< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » sneller zwanger na nuvaring dan na pil??

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
sneller zwanger na nuvaring dan na pil??
06/08/2007 @ 18:26
Sterre

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik vroeg mij het volgende af:
De nuvaring geeft de helft minder hormonen af dan de pil. Zou dat ook betekenen dat je, als je stopt met de nuvaring sneller zwanger bent dan dat je zou stoppen met de pil? Meestal lees ik dat het een paar maanden duurt voordat alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn. Dus als er dan minder hormonen worden afgegeven door de nuvaring, zou je dan in theorie sneller zwanger kunnen raken..? Ook omdat de nuvaring alleen hormonen afgeeft in je vagina, terwijl de hormonen van de pil door je hele lichaam op worden genomen.

Ik heb geen idee??

Wat denken jullie? Iemand ervaring met zwanger worden na stoppen met de nuvaring??

Sterre

Link naar deze reactie
06/08/2007 @ 18:48
coyote

bij mij klopt het inderdaad. ik was nog maar een week gestopt met mijn ring en was al zwanger ik weet dus ook niet of het dan waar is of is het juist toeval?
groetjes

Link naar deze reactie
06/08/2007 @ 19:05
Sterre

Zo coyote!! Dat is snel!!

Ik ben heel benieuwd of er nog meer reacties komen; of het bij jou toeval was of niet..

Link naar deze reactie
06/08/2007 @ 19:16
Vera

Hey,

Hier ook. 2 kindjes na nuvaring en van alle 2 zwanger in maand 1.

Groetjes.
Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 09:29
Nona

Hallo,

Ik weet niet exact hoe het zit, maar ik ben in mijn 4e ronde zwanger geraakt. Nog maar pas ontdekt. hihihi.

Ik hoop in ieder geval dat het snel voor je gaat.

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 12:05
Sterre

Nona; gefeliciteerd!! En in de 4e ronde is ook snel!

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 20:34
Hilde

Hoi meisjes,
ik hoop dat jullie theorie klopt ;-), ik neem hormoonplakkers en dat zijn ook veel minder hormonen dan de pil omdat ze niet via de maag moeten, dus dan zouden de hormonen ook sneller uit je lichaam moeten zijn als je stopt (ik stop binnen 3 weken). Het lijkt alleszins wel een logische uitleg hè? Misschien eens vragen aan de gyne. Groetjes!

Link naar deze reactie
07/08/2007 @ 21:09
Sterre

Hoi Hilde,

Ja laten we het hopen dat het klopt hè!!

Link naar deze reactie
09/08/2007 @ 11:53
Sterre

Bedankt allemaal voor jullie reacties!!

Ik heb alles even op papier gezet en daar kwam het volgende uit:

er hebben 8 vrouwen gereageerd die de nuvaring als anticonceptie gebruikt hebben.
5 daarvan waren meteen de eerste keer zwanger. 1 daarvan is zelfs met 2 kindjes meteen de eerste keer zwanger geworden.
2 vrouwen waren in de 4e ronde zwanger, en 1 in de 6e ronde.

Ik ben heeel benieuwd of er nog meer vrouwen gaan reageren!!
Wel een leuke poll!!

Sterre

Link naar deze reactie
10/08/2007 @ 09:38
MariposA

Online Status Bekijk profiel
Voor zover ik weet maakt het niets uit met de pil of nuvaring, ik ben zwanger geworden terwijl ik de pil slikte (1 keer vergeten) dus ja....zodra je nl. ongesteld wordt, zijn de hormonen uitgewerkt....

Ik wens je veel succes met snel zwanger worden! je kunt natuurlijk altijd eerder stoppen met AC en een paar maanden een condoom gebruiken he!

Succes

[Laatst gewijzigd door MariposA - 10/08/2007 @ 09:39] - Link naar deze reactie
11/08/2007 @ 14:41
Sterre

Hier is de laatste stand van vrouwen die na de nuvaring zwanger zijn geworden:

8 vrouwen met de 1e ronde zwanger
2 vrouwen met de 3e ronde zwanger
2 vrouwen met de 4e ronde zwanger
1 vrouw met de 6e ronde zwanger
1 vrouw met de 10e ronde zwanger

Hopelijk gaan er nog meer vrouwen reageren die de nuvaring hebben gebruikt voordat ze zwanger werden!!

Link naar deze reactie
12/08/2007 @ 18:14

Hallo,
momenteel heb ik een nuvaring. Ik hoor veel verhalen, maar wat moet ik precies doen als ik stop met mijn nuvaring? Klopt het dak ik dan 2x ongesteld moet worden vooraleer ik zwanger MAG worden? 1x chemisch na nuvaring en 1x natuurlijk mijn maandstonden krijgen?
Ik heb nog geen kinderen, maar het kriebelt wel en ik denk niet dat we nog lang gaan wachten... Alvast bedankt voor jullie tips!
Link naar deze reactie
12/08/2007 @ 19:35
Sterre

Hoi Sarah,

Men zegt dat je beter eerst kunt wachten totdat je een natuurlijke menstruatie hebt gehad voordat je probeert zwanger te raken. Je kan dan gemakkelijker uitrekenen wanneer het kindje komt (omdat je dan inzicht hebt in hoe je cyclus loopt).
Wij gaan in januari voor ons eerste kindje, maar gaan niet eerst wachten. Zodra de laatste ring eruit is, gaan we er gewoon voor!!

Sterre

Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 13:17
Ariane

Hoi, ik was gestopt met die ring, en direct zwanger. Ook m'n vriendin was de maand daarop zwanger. Ik ben uitegrekend voor 10 februari en m'n vriendin 20 februari!Spannend. Dit is mijn tweede zwangerschap. Voor mijn eerste zwangerschap nam ik de pil en was ik na 6 maanden zwanger(dat is ook snel, maar na die ring was toch een beetje sneller).Groetjes Ariane.
Link naar deze reactie
13/08/2007 @ 13:36
Sterre

Wat leuk Ariane!!
Was je vriendin ook meteen na het stoppen van de nuvaring zwanger?

Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 11:18
Ariane

Hoi Sterre,
ik was gestopt met die ring en ben toen nog één keer ongesteld geworden. Ik wilde eigenlijk nog een half jaartje wachten om zwanger te worden, maar in de tweede maand was ik zwanger. Toen mijn vriendin hoorde dat ik zwanger was,zijn ze er ook voor gegaan, dat was meteen raak! Nu zijn we gezellig samen zwanger.
Groetjes Ariane.
Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 12:26
Ariane

Hey Sterre,
als jullie graag aan kinderen beginnen over een paar maanden, kun je nu al best foliumzuur innemen. Foliumzuur voorkomt een openruggetje. Anders vraag je even info aan je huisarts.
Succes!
Groetjes Ariane.
Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 12:35

Dag iedereen,

Bij mij lukt het niet zo goed. Heb een aantal jaren Nuvaring gehad. Gestopt maar zit ondertussen al in mijn 11e ronde.
Dus of je nu echt sneller zwanger wordt met Nuvaring???
Ik allezins niet .

Groetjes
Link naar deze reactie
14/08/2007 @ 13:48
Sterre

Hoi Wendy,

Wat jammer dat je nog niet zwanger bent...
kan me voorstellen dat het dan juist niet leuk is om te lezen dat er hier veel vrouwen reageren die wel snel zwanger raakten na de nuvaring.

Ik hoop voor je dat jij ook snel zwanger mag zijn

Sterre

Link naar deze reactie
21/08/2007 @ 18:51
Kitty

Online Status Bekijk profiel
hallo,
ik had enkele jaren de nuvaring, maar ben intussen nog niet zwanger, ik dacht ook dat het vlugger ging gaan omdat het niet zoveel hormonen bevat, maar is intussen al half jaar...

bye

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >