< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
14/12/2007 @ 18:10

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
JAAAAAAAA jullie zien het goed! ik heb net een testje gedaan (predictor) en ja hoor hij gaf twee streepjes aan! ik ben echt gewoon beginnen te huilen van blijschap. maandag heb ik al afspraak bij mijn dokter.
Nu hopen dat alles goed blijft. ben volgens de banner maar 4 weken. Dus nog 8 bange weken wel denk ik....

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 16:09
marian

Hoi allemaal,

Lien, ik zou denk ik toch nog een doosje van je pil halen. Niet wat je wil horen waarschijnlijk, maar zo heb je er wel wat achter de hand, mocht je man zich op het allerlaatste moment nog eens bedenken. Bij ons is dat ook zo gegaan: dan zei hij dat ik maar moest stoppen na deze cyclus, en als dan de dag kwam dat ik eigenlijk met een nieuwe strip zou moeten beginnen, wilde hij toch nog een maandje of zo uitstellen. Vervelend als je dan geen pillen in huis hebt, want dat betekent een maand condooms (en daar zijn wij allebei niet zo voor te vinden!).

Greet, ik betaal mijn oppas altijd maar gewoon het tarief dat ze vraagt hoor. En dat is ook zo eentje van de gezinsbond, dus 3 euro per uur. En ik heb dan nog 2 kinderen! Ik vind dat wel voldoende. Uiteindelijk hoeft ze ook niet echt iets te doen. Wij zorgen altijd zelf dat de kinderen gegeten hebben, in bad zijn geweest en vaak zelfs al de pyjama aanhebben, zij hoeft ze dan enkel nog een uurtje te vermaken en naar boven te dragen. De rest van de tijd kan ze hier zitten tv-kijken, internetten, of wat ze dan ook wil. Tegen de tijd dat Mare de eerste keer wakker wordt (slechte slaper) zijn we al terug. Ik vind dan 3 euro per uur (in totaal meestal zo'n 15 euro) best ok om een uurtje bezig te zijn en voor de rest te wachten.

Hier verder geen nieuws eigenlijk. Dries is alweer ziek, dus die is vandaag niet naar school. En morgen vieren we alvast Mare haar verjaardag met mijn ouders en zussen met aanhang. Ik ben dus bezig lasagne te maken, maar het gaat niet echt vooruit, met 2 zeurende kinderen in huis. Mare vraagt al de hele week naar de 'katootjes?' en beweert tegen iedereen dat ze 'trie jaar' wordt. Hahaha...

Zo, ik ga dus maar eens verderdoen. Moet nog de witte/kaassaus maken en dan alles bijeen mikken. En dan vanavond de 'katootjes' inpakken, hihi. Ons poppemie krijgt een babyborn pop met wat dingetjes en kleertjes bij. Alles tweedehands, dus dat moet nog even gewassen worden. Tja, ik vond het zo zonde om 50 euro uit te geven voor een pop terwijl we eigenlijk geen idee hebben of ze dat leuk vind. En het geld dat we uitsparen, leggen we bij ons kleine spaarpotje om deze zomer buitenspeelgoed te kopen.

Tot volgende week dus allemaal!

Groetjes,
Marian

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 15:22
Anke

Ik laat zo snel mogelijk iets weten, hopelijk heb ik straks nog ff tijd, want het wordt wel haasten, moeten vanavond ook weer weg.

Maar Lien, wat ik zou doen is het toch weer vragen.
Zo van, schat dit is mijn laatste pil, zullen we dan maar gewoon stoppen en in ieder geval nog een cyclus afwachten.
Klaar!
Zo zonde anders he, om nog een strip te halen.

Ik heb ook 'savonds getest, om 23.30 wel te verstaan!!
En ja hoor, ook positief!

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 13:10
lauie

hallo,

@ Greet, zo mag ik ook bij jou op komen passen? Ik doe het idd voor 3,50 per uur. 5 is echt wel veel, maar voor dat meisje wel heel lekker.

@ Anke, ik dat het hartje klopt. Ik zou het ook wel aan vrienden vertellen, idd wat als het fout gaat dan wil je dat ook delen.

@ Katleen, mijn draaien overuren hoor!

@ Lien, spannend hoor, maar soms denk ik ook wel eens dat wij vrouwen beslissingen moeten nemen voor de mannen, het zijn zulke draaikonten. Denk ook wel dat ze het makkelijk vinden als wij die beslissing maken.

groetjes lauie

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 12:39
Greet

Hey iedereen,

Hier zijn de doorgekomen hoor. Ik sta op de punt gelijk met een klok!!

Anke, laat ons weten hoe het geweest is straks hé.

Katleen, zou het kunnen?? Ik zal voor je!! Maar ik denk niet dat je MOET 's morgens testen. Ik heb dat 's avonds gedaan, als mijne man thuis was. Spannend is het wel hoor!!

Angelina, wat heeft hij/zij gezegd.

Onze kerstboom staat ook al, buiten zijn de lichtjes ook opgehangen. Hebben we even in de kou tot half elf staan werken, maar het is mooi. Al zeg ik het zelf...

Nu deze avond hebben we voor de eerste keer een babysit gevraagd voor Liese, zo'n meisje dat ook bij de bond werkt. Ik vind het wel spannend, maar we wilden graag alletwee ergens naartoe, dus... Ik denk haar 5 euro per uur te geven, wat vinden jullie daarvan?? De bond vraagt 3 euro, maar ik vind dat onderbetaald...

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 10:26
Lien

Anke,

Hoe leuk!!! Moet volgens mij een heel intens moment zijn om het hartje te horen... Zoals gevraagd:

wat je zei van mijn man, was ik al van plan. Alleen, vanavond is mijn laatste pil. Begin ik volgende week aan een nieuwe strip of laat ik mijn lichaam al de tijd om te ontpillen?
Mannen hé... Maar ik zou toch niet zonder die van mij kunnen!

Groetjes en veeeeeeeel succes vanavond! Laat iets weten hé.
Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 10:19
Anke

Oh, vergeet ik helemaal te vertellen.
Ik mocht vandaag naar de gyn bellen op het werk om te vragen of er tijd was dat ik even langs mocht komen voor een echo.
En hij heeft tijd, om 17.00 moet ik op het ziekenhuis zijn.
Duim even mee dat we een hartje horen en zien!

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 10:18
Anke

@ Lien, de meesten weten nu wel dat ik zwanger ben.
Omdat ik zowiezo iemand ben die moeilijk z'n mond kan houden als het over leuke dingen gaat.
En ik hou me niet aan de regel 3 maanden je mond houden, het kan helaas 9 maanden lang misgaan.
Tuurlijk zijn na 3 maanden de kansen vermindert, maar ze blijven wel.
En helaas gebeurt dat ook nog vrij vaak, dat het verder in de zwangerschap misgaat.
En als ik dan verdrietig ben en mensen vragen wat er is, en ik zeg "ja, miskraam gehad" dan krijg je reacties "oh was je zwanger dan en hoe ver??"
Dus nee, ik ben daar heel makkelijk in.

En dat klinkt wel weer positief van je man.
Neem em maar es lekker mee naar zo'n winkel, en zeg erbij dat als ie flauwvalt van alle prijzen dat er ook hele goede 2dehands spullen te koop zijn die niet perse nieuw gekocht hoeven te worden. (hahaha)
Dan zou ik er een maand of wat niet over beginnen en dan zeggen zo van, nou, het zou nou toch wel leuk zijn als we het eens gaan proberen of zoiets.
Suc6!!
Mannen, zo veranderlijk als het weer!

@ Katleen, ik hoop voor je dat je zwanger bent.
Het zijn toch wel verschijnselen, maar kijk uit, je lichaam kan gekke dingen met je doen hoor!!
Ga voor je duimen!!

Link naar deze reactie
14/12/2007 @ 09:45

HIer nog steeds geen te zien. Ik heb nog steeds pijnen in mijn onderbuik en onderrug. Gisteren ben ik ook wat misselijk geweest. Deze morgen smaakte mijn tas koffie niet en heb tot nu toe ook nog niks gegeten omdat ik misselijk ben. Het kan ook zijn dat ik mij dit allemaal inbeeld maar vandaag ga ik test kopen. en morgenvroeg ga ik testen, tenzij de vandaag nog doorkomen.
Je moet toch steeds smorgens testen hé?

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 15:56
Lien

Hey Anke,

Je hebt gelijk. Het kan nog een jaar duren maar het kan evengoed direct raak zijn... (ik hoop het tweede natuurlijk). Eigenlijk pas ik me vrij veel aan hem aan op dat vlak. Ik zou niet willen dat hij zich gepusht voelt. Gisteren zei hij me dat hij puur uit praktische redenen nog wat zou willen wachten. Paar minuten later zei hij wel zelf al van 'tja als ik natuurlijk altijd praktisch ga denken, komen er nooit kindjes van'. 'Ik laat de keuze aan jou over' was het vervolg. Interpreteer ik dat van 'ga er maar voor, dan help je me met mijn twijfels' of 'wacht tot april, zoals ik daarnet zei'????
En dan zeggen dat vrouwen geen duidelijke taal spreken???!!!!

In ieder geval heeft hij toegezegd om eens naar een speciaalzaak te gaan om de sfeer op te doen en eens te kijken wat je nu eigenlijk allemaal nodig hebt voor zo een kleintje. Een begin??

Weten jouw vrienden het al dat je zwanger bent, Anke of wacht je daar nog wat mee?

Groetjes
Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 15:45
Anke

Bijnamam, je doet de opleiding verpleegkunde???
Zo ja, goed uitgezocht ben zelf ook verpleegkundige!
Nee, heb geen zere borsten, had wel mega gevoelige tepels, maar dat is gelukkig wel wat minder.
Maar als ik het koud heb zijn ze wel extra gevoelig.
Voor mijn zwangerschap waren ze gewoon gevoelloos, dus in tegenstelling tot toen...
En ja, die 2 gaan als eerste groeien, daarna komt je buik pas haha.

@ Katleen, ik was voor de zomer ook veel afgevallen, vanaf de zomer daarvoor.
En toen zaten al die bh's goed tot vrij los.
Dus dat viel wel gelijk op, ik had toen een middelmaat C zeg maar.

@ Lien, ik denk dat je altijd wel twijfels zult hebben.
Maar dat is alleen maar goed, wie twijfelt denkt tenminste nog goed na zeg ik altijd maar.
En die twijfels heb je over een jaar ook nog wel, 2 jaar 3 jaar enz.
Ooit zal je een knoop moeten doorhakken als je voor een kindje wil gaan.
En straks als er een kindje is zul je ook nog wel twijfels hebben, dat lijkt me ook niet meer dan logisch.
Ga je het redden? Kun je het wel? Maak je de juiste keuze als het om je kindje gaat.
Je moet er niet vanuit gaan dat je in het ziekenhuis terecht komt, het gaat vaker goed dan fout hoor.
En al zou je nu beginnen en het is voor maart nog raak dan zit je niet met kerst.
Maar nu pas jij je aan, veel vrouwen doen dat.
Waarom kunnen mannen zich niet ook een keer aanpassen aan de vrouw??
En wat is het criterium dat je man er wel klaar voor is?
Bij twijfel doen, je weet nooit hoelang het duurt, voor het zelfde geld duurt het 3 jaar als je een beetje pech hebt.
Dat hadden wij ook in ons achterhoofd, toevallig was het in 1x bingo.
Nu nog maar afwachten of het ook allemaal goed blijft gaan.

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 15:22
Lien

Dag iedereen,

Het is echt leuk om jullie verhalen te lezen. Gisteren nog eens met mijn man gepraat. Hij zegt dat ik nu al mag stoppen met pil maar hij zou liever wachten tot april/mei ergens. Tja, wat nu? Hem maar volgen zeker? Hij zegt dat hij zeker papa wil worden, dat hij dat echt ziet zitten maar niet weet of wij wel al klaar zijn voor die enorme 'praktische rompslomp' van opvang, financieel, niet meer met twee, geen uitslaapweekendjes meer... En het idee van een winterkindje schrikt hem ook af: hij zou het maar niks vinden mocht ik met kerst in het ziekenhuis liggen (stel dat we nu met de pil stoppen, bestaat die kans natuurlijk hé).
Twijfels, twijfels, twijfels... Wel logisch hé.

Groetjes aan iedereen!!!
Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 15:12

Anke: hihi nee ik zag jou nu niet onmiddellijk als iemand met grote borsten hoor Maar een D-cup vind ik veel, in vergelijking met mij. Ik heb maar een B-cupje .
Ik had vroeger een grote C-cup maar ben ettelijke kilo's afgevallen en dan is maar een B-tje overgebleven.

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 14:39
BijnaMam

Online Status
Hallo allemaal,
Jammer dat ik niet elke dag achter de pc kan zitten, maar ik probeer jullie wel elke week te volgen.

@Anke: Dankje wel. En ja, we zijn er helemaal klaar voor, mijn man al jaren maar ik ben degene die nog wilde wachten. Veel succes met de bh’s, ik heb zelf maat D dus ik hoop dat het niet tegen valt als het zover is. Ik las dat je borsten flink zijn aan het groeien maar heb je ook last van pijnlijke borsten of gaat dat vanzelf over als je zwanger bent?

@Lauie: Hoi Lauie, ik werk/studeer in een ziekenhuis en ik ben oficieel in september klaar maar in november is dan pas de diploma uitreiking. Ik ga ervanuit dat alles goed gaat anders moet ik een half jaar langer doorgaan met studeren. Alles lijkt heel krap misschien maar ik heb geen zin meer om te wachten. Ik heb je profiel gelezen en ik vind het jammer dat je door al dat gedoe doorheen moet gaan. Je bent nog jong dus kan zeker nog goed komen. We gaan het gewoon poberen in januari

@ Sijsje: Dankje wel Sijsje. Ik heb je reactie gelezen van 10/12 en ik heb bijna precies hetzelfde. Mij is uitgelegd dat het mijn eisprong was. Ik krijg wat krampjes en mijn uitscheiding wordt ongeveer net zoals je had beschreven(alleen geen bruine kleur tussen). Daardoor weet ik dat mijn ovulatie plaats heeft gevonden. Ik ga voor de zekerheid ovulatie testen kopen om te kijken of dit wel klopt. Misschien kan je ook ovulatie testen proberen, het kan zijn dat je eisprong toch wat later is dan wat je normaal elke maand berekend. Dit komt vaker voor, heel normaal bij een aantal vrouwen. Dus maak je geen zorgen

@Dromelijntje: Dankje Dromelijntje, ik heb hier en daar wat gelezen op deze forum en ik ben van overtuigd dat het een fijne bende is. 10 uurtjes werken, waauuw. Ik heb het weleens gedaan in het ziekenhuis maar het is geen pretje en het is niet oficieel, puur overwerken geweest. In weke branche zit jij als ik vragen mag?

@Katleen: Hoi Katleen ik ben vanaf November al gestopt, we hebben sinsdien netjes rond mijn ovulatie tijd niet geklusd maar ik ben echt benieuwd of het gelijk gaat lukken in januari of dat het toch wat langer gaat duren voordat het lukt. Leuk zeg onze banners lopen deze maand op dezelfde dag, alleen mijn cyclus is helaas wel anders.

@ Angelina, ik hoop dat het goed gaat bij de gynecoloog.

Nog een aantal weken dames, en dan gaan we ervoor.

Groetjes,

Bijna mam

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 14:25
Anke

Nou, ik heb nog geen F, maar ze kunnen wel doorgroeien tot die maat.
Hij zit nog zeker niet gespannen om m'n borsten hoor!!!
Haha, je ziet me nu zeker als iemand met mega borsten.
Zou ik misschien wel hebben als ik het zo zou lezen.
Maar ze worden er duidelijk niet kleiner op hoor, en dan was ik al gezegend met een prima voorgevel.

Nee, ik had niet echt last van m'n buik met klussen.
Misschien een keer gehad, maar dat was zo weinig dat het niet veel indruk maakte dat ik dacht dat ik zwanger was.
Merkte het eerder aan m'n bh's dat die toch wel iets kleiner werden en aan toch wel de kwaaltjes.
Maar die kwaaltjes zakten na verloop van tijd ook weer, heel vaag was het.

Tja op zich vind ik het wel prima dat ik misselijk ben, dat laat wel merken dat ik echt zwanger ben.
Maar doordat je je soms echt niet zo lekker door voelt mag het van mij wel wegblijven.
Niet ongesteld worden en een klein dingetje op de echo zien is al voldoende om me met m'n neus op de feiten te drukken hoor!
Ben nu echt wel overtuigd dat ik echt zwanger ben.

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 10:56

Anke: had jij dat gevoel ook een paar dagen? ik heb deze nu al 2 dagen.
woooow een F . Heb je er nog geen last van? Beginnen ze nog niet door te wegen?
Vind je het erg dat je misselijk bent? of ben je blij omdat dit eigenlijk je neus op de feiten drukt dat je echt zwanger bent!!!

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 10:48
Anke

Els, jullie hebben aangegeven dat jullie dat wilden?
Ik respecteer je keuze volledig als je niet wilt dat je kindje het sydroom van down heeft.
Dat is echt ieder voor zich.

Katleen, nog steeds overtijd??
Ik had ook echt het gevoel dat ik ongesteld moest worden, maar het bleek toch echt een zwangerschap te zijn.

Lien, goed van je dat je het nog een keer besproken hebt.
Jammer dat je man nog steeds een jaar wil wachten, hopelijk vervroegt hij alsnog de datum dat jullie wel aan een kleine beginnen.

Marian, wat fijn dat de testen er goed uitzagen!!
Nu je bekken nog, wanneer wordt daar naar gekeken?
Heb je het er nog wel eens met je man over gehad dan?
Want ik kan me niet voorstellen dat ie het alleen voor jou doet.
Hebben ze toendertijd dan helemaal geen toestemming gevraagd voor die combinatie test, dat je er pas later achter kwam vind ik wel een slechte zaak hoor!!

Lauie, fijn dat je wegzijn, dus nu klussen!!!

Kim, grappig he die mannen.
Soms geloven ze echt in wonderen!!
Die van mij heeft het ook vervroegd, maar helemaal uit zichzelf.

Angelina, wat leuk dat Nino zo enthousiast is over de boom enz.
Maar het is ook een geweldige tijd, heerlijk al die lichtjes gezelligheid...
Onze boom komt volgende week, deze week gewoon geen tijd meer.

Hier gaat het redelijk.
Ben gister de hele dag misselijk geweest, vanaf het moment dat ik opstond tot ik weer naar bed ging.
Nu weer, ben nu met moeite een beschuitje aan het eten, maar echt lekker voelt het niet.
Het is niet een mega misselijkheid, maar wel die je constant in je keel voelt.
Ga zo maar es lekker een stuk wandelen buiten.

Gisteren ook een meegroei bh gekocht, en daar heb ik echt geen seconde spijt van!!
Wat zit het weer heerlijk!!!
En ben echt meer gegroeid dan ik dacht, normaal cup C, maar cup D pastte ook al goed.
Nu kan ik groeien tot F

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 10:24

ben net gaan kijken naar andere topics op het forum en blijkbaar hebben heel veel vrouwen stekende en zeurende pijn tijdens de periode dat ze ongesteld moeten worden. Maar achteraf blijkt dat ze toch zwanger zijn. Dus misschien zit er toch nog een kansje in.
Niet te hard hopen..... (maar toch een klein beetje)

Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 08:36

hey meiden

nog steeds geen te zien. ben nu in principe 1 dag overtijd? Maar zoals ik al zei denk ik dat ik nu gewoon een langere cyclus heb want heb al 2 dagen pijn in mijn onderbuik en onderrug. of kan dit wijzen op iets anders? innesteling??
ik word er gek van!

Link naar deze reactie
12/12/2007 @ 20:38
Lina

Online Status Bekijk profiel
Hoi iedereen,

@Lien, het is inderdaad waar dat je je man niet mag overhaasten in beslissingen nemen. Ik vind het erg van jouw dat hoe moeilijk het ook is, je je man volgt in zijn keuze. Ik denk dat dat niet bij iedereen zo is. En zo'n keuzes moeten weloverwogen genomen. Misschien dat hij van idee veranderd eens je je er tijdelijk bij hebt neergelegd. Mannen zijn echt draaikonten

@Marian, denk je echt dat je man enkel voor een 3de wil gaan om jouw te plezieren? Misschien heel diep vanbinnen wil hij het ook? Ik hoop dat in ieder geval voor jouw en dat alle testen goed uitdraaien zodat jullie er toch nog voor kunnen gaan!

@Greet, en zijn de duiveltjes er al door??

Ivm dat onderwerp over down-kindjes.. Ik volg de mening van de rest. Ik denk ook dat ik dat zou laten weghalen. Niet tegenstaande dat het verschrikkelijk moet zijn, maar zo'n impact op je gezin is denk ik niet te onderschatten. En ook, iedereen wordt ouder en uiteindelijk zal je als "bejaarde" de zorg voor zo'n zorgenkind niet meer kunnen dragen en wat dan? Dan wordt zo'n kind(volwassene) ergens in een instelling gestoken en wachten tot ie ook mag heengaan zonder de zorg en liefde van de ouders..vreslijk vind ik dat! Maar mijn hoed af voor mensen die wel voor zo'n kind zorgen!

Hier een leuke avond achter de rug. Nino was enorm braaf vandaag! We hebben gedanst, gelachen en gespeeld. Ik ben zo ontspannen de laatste tijd.. Vandaag was mijn man ook thuis en we hebben samen onze boom opgezet, versiering opgehangen en Nino was door het dolle heen van al die lichtjes en ballen

Overmorgen naar de gyn..ik hoop dat hij me kan helpen!

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >