< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » eind juni gestopt met de pil...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
eind juni gestopt met de pil...
09/10/2007 @ 20:05
Alexandra

Online Status
Hoi Grietje

Ik las in jou profiel dat jij 30 jaar oud bent. Ik ben 31 jaar oud
Ik ben ook op 9 juni gestopt met de pil, wat een toeval.Wij zijn echt gelijk gestopt met de pil, op dezelfde dag. En wij hebben hetzelfde probleem. Omdat ik in Nederland woon duurt het bij mij wat langer voordat ik meer weet of alles goed is. Wat ik nog niet heb verteld is dat ik al een kindje heb.Kwam nog niet echt ter sprake. De eerste keer was ik twee maanden na het stoppen met pe pil zwanger. Wij willen voor de tweede gaan. Alleen deze keer heb ik problemen met die
Link naar deze reactie
09/10/2007 @ 22:21

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Alexandra:
Wat een gelijkenissen, hopelijk zijn we ook gelijk zwanger.
Jouw kindje is wel een verschil. Wij hebben nog geen kindje, maar we willen wel graag 2 kindjes. Ik kijk er al zo naar uit. Jammer dat je in Nederland zolang moet wachten.
Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 14:31
Alexandra

Online Status
hoi Grietje

Wij willen ook twee kindjes. Daarom vind ik het zo vervelend dat het niet lukt. Wij hebben nog steeds kinderwens. Dus het maakt me niks uit dat ik al een zoontje heb. Ik vind het wel erg dat dienog steeds niet gekomen zijn. Ik heb nu al derde keer vanaf 9 juni bruinverlies. Ik weet niet of ik het als cyclus moet zien. Ik heb in ieder geval geen eisprong. Ik was op het werk als eerste zwanger geworden en als eerste bevallen maar nu zijn alle dames op mijn werk weer zwanger van de tweede en ik nog steeds niet. Wij zijn ook al 30 geworden. Misschien gaat het ook dan niet so snel meer.

Groetjes
Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 15:36

Hoi,
Ook hier weer één en al frustraties. Ik heb net naar de dokter getelefoneerd. Nu zijn nog steeds alle testen niet uitgevoerd. Ze zag dat mijn testosteron licht verhoogd was en de rest 'dat ik ken' zei ze is in orde. Ik heb haar dan gevraagd wat nu te doen. Har antwoord: contact opnemen met de gyneacoloog want zij heeft die specifieke testen aangevraagd. Maar die is natuurlijk nu in verlof. Pfff!
Als ik zo op het internet kijk, lijkt met de kans groot dat ik last van PCOS heb.
Ik heb zelfs geen bruine veegjes, ik krijg niets, gelukkig dat ik weet da duphaston de vorige keer aangeslagen heeft om een doorbraak te krijgen. Soms wordt het toch allemaal wel wat veel.
Link naar deze reactie
10/10/2007 @ 20:38
Alexandra

Online Status
Hoi Hoi
Ik weet hoe er alles van. Ik heb ook steeds aan PCOS gedacht. Maar ik heb geen overgewicht ( jij ook niet als ik jou foto zie), geen acne en geen overbeharing. Dat heb jij ook niet altijd als jij PCOS hebt maar de meeste vrouwen met pCOS hebben toch overgewicht of problemen met de huid. Misschien moeten wij gewoon goed ontpillen. Ik lees ook dat het zelfs een jaar kan duren.
Ik heb vandaag naast bruinverlies ook wat rood bloed. Het is natuurlijk afwachten of het gaat doorzetten. Het is veel meer dan 32 dagen geleden. Toen ik eindelijk na de gyn mocht ben wat rustiger geworden. En misschien omdat ik minder stress heb krijg ik toch eindelijk mijn menstruatie terug. Mijn huisarts zegt dat het ook door stress kan komen dat jij niet ongesteld wordt. Maar mocht het toch ongesteldheid zijn wil ik toch mijn afspraak met de gyn laten doorgaan. Ik weet niet of het regelmatig wordt en ik kan niet zomaar na de gyn toe. Ik moet dan eerst een verwijsbrief van mijn huisarts hebben. Ik ga eerst afwachten of ik toch goed ongesteld wordt misschien is het morgen al afgelopen.
Probeer niet te veel te lezen op het internet daar wordt jij alleen maar bang van. En mocht het zo zijn dat wij toch PCOS hebben dan kunnen zij daar tegenwordig veel aan doen. Ik ben vandaag wat beter gesteld en Ik weet zeker dat het goed komt met ons allebei. Het heeft alleen meer tijd nodig en wie weet misschien zijn wij al heel gauw zwanger.Ik ga voor jou .Wat rot voor jou dat jij nog steeds niet weet wat er precies aan de hand is.
Hebben ze geen vervangende gyn bij wie jij terecht kunt?
Link naar deze reactie
11/10/2007 @ 18:55
ALEXANDRA

Hoi Grietje

Ik ben ongesteld geworden. Nu afwachten of het regelmatig wordt. Ik denk dat ik moest ontpillen alleen het duurde deze keer heel lang.
Link naar deze reactie
11/10/2007 @ 19:23

@ Alexandra: Wat goed dat je vanzelf ongesteld geworden bent! Dat is toch al veel beter dan al dat kunstmatig gedoe met die pilletjes van duphaston. Ik ben echt blij voor jou! Als ik in jouw plaats was zou ik die afspraak bij de gyneacoloog toch ook niet zomaar afzeggen aangezien het bij jullie toch niet zo simpel is in Nederland.
Ik ben voor mijn huwelijk 12 kilo afgevallen (dankzij bodystyling en gezonder eten), waarvan er al ongeveer 7 kg terug bijgekomen is (dankzij huwelijksreis, snoepen, minder sporten, ...) De gyneacoloog is op de hoogte van deze schommeling. Omdat het over een tijdspanne van een jaar ging, maakte ze er precies niet echt veel problemen van.
I.p.v. haargroei, heb ik vooral haaruitval waardoor de dokter dacht aan de schildklier. Maar het kan ook van de stress zijn die haaruitval en misschien heb ik dat wel door de trouw, door niet ongeteld te worden, door het hectische begin van een nieuw schooljaar met een probleemklasje. Mijn gyneacoloog is volgende week nog in verlof en daarna ga ik eens telefoneren. Aangezien ik begin november toch mocht starten met duphaston en clomid en daardoor opgevolgd moet worden ga ik proberen er niet te veel van wakker te liggen. Proberen eh
In elk geval veel klusplezier voor jou!
Link naar deze reactie
11/10/2007 @ 20:26
ALEXANDRA

Ik weet dat het heel moeilijk is om kalm te blijven. Jij hebt dan in het hoofd allerlei vreselijke dingen( ik tenmiste ).Ik denk dan gelijk aan alle mogelijke ziektes, PCOS, vervroegde overgang, onvruchtbaarheid, schildklier enz. Hoogst waarschijnlijk heb ik dat allemaal niet. Ik moet natuurlijk afwachten hoe het verder gaat. Hopelijk wordt ik gewoon regelmatig ongesteld.
Misschien is er ook niks aan de hand met jou. Jij hebt natuurlijk heel lang al die hormonale rotzooi gebruikt, misschien moet jij ook gewoon ontpillen, alleen het duurt wat langer. En haaruitval kan ook door stress komen. Wij verliezen meer dan 100 haren op een dag, misschien lijkt het gewoon veel vooral als jij lang haar hebt. Het kan zijn dat het inderdaad combinatie van alles is, huwelijk, werk, stoppen met de pil. Daar krijg je veel stress van ( door stress kunnen mensen ook aankomen en niet alleen afvallen). Misschien komt het gewoon door stress en lang pilgebruik. Ik ga in ieder geval voor jou . Misschien wordt jij al volgende week vanzelf ongesteld. Het komt allemaal goed.
Ik hoop dat het snel goed komt. En ik hoop dat jij binnenkort ook goed nieuws hebt.
Link naar deze reactie
11/10/2007 @ 21:02

Hoi,
Ik ben een typische bijkomer van stress. Snoepen, niet te doen. Maar ik moet me dringend herpakken, want ook gezond eten is een belangrijke factor. Ik denk ook altijd het ergste. Maar ik heb me voorgenomen nu wat positiever te zijn.

Groetjes
Link naar deze reactie
15/10/2007 @ 14:06
ALEXANDRA

Hoi Grietje

Hoe gaat het met jou? Heb jij al jou gyn gesproken?
Link naar deze reactie
15/10/2007 @ 20:38

@ Alexandra:
Mijn gyneacologe is nog een week in verlof. Volgende week ga ik nog eens telefoneren.
Ondertussen is het tandvlees van mijn wijsheidstand ontstoken.
Maar ik probeer het toch zonder pijnstillers te doorstaan. Je weet maar nooit eh
Met jou alles goed?
Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 11:08
ALEXANDRA

Hoi

Met mij is alles goed. Ik heb een echte menstruatie gehad, wat langer dan normaal en toch anders dan normaal. Nu afwachten of het regelmatig wordt. Misschien duurt het weer 4 maanden dat weet ik natuurlijk niet en hoe lang mijn cyclus nu is weet ik ook niet dus gewoon klussen en hopen dat er een eisprong plaatsvind.
Ik voel me ook beter. Minder stress. Veder geen veranderingen.
Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 22:27
ALEXANDRA

Hoi Grietje

Nog steeds geen nieuws?Nog steeds geen Hier is ook niks nieuws te melden. Mijn zoontje zit onder vlekjes. Het lijkt niet op waterpokken maar zeker weten wij het niet. Ik heb zelf nog geen waterpokken gehad. Ik lees op internet dat het heel gevaarlijk is voor de zwangere vrouw als zij waterpokken krijgt. Nu ben ik bang dat ik misschien zwanger wordt en ergens bij de kinderopvang waterpokken oploop. Vorige keer was ik gewoon gestopt met de pil, niet op internet gekeken en ik maakte me nergens druk over en toen was ik na twee maanden zwanger. Nu heb ik allerlei dingen in mijn hoofd en ik ben steeds bezig in mijn gedachten met zwanger worden. In de week dat ik gestopt was met de pil vertelde mijn collega dat zij ongeveer 7 weken zwanger was. Toen dacht ik het is zo pril en zij is niet bang om te vertellen, zij is inmiddels 25 weken zwanger. Toen dacht ik dat ik ook snel zwanger werd maar nog steeds niet. Eigenlijk heb ik nu pas mijn eerste ronde. De vraag natuurlijk is of er een eisprong gaat plaatsvinden en wanneer.

Laat aub weten als jij meer weet.Volgende week komt jou gyn terug van verlof?
Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 13:47

@ Alexandra: Ik weet nog niets meer. Ik ga morgenavond zeker telefoneren, want ik begin er serieus moedeloos van de worden. Ik krijg meer en meer huilbuien, waardoor ik toch enkele collega's op het werk ook ingelicht heb. Praten zorgde voor mij voor wat opluchting.
Ik zou me ook niet echt gerust voelen i.v.m. die waterpokken. Misschien dat je best wat meer zekerheid vraagt i.v.m. die vlekjes van je zoontje. Misschien is het idd beter dat we ons niet zoveel zorgen maken, maar dat ik gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Ik zou 's nachts graag eens dromen over 'ons' meisje/jongen, zelfs dat is mij in dat half jaartje dat we proberen nog niet één keer gelukt. Ik hou je op de hoogte. Gelukkig zit jij nu even in een betere periode. Veel klusplezier!
Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 20:02
ALEXANDRA

Hoi Greetje

Ik begrijp jou heel goed. De huilbuien ken ik soms ook als ik me niet lekker voel. Hopelijk heeft jou man veel begrip voor jou en kan jou goed steunen. Ik heb op het werk aan niemand verteld. Omdat ik eerder dan mijn collega zwanger was geweest en zij was de tweede keer ook heel snel zwanger geraakt, vraagt iedereen aan mij of ik soms niet zwanger ben.Ik zeg dat ik er nog niet aan toe ben. Ik wil het op het werk niet vertellen maar als jij goed contact hebt met jou collega's dan kan het best, het kan inderdaad opluchting geven.
Mijn zoontje heeft minder vlekjes, ze zijn bijnaa verdwenen maar vandaag is hij heel erg verkouden en heeft hooge koorts. Ik ga maandag huisarts even bellen. Het zou een virus kunnen zijn denk ik. Ik heb vandaag pijn in de lies, geen idee wat het is.
Hopelijk weet jij volgende week wat meer. Wie weet misschien moet jij toch gewoon ontpillen. Ik ben zeer slank en ik heb ergens gelezen dat bij slankere vrouwen ontpillen wat langer duurt. Hopelijk moest ik ook gewoon ontpillen. Dat weet ik nu nog niet. Ik ga op 29 oktober naar de gyn, dan weet ik het misschien zeker.
Link naar deze reactie
21/10/2007 @ 12:37

@ Alexandra: Hopelijk is je kindje snel beter. Ik heb het enkele collega's juist verteld omdat die vragen van 'En, nog niet zwanger?' juist te vermijden. Ze wisten dat wij graag kindjes hadden na ons huwelijk. Mijn collega (en trouwens ook aangetrouwde nicht) kwam zich verontschuldigen voor dergelijke vragen en opmerkingen. Natuurlijk kon zij en de anderen er niets aandoen, maar ze weten nu dat ik er wel over zal praten als ik het zelf wil. Zij heeft zelf nu een zoontje van ruim een half jaar, maar daarvoor had ze een miskraam gekregen net nadat ze alle collega's had ingelicht. Ze weet dus ook hoe pijnlijk sommige opmerkingen kunnen zijn zonder dat het de bedoeling is.
Ik heb heel erg veel steun aan mijn man. Gelukkig heeft hij er veel begrip voor want op moeilijke dagen zijn het juist die mensen, die je het meeste liefhebt, die de volle lading krijgen.
Hopelijk heb ik morgenavond meer nieuws en voor jou eind oktober zal er ook snel zijn.
Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 19:03

@ Alexandra: Ik heb goed nieuws gekregen van mijn gyneacoloog. Ze denkt dat ik binnen dit en 2 weken zelf een eisprong ga krijgen. Als ze de resultaten van deze bloedtest vergelijkt met de vorige zegt ze dat er aan een bepaalde waarde te zien is dat er activiteit is. Het enige dat ze ook wel zei is dat we die licht verhoogde testosteron moesten in het oog houden. Dus de duphaston en de clomid schuift nog een kleine maand op. Ik heb dus terug hoop.
Hoe is het trouwens met je zoontje en met jou uiteraard?
Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 20:19
ALEXANDRA

Hoi Grietje

Wat goed zeg. Ik hoop dat jou gyn gelijk heeft en dat jij binnenkort een eisprong krijgt. Dus het wordt klussen.Wij moeten blijven hopen en positief denken , het helpt wel.Ik weet nog steeds niet of ik een eisprong krijg en wanneer. Dus hier nog steeds geen duidelijkheid, dus gewoon klussen.Ik hou mijn cervixslijm in de gaten maar ik zie niet echt een verandering.
Met mij is ook alles goed, ik moet nog een weekje wachten. Volgende week maandag naar het ziekenhuis naar de gyn. Mijn zoontje is ook al beter. Waarschijnlijk toch waterpokken gehad alleen en zeer lichte vorm. De kans is er wel dat hij dat weer krijgt.
Groetjes en hopelijk snel
Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 19:29

Hoi,
Hier heeft de euforie van het goede nieuws al plaats gemaakt voor het ongeduldig wachten op die eerste eisprong. Hoe meer dagen er voorbij gaan, hoe groter het gevoel dat het clomid zal worden.
Pffff ik ben het wachte beu. Hopelijk gaat het jou met jou veel beter.
Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 20:51
ALEXANDRA

Hoi Grietje

Ik heb nog steeds niks bijzonders te melden. Ik ga maandag naar de gyn. Ik heb afgelopen week steken in mijn lies, ik weet niet wat het is. Ik lees op andere forum dat er veel vrouwen zijn die zwanger worden met clomid. Beter met clomid zwanger worden dan nooit zwanger worden. Probeer positief te blijven. Ik weet dat het moeilijk is. Stress is ook heel slecht.
Ik wacht gewoon maandag af.
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >