< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » wie ook begin 20 en proberen voor eerste

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
wie ook begin 20 en proberen voor eerste
28/07/2008 @ 13:42

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey hey,

wij zijn sinds gisteren terug van een weekendje uit met de tent en geloof me... nooit meer met zo'n dikke buik!! in de tent en slapen geen probleem maar eruit geraken!! hiraliteit alom!!
maar het weekend zelf is niet zo meegevallen...
er is een grote ruzie geweest in de groep en het weer was veel te warm!!
ik ben dan nog eens heel ziek geweest van de BBQ (vlees wss te warm gelegen enzo) en kreeg 's nachts geen lucht waardoor ik zuurstof moest bijkrijgen... (alle geluk dat er een ambulanier bij was in de groep en alles bij zih had
dus zoals jullie kunnen lezen is het niet echt meegevallen...maar met kindje is alles in orde...

even aan de nieuwe onder ons: welkom!! als jullie vragen hebben dan zullen wij deze voor jou proberen te beantwoorden!

@ amarins: welkom terug...
@ snuitje: ik denk dat je het volgende keer wel zolt mogen hore.. kreeg dat ze eerste keer ook niet te horen...
@ anke: je hebt echt een snoezig jongetje!!!

xxx

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 17:50
Anke

Jeetje Annick, dat is nou niet echt het voorbeeld van een relaxed weekendje weg.
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en was er genoeg hulp in de buurt.
Gaat het nu weer goed met je?

Hier gaat het nog steeds lekker.
Alleen ligt meneer nu flink te protesteren in z'n wieg
Ik kan er echt niks aan doen, voorlopig is dat z'n bed en daar gaat ie nog heel veel uren in doorbrengen, dus hij went er maar aan.
Pff, het is soms wel moeilijk, wanneer doe je het goed, wanneer niet.
Ik dacht er nu goed aan te doen om hem zelf voor z'n voeding te laten komen, dus voeden op verzoek.
Maar de ene keer sliep ie 2 uur, de volgende keer weer 5 uur en nu is ie van slag.
Geen suc6 dus, hij heeft dus duidelijk echt regelmaat nodig.
Prima, gaan we weer terug naar de strikte regelmaat.
Voor ons ook wat beter denk ik zo, weten we waar we aan toe zijn.

[Laatst gewijzigd door Anke - 28/07/2008 @ 17:53] - Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 18:46
SMDJ

hey iedereen

annick jammer dat je weekend zo tegen viel zeg

anke ja inderdaad wanneer doe je goed volg je gevoel maar he

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 13:35

hey hey,

ik heb echt wel een pechweek!
na dat slecht weekend ben ik gisteren nog eens van de trap gevallen ook!!!
ben niet op mijn poep of buik beland maar op mijn benen en had gisteren niets van last, maar sinds vannacht doen mijn bekken zo zeer!
alle geluk mag ik morgen terug naar gyn...

xxx

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 20:07
Anke

Oh jee!!
Kijk wel uit hoor!!
Hopelijk hou je niet teveel last van je bekken.

Hier gaat het op zich wel lekker, schreef al eerder dat ons ventje soms flink lag te mopperen in z'n wieg.
Nou ja mopperen, eigenlijk was het gewoon kei hard huilen.
De laatste paar dagen geeft ie ook flink wat voeding terug en na een hoop gedronken te hebben is ie meteen weer op zoek naar m'n borst, of in ieder geval een tepel.
Hahaha, zelfs bij m'n man!
En huilen als ie niks vindt, uiteindelijk valt ie dan in slaap op je arm, maar zo gauw ie plat in de wieg ligt zet ie het weer op een krijsen!
Een vriendin van me die op de couveuse afd werkt merkte al eens op dat ik er even op moest letten dat het geen reflux was.
Dus gister maar es opgezocht, en ja hoor, alle kenmerken komen overeen.
Gelukkig wordt Jelte morgen nagekeken op het consultatiebureau door de kinderarts, dus dat gaan we gelijk es aankaarten.
Vanmorgen bij de apotheek meteen nutriton gehaald, dat is om de voeding in te dikken, zowel bij fles als borstvoeding mogelijk.
Zo zielig, ik zie nu duidelijk dat ie helemaal oververmoeid is, hij slaapt heel weinig en heeft duidelijk heel veel last van z'n buik.
Oh, voel me nu zo machteloos, zou zoveel meer voor em willen doen.
Vrijdag moet ik ook weer met em naar het ziekenhuis, afspraak met de kinderarts waar ie toen onder behandeling was na z'n geboorte.
Hopelijk is hier een oplossing voor.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 09:59
Tirza

Online Status Bekijk profiel
Hey Anke,

Het zou best reflux kunnen zijn inderdaad, misschien moet je eens proberen je schatje na de voeding een tijdje rechtop te houden. Dit wil wel eens helpen. Chenaya spuugte in het begin ook erg veel, de voeding kwam er soms echt met bogen weer uit. En haar hielden we ook wat langer recht op en dat wilde nogal eens helpen. Alles wat zij er uit gooide rook ook erg zuur.

En last van zijn buik? bedoel je buikkrampen? Dan kan je ook wat letten op wat jij eet, hij krijgt toch binnen wat jij eet. Als je scherp gekruid eten eet, laat dit dan eens weg. Vermijd even groente die voor zo'n kleintje erg op de darmen werken. Dat zou ook kunnen schelen als hij buikkrampen heeft. Heb dit uiteindelijk ook met Chenaya gedaan, omwille buikkrampen en toen verminderde het al sterk. Dat veel willen drinken kan ook daar aan liggen. Baby's die last van hun buik hebben, gaan drinken om het te verzachten. Dat helpt maar even, want daarna hebben ze nog meer last omdat er te veel in hun maagje zit, waardoor ze weer willen drinken om de pijn te verzachten. Dan kom je in een spiraal van voeden- huilen van de krampen- voeden - huilen van de krampen.

Wat je ook kan proberen is hem gewoon eens een dag bij je te houden, ik weet niet of je een draagzak/doek hebt voor hem. Maar als hij zo'n last heeft, zou ik hem in de draagzak/doek bij je nemen, dit is ten eerste al rust gevend voor je zoontje (kan ie wat bij slapen) en ten 2e heb je hem rechtop en blijft de melk/het zuur in zijn maagje.

Hopelijk heb je er wat aan, want het is inderdaad zielig om je kindje zo te zien.

Liefs Tirza

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 21:22
Anke

Dit zijn de symptomen van reflux:

-veel huilen
-pijnlijke gezichten trekken
-hoofdje naar achteren trekken
-weinig slapen
-spugen (ruikt zuur)
-kokhalzen
-kort na de voeding weer willen drinken
-(dit is om het zuur niet meer te voelen)

Dit alles heeft Jelte, het kwam zo overeen!!

En wat hebben we al gedaan:
- hoofdeinde wat omhoog gezet
- nutriton aangeschaft om de voeding in te dikken zodat het langer in z'n maag blijft zitten en het moeilijker op te geven is.
- lang rechtop houden na de voeding, en dan ook echt lang!!!
- niet van hand tot hand na de voeding, maar 1 persoon voedt.
- inbakeren, zodat ie zich wat rustiger houdt, die armpjes en beentjes vliegen werkelijk alle kanten op. Hij is zelfs zo druk dat ik hem regelmatig horizontaal of diagonaal in de wieg aantref.

Vandaag naar het consultatiebureau geweest met em, en wat is ie gegroeid!!
Bij z'n geboorte woog ie 2740 gr, nu 3150.
Lengte bij geboorte 45 cm, nu 49,5.
Schedelomtrek van 32 naar 35 cm!
Dus helemaal prima!
Dat reflux gebeuren nog een keer aangekaart, maar we voelden ons niet echt serieus genomen.
Want ja, als je zelf in de zorg zit of je hebt vrienden in de zorg, dan ga je het al snel op het medische gooien.
Pfff, dat doe ik helemaal niet, maar ik zie wat er met m'n kind aan de hand is, dat ie pijn heeft, zwaar oververmoeid is na overdag welgeteld 1 uur slaap, en dat gehuil of eigenlijk gegil is niet goed!
Verder zag ze met het lichamelijk onderzoek dat z'n buikje idd ook wat gevoelig was, maar verder deed ze daar niks mee.
Want ja, alle baby's hebben toch wel een vorm van reflux, doordat het klepje van de slokdarm naar de maag in 90% van alle gevallen gewoon nog niet goed ontwikkeld is.
Oh, en een baby moest je maar vergelijken met een auto (?????), bij een auto functioneert het geheel ook niet met alleen een rem en alleen een gaspedaal.
Bij een kind is het gaspedaal goed aanwezig, maar die rem die moet nog wat verder ontwikkeld worden.
Nou pardon... beetje rare vergelijking dacht ik zo.
Ik heb het nu even gelaten voor wat het is, omdat we vrijdag naar het ziekenhuis moeten naar zijn eigen kinderARTS.
Vandaag was het overdag weer huilen, huilen en nog eens huilen.
Nu ligt ie net in bed en lijkt het wel redelijk te gaan, maar heb em dan ook een half uur goed rechtop gehouden tot ie in slaap was gevallen.
Afkloppen dat ie nu even een ruk van 3 uur slaap maakt.

Tirza, bedankt voor je tips!
Maar zoals je ziet hebben we de hele trukendoos al opengetrokken.
Morgenavond komen 2 vriendinnen van me op kraamvisite, beiden werken ze op de couveuse afdeling, dus willen ze nog ff met ons meekijken, misschien hebben ze nog wat handige tips.

Hoe gaat het met jullie verder??

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 09:12
snuitje

amai hij doet het goed hé ! qua groeie n gewicht enzo hé ! Flinke jongen... wel heeeeeel spijtig dat hij zoveel last heeft, toch zielig hé voor zo'n kleintje... dat breekt je hart van tijd toch wel denk ik hé.

met mij gaat het goed, enorm moe wel hé... en ik weet niet goed wanneer ik kan zeggen ik ben misselijk...
want ik voel me laatste dagen ook soms raar, zo precies een krop in mijn keel, en t gedacht ik ga sebiet beginnen kokhalzen (maar er komt toch nooit iets uit)... en ik heb het niet echt van dingen te ruiken, ik heb het gewoon soms ineens en dan ist weer effe over... is dit wel misselijk? denk het niet hé?

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 13:49
Anke

Ja, hij doet het echt super goed!!
En ja, je zegt het goed, je hart breekt als je zo'n kleintje ziet worstelen met dat nare gevoel wat in em zit.
Af en toe kan ik wel huilen, je wil zoveel meer voor em doen, dat rot gevoel wegnemen, maar je kan niet meer doen dan dit.

En wat is misselijk, ik denk dat je dat gevoel wel als licht misselijk kan beschouwen.
Weet precies wat je bedoelt.
Wordt ook wat erger na het eten??
Bij mij hielp het als ik na het eten een stuk ging lopen,probeer dat eens.

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 19:47
SMDJ

hey iedereen

anke fijn dat jelte het zo goed doet he

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 08:27
snuitje

na het eten heb ik de indruk dat het beter is, tenzij ik teveel eet... maar meestal ben ik na het eten weeral doodmoe...

roh ik ben eergisteren al om 10u gaan slapen... en gisteren om half 8 al !!! tot vanmorgen half 7. ... en raad nu wat, ik ben nog moe

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 12:40
M_amarins

Snuitje, het hoort er allemaal bij.
Ik heb de eerste maanden ook ontzettend veel geslapen.

Schiet mij maar lek....

Jeetje zeg, nooit geweten dat een spier zoveel pijn kan doen.

We zaten gisteren eventjes bij de snackbar. Patatje en ijsje eten.
Samen met mijn zus en een paar anderen.

Duco ging er dus af en toe vandoor. De eerste keer ging iemand anders achter hem aan, maar de 2e keer ikzelf dus.
Dus dat was eventjes een sprintje trekken van zo'n 50 tot 100 mtr.
Nooit weer doen !!!!

Mijn liesspier doet nu verschrikkelijk veel pijn. Kan niet eens meer normaal de trap oplopen...
En we moesten gisteren ook nog weer terug naar huis fietsen, zo'n 5 km.
Dus was gisterenavond finaal kapot.

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 21:14
Anke

Snuitje, gewoon aan die moeheid toegeven, lekker op tijd naar bed en proberen zoveel mogelijk slaap te pakken.
Vanaf 12 weken ga je verschil merken, dan wordt je steeds minder moe.

Amarins, auw, ik voel het zelf bijna!
Doe maar rustig aan!

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 11:47
snuitje

ik hoop het

vind dat zo stom voor mijn ventje, ben altijd moe...futloos... en voel me soms schuldig als ik zo direct na het eten bed in kruip en de rest blijft liggen.

maar hij vindt het wel belangrijk dat ik goed slaap, want hij wil ook dat alles goed blijft gaan natuurlijk hé. Ik hoor hem niet klagen, aleja soms eens om mij te plagen, maar verder helpt hij me goed!

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 16:07
Anke

Snap wel dat je het soms wat lullig vindt overkomen, maar er is even niks anders aan te doen.
Weet wel dat ik gelijk uit m'n werk ging opruimen en ging koken om maar niet te gaan zitten, zo gauw ik op de bank plofte viel ik in slaap.
Na het eten ruimde m'n mannetje alles op en deed ik m'n ogen dicht of ging heel vroeg naar bed.
Het is niet altijd even gezellig, maar ik als zombie om maar wakker te blijven was nog minder gezellig.

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 12:38

hey meiden,

kom mijn hart even luchten...
ben het allemaal zo beu...
- die lange dagen
- die warmte
- die dikke buik die in de weg zit
- bijna niet kunnen stappen
- niet ver weg kunnen
- dat WACHTEN
- die zenuwen
.......enz....

pfff... kan zo beginnen schreeuwen met alles!!! ben het echt zo beu!!!
zal toch blij zijn als ik ons prinses kan vast houden zen!!

sorry voor m'n gezaag maar het moest er eens uit!!

xxxx

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 14:43
snuitje

Roh Annick kan het me wel voorstellen... probeer nog even te genieten van de stampjes in je buik, van het feit dat jullie nog kunnen genieten van jullie 2 zonder al te veel rekening te moeten houden met anderen, en van het feit dat je nog kan slapen en doen wat je wil...
Nu komt het misschien heel verkeerd over hé, tuurlijk heb je die dingen er graag voor over en eens je kindje er is, zul je zeker heel blij zijn, maar het gaat nu eenmaal niet sneller, helaas hé ;-) dus probeer te genieten en het positieve te zien (makkelijker gezegd hé dan gedaan)... maar je kleintje is op komst, nog even volhouden !
Die dag dat ze er is, verandert alles, zo fijn, maar ook zo druk en wennen aan dat nieuwe mensje dat jullie leven voorgoed verandert !

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 11:18
Anke

Annick, jammer dat je het nu zo beu bent.
Kan me van de ene kant wel voorstellen, maar echt, geloof mij, je gaat het zwanger zijn echt nog missen.
Geniet echt nog even van het getrappel daar binnen en van het feit dat je gewoon nog even lekker kan doen wat je wil.
Ik doe nu een moord voor 8 uur slaap achter elkaar, maar voorlopig gaat dat er niet in zitten.
Ben echt super gelukkig met ons mannetje en het is echt het mooiste wat bij ons is gekomen! Zou em ook voor geen goud meer kunnen missen, maar er verandert heel wat in je leven, dat besef je pas als het zover is.
En het zwanger zijn, het initieme wat je dan hebt, dat je kleintje nog even helemaal van jou is, dat krijg je niet meer terug.
Dus, echt, nog even heel erg genieten want de tijd vliegt voorbij.
En maak je niet zenuwachtig om wat dan ook, alles wat er gebeurt, dat doe je omdat je niet weet hoe het zal zijn.
Zowel de bevalling als het verzorgen van je kindje.

Eergister gingen Jelte en ik lekker douchen, maar eerst had papa nog een mooie foto gemaakt.
Hij is echt super sterk in z'n nek, probeert z'n hoofd zoveel mogelijk zelf op te tillen!!

[IMG]http://i35.tinypic.com/30s7hhl.jpg[/IMG]

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 17:07

ach, denk dat ik ook veel last heb van mijn hormonen hoor! altijd maar wenen voor het minste, en dat weegt dan ook nog eens door...

denk dat ik derjuist voor de eerste keer een harde buik heb gehad (heb het anders nog nooit gevoeld)
was met hond gaan wandelen en een sigaretje aan het roken en moest kokhalzen en ineens mijn buik heel hard en schoot door naar mijne rug!! kon ineens niet meer vooruit van de pijn en greep eigelijk direct naar mijne buik instinct zeker??

pfff... was dat even verschieten...

annick

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 20:58
Anke

Zie je, sigaretje was gewoon niet goed

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >