< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie gaat er ook voor?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
05/07/2008 @ 21:43
Priscilla

Online Status
Anke,

Hartelijk gefeliciteerd!!!!
Mooie foto's ook. Geniet ervan.

Liefs Priscilla

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:58

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Proficiat Anke, hopelijk mag de kleine snel naar huis... k ben naar de foto's gaan zien ! Mooi jongetje zeg ! Geniet ervan !

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:41
Anke

Hoi iedereen, jullie zullen wel denken, wat is ze lang niet meer op het forum geweest.
Maar afgelopen zaterdag 28/6 ben ik bevallen van een prachtige zoon Jelte.
Ik had al een onrustige nacht, veel draaien, veel naar de wc....
Rond 4.00 werd ik wakker omdat ik weer naar de wc moest en voelde ik een straaltje langs m'n benen lopen, ik dacht, ik ben toch niet in m'n bed aan het plassen....
Dus ik weer naar beneden, en ineens op de overloop plets!!! Een hele plas.
Daarvoor was ik naar de wc geweest om te plassen, dus toen dacht ik ineens, oh oh, volgens mij zijn het m'n vliezen.
Ben met een handdoek tussen m'n benen naar beneden gelopen om nog een bakje te pakken om het op te vangen, dit om de kleur te zien en te kijken of het idd m'n vliezen waren.
Eerst dacht ik nog urine, maar dat leek me vrij stug.
Dus Ruben wakker gemaakt die de hele nacht uit z'n bed was gebeld voor z'n werk, hij had storingsdienst... ik zeg "volgens mij moeten we de verloskundige bellen, ik geloof dat m'n vliezen zijn gebroken" Hij wordt wakker en kijkt me aan, en zegt "ja, dan moeten we maar even bellen"
Op dat moment kreeg ik ook een giga harde buik en trok het gelijk naar m'n rug, dus dat voelde ook niet goed.
Dacht al meteen, volgens mij gaan we rug weeën krijgen.
Dus ik gebeld en ze zei "wat ga je doen!!!??? met nog geen 36 weken???, ik denk ook dat je vliezen zijn gebroken dus ik kom wel langs"
M'n bloeddruk was op dat moment gestegen tot een onderdruk van 105, dus dat was al een reden om naar het ziekenhuis te gaan.
Ook de verloskundige zag dat het vruchtwater was, de kleine werd nog even gecontroleerd op de hartslag en de ligging en toen kon ik me omkleden om naar het ziekenhuis te vertrekken.
Toevallig wilde ik ook die dag m'n tas inpakken, mocht ik onverhoopt naar het ziekenhuis moeten.
Snel ook wat baby kleertjes bij elkaar geraapt en daar gingen we.
Om 5.30 waren we in het ziekenhuis en werd ik aangesloten op het CTG apparaat.
Ik had al heel snel weeën om de 3 minuten, eigenlijk al na een half uur.
Om 11.00 werden ze echt heftig, ook kwamen ze met z'n 2-en achter elkaar, met ongeveer een minuut of 3 rust ertussen en de gyn kwam controleren hoe ver ik was.
Toen zat ik al op 6 cm ontsluiting, dus dat ging al snel.
Om 12.00 werd ik naar de verloskamer gereden, iets na 12 uur had ik zo'n gigantische wee en persdrang dat ik tegen Ruben riep "bellen, bellen, bellen, ik hou het niet meer"
De verpleegkundige kwam en het enige wat ik kon zeggen was "m'n kind wil eruit!!"
De gyn werd erbij geroepen en ik zat al op zo'n 9 - 9,5 cm ontsluiting, maar de kleine was nog niet helemaal goed ingedaald.
Dus ik mocht nog niet persen, maar wel zachtjes meeduwen bij een volgende wee.
Nou, dat was al een opluchting.
Om 12.45 mocht ik meepersen en om 12.55 lag ie op m'n buik!
Ik zeg "en, is het een meisje???"
De gyn "kijk zelf maar", dus ze spreidde z'n beentjes wat...
Ik zeg "he, het is een jongen!!!!!" Helemaal raar omdat iedereen riep een meisje.
Helaas kwam de placenta na 45 min, het had geen kwartier langer moeten duren anders moest ie operatief verwijderd worden.
Op een paar kleine hechtinkjes na ben ik er goed vanaf gekomen!
Daarna een douche genomen en genoten van een beschuit met muisjes met mijn geweldige man!
Hij voelde zich zo nutteloos, maar heb echt veel aan em gehad!!!
En hij is nu meer dan een trotse papa!!

Dus om 12.55 zijn wij super trotse ouders geworden van Jelte, 45 cm lang en 2470 gram!
Ik heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege de borstvoeding, die al erg goed op gang is.
Alleen begint ie sinds een paar dagen echt het drinken door te krijgen.
Hij heeft een dag in de open couveuse gelegen.
Z'n suikers waren al snel goed en de volgende dag mocht ie al in het wiegje.
Alleen het drinken is nog erg vermoeiend voor em, dus heeft ie 30/6 een sonde gekregen.
In het begin voeden we om en om, dus ik een voeding met de fles (via de borst krijgt ie nog niet voldoende binnen omdat ie meer ligt te spelen met m'n tepel dan dat ie drinkt, maar dit gaat zienderogen vooruit!!) en de volgende voeding via de sonde, zodat ie 6 uur achter elkaar kan slapen.
Dit is erg goed gegaan en nu gebruiken we de sonde alleen als ie te slaperig is, of als de fles niet helemaal naar binnen gaat, het restje geven we dan via de sonde.
Vanmorgen heeft ie en z'n zorg gehad, en uit de borst gedronken en de rest van de fles helemaal leeggedronken, dus het gaat echt super vooruit!
Als dat goed gaat en de voeding die ook opgehoogd wordt in ml drinkt ie helemaal op, dan mag ie mee naar huis.
Dus ik hoop volgende week....
Nu gaan we kijken of we 2-3 keer per dag naar het ziekenhuis gaan om te voeden.
Ik ben net thuis en voel me eigenlijk wel goed, alleen heel moe.
De verloskundige komt zo nog even langs om te kijken hoe het met me gaat en dan kruip ik lekker m'n bed in.
Vanavond weer naar ons ventje, het is echt een super mooi mannetje!!
Zal wat foto's in m'n profiel zetten.

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 21:27

Nee Anke, die andere kwaaltjes heb ik niets van (gelukkig hihi)

En ik heb eergisteren IVF consulente gebeld om te vragen hoe dat dat kon komen, en ze zei me geen zorgen te maken...nog even afwachten.
en na pregnyl spuit was het voor 99% zeker dat je een eisprong hebt (tenminste als je follikel 20 mm was voor de spuit en dat was bij mij zo) ... ben er nu toch gerust in dan, niet dat ik me erg zorgen maakte hoor, integendeel... te druk...

Priscilla wat jammer zeg, hopelijk volgende ronde hé meid !

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 15:46
Priscilla

Online Status
Jammer genoeg WEER niet gelukt
Zaterdag gaan we voor een weekje lekker naar de Ardennen.
Daarna gaan we er maar weer voor.

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 09:52
Anke

Pfff, Snuitje, ik zou hier geen antwoord op weten.
Heb het wel ff voor je nagekeken, deze spuit zou gewoon een eisprong moeten opwekken.
Maar je hoeft hier natuurlijk niet altijd iets van te voelen.
De klachten die je hebt NA je eisprong kunnen wijzen op een overreactie van je eierstokken, maar een echte overreactie gaat gepaard met nog veel meer verschijnselen zoals:
- kortademigheid
- diarree
- braken
- snelle gewichtstoename in heel korte tijd
- niet of heel weinig plassen

Maar dit heb je dan weer niet, althans, dat mag ik hopen.
Ik denk dat het gewoon een bijwerking is van de spuit.

Mijn tijd ben ik de eerste week goed doorgekomen!
Nu de 2de week, vandaag nog thuis, straks op visite bij iemand.
Morgen nog naar de verloskundige en daarna weer voor een paar dagen naar m'n ouders.
En dan is die week ook weer bijna voorbij.

Link naar deze reactie
22/06/2008 @ 20:16

hey Anke,

krijg je je tijd wat om?
Ik wel ! Druk druk druk in het huis... we verhuizen over een paar weekjes !

Zeg vraagje, ken jij iets van de pregnyl spuit? mag ik met 100% zekerheid gerust zijn dat er wel degelijk een eisprong plaatsvind als je follikel groot genoeg was (bewezen met inwendige echo) en je vervolgens een pregnyl spuit krijgt?
Of is er nog een kans dat je toch geen eisprong hebt? want ik moet nu niet meer op follikelmeting gaan, en gewoon 2 weken wachten...
Gelukkig heb ik het zo druk, ik lig er niet over te piekeren... maar ik heb gewoon die vraag omdat ik die 36u na de spuit heb opgelet of ik eisprong zou voelen, en dat heb ik volges mij niet gevoeld. Maar vanaf een uur of 39 ofzo na die spuit begon ik buikpijn te krijgen en lage rugpijn en vaak steken in mijn onderbuik of pijn aan mijn linkse litteken.. ook een trekkend gevoel als ik niest soms...etc etc... ik sta er niet teveel bij stil wat dat is, misschien een nevenwerking van die pregnyl spuit?

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 13:55
Anke

Snuite, dat heb ik ook hoor, het liefst doe ik alles in 1x.
Maar nu niet, anders heb ik niks meer te doen, hahhaa.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 14:13

Priscilla, ik hoop het voor je ! t zou fijn zijn als je hier een mooie aankondiging doet.

Anke, geniet er maar van... zo lijstjes maken doe ik ook altijd als ik een dagje verlof heb hihi... maar mijn lijstjes zijn altijd zo lang dat i khet niet gedaan krijg, ik wil altijd nogal veel doen op korte tijd...

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 12:42
Priscilla

Online Status
Snuitje, spannend hoor!!Ik voor je.

Ik merk nog helemaal niks, geen "rare" klachten. Maar dat had ik in september ook niet toen ik zwanger was.
Jeetje september...voor me gevoel is het een paar maanden geleden maar het is al ruim 8 maanden,wat gaat de tijd toch snel.
Het word dan wel weer tijd dat het nu gelukt is. Ik hoop het zo!
Maar het is afwachten want me lichaam verraad het niet.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 09:43
Anke

Priscilla, nog een paar dagen en dan weet je het!!
Spannend, merk je al iets geks??

Snuitje, ja, had in een ander berichtje ook al de verkeerde dag neergezet, foutje.
Morgen is dan zover, spannend!
Hopelijk is er nu een mooie eisprong geweest en heeft het klussen geholpen!
Ik hoop het zo voor jullie!

Vandaag mijn eerste dag verlof, nog een hele hoop te gaan!! haha.
Ik ga een lijst maken met allemaal klusjes die gedaan moeten worden, en dan ga ik er elke dag gewoon een doen.
Zo moet ik m'n tijd wel doorkomen.
Nog wat mensen bezoeken, naar m'n ouders.... moet gaan lukken, hoop ik!
Maar ook gewoon genieten van m'n vrije tijd!

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 13:32

Anke fijn hé, bijna je verlof ! Ga je je tijd wel omkrijgen thuis? want je bent niet zo'n stilzittertje hé...

kun je wel fijn op je gemak kleertjes wassen en alles in orde brengen... lijkt me zalig !
En rusten wanneer je wil !

Ik ben vandaag niet naar gynae moeten gaan, gisteren wel... en toen hoopte we dat eisprong geweest zou zijn want gynae had dat gezegd de vrijdag dat dat zeker voor maandag ging plaatsvinden... maar gisteren hoorden we dus dat dat nog niet zo was... beetje teleurstelling maar anderzijds toch evenzeer blij want het gaat nog komen... en t was toen ook vroeg, dag 11 zou vroeg zijn hé ! Donderdag moet ik teruggaan...overmorgen.

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 11:42
Priscilla

Online Status
Heerlijk Anke verlof!! Geniet ervan!!

Hier hebben we deze maand weer goed ons best gedaan
Het is nog even een weekje wachten,spannend weer.

Link naar deze reactie
17/06/2008 @ 10:04
Anke

Gaat goed, rust houden werkt wel, m'n bloeddruk blijft daardoor prima.
Zit nu op m'n werk, ben klaar met de zorg en kan niemand meer helpen dus gauw ff hier kijken.
M'n laatste dag, hierna verlof!!
Raar idee, maar begin het ook wel prima te vinden zo.

Hoe was het vandaag bij de gyn??

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:12

Hoe is het met jou ondertussen weer?

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 10:51
Anke

Ja lekker dan!!!
Met jou kun je de oorlog winnen

Hahaha, ik weet dat je het lief bedoelt!

Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 22:37

doe maar rustig aan zodat je volledig geneest ! want als je te snel gaat werken dan komt het weer terug... hoor mij hier, ben zelf ziek haha en geef raad die ik zelf momenteel niet opvolg

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 09:53
Anke

Het gaat de goede kant op.
Het hoesten wordt zeker minder, alleen m'n neus blijft zo vol zitten en wil maar moeilijk los komen. (niet m'n neus, maar het slijm dan he, hahaha)
Maar ben nog niet helemaal op en top de oude.

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 21:56

genezen?

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 19:22
Anke

Dank je snuitje!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >