Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 29/08/2008 @ 21:51 Nicky | hallo lieve mama's, ik probeer al weken weer eens langs te komen maar op de een of andere manier komt het er niet van. Heb aardig in de lappenmand gezeten en ben ook extreem vermoeid. Ben 's avonds blij als ik mijn ogen open kan houden. Ook nu was ik eigenlijk van plan naar bed te gaan, maar vond dat ik eerst even een teken van leven moest geven, want ook al ben ik niet veel langs geweest, denk wel bijna elke dag aan jullie. Zeker wanneer ik weer nieuwe dingen ontdek bij Mats. Ik beloof hierbij plechtig, dat ik morgen (en dit keer echt!!!) langs kom. Weltrusten. Nicole |
| 31/08/2008 @ 15:05 Nicky ![]() | eindelijk fotootjes op mijn profiel..... |
| 31/08/2008 @ 20:58 esther | Hier ook alleen even een teken van leven geven. Ik zal proberen snel uitgebreider langs te komen. Zo te lezen zitten veel kindjes een beetje met zichzelf in de knoop. Hier ook! De afgelopen twee/drie weken sliep Thijs maar 3x 45 minuten overdag en dronk behoorlijk veel. Nu is het gillen, gillen en gillen zodra de fles in zijn gezichtsveld komt! Hij zit hierdoor nu een paar dagen op vier voedingen. Hij laat alleen de verkeerde weg... Hij eet nu (grofweg) om 8.00-13.30-19.00-23.30 uur. Hij wil heel graag zelf zitten en zelfs lopen, maar dat lukt natuurlijk niet . Als je hem op schoot wil neerzetten dan houdt hij zijn beentjes stijf en maakt loopbewegingen . Laten we hopen dat de sprong snel genomen is! Nicky, jammer dat het niet beter gaat met Jasmijn. Toch een hoop veranderingen voor haar. Eerst een broertje na zoveel jaar en dan nog eens naar school. Is niet niks natuurlijk. Leuke foto's trouwens! Kim, ook mooie foto's op jouw profiel. Voor het hele verhaal op je profiel moet ik eens echt gaan zitten !Sasje, hoe gaat het? Hoe was het bij de OM? Bij Vanessa ook nieuwe foto's lees ik net. Leuk hoor al die foto's op de profielen! Ben er zelf wat voorzichtig met foto's plaatsen. Alhoewel, Bart en Thijs hebben een eigen website... Is vooral bedoeld voor familie en vrienden in het buitenland en familie die we niet al te vaak zien. |
| 03/09/2008 @ 10:22 esther | Mijn laptop is naar de reparateur. Heb nu een andere, maar weet mijn inlognaam en wachtwoord niet... Sasje, ik ben absoluut geen 'spenenfan'. Tenzij een kindje er echt behoefte aan heeft, dat is wat anders. Bart had er nooit een nodig. De eerste zeven weken had hij wel zuigbehoefte einde van de middag/ begin van de avond. Hij kon zelf geen speen in de mond vasthouden, dus hebben we zeven weken lang elke avond met onze pink (pink van mijn man...) in zijn mond gezeten. Thijs heeft iets meer de behoefte aan een speen en kan hem beter vasthouden, maar ook dat wisselt. De ene keer pakt hij hem gulzig aan, de andere keer moet hij kokhalzen zodra de speen in zijn mond zit. Ik maak er in elk geval geen gewoonte van. Ik stop hem niet bij voorbaat in zijn mond. Bij het naar bed gaan heeft hij hem eigenlijk niet meer nodig. Hij kreeg hem ook alleen maar wanneer hij langer dan 10 minuten huilde, maar meestal was hij voor die tijd al in slaap. Vooral voor het doorslapen wil ik hem niet gebruiken. Hoe vaak je leest dat papa's of mama's de halve nacht aan het pluggen zijn... zoals jij nu! Als Thijs 's nachts zeurt of wat huilt dan laat ik hem. Meestal is het binnen vijf minuten (soms 10 minuten) over. Blijft hij huilen en/of onrustig, dan krijgt hij er natuurlijk wel een. Hij spuugt hem dan vaak snel weer uit en slaapt verder. Overdag heeft hij hem wel eens einde van de middag nodig. Als hij overdag begint het zeuren, dan is het vaak van moeheid en gaat hij naar bed. Ik zou haar gewoon even laten huilen als het niet hartverscheurend is! Niet meteen een speen erin, want het went zo snel. Al zijn ze nog zo klein! Laten we geen gewennen/verwennen discussie beginnen . Afgelopen week een nacht gehad dat Thijs elk uur aan het zeuren was. Dat bleek in zijn slaap te zijn, dus heb hem gewoon laten gaan. Na maximaal 10 minuten was het steeds over. Gebruik desnoods een klok, want 10 minuten lijkt vaak een uur!Wat fijn dat Nona het goed doet bij de OM. Is vaak een hele geruststelling! Vanochtend Thijs voor de tweede keer weggebracht. Ging erg goed gisteren. Heb hem wel al einde van de ochtend weer opgehaald. Mijn man en ik zijn allebei nog vrij deze week, zodat Bart en Thijs allebei kunnen wennen. Ze gaan nu naar een KDV aan huis (professionele gastouder) die deze maand is gestart. Voor Bart dus ook allemaal nieuw. Dinsdag beginnen met werken. Die baan die ik aangeboden had gekregen heb ik uiteindelijk voor bedankt. Ze konden me niet meer dan 17 uur per week bieden en dat is financieel niet haalbaar. Ga nu dinsdag weer terug naar mijn huidige werkgever. Ze zijn nog niet failliet, dus blijf zolang nog even daar. Gisteren zou het faillissement uitgesproken worden, maar de rechter heeft een week uitstel gegeven aan mijn werkgever om over te kunnen gaan tot betaling van de salarissen. We zullen zien hoe het allemaal loopt! Vandaag wat klussen in huis doen, lekker lunchen met mijn man en twee autostoelen voor Bart kopen. Bart is al bijna uit zijn stoelen gegroeid en daar kan Thijs dan over een paar maandjes al in ! |
| 03/09/2008 @ 11:58 esther | Misschien wat anders geven ipv speentje? Hier een die graag met doekjes (spuugdoekjes, knuffeldoekje e.d.) friemelt en op sabbelt. Misschien in elk geval voor overdag een afleiding? Is natuurlijk heel iets anders dan een speentje, maar misschien het proberen waard. Moet volgende week beginnen, dus weet nog niet hoe dat gaat uitpakken qua moeheid. Bij Bart had ik het werken rustig opgebouwd. In overleg met mijn werkgever heb ik de eerste twee weken halve dagen gewerkt. Is natuurlijk een enorme omschakeling ineens. Succes !! |
< vorige pagina | volgende pagina >

Mei 2008

Die kunnen j enogal van het naar hot sturen enzo amai.

Hoop het voor je, je hebt het zo verdiend !!!
. En dat al na 1 week school. Dat belooft nog wat.
). Wil weer naar de Weight Watchers. Alle zwangerschapskilo's van Mats zijn eraf, die overgebleven 25 van Jasmijn niet. Voel me zo niet lekker in mijn eigen vel. Ben ook al weer begonnen met sporten. Ook hardlopen zoals Vanessa en Gimpet. En daarnaast ook een maal per week in de sportschool. Het hardlopen gaat nog niet echt lekker. Ook ik volg start to run schema, maar dan vanuit de Nederlandse Atletiekbond.
Klinkt bijna als een straf, maar dat is het niet hoor. Ik geniet er echt van, dat moment van samenzijn. Jasmijn heb ik bijna 9 maanden gevoed, dat streven had ik voor de bevalling voor Mats ook, maar nu heb ik al wel besloten dat 6 maanden voor mij ook OK is. Is toch al heel wat, niet?
. Ik hou het steeds af door het maar weer even zoet te houden met zijn speentje, maar dat betekent elk half uur er weer uit om die speen er weer in te duwen. Soms vraag ik me af of ik niet gewoon beter kan voeden, dan ben ik er meteen vanaf en hoef ik niet eerst nog 2 uur te leuren met die speen. Maar ja, ik wil hem eigenlijk ook niet meer aan die nachtvoeding laten wennen. Straks komt die er helemaal niet meer van af. Ik word hier alleen zo ontzettend moe van. Kan echt hele dagen slapen. Als we Jasmijn naar school gebracht hebben, ga ik dan ook vaak samen met Mats nog even 2 uurtjes het bed in. Want als ik hem dan van 4 tot 6 probeer te rekken met zijn speentje, dan ben ik in feite toch nog 2 uur in de weer met die idiote speen. Wat is wijsheid? Hebben jullie tips???
We zien wel wat het wordt ! Ondertussen wordt zijn kaka alsmaar vaster en hebben we geen ongelukken meer, dat scheelt ook weer op de was
Brengen halen, halen brengen, Mats nog tussendoor voeden, slapen, verschonen en spelen. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik Mats nu vaak 's middags als ik Jasmijn weer naar school gebracht heb, gewoon in de kinderwagen laat liggen slapen omdat ik het zielig vind om hem om 15.00 uur al weer wakker te moeten maken om haar weer te gaan halen. 
!!