< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Mei 2008-Club » Mei 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
29/08/2008 @ 21:01
Lin

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi hoi,
Even snel want Alec wil zijn toetje voor de nacht. Bedankt voor de felicitaties! Vanochtend zijn verjaardag op het KDV gevierd, was erg gezellig, al wilde hij natuurlijk zijn feesthoed niet op, had niet anders verwacht. Hij kreeg een auto als kado en is er erg blij mee. Verder vandaag geen visite, komt allemaal zondag nog omdat ze ver weg wonen. Vanavond wel ons kadootje gegeven: zo'n magisch tekenbord, is een groot succes. Verder een kapstokje voor zijn nieuwe kamer, maar verder niets. Zou niet weten wat, koop net zo lief af en toe tussendoor iets als hij toe is aan iets nieuws. Andere kadootjes heb ik maar doorgespeeld aan de visite.
Omdat ik toch een tijdje op de groep was, heeft Alec gelijk kunnen 'oefenen' en speelde heerlijk in de box en sliep lekker in één van de slaapkamertjes. Ik hoef me geen zorgen te maken, met hem komt het helemaal goed!

Sasje, gefeliciteerd met je baan, super!!

En Joke, wil nog even iets kwijt over dat melk en bv. Ik ben geen deskundige om te beginnen, maar ik weet dat we ooit een meisje op de groep hadden die maandenlang onder de uitslag zat, ook een soort eczeem. Het ene zalfje na het andere, maar echt helpen deed het niet. Toen is de moeder om het uit te proberen zelf gestopt met melk en melkproducten (dus ook koffiemelk, yoghurt, kaas ed.) en dat meiske knapte gelijk op! Bij een collega van mij precies hetzelfde: meiske had vooral kramp volgens mij en mijn collega is maandenlang melkloos geweest om de klachten minimaal te houden. Misschien zijn dit uitzonderingen, maar wellicht toch eens een paar dagen proberen, wie weet...

Het mannetje zuigt nu zijn duim er bijna af, tijd voor de laatste fles!
Tot morgen!

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 21:51
Nicky

hallo lieve mama's,

ik probeer al weken weer eens langs te komen maar op de een of andere manier komt het er niet van. Heb aardig in de lappenmand gezeten en ben ook extreem vermoeid. Ben 's avonds blij als ik mijn ogen open kan houden.

Ook nu was ik eigenlijk van plan naar bed te gaan, maar vond dat ik eerst even een teken van leven moest geven, want ook al ben ik niet veel langs geweest, denk wel bijna elke dag aan jullie. Zeker wanneer ik weer nieuwe dingen ontdek bij Mats.

Ik beloof hierbij plechtig, dat ik morgen (en dit keer echt!!!) langs kom.

Weltrusten.
Nicole
Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 14:01
Joke

Hi !

Kids mee met papa en Thomas slaapt, dus even tijd ..
Hoewel ..; nog superveel pakwerk (nog alles dus) ahum en voorbereiding ... och ja, morgen en maandag nog !
Maandag ook nog achter ons geld naar een bank in veurne pff, wat kan ik boos zijn op die banken ! Die kunnen j enogal van het naar hot sturen enzo amai.

Nicky, dikke knuffels meid, hoop je snel weer (meer) te lezen hoor, mis je !

Lin, blij dat alles zo goed gegaan is met de verjaardag !!!
bedankt voor je verhaal .. zo zie je maar hé! Ik ga het toch es proberen ! (maar na de vakantie vrees ik ... eerst nog even de producten en zalfjes afwachten, wie weet)

Vanessa, oh wat een heerlijke fotootjes !! Weet je, 'k vind zelfs dat ons ventjes wat op elkaar lijken ook hihiih.
Veel plezier dit weekend !!!
Zoals je zegt, NA het plassen of alleszins niet 'tijdens' moet je die oefeningen doen !!! Ik doe ze zo'n 3x per dag een tweetal minuutjes. Blijven doen hoor ! (heel goed voor later hihi)

Sasje, mm is het een heerlijk romantisch avondje geworden ?! Hoop het voor je, je hebt het zo verdiend !!!
En Nona een beetje willen meewerken ? (hihi, dat zeggen wij ook altijd als we iets plannen, hopelijk werkt ons thomasje mee!)
En leuk dat je zo'n goeie uurkes weer gaat hebben toch, super!!! Wat moet je dan eigenlijk wel precies doen ?
Ikd acht ook dat men niet meer werkte met vaste benoemingen in het onderwijs, wel dus ;...

alé, verder hier met was en plas ...
dikke zoen,
Joke x

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 23:13
Nicky

hallo meiden,

hier ben ik dan eindelijk. Volgens mij is de laatste keer dat ik even langs geweest ben op de dag geweest dat Jasmijn voor het eerst naar de basisschool ging, dus 18 augustus. Tja, mijn kleine meisje is ondertussen al weer 4 en dan moeten ze hier in NL naar de basisschool. Ze vindt het wel leuk, maar het afscheid is elke ochtend een drama. Ik heb dan echt een blok aan mijn been. Als ze er eenmaal is en de juf mij samen met haar gedag zwaait dan is het weer goed. Maar af en toe is het echt huilen. Ik snap dat ook helemaal niet, want voorheen ging ze al 4 dagdelen in de week naar de PSZ waar ze echt zonder problemen naar toe ging.

De eerste week was ze ook meteen vrijdags ziek. Oververmoeid denk ik, want ze heeft 3 keer gespuugd en vervolgens het weekend 14 uur per nacht geslapen. Vind die schoolweken ook wel lang hoor zo voor die kleintjes, maandag, dinsdag en donderdag tot 15.15 uur, woensdag tot 12.15 en vrijdags tot 12.00. Ze is dan weliswaar nog niet volledig leerplichtig en ik zou haar nog wel een middag thuis kunnen houden, maar dat wil ik eigenlijk niet. Wil geen status apartus creeren t.o.v. de andere kindjes in haar groep en zo kan ze ook het beste wennen.

Haar gedrag is er nog niet beter op geworden. Eerder wat grover zou ik willen zeggen. Van de week kwam ze thuis en ging met haar pop spelen en zei toen in het spel: Hou je bek joh. Euhhh???. En dat al na 1 week school. Dat belooft nog wat.

Ondertussen heb ik het nieuwe onderstel voor de kinderwagen ook binnen. Ben dus weer mobiel. Heb ook direct maar de wieg eraf gehaald en de sportinzet (buggyzit) er op gemonteerd. Mats lag al helemaal klem in de wieg. Zo jammer dat je die maar zo kort kunt gebruiken. Gelukkig kan dit element nog wel helemaal plat, dus hij kan nog gewoon liggen, maar toch...is al weer een eerste stap richting baby-af.

Heb ook gelezen dat er al heel vele Belgische mama's zijn die al met de eerste hapjes begonnen zijn. Wij nog niet hoor. Mats krijgt nog volledige BV. Hier in Nederland zeggen ze op z'n vroegst op 4 maanden als het kindje heel erg expliciet aangeeft er aan toe te zijn, maar meestal pas met 5 maanden en beter nog pas met 6 maanden.

Soms zit ik wel eens te denken te stoppen met de BV. Niet omdat het niet loopt, maar meer omdat ik dan ook weer eens aan mijn eigen gezondheid kan gaan doen (afvallen ). Wil weer naar de Weight Watchers. Alle zwangerschapskilo's van Mats zijn eraf, die overgebleven 25 van Jasmijn niet. Voel me zo niet lekker in mijn eigen vel. Ben ook al weer begonnen met sporten. Ook hardlopen zoals Vanessa en Gimpet. En daarnaast ook een maal per week in de sportschool. Het hardlopen gaat nog niet echt lekker. Ook ik volg start to run schema, maar dan vanuit de Nederlandse Atletiekbond.
Heb tot nu toe alles uitgelopen, maar ik begin last te krijgen van mijn knieen.
Dus soms denk ik wel eens, dan moet hij maar over op de fles, dan kan ik stevig aan de lijn. Maar dan denk ik weer, ach het loopt nou net zo goed, hij is al 4 maanden, ik hoef nog maar 2 maanden. Klinkt bijna als een straf, maar dat is het niet hoor. Ik geniet er echt van, dat moment van samenzijn. Jasmijn heb ik bijna 9 maanden gevoed, dat streven had ik voor de bevalling voor Mats ook, maar nu heb ik al wel besloten dat 6 maanden voor mij ook OK is. Is toch al heel wat, niet?

Met Mats gaat het trouwens erg goed. Hij heeft sinds de laatste keer gelukkig niet meer van die rare ademstilstanden gehad. Wel heeft hij nog een heel duidelijk hoorbare neusademhaling. Hij weegt ondertussen 7.350 Kg en is 66 cm. Hij is momenteel ontzettend beweeglijk. Het verschonen is echt geen pretje. Hij tilt zijn billetjes steeds op van het verzorgingskussen en kan al draaien op zijn zij. Maar daardoor is hij een echt handenbindertje geworden.. Verder zit hij momenteel midden in een sprongetje, want hij huilt ineens weer veel meer en echt heel klaaglijk en hij is weer elke nacht om 4.00 uur wakker en wil dan aan de borst. Ik hou het steeds af door het maar weer even zoet te houden met zijn speentje, maar dat betekent elk half uur er weer uit om die speen er weer in te duwen. Soms vraag ik me af of ik niet gewoon beter kan voeden, dan ben ik er meteen vanaf en hoef ik niet eerst nog 2 uur te leuren met die speen. Maar ja, ik wil hem eigenlijk ook niet meer aan die nachtvoeding laten wennen. Straks komt die er helemaal niet meer van af. Ik word hier alleen zo ontzettend moe van. Kan echt hele dagen slapen. Als we Jasmijn naar school gebracht hebben, ga ik dan ook vaak samen met Mats nog even 2 uurtjes het bed in. Want als ik hem dan van 4 tot 6 probeer te rekken met zijn speentje, dan ben ik in feite toch nog 2 uur in de weer met die idiote speen. Wat is wijsheid? Hebben jullie tips???

Verder is het een heerlijk mannetje. Hij is al zo bij en alert. Wil eigenlijk alleen nog maar op schoot zitten met zijn rug tegen mijn buik en maar kijken, kijken en kijken.

Nou meiden,
jullie zijn weer even bij.

Voor alle mama's die al weer werken, oei wat zal dat moeilijk zijn. Ik denk aan jullie.

Sasje, las dat jij ook al weer een baan gevonden hebt. Dat is toch maar mooi gelukt, moet je maar denken. Proficiat.

Ik zit ondertussen bijna met luciferhoutjes tussen mijn oogleden hier te typen...Ik ga naar bed. Weltrusten.

tot gauw.

groeten Nicole

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 15:05
Nicky

eindelijk fotootjes op mijn profiel.....

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 16:14
Kim 1975

Hoi Dames hier ben ik nog eens ...

Een update over mijn dipje en ons Lilli haar slapen en eten enz .. kan je op mijn profiel lezen als je wilt.. Daar heb ik een update bijgeschreven.

Ik heb al gemerkt dat ons meisje toch ook een beetje uit haar doen is als je haar ritme verstoord dus ..
zoals gisteren hebben we nog een beetje genoten van het lekkere weer op de braderij .. ons meisje is heel erg flink geweest maar ik denk dat ze nu de klop krijgt van zoveel aandacht en zoveel te zien want ze doet vandaag vrij veel dutjes moet ik zeggen. Ik hoop dat dat mara geen kwaad kan ... Ze heeft geen koorts ofzo .. ze eet alleen niet zoveel en slaapt wat meer .. Maar dat kan ook door dat zonnige weertje komen natuurlijk.

De komende week heb ik wel met mijn ventje afgesproken dat hij de nachtvoeding gaat geven zodat ik wat vroeger kan gaan slapen. Tot nu toe is me dat nl. nog niet gelukt maar had ik ook de kans wel om overdag een tukje te doen als het echt niet meer ging .. nu ik terug moet gaan werken kan dat natuurlijk niet he .. Gelukkig hebben we terug een autootje kunnen te pakken krijgen nadat onze vorige het ineens begeven heeft van de ene moment op de andere pffff ni tof zene ... Deze auto een goeie koop gehad .; renault kangoo van 2000 maar jammer genoeg was de verkoper niet helemaal zo eerlijk als hij moest zijn .. distributieriem en remmen moest volledig vervangen worden .. dus boven op de kosten van de aankoop toch nog kosten van de garage pfff tjah duimen maar dat deze auto langer meegaat dan onze vorige .. die deed het mara iets langer dan 1.5jaar

Donderdagen ga ik nu ook aquagym doen... ik krijg mijn zwangerschapskilo's er nl. langs geen kanten af.. Borstvoeding zou je mager maken .. daar ben ik dan een uitzondering op vrees ik .. behalve de kilo's van ons meisje... de moederkoek enz ... is er niets af hier .. integendeel er komt soms nog wat bij .. En het is niet dat ik zo veel anders eet dan tijdens mijn zwangerschap .. raar he .; Wat hebben jullie hiervoor gedaan om deze kilo's kwijt te spelen?

Hier zal het bij Twee blijven als we al zover geraken natuurlijk. We zullen moeten zien wat de toekomst voor ons in petto heeft. Maar meer dan twee zal het niet worden .. tenzij moeder natuur ons verrast natuurlijk met een tweeling ... lol .. Mijn vriend heeft nog een dochter uit een vorige relatie en die is ook af en toe bij ons dus .. dat zal al mooi zijn dan. Het zal zowiezo nog niet voor deze maand zijn want hier nog geen regels te bespeuren. Ik geef nog wel 2x Bv en 3x fles misschien is dat daardoor?
Ons meisje doet al iets vaker kaka nu ... zo'n drie a vier keer per week tot nu toe. ZE had die problemen ook toen ze nog voltijd BV kreeg .. Ik geef nu in haar flesjes venkeloliedruppels mee ... kind en gezin hadden me daar verschillende meningen over gegeven maar ik heb nu toch doorgezet en ze lijkt er toch tevredener mee te zijn en toch iets minder krampen mee te hebben ..

@ vanessa wauw die kleine van jou slaapt goed ... ons meisje ligt er ook nu weer een tijd in terwijl ze eigenlijk haar flesje wel zou mogen krijgen nu .. Ik zal sebietjes toch ook is gaan kijken denk ik.
Ze slaapt snachts nog niet echt lang door .. dat kan je op mijn profiel lezen .. pfff ik ben echt nog wel wat moe hoor...

@Lisa .. ja ik zou ook niet zomaar toegeven aan die onthaalmoeder hoor... jij bent en blijft de mama en mag toch wel zelf beslissen zeker. Ik ga nog even wachten aangezien ons Lilli nog went aan de flesjes.. went aan de andere omgeving bij de onthaalmoeder .. binnen enkele dagen wennen aan een groot bedje .. tis al genoeg .. ik geef borstvoeding en flessen ... ze eet wel slechts 120ml gemiddeld per fles en tjah hoeveel borstmelk weet ik niet echt .. maar de groeicurve was ok en ze ziet er vrolijk uit dus ..

mag ik even vermelden dat ik enorm genoten heb van al die nieuwe mooie fotootjes op de profielen hier. en van julile verhalen... ik ga echt probere sneller langs te komen want nog op iedereen reageren gaat niet meer zo goed lukken nu .. dat wordt iets te veel ..
Ook bij mij staan wat nieuwe fotootjes trouwens

ik ga is naar mijn meisje kijken .. ze slaapt wel lang nu en zou mogen eten dus ... tot gauw allemaal ... !!

knufje
kim en lilli

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 20:58
esther

Online Status
Hier ook alleen even een teken van leven geven. Ik zal proberen snel uitgebreider langs te komen. Zo te lezen zitten veel kindjes een beetje met zichzelf in de knoop. Hier ook! De afgelopen twee/drie weken sliep Thijs maar 3x 45 minuten overdag en dronk behoorlijk veel. Nu is het gillen, gillen en gillen zodra de fles in zijn gezichtsveld komt! Hij zit hierdoor nu een paar dagen op vier voedingen. Hij laat alleen de verkeerde weg... Hij eet nu (grofweg) om 8.00-13.30-19.00-23.30 uur. Hij wil heel graag zelf zitten en zelfs lopen, maar dat lukt natuurlijk niet . Als je hem op schoot wil neerzetten dan houdt hij zijn beentjes stijf en maakt loopbewegingen . Laten we hopen dat de sprong snel genomen is!

Nicky, jammer dat het niet beter gaat met Jasmijn. Toch een hoop veranderingen voor haar. Eerst een broertje na zoveel jaar en dan nog eens naar school. Is niet niks natuurlijk. Leuke foto's trouwens!

Kim, ook mooie foto's op jouw profiel. Voor het hele verhaal op je profiel moet ik eens echt gaan zitten !

Sasje, hoe gaat het? Hoe was het bij de OM?

Bij Vanessa ook nieuwe foto's lees ik net. Leuk hoor al die foto's op de profielen! Ben er zelf wat voorzichtig met foto's plaatsen. Alhoewel, Bart en Thijs hebben een eigen website... Is vooral bedoeld voor familie en vrienden in het buitenland en familie die we niet al te vaak zien.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 08:58
vanessa

Online Status Bekijk profiel
Hey girls,

Ik ben terug en heb genoten: van het hotel, het eten, het zonneke en elkaar. Pffffhh, dit hadden we echt nodig en het werkte! Vandaar het voornemen om dit zeker om de 2 maanden te doen, zelfs één nachtje kan dan al wonderen doen.

De jongens deden het prima, Liewe sliep en deed als altijd. Vandaar, hier nog geen sprongetjessymptomen merkbaar ook al gaat hij elke dag vooruit. Gisteren stond hij nog de hele tijd te "springen" in zijn bademmer. Hij schattert dan van tevredenheid en weigert te gaan zitten. Wel moeilijk te hanteren zo'n glibberige dikkerd van 8kg

Hij slaapt 's nachts nog lekker zo'n 12u aan één stuk...en ligt ook nu nog te snurken (weliswaar zonder geluid).

Ik ga maar weer, want zijn broer staat te stinken naast mij (zindelijksheidtraining is HELEMAAL nog niet aan hem besteed) en ik heb nog hopen werk.

SUCCES aan alle kindjes vandaag (en hun mama's om het ritme terug op te nemen).

Vanessa

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 08:13
vanessa

Oei dames,

De schooldagen slorpen ons op blijkbaar...

Hier gisteren toch ook een moeilijker dagje met Liewe met weinig slaap en heeeeel veeeeel aandachtshuiltjes (weet je wel, huilen tot je je gezicht laat zien of aanstalten maakt om hem te pakken, dan lacht hij). Bovendien heeft hij heel veel last gehad van melk die telkens terugkwam, hikken, kokhalzen (en zuur ruiken). Ik heb hem dan 's avonds maar een beetje Gaviscon gegeven en dan duurde het blijkbaar veel minder lang. Normaal wordt reflux net beter rond 3à4mnd, hier gaat het pas beginnen.

Verder weer een prima nachtje, maar Lenne vraagt/gilt voor aandacht dus moet gaan

Vanessa

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 10:13
Wanda

Online Status Stuur bericht
Hey !

Inderdaad, het is hier zo kalm ... Ik ben gewoon nog zo veel mogelijk aan het wassen, strijken, opruimen, ... voor ik terug ga werken
Gisteren al een voorproefje van het rondhollen, na school nog snel naar de Colruyt, snel eten, snel Felix in bed, snel opruimen, Robbe naar de voetbal brengen, Felix wassen en wat vertroetelen, Robbe weer ophalen, Felix een fles, Robbe in bed, Felix in bed en dan eindelijk in de zetel geploft ... Wat gaat dat zijn als ik weer ga werken ???

Verder gaat alles hier prima ! Sinds gisteren zit Felix ook op 4 voedingen, ineens sliep hij een uur langer en dus geen voormiddag-fles meer en vroeger patatjes gegeten. Wel stom, want vandaag sliep hij tot 7u15, maar dat kan dus niet meer donderdag ... Om 7u30 zou ik toch weg moeten, dus moet hij echt wel iets voor 7 uit zijn bedje We zien wel wat het wordt ! Ondertussen wordt zijn kaka alsmaar vaster en hebben we geen ongelukken meer, dat scheelt ook weer op de was

Hoe gaat het met alle kindjes die naar school gaan ?? En de mama's die al werken ??

Zo, nu terug aan de strijk zolang Felix nog slaapt

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 14:02
Nicky

Hallo,

ja, volgens mij zijn we allemaal met schoolstress bezig. Ik in ieder geval ook. Wat een gedoe zeg! Brengen halen, halen brengen, Mats nog tussendoor voeden, slapen, verschonen en spelen. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik Mats nu vaak 's middags als ik Jasmijn weer naar school gebracht heb, gewoon in de kinderwagen laat liggen slapen omdat ik het zielig vind om hem om 15.00 uur al weer wakker te moeten maken om haar weer te gaan halen.

Ik heb mijn kinderwagen gisteren trouwens omgebouwd naar buggy. De wieg was echt te klein geworden. Hij lag nog net niet klem, maar was zich continu aan het afzetten en kwam daardoor wel steeds mijn zijn koppie boven tegen de achterkant. En zweten dat hij deed op zijn bolletje. Heb nu dus de buggy erop zitten met voeten zak, gelukkig kan die ook helemaal plat, dus hij ligt er heerlijk bij. Is alleen voor mama al weer zo'n eerste baby-af ervaring. Vind het allemaal zo erg snel gaan, veel sneller als bij een 1e kindje.

Ben nog steeds enorm moe. Als Jasmijn 's morgen om 8.30 op school is en ik thuis ben, duik ik meteen mijn bed weer in om te slapen. Zet de wekker dan om 11.30 (voor het geval Mats doorslaapt) en haal haar dan om 12.00 uur op van school. 's Avonds lig ik momenteel om 22.00 uur in bed en ik slaap, slaap, slaap en ben nog steeds moe. Ook het sporten word ik niet fitter van. Ga toch maar eens bij de dokter langs om bloed te laten prikken. Mss heb ik wel weer ijzer tekort, wie weet.

@Wanda, voor jou begint de dag van de waarheid ook al weer op te schieten he, terug aan het werk. Ik vind het heel knap hoor, al die mama's die weer "afscheid" moeten nemen van hun fulltime moederschap en de kindjes naar de kinderopvang moeten brengen.

@Vanessa, goed te lezen dat jullie zo'n fijn weekend gehad hebben. Is af en toe ook wel weer belangrijk aan je relatie te werken he, ipv alleen maar mama en papa te zijn. Zo wil ik al zo lang gewoon een keer uit eten met Jeroen, maar op de en of andere manier komt het er niet van.

Nou, ga even proberen wat in huis te doen. Mats lig heerlijk in de wagen te slapen. Nog een uur, dan moet Jasmijn al weer uit school gehaald worden.

groeten Nicole

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 22:16
sasje

hela

Nog niet kunnen bijlezen, effe komen zeggen dat ik kei moe ben, deze twee dagen zijn gewoon al slopend geweest. Ons Nona haar ritme is ongeveer in een slag twee uur en half verschoven naar voren. ze is er wel van slag van tegen de avond, weer meer dan een uur bezig om ze in slaap te krijgen, heb zo een nood aan een avondje neerploffen in de zetel se.
Robin gisteren enorm enthousiast over het eerste leerjaar, vandaag al pak minder hoor, wilde zijn huiswerk al niet maken, jaja, dat beloofd zeker he..
Lente doet het goed, die is goed vertrokken en hier en daar krijg ik wel ergens iets te horen hoor van haar.
ONs NOna heeft het al twee dagen super gedaan, mijn om staat kei zot van haar, ze is er helemaal weg van, zo een brave, lieve, schattige baby en zo mooi lachen dat ze kan zei ze.. ikke fier he...

Ik ben doodop en ga dus mezelf in bed neerleggen en hopen dat ik GEEN vijf keer uit bed moet voor een tut..
Een vraagje dan ineens, moeten jullie ook je bed uit voor een tut te geven of lukt het de ganse nacht zonder..ik wil hier vanaf he, langs de ene kant zo een gemak en langs de andere kant is die domme tut een echt kwelgeest.. bwak zo verslaafd aan die tut...

alle ik ben weg ik kom hopelijk snel nog is goed reageren op iedereen... dikke kus

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 10:22
esther

Mijn laptop is naar de reparateur. Heb nu een andere, maar weet mijn inlognaam en wachtwoord niet...

Sasje, ik ben absoluut geen 'spenenfan'. Tenzij een kindje er echt behoefte aan heeft, dat is wat anders. Bart had er nooit een nodig. De eerste zeven weken had hij wel zuigbehoefte einde van de middag/ begin van de avond. Hij kon zelf geen speen in de mond vasthouden, dus hebben we zeven weken lang elke avond met onze pink (pink van mijn man...) in zijn mond gezeten. Thijs heeft iets meer de behoefte aan een speen en kan hem beter vasthouden, maar ook dat wisselt. De ene keer pakt hij hem gulzig aan, de andere keer moet hij kokhalzen zodra de speen in zijn mond zit. Ik maak er in elk geval geen gewoonte van. Ik stop hem niet bij voorbaat in zijn mond. Bij het naar bed gaan heeft hij hem eigenlijk niet meer nodig. Hij kreeg hem ook alleen maar wanneer hij langer dan 10 minuten huilde, maar meestal was hij voor die tijd al in slaap. Vooral voor het doorslapen wil ik hem niet gebruiken. Hoe vaak je leest dat papa's of mama's de halve nacht aan het pluggen zijn... zoals jij nu! Als Thijs 's nachts zeurt of wat huilt dan laat ik hem. Meestal is het binnen vijf minuten (soms 10 minuten) over. Blijft hij huilen en/of onrustig, dan krijgt hij er natuurlijk wel een. Hij spuugt hem dan vaak snel weer uit en slaapt verder. Overdag heeft hij hem wel eens einde van de middag nodig. Als hij overdag begint het zeuren, dan is het vaak van moeheid en gaat hij naar bed.

Ik zou haar gewoon even laten huilen als het niet hartverscheurend is! Niet meteen een speen erin, want het went zo snel. Al zijn ze nog zo klein! Laten we geen gewennen/verwennen discussie beginnen . Afgelopen week een nacht gehad dat Thijs elk uur aan het zeuren was. Dat bleek in zijn slaap te zijn, dus heb hem gewoon laten gaan. Na maximaal 10 minuten was het steeds over. Gebruik desnoods een klok, want 10 minuten lijkt vaak een uur!

Wat fijn dat Nona het goed doet bij de OM. Is vaak een hele geruststelling! Vanochtend Thijs voor de tweede keer weggebracht. Ging erg goed gisteren. Heb hem wel al einde van de ochtend weer opgehaald. Mijn man en ik zijn allebei nog vrij deze week, zodat Bart en Thijs allebei kunnen wennen. Ze gaan nu naar een KDV aan huis (professionele gastouder) die deze maand is gestart. Voor Bart dus ook allemaal nieuw. Dinsdag beginnen met werken. Die baan die ik aangeboden had gekregen heb ik uiteindelijk voor bedankt. Ze konden me niet meer dan 17 uur per week bieden en dat is financieel niet haalbaar. Ga nu dinsdag weer terug naar mijn huidige werkgever. Ze zijn nog niet failliet, dus blijf zolang nog even daar. Gisteren zou het faillissement uitgesproken worden, maar de rechter heeft een week uitstel gegeven aan mijn werkgever om over te kunnen gaan tot betaling van de salarissen. We zullen zien hoe het allemaal loopt!

Vandaag wat klussen in huis doen, lekker lunchen met mijn man en twee autostoelen voor Bart kopen. Bart is al bijna uit zijn stoelen gegroeid en daar kan Thijs dan over een paar maandjes al in !
Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 11:11
sasje

Esther je hebt volomen gelijk over die tut hoor, en ik gaf hem zelfs niet vaak alleen bij nood, en toch is het zover ineens gekomen he, ik laat haar vaak doen hoor in haar slaap, maar na 20 minuten dat gekremel en op den duur gehuil wordt je gek. Maar ik ga beginnen met een anti-tutoffensief, ik ga al is beginnen met overdag die domme tut al bijna niet meer te gebruiken, enkel bij slapen voorts kan ze krijsen, ze kan namelijk heeeeeel erg luid krijsen, (niet huilen ofzo-7), maar krijsen, zo luid dat je trommelvlies letterlijk trilt, ik meen dat he, dat dondert in je oren, ons kinderen die houden dan alijd hun handen tegen hun oren. En vaak pakt ons Lnet dan haar tut en foefelt die er dan in ..Maar het is gedaan, ik ga de strijd aan, de tut wordt hoog en droog weggelegd.
Ben weeral ettelijke keren uit bed kunnen komen.
Voel me ook behoorlijk moe, en dat nog maar na twee dagen werken, voel me eigenlijk nu nog moeer dan toen ik twee maanden bevallen was. Erg he.
Zijn er nog anderen die dit ook voor hebben..???

Ik ga gaan, de babycook is klaar nu en ik moet de kindjes zodadelijk van school halen.
(ze is weer aan het krijsen, maar mijn man slaapt, hmm.. moeilijk toch he allemaal...)

groetjes

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 11:58
esther

Misschien wat anders geven ipv speentje? Hier een die graag met doekjes (spuugdoekjes, knuffeldoekje e.d.) friemelt en op sabbelt. Misschien in elk geval voor overdag een afleiding? Is natuurlijk heel iets anders dan een speentje, maar misschien het proberen waard.

Moet volgende week beginnen, dus weet nog niet hoe dat gaat uitpakken qua moeheid. Bij Bart had ik het werken rustig opgebouwd. In overleg met mijn werkgever heb ik de eerste twee weken halve dagen gewerkt. Is natuurlijk een enorme omschakeling ineens. Succes !!
Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 12:37
Lin

Hallo allemaal,
ook ik heb weinig tijd om veel langs te komen. als Sam naar het KDV is en Alec slaapt, ben ik druk met inpakken voor de vakantie (vrijdag, jippie!) en alvast uitzoeken en inpakken voor de verhuizing. Een aantal dingen zet ik te koop op marktplaats, wie weet...Ik denk er toch over om ook de babyspullen weg te doen. Het gaat alleen om kleding want andere dingen zijn geleend. Stel dat we toch nog een keer voor een derde gaan, zal dat zeker pas over een jaar of twee zijn. En dat is dan al echt een als, want de kans is toch groot dat we het bij deze twee boefjes houden. Maar goed, stel dat, dan kan het een meisje zijn en heb ik dus niets aan al die jongensdingen. De kleren die ik van Sam nog had, gebruik ik voor een deel voor Alec, maar lang niet alles, omdat het wat seizoen betreft niet klopt, maar ook omdat ik zoveel heb dat hij er al te groot voor is voordat hij het aan heeft. In de familie zijn er nog wel een aantal die bezig zijn met kids, dus kan altijd wel weer dingen lenen als het toch nodig is.
Verder alles goed met de jongens. Sams verjaardag was een groot succes, wel druk met zo'n 30 man in de tuin. Alec is supervrolijk en de regeldagen zijn weer voorbij...maar de nachtvoeding is weer terug, al was het vanochtend zes uur. Ik wil hem niet te lang laten huilen, want de buren liggen op een halve meter afstand te slapen, echt aan de andere kant van een dun muurtje. Een speen wil hij niet, dus dat is niet eens een optie. Op zich is het voeden niet zo erg, want hij slaapt daarna gelijk weer verder, maar ik lig dan wel wakker en daar baal ik wel van.
Ik ga weer even verder, tot later!

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 10:09
gimpet

Shit, shit, shit en shit!

Vandaag een telefoontje van de gastouder dat ze in januari waarschijnlijk gaat stoppen met de naschoolse opvang.
Ik werk 's avonds en mijn beiden kinderen gaan 4x per maand naar haar. Van 15u tot 17u.
Het stelt gewoon echt niks voor.
Ze komen maar 16u per maand max 20u en ik betaal 50u. Want dat is het minimale dat ik moet afnemen.
Femke gaat er al 4 jaar en Jitte nu sinds twee weken ook.
Ze wil stoppen met de naschoolse opvang omdat ze soms al vanaf 7u 's morgens bezig is.
Ik snap het ook wel maar ik baal nu enorm.
Het gaat gewoon heel moeilijk worden om iemand te vinden.
Ik heb namelijk mijn gastouderbureau al gebeld en die zeggen dat de meeste gastouders alleen maar babietjes willen.
Een 7 jarige is meestal al te oud om daar nog een gastouder voor te vinden.
Of je hebt dan wel weer gastouders die een 7 jarige willen maar die willen dan weer geen baby!

Pfffff, op zulke momenten denk ik wel eens, ik stop gewoon met werken. Dan heb ik gewoon ook al die stress niet.

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 18:00
Shirani

hoi lieverds!!!

Ik heb het enorm druk weer nu sorry...
K werk voor mn man en ga binnenkort starten bij de gemeente gouda achter d receptie..31u pw kids 3 dgn kdv en halve dag n oma..
Andere x schrijf k meer promise!!!

liefs

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 19:45
Nicky

is dit nou een sprongetje of niet
.....hoe dan ook....zit er helemaal door, trek het echt even niet hoor!!

leuke binnenkomer he? Maar het is wel de keiharde waarheid hier momenteel. Mats is totaal uit zijn goede doen. Hij is huilerig, hangerig en drinkt tot overmaat van ramp ook nog eens heel slecht. Als hij in de box ligt, dan ligt hij ook te huilen. Vaak laat ik hem maar, nadat ik me ervan verwittigt heb dat er niks ergs is, maar hij blijft huilen. En als ik dan in de buurt van de box kom en hij me ziet, dan is het huilen spontaan over en tovert hij weer de meest aandoenlijke lach op zijn gezichtje. Maar o weer als hij er niet uitgehaald wordt, dan gaat het volume weer direct omhoog.

En 's nachts, waar hij voorheen "wel" tot 6 uur sliep, is het nu vaak al weer om 2.00 uur of om 4 uur dat hij begitn te mekkeren. En ook hier hebben we dan dat gehannes met die spenen. In, uit, in uit in uit. Ik kan dan echt elk half uur uit bed om die speen er weer in te duwen. Kan eigenlijk net zo goed meteen om 2.00 of om 4.00 uur voeden ipv nog een paar uur aan te modderen met die rotspeen. Ben echt gebroken. Ben vanmorgen ook weer mijn bed in gedoken nadat ik Jasmijn naar school gebracht had.

Nou wil hij ook weer niet goed drinken en ik merk dat mijn productie meteen weer terugloopt. Hij is ook zo snel afgeleid momenteel. Hij hoeft Jasmijn maar te zien of te horen en hij wringt zich in alle bochten om haar te kunnen zien.

Hey Esther, balen dat die baan niet doorgegaan is. Heb je er moeite mee om dan toch de tijd bij je oude baas te moeten uitzingen? Is het zeker dat ze op de rand van een faillissement staan?

Hey Shirani, hoe was jouw vakantie? En via het uitzenbureau van je man aan het werk. Lijkt me op zich wel heel erg leuk om aan de receptie te zitten. De hele dag mensen om je heen. Hoe gaat het nu eigenlijk tussen jullie? Kan me nog herinneren dat het in de zwangerschap niet allemaal even soepeltjes liep?

Wanda, moest jij vandaag niet weer beginnen? Hoe is dat gegaan? Heb je het droog kunnen houden (afscheid nemen van Felix).

Oei Gimpet, dat is idd wel heel erg balen zeg dat je gastouder er mee gaat stoppen. Kan je niet eens kijken op school van de oudste (zij is toch 7?) Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij is het nl zo dat scholen tegenwoordig verplicht zijn voor BSO mogelijkheden te zorgen.
Tja, zit je natuurlijk alleen nog met Jitte...hmm, hopelijk vind je snel een oplossing. Wat voor werk doe je trouwens, dat je alleen maar 's avonds hoeft te werken?

Het begint erop te lijken dat Jasmijn haar draai gevonden heeft op school. Ze had vandaag al voor het eerst een speelafspraakje. Uiteraard nog wel bij ons thuis (lekker veilig en vertrouwd, is niet zo'n dappere), maar volgende week gaan ze bij dat meisje thuis spelen. Vind het al een hele overwinning.

Nou, ik ga zaterdag beginnen met mijn clinics van de Atletiekbond. Dat is 6 keer een ochtend in groepsverband onder begeleiding hardlopen. Na die 6 keer zouden we 3 km aan een stuk moeten kunnen hardlopen. Ik was zelf al begonnen met hun beginnersschema, maar kreeg dus last van mijn knieen. Hopelijk wordt dat niet erger.

Nou meiden, gaat het verder goed met iedereen.

Dikke zoen voor iedereen die ik vergeten ben. Groeten Nicole

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 20:21
vanessa

Dag lieve mama's,

hier ben ik ook nog eventjes, het hele avondschema verloopt hier op rolletjes vandaag en ik lijk even tijd teveel te hebben
Ik moet wel om 21u kunnen vertrekken want mijn eerste les jazzdans van het seizoen zit er aan te komen, eindelijk lekker terug dansen...is alweer een jaar geleden...toen ontdekte ik "deze week" dat ik zwanger was

Liewe doet het eigenlijk (na één slechter dagje) super. Hij was gisteren wakker om 7u en toen dacht ik: ow, nieuw ritme... maar vandaag was hij er weer pas tegen 9u en na aandringen van mijn kant: deur open, rolluik naar boven en uiteindelijk tegen hem praten en aaien. Wat een slaapkoppie Nu slaapt hij weer even tot de laatste fles (rond 21u? wie zal het zeggen).

Nicky, arme meid, wat heb ik een geluk...hier enkel een tutje nodig om in slaap te vallen en dan nog. Als hij echt moe is en in zijn inbakerzak gaat dan vallen zijn oogjes als vanzelf toe. Ik stuur je wat energie van mijn kant op; Succes met het hardlopen, ik heb nog 3 lesjes te gaan en loop 5km...wat ben ik fier op mezelf. Maar nu papa ook terug uit werken is, kan ik dus minder frequent gaan lopen dan de voorziene 3keer per week. Ik durf Liewe zeker niet alleen laten, ook al weet ik dat er eigenlijk in 30min weinig kan gebeuren...

Wanda, eerste dagje meegevallen? Je zal zo weer in de routine zitten, maar vermoeiend zal het zeker zijn! Succes!!

Sasje, ook terug aan het werk en zoooo druk...op de duur ben ik nog de enige thuis (met Joke)

Gimpet, wat een gedoe zeg...hier doet mijn OM alle dagen van 7u tot 17u30. Dat doen ze trouwens allemaal en er zijn er die zelfs tot 19U werken. Hopelijk vind je snel een oplossing.

Shirani, terug van weggeweest! En ook lekker druk...

Oei meiden, Liewe is wakker, dan ga ik hem nog snel even in bad zetten voor ik vertrek.

Tot later allemaal,
Vanessa

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >