even anders over deken. tot nu toe hebben we luid en duidelijk geroepen er komt geen 3de! nu vraag ik me toch steeds af hoe het zou zijn..die 3de! onze jongste is nog maar 7mnd dus dat zou verlopig nog niet zover zijn , maar mijn vraag is blijf je dat gevoel eeuwig houden? mijn familie en zussen hebben 2 kindertjes ook vrienden zij alle zeggen ook, 2 is genoeg veelste zwaar! ook ik heb de afgelopen 6mnd behoorlijk als pittig beschouwd, ze zitten vlot op elkaar de oudste is 2 . hoe was dat bij jullie? |
[Reageer]

ben bang voor die evt 3de!!!

Om nog maar te zwijgen over het geslacht van de kinderen en daarmee
de keuze voor het AANTAL! Eerst moesten wij het maar bij het gemiddelde aantal houden (twee dus), toen ik eenmaal zwanger bleek van de derde was dat blijkbaar alleen maar om een jongen te krijgen en nu blijkt dat het weer een meisje is 'moeten we DUS nog maar doorgaan voor een vierde'!
Wat willen ze nou?! Wat is er nou zo moeilijk aan om te begrijpen dat wij DRIE KINDEREN willen en niet 'een jongen en een meisje' of dat we ons perse aan het gemiddelde moeten houden?! Als een gezin tegenwoordig een zoon, een dochter en een videocamera heeft, wat zijn wij dan? Want blijkbaar mag ik dat geen gezin noemen..... Terwijl het er toch aardig op lijkt!! In mijn optiek althans, maar ja, wie ben ik he.....
Zo dat moest ik even kwijt hoor!!

stel je voor, ik ben zelf pas vier maanden geleden bevallen! Ik sta echt versteld van mijn eigen gevoelens. Gelukkig staat mijn echtgenoot totaal niet weigerachtig tegenover mijn verlangen naar een derde baby.