< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
04/01/2008 @ 08:35
Sunshine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen!

Is alweer een tijdje geleden dat ik nog op het Forum was, maar er is de voorbije weken weer serieus wat bijgekomen hier. Heb vanmmorgen alles proberen bij te lezen, maar het is echt wel veel.

Ik wou gewoon nog eventjes zeggen dat ik vorige woensdag mijn laatste pil genomen heb! Yipieyayeeeeeee! Ben blij dat ik er nu een tijdje niet meer aan moet denken ze te nemen ;-) Nu gaan we mijn lichaam eventjes laten ontpillen, en normaal gezien, als we ons er dan goed bij voelen, gaan we er in mei voor. Komt lekker dichtbij nu, voelt wel spannend aan hoor!

Gisteren zijn we op babybezoek geweest. Een bevriend koppel van ons zijn de trotse ouders geworden van een zoontje. Zo'n snoezig baby'tje vasthouden doet het bij ons serieus kriebelen. Maar we overhaasten niks. Ik wil in alle rust van mijn zwangerschap kunnen genieten, en dat zou op dit ogenblik toch niet mogelijk zijn door mijn werk...

Ik heb nu de tijd niet om op iedereen apart te reageren, maar ik wens de zwangeren nog een goed verloop van hun zwangerschap toe, en zij die proberen heel veel succes natuurlijk!

Tot gauw allemaal!

Sunshine xxx

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 22:09
Lina

Online Status Bekijk profiel
Hoi iedereen,

Ik kom nog eens iets van me laten horen. Alles gaat goed met me en vind het fijn hoe de zaken lopen momenteel! Heb echt weinig last van kwaaltjes buiten af en toe die menstruatiepijn, en gevoeligere borsten en heeeeel af en toe een vlaagje misselijkheid.
Ik ben vooral heel erg opvliegend! Ik zou ruzie beginnen maken om niets en voel veel agressie in me zitten ineens. Geen idee waarom het is, want dit is nieuw voor me. Bij Nino was ik vooral emotioneel en huilde om het minste!

@Katleen, wat fijn dat alles in orde is! Hele geruststelling dat je naar je gyn bent geweest. Ik zeg het..bij Nino had ik ook rond deze tijd een beetje bruin bloedverlies. Zal dus allemaal niet abnormaal zijn hé! En hoe groot was het vruchtje en wanneer ben je precies uitgerekend?

@Marian, fijn om te lezen dat je aan de beterhand bent en dat de storm wat gestopt is! Ach die mannen, uiteindelijk draaien ze allemaal bij hoor of toch de meeste dan. Vind het leuk te lezen dat je toch nog in ons midden blijft.

@Sterre, het is goed om je hart te volgen! Zo'n beslissingen moeten wel overwogen worden en dat jullie er zo heel nuchter in blijven..denk niet dat iedereen zo is!

@Anke, je begint al af te tellen tot de 12weken zeker? Je bent er bijna amai de tijd gaat snel!

@Laui, hier hebben ze ook van die 9maand beurzen van babyboom en dergelijke..ik ben er al eens heen geweest maar persoonlijk vond ik het geldkloperij! Toegangsgeld is vrij veel en veel is er niet te zien vind ik..of toch niets meer dan je kan zien in een babyspeciaalzaak! Geven jullie dan geen suikerboontjes? Ik vind het wel fijn om die te geven..Voor een meisje wil ik iets doen met het thema van Hello Kitty, voor een jongen zie ik wel wat er leuk is in de winkel (suikerbonenwinkel)

En ladies, al voorgevoelens over het geslacht (buiten Els dan)? Ik heb sterke gevoelens dat dit een meid is, vraag me niet waarom! Ach een 2de knul is even goed voor me hoor, ze zijn zo lekker stoer die jongetjes. Maar als ik echt mag kiezen, dan maar een meid, 1 van elk, mijn koningswens.

Groetjes

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 21:42
lauie

In nederland, in amsterdam. Zouden ze ook van die beurzen in belgie hebben? Ik wil graag doopsuiker meegeven als ik een kindje heb. Ik ben namelijk nederlands, maar heb een belgische moeder. In nederland kom je niet echt vaak doopsuiker tegen en vroeg me af of daar ook beurzen voor zijn in belgie. Ach ja verder loop ik niet op de zaken vooruit, haha

Hierbij het lijstje met mijn nieuwe nod.

Nog wachten:
- Sterre, 23, wachten tot januari (voor 1ste kindje)NL
- Dromelijntje, 24, wachten tot januari (voor 1ste kindje)
- Lise, 24, wachten tot februari/maart (voor 1ste kindje)BE
- Maryam, 29, wachten tot april (voor 2de kindje)
- Kim, 23, wachten tot april (voor eerste kindje)
- Sunshine, ?, wachten tot mei (voor 1e kindje?)
- Marian, 28, wachten tot juli (voor 3de kindje)BE

In afwachting:
- Kaatje, 27, bezig van 4 augustus (voor 1ste kindje)
- Lauie, 21, 5e ronde NOD 29/01.(voor 1ste kindje) NL
- Sijsje, 25, 2e ronde NOD 21/01 (voor 1ste kindje) BE
- Charlotte, 24, 1ste ronde NOD 19/01(voor 1ste kindje)BE
- Greet, 27, 1ste ronde(voor 2de kindje) BE
- Lien, 23, 1e ronde NOD 16/01(voor eerste kindje)

Zwanger:
- Els, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 1 juli 2008
- Anke, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 29 juli 2008
- Angelina, 26, 2de kindje, uitgerekend voor 12 augustus 2008
- Katleen, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 20 augustus 2008

[Laatst gewijzigd door lauie - 03/01/2008 @ 21:43] - Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 20:30

lauie: die beurs is die in Belgie of NL?

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 19:41
lauie

p.s. wilde nog even zeggen dat ik het erg fijn vind dat ik zo mijn hart kan luchten hierzo, bedankt meiden!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 19:40
lauie

Hallo dames,

Sijsje, dat is idd wel raar. Misschien van het ontpillen??

Els, idd een foutje haha.

Anke, leuk dat je het hartje kan horen, lijkt me fantastisch.

Katleen, fijn dat je al een echo hebt gehad en dat de baby het goed doet!

Sterre, je moet er pas aan beginnen als het goed voelt. Je weet nu dat jullie er klaar voor zijn en dat het komt als het goed voelt.

Marian, wat fijn dat de storm weer over is. Drie is denk ik ook best druk en een hele stap, maar het lijkt me ook super. Wil er zelf ook graag drie, maar mijn ventje twee.

Ik merk nu zo erg dat mijn vriend er ook klaar voor is. Hij vraagt continu, wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat we snel zwanger worden. Ik zo nou verse jus schijnt goed te werken (Toch Anke?!), hij zo o ga maar sinaasappeltjes halen dan, haha.

Ik ga in februari met een vriendin naar de negenmaandenbeurs, lijkt me echt leuk ookal ben ik dan misschien niet zwanger. Ik heb er ook een jaar voor uitgertokken om zwanger te worden, maar moet zeggen dat de tijd toch snel gaat. In principe mag ik na een half jaar al naar de dokter vanwege die infectie, maar ben bang dat het dan meteen zo klinisch wordt. Ach we zien het wel.

groetjes lauie

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:55
Anke

Sterre, als het niet goed voelt is het goed dat je er nog niet aan begint.
Een kindje komt er zowiezo wel, daar ben ik ook zeker niet bang voor bij jullie.
Dan kun je er ook optimaal van genieten.

Marian, spannend er is dus nog een kans dat er toch een 3de kindje bij komt.
Tja, bij sommige gaat het heel snel en bij een aantal duurt het heel lang.
Gelukkig dat het bij de meeste snel gaat, ik had het bij mezelf ook niet verwacht.
Had er zeker een jaar voor uitgetrokken.

Katleen, dat is idd schrikken.
Ik zou me ook rot schrikken, gelukkig dat je gelijk even bij de gyn terecht kon.
Weer een hele geruststelling dat die kleine het goed maakt.

Sijsje, wat een lange menststruatie!!
Ik zou niet weten wat het kan zijn, maar prettig is het niet.

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:46
Sijsje

Ja Katleen, je hebt gelijk, het stond een beetje verwarrend op m'n profiel. Ik heb het nu aangepast. Bedankt om me erop te wijzen!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:34
katleen

oeps ben eventjes mijn profiel kwijt!
Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:33

Sijsje: ik las op jouw profiel dat je een licht menstruatie hebt gehad, maar je hebt dan toch hevige bloedingen gehad? nee dan zou het idd niet veel uithalen
Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 18:06
Sijsje

Hey Katleen,

Dat heb ik nog niet gedaan, maar zie er eigenlijk ook het nut niet van in. Ik ben echt wel ongesteld geweest vijf dagen lang (met ook hevige krampen), dus het lijkt me onmogelijk dat ik zwanger ben. Ik heb sinds gisteren ook weer menstruatiekrampen en sinds een week pijnlijke borsten (dus van na m'n menstruatie). Echt een heel vreemde situatie hoor, ik kan er niet meer aan uit. Waarom zou jij wel testen?

Op andere topics lees ik dat het zou kunnen dat m'n hormonen ontregeld zijn, maar op internet lees je bij tussentijdse bloedingen ook veel ergere dingen zoals endometriose en poliepen. Ik zal me er maar niet teveel in opwinden en afwachten wat de HA zegt hé. Hopelijk is het gewoon nog van ontpillen ofzo.

Groetjes,
Sijsje

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 17:53

Sijsje:heb je al getest of je misschien zwanger bent?

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 17:41
Sijsje

Hallo dames!

@ Katleen: wel even schrikken zeg dat bloedverlies. Gelukkig heeft de gynae een oorzaak kunnen vinden en kan je nu weer opgelucht ademhalen! Zalig dat de echo zo goed verlopen is, geniet ervan!

@ Sterre: jammer dat jullie het even moeten uitstellen, maar ik denk dat het een verstandige beslissing is. Als je je er niet 100% goed bij voelt, kan je maar beter nog even wachten. Uitstel is zeker geen afstel hé!!!

@ Marian: tof dat jullie er dan toch nog voor gaan. Ik vind idd ook dat het bij velen heel vlot gaat, maar des te beter hé. Ik stel me in op een half jaar tot een jaar moeten proberen. Natuurlijk hoop ik wel stiekem dat het sneller zal gaan hoor.

@ Anke: zalig zeg dat je het hartje dan echt kan horen met die angelsound!

@ Lauie: zo jammer dat de duiveltjes zijn doorgebroken, maar de moed niet verliezen hé. Volgende ronde meer geluk ...

@ Lise: voor jullie komt het dan ook heel dichtbij hé. Spannend!

Ik ga maandag naar de HA, want mijn menstruatie houdt nu al bijna twee weken aan. Vijf dagen was het echt bloedverlies, maar sindsdien heb ik elke dag nog heel lichtjes bruin- en/of bloedverlies. Ik ben er wel een beetje ongerust over, want ik denk niet dat de vruchtbare dagen kunnen aanbreken als je nog wat bloedverlies hebt. We zullen toch klussen, maar ik denk dus niet dat ik een eisprong zal hebben. We zien wel, ik zal jullie iets laten weten als ik bij de HA geweest ben.

Liefs,
Sijsje

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 17:24

Hey meiden

Weeral lang geleden. Er is ook een heleboel gebeurd ondertussen...

Gisterenmorgen had ik een klein druppeltje rood bloed in mijn broek. Ik heb ineens naar mijn gyn gebeld en die zei dat ik vandaag mocht langskomen om het eens even te controleren.
Dus deze voormiddag was het zover, onze eerste echo! en ja hoor het hartje ging fel te keer, het sloeg 133! en alles zag er goed uit. Het feit dat ik af en toe bruin verlies heb en gisterenmorgen een druppeltje rood bloed had komt omdat er innestelingsbloed te zien in in de placenta. Dit kan geen kwaad zei gyn, komt wel meer voor. Dus ik kan de komende weken nog wel bruinverlies hebben (of rood).
Was wel even schrikken hoor, maar alles lijkt in orde te zijn!

Lauie: vind het spijtig voor jou maar volgende keer gewoon beter! het lukt je wel!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 16:59
Sterre

Lieve allemaal,

Even een snel berichtje van mij.
Ik denk dat wij toch nog niet deze maand ervoor zullen gaan. Eerlijk gezegd zit het me namelijk niet lekker als ik nu zwanger zou raken, want ik heb nog steeds geen gezond gewicht. Daarnaast zijn we ontzettend druk de komende tijd met ons huis. En we willen graag dat als we ervoor gaan, we dat op een ontspannen manier kunnen doen.
Ik denk dat we rond februari/maart ervoor zullen gaan, maar ik wil me eigenlijk niet vastpinnen aan een datum. Als het goed voelt voor ons, dan gaan we ervoor. Dat kan over 2 weken zijn en dat kan over 2 maanden zijn.Ik pas het lijstje daarom ook niet aan.

We zien het gewoon wel; een kindje komt er sowieso

Jullie horen wel waneer ik in spanning zit voor mijn NOD!!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 15:17
marian

Hoi allemaal,

Hier ben ik ook nog eens. Het is een tijdje geleden, maar ik ben in de tussentijd flink ziek geweest, en heb dus 2 weken in mijn bed gekampeerd Gelukkig gaat het nu een beetje beter, en kan ik weer eens bijlezen.

Als jullie het niet erg vinden, zou ik graag nog even op het lijstje blijven staan. De storm is hier min of meer overgewaaid dus. We beginnen er nog niet direct aan, ook al omdat ik eerst mijn medicatie helemaal op peil wil hebben voor we ervoor gaan (als die verkeerd afgesteld is, heb je toch meer kans op een miskraam of problemen in de orgaanontwikkeling van het kindje). Maar ik denk zo ergens halverwege het jaar, dat de kans dan reëel is dat het er toch van komt. Mijn man heeft nu éindelijk begrepen dat het best nog even duurt voor die derde er ook echt is. Mare zal er zowat 3,5 zijn als alles vlot verloopt, en Dries ruim 5, dus dan moeten we ook niet meer té lang wachten als we het nog willen. Ik heb sowieso gezegd dat ik tenminste begonnen wil zijn voor ik 30 word, anders hoeft het voor mij niet meer. En ik wordt er in maart ook alweer 29! Ik zal dus straks even het lijstje aanpassen en kopiëren.

Wat mij wel opvalt, is dat de zwangeren onder ons allemaal zo snel zwanger geworden zijn! Velen in de eerste of tweede ronde al! Ik deed er toch wel wat langer over moet ik zeggen... Bij Dries was het de derde ronde raak, bij Mare pas in de vijfde. En dan vond ik het bij ons al vlotjes gaan!

Ach ja, natuurlijk ook van hieruit de beste wensen voor jullie allemaal he! Ik zou het bijna nog vergeten... En dat 2008 ons allemaal een gezonde baby en een voorspoedige zwangerschap mag brengen!

Zo, ik ga er maar weer eens vandoor! Nog even het lijstje, en dan: tot de volgende keer!

Nog wachten:
- Sterre, 23, wachten tot januari (voor 1ste kindje)NL
- Dromelijntje, 24, wachten tot januari (voor 1ste kindje)
- Lise, 24, wachten tot februari/maart (voor 1ste kindje)BE
- Maryam, 29, wachten tot april (voor 2de kindje)
- Kim, 23, wachten tot april (voor eerste kindje)
- Sunshine, ?, wachten tot mei (voor 1e kindje?)
- Marian, 28, wachten tot juli (voor 3de kindje)BE

In afwachting:
- Kaatje, 27, bezig van 4 augustus (voor 1ste kindje)
- Lauie, 21, 4e ronde NOD 05/01.(voor 1ste kindje) NL
- Sijsje, 25, 2e ronde NOD 21/01 (voor 1ste kindje) BE
- Charlotte, 24, 1ste ronde NOD 19/01(voor 1ste kindje)BE
- Greet, 27, 1ste ronde(voor 2de kindje) BE
- Lien, 23, 1e ronde NOD 16/01(voor eerste kindje)

Zwanger:
- Els, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 1 juli 2008
- Anke, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 29 juli 2008
- Angelina, 26, 2de kindje, uitgerekend voor 12 augustus 2008
- Katleen, 24, 1e kindje, uitgerekend voor 20 augustus 2008

[Laatst gewijzigd door marian - 03/01/2008 @ 15:19] - Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 10:39
Anke

Vanmorgen de angelsound nog een keer geprobeerd, er werd als tip gegeven een volle blaas houden, dan zou het makkelijker gaan omdat je baarmoeder dan net even wat anders ligt.
En ja hoor, even zoeken, en het hartje hoorde ik.
Eerst iets wat verdacht veel op die van mij leek, dat was zeker rond de 80 slagen / minuut en daarna iets wat ik niet kon bijhouden met tellen zeg maar.
En ik moest ook de hele meebewegen naar rechts anders viel het geluid weg, dus 100% zeker, dat was m'n kindje!!!!!
En zwemmen kan hij/zij als de beste!

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 10:38
Anke

Hahahaha!!!!

Maar Lauie, jammer voor je.
Ik hoop de volgende ronde meer geluk voor jullie.
Ach, nu weet je wel hoe je cyclus is.

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 10:31
Els296

wow lauie, 29-01-2009... Das pas een lange cyclus Typfoutje?

Groetjes
Els

Link naar deze reactie
03/01/2008 @ 06:47
lauie

Hallo,

nou ik heb helaas bezoek gehad van de vanmorgen. Beetje jammer, en toch ook wel ergens onverwachts. Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Mijn volgende nod is 29-01-2009.

Moet nu gaan werken, kan ik mijn gedachten ook verzetten.

groetjes lauie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >