volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 27/08/2007 @ 12:08 N_atalie | Ik heb er zelf geen antwoord op... Speel alleen zelf met de zelfde vraag de laatste tijd... Meisje is 3 maanden en ik heb soms ook de indruk dat slapen in de box de laatste tijd niet zo denderend gaat. Ik heb ondertussen wel een slaapritueeltje: als ik zie dat ze moe wordt (gapen, in oogjes wrijven) doen we een nieuwe pamper om, neerleggen in parkje, dekentje/lakentje over haar, speentje geven, knuffeldoekje langs haar. Ik dacht altijd om haar in haar bed te laten slapen vanaf het moment dat ze echt een lang slaapje doet in de namiddag... Nu zijn het vaak kortere slaapjes en hier in de woonkamer vind ik gewoon een fijner idee omdat ik haar dan beter in de gaten kan houden tussendoor. |
| 27/08/2007 @ 16:21 nieke | Hoi, mijn dochtertje is met 5 maanden boven op haar kamertje gaan slapen. Ik merkte dat ze al sneller wakker werd bij wat geluid en dat ik zelf ook niet meer op m'n gemak was (daarmee bedoel ik, op de toppen van m'n tenen lopen om ze niet wakker te maken). Ik vond het wel jammer, want ik vond het erg leuk om ze zo dicht bij me te hebben, maar na enkele dagen waren we het allebei goed gewoon. En vond ik het erg leuk om de radio weer eens wat luider te kunnen zetten ![]() Groetjes |
| 27/08/2007 @ 21:07 Anke | Ons dochtertje is nu 2 maanden en zij slaapt enkel 's nachts boven in haar bedje. Haar dutjes overdag zijn in de box beneden. Maar met dit te lezen, denk ik dat dat misschien moet veranderen. Ze slaapt veel minder overdag dan enkele weken geleden. Misschien heeft ze minder slaap nodig, ofwel wordt ze inderdaad gewoon sneller wakker door de alledaagse huiskamergeluiden. |
| 27/08/2007 @ 22:03 an | Sem valt niet snel in slapp. Dus als ik hem overdag boven zou leggen, dan kan ik dus elke keer de trap op en neer. Ik leg hem hier in de kinderwagen en dat gaat prima. S,nachts slaapt hij wel in zijn bed. Maar zijn kamer grenst aan die van ons en dus ben ik er dan zo bij. Het is bv nu ook enorm warm boven. Als overdag de zon schijnt is het bloedheet. Hier in de woonkamer is het lekker koel en dus ook beter slapen. Maar als dit niet meer lukt, dan ga ik hem ook wel in bed leggen overdag. Maar nu slaapt hij overal doorheen. Hij is 3 maanden |
| 27/08/2007 @ 22:29 kristel | Vanaf het moment dat hij geboren is!!! dit heeft de kraamhulp ons ook echt zo aangeleerd. Rust en regelmaat!!! bed is om in te slapen, box alleen om in te spelen. Hoe kan het dat bij de anderen de kindjes beneden slapen, ik neem aan dat de kraamhulpen allemaal volgens dezelfde methodes werken? Ik woon overigens in Nederland. |
| 27/08/2007 @ 22:34 kristel | Oh ja, en ik leg hem in bed als ik zie dat hij moe is, dus als hij aan t gapen is, ogen wrijven, drukker word. Let maar eens goed op je babietje, dan leer je die signalen vanzelf herkennen. Dan kan hij nog wel eventjes mopperen als hij in bed ligt, maar tegenwoordig is dat slechts paar minuutjes ofzo, want als je dit patroon herhaalt weet hij waar hij aan toe is en gaat hij lekker slapen. Als je hem pas in bed legt als hij te moe is, al een tijdje aan t jengelen, kan hij meer moeite hebben om in slaap te komen. Maak t overdag iets donkerder in de kamer, maar niet pikkedonker. Zo leert hij dagnachtritme. 's Nachts is het donker en moet je doorslapen!! tenminste, dat is de bedoeling :) succes ermee |
| 28/08/2007 @ 14:01 kristel | Hoe werkt dat dan in Belgie? Als jullie thuis bevallen, is er dan niemand die jullie helpt met zorg voor baby, moeder, huishouden? Ik had 7 dagen een kraamhulp, echt heel fijn hoor. Ze helpen je met de borstvoeding, het huishouden, helpen met het leren verzorgen van je baby, ze zorgen voor lekker ontbijtje op bed ontvangen de kraamvisite met kopje koffie en beschuit met muisjes. En nog veel meer dan dat. ze geven ontzettend veel info over van alles en nog wat rondom het kraambed. het is natuurlijk wel zo dat je moet doen wat jij wilt, het zijn enkel adviezen en je moet doen waar jij je goed bij voelt. tuurlijk slaapt mijn zoontje ook wel eens in de kinderwagen. maar thuis over het algemeen gewoon in zijn wiegje. geeft hem toch meer duidelijkheid? |
| 28/08/2007 @ 22:49 Anke | Door jullie ervaringen hier te lezen, heb ik daarnet besloten ons dochtertje (2 maand) boven in bedje te slapen te leggen na het eten (laatste dagen sliep ze na haar laatste borstvoeding nog in haar park tot wij naar boven gingen, en dan namen we ze pas mee naar boven). Nu ligt ze dus boven te slapen, terwijl wij nog beneden zitten. Ze sliep wel direct (wat hier beneden nooit het geval is), maar nu lijkt ze zo ver weg. Ik zou elke minuut boven willen gaan kijken of alles nog wel in orde is, en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Hebben jullie dat niet? |
volgende pagina >

wanneer boven slapen overdag?