< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Vraagje voor mensen met 4 kindjes

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Vraagje voor mensen met 4 kindjes
13/09/2007 @ 21:21

Online Status Bekijk profiel
Hallo, ik heb al drie kindjes maar zou heel graag nog eentje bij hebben, het enige wat mij tegenhoudt (buiten mijn man) is ons huis. Wij hebben maar drie slaapkamers dus zouden ze per twee moeten slapen, er is misschien wel een mogelijkheid om later een kamer bij te bouwen maar daar zijn we eigenlijk totaal nog niet mee bezig. Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken bij mijn overweging? Een auto is geen probleem want dat hebben we niet.

Link naar deze reactie
18/09/2007 @ 09:54

hoi,

Hier eigenlijk dezelfde wens maar het is niet het huis dat me tegenhoudt maar de auto (en mijn man )

groetjes
Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 10:16

Wij hebben ook reeds 3 kinderen: Thomas (8,5), Matthijs (bijna 7) en Margo (3,5).
Nu kriebelt het bij mij ook wel, maar er rijzen ook wel veel vragen: hoe gaan de mensen reageren, wat met de auto, maar 3 slaapkamers en nog zoveel meer.
Ik kom nu soms al handen tekort, wat gaat het dan zijn.
Maar het kriebelt toch.
Wie zit daar ook mee ?
joke
Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 11:10

De auto is hier geen probleem want we hebben er geen . Ik vervoer mijn kindjes in de fietskar en eentje in een stoeltje achterop. Met vier kindjes kan er nog eentje voorop hé. En we kunnen ook zo'n hangfiets kopen voor onze oudste en die kan dan bij de papa "hangen fietsen hé). Hier is het grootste probleem de man. Ik zou heel graag in maart eraan beginnen dus ik heb nog wat tijd om hem te overtuigen hé. Groetjes

Link naar deze reactie
19/09/2007 @ 11:25

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,
ik zou er ook nog graag eentje bijhebben maar hier is het de leeftijd die me tegenhoudt. Ik ben er al 42 en we hebben nu drie (ik 5) gezonde kinderen maar het kriebelt zo vreselijk voor nog eentje. Mijn verstand zegt nee, mijn hart ja.... Voorlopig wint mijn verstand het maar het kriebelt wel steeds harder....

Link naar deze reactie
23/09/2007 @ 11:14

Hoi!!

Wij henbben ook drie slaapkamers en vier zoontjes! Ze zijn nog jong en tot nu toe is dit dan ook geen enkel probleem!!! We zijn bezig met verbouwingen te plannen zodat ze wel een eigen kamer kunnen krijgen als ze dit willen!

grts
Chantal

Link naar deze reactie
28/09/2007 @ 14:01
Elsi

hallo dames,
zoals je kan zien hebben wij 2 dochtertjes. Het is altijd de bedoeling geweest het bij 2 kindjes te houden, maar toch kan ik de gedachte niet verdringen om er nog eentje bij te krijgen, hoewel ik het nu al druk genoeg heb. Maar misschien als de kindjes naar de kleuterschool gaan, wie weet. Wat mij vooral bezighoudt is dat we maar 2 kinderkamers voorzien hebben toen we onze nieuwbouw neerzette. Nu ja, de kamers zelf zijn groter dan gemiddeld, maar toch, Het houdt me wel bezig. Zolang ze klein zijn is dat allemaal niets, maar wat als ze groter worden, ik bedoel als ze in hun puperjaren komen. Geeft dit dan geen problemen of spanningen. Wij zouden onze twee oudste dan samen op de grootste kamer zetten en het 3de kindje op de andere. Zijn er misschien nog mensen die juist 1 kamer minder hebben dan het aantal kindjes? Hoe vlot dat? Er is geen mogelijkheid om nog een kamer bij te bouwen. Tja, onze dressing (ook nogal groot)neemt de plaats in van een kamer en die wil ik toch ook niet opgeven.
Wij hadden beter alle kamers kleiner genomen en eentje meer, maar ja, wist ik toen niet dat ik 3 kindjes wilde.

Link naar deze reactie
28/09/2007 @ 14:24

Elsi, hier slapen de twee jongens op één kamer. Nu zijn er plannen om te verhuizen en gisteren waren we een huis gaan bekijken en we zouden voor alledrie de kindjes een apparte kamer hebben en het was vooral de oudste van 9 die daartegen fel protesteerde. Zijn voorstel was dus om maar een hobbykamer voor mij te maken zodat hij bij zijn broer(tje) op de kamer kon blijven. Ik denk dat het appart willen slapen afhangt van kind tot kind en ook hoe je het ze gewoon maakt. Als ze altijd op één kamer liggen en niet anders gewoon zijn dan gaan ze het ook normaal vinden om op latere leeftijd samen een kamer te delen. Op zich vind ik het niet slecht, zo leren ze rekening houden met anderen en niet steeds alleen aan zichzelf te denken.

Link naar deze reactie
29/09/2007 @ 11:59
tito

hoikes;ikzelf ben mama van 4 kids en die slapen samen door gebrek aan slpkms.en nu is nr 5 opkomst;maar nu gaan we groter wonen zodat ze per 2 kunnen slapen en de nodige privacy kunnen hebben.maar ze hebben het nu eigenlijk best naar hun zin in hun knusse kamer.en ja er zijn reacties van ...nog eentje?maar ik laat dat over me gaan ,wij kozen ervoor en wij wilde dit wondertje heel erg graag.met 5 kids word ons nieuw samengestelde gezinneke echt compleet.
Link naar deze reactie
01/10/2007 @ 12:26
ChoCho

Nou, om het even over die kamers te hebben - mijn ouders hadden een huis met 3 slaapkamers, maar mijn zus en ik hebben altijd op dezelfde kamer geslapen. Niet omdat wij dat zo graag wilden, maar mijn ouders waren van mening één kamer om te slapen en één kamer om te studeren, dus zo zie je maar, een eigen kamer hoeft geen must te zijn ...

Link naar deze reactie
01/10/2007 @ 12:37

Heyyyy,
Ik kom even melden dat het hart het gewonnen heeft van het verstand. We gaan nog eens proberen zwanger te raken. We gaan het een jaar proberen en als het dan niet gelukt is stoppen we ermee.
groetjes,
Sofia

Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 14:57
Elsi

Sofia, we wensen je veel Succes

Link naar deze reactie
05/10/2007 @ 19:01
Ann G.

Hoi iedereen,

wij hebben 5 kinderen en 3 slaapkamers en neen dat geeft geen probleem.De twee oudsten (meisje van 14 en jongen van 12) slapen samen , ze vinden het eigelijk gezellig.De kamers zijn heel groot en we hebben hun kasten gezet of ze elk een apart gedeelte hebben.Ze vinden het leuk om 's avonds nog even met elkaar te kletsen.
De twee volgende slapen ook samen en die kamer is ook zo ingedeeld en onze jongste dochter slaapt nog bij ons.
Dus ik zou zeggen , laat je hart spreken en de rest raakt wel opgelost.

Link naar deze reactie
06/10/2007 @ 18:48
pardijntje

Online Status
Sja de grote van een huisje kan inderdaad lastig zijn. meschien moet je eens denken aan verhuizen naar een iets grotere woning is ook een optie of die mogelijk heid er bij julli is weet ik natruulijk niet.
Ik had denk ikke geluk woon sinds 4 mnd in een huis met 4 slaapkamers en zolder dus plaats zat draag nu mijn 5e kindje. en we zijn er erg blij mee.
ik kan je wel zeggen in mijn geval ruimte gebrek hielden de wens en kriebels niet tegen hierna zal ik wel moeten stoppen door gezondheids klachten ben nu 24 weken ik lig voort plat in bedje in de woonkamer ernstige bekken klachten verder alles oke we proberen happy te blijven wens jullei veel sucses met jullie keuzen

Vermoedelijke bevalling op 25/01/2008.
Al 65 weken en 6 dagen zwanger (164.84% ver), nog 25 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 21:35

Hoi allemaal,

Ik zou zeggen, doe gewoon wat je hart je ingeeft.
Wij hebben 6 kinderen, de jongste is overleden vlak voor de bevalling, dus heb ik nog 5 kinderen thuis.
Ik ben nu 7 weken zwanger van onze 7e. We wonen nu wel in een groot huis met genoeg slaapkamers, maar dat is ook pas sinds 2 jaar. Hiervoor woonden we in een kleine tussenwoning met maar 3 slaapkamers, toen hadden we van de zolder nog een 4e slaapkamer gemaakt voor onze oudste. je raadt nooit wat er gebeurde, ze wilden zelf met zn drieen op 1 kamer slapen [1 stapelbed en 1 gewoon bed], want dat vonden ze veel gezelliger, dus hadden we zelfs een slaapkamer over. Nu wonen we best groot, en nog steeds gaan ze bij elkaar op de kamer spelen, dus mijn ervaring is dat ze het juist vaak heel gezellig vinden. Onze kinderen vonden het zo vreselijk dat hun broerte overleden was, ze wilden alle 5 zo graag een zusje of broertje erbij [wijzelf natuurlijk ook], nu heb ik dan natuurlijk nog niks tegen ze verteld, maar ik weet zeker dat ze dolenthousiast zijn als we het vertellen met 3 maanden. Dus gewoon doen, het is echt supergezellig nog een kindje erbij.
Groetjes Jolanda
ps. succes met je keuze
Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 14:40

wij hebben nu 4 kinderen en twijfelen over een 5de, om de bovengenoemde reden, de slaapkamers.

nu hebben ze alle 4 een eigen kamer.

mama van 4 kinderen, 12-9-7- en maart 2007
Link naar deze reactie
03/12/2007 @ 11:03
lotte

Dag Wentje,

Bij deze een reactie van een mama in een héél gelijkaardige situatie

We hebben 4 kinderen, 3 zoontjes (waarvan er eentje Siebe heet!) en een dochtertje (de jongste), en géén auto.

Je kamerprobleem is herkenbaar. Zelf vond ik altijd dat 2 kinderen gerust op 1 kamer konden slapen, maar het is duidelijk dat veel mensen daar anders over denken, en dan ga je toch twijfelen ... Het plaatsgebrek vind ik persoonlijk bv. minder problematisch, maar het gebrek aan privacy (en dan vooral als er vriendjes op bezoek komen) lijkt me toch iets om rekening mee te houden. Uiteindelijk hebben wij ons er niet door laten afschrikken, en ik ben ervan overtuigd dat het moet lukken: met 3 kamers voor 4 kinderen en wat fantasie kan je er toch voor zorgen dat ze altijd wel eens alleen kunnen zijn hee. Ideeën die bij ons al opkwamen:
- een jaarlijkse beurtrol tussen de jongens, waarbij ze elk om de beurt eens de kamer alleen mogen hebben
- in allebei de jongenskamers een stapelbed, en de afspraak dat de 'tweede' bewoner bij zijn andere broer ernaast gaat slapen als de 'eerste' bewoner een vriendje te logeren heeft
enz.

Je 'auto-is-GEEN-probleem' (en de bijhorende fietskar, hihi) is ook herkenbaar, met dat verschil dat het de laatste tijd voor mij persoonlijk wél een probleem werd ... We hebben het altijd zonder auto gered, en onszelf daarvoor een en ander ontzeggen vond ik niet zo erg. Maar het wordt lastiger wanneer je de kinderen naar alle mogelijke en onmogelijke plaatsen moet beginnen brengen (voor hobby's, verjaardagsfeestjes, enz.). Uiteindelijk kwam het erop neer dat we ofwel de kinderen gewoon NIET konden laten gaan, ofwel steeds en steeds weer met anderen moesten meerijden. En die anderen deden dat altijd met veel liefde hoor, daar ben ik zeker van, maar desondanks voelde ik me een steeds grotere profiteur ... Bovendien kom ik met 4 kleine kinderen ook steeds meer tijd en energie te kort om eeuwig tijd te verliezen op trein, tram en bus (mijn familie en vrienden wonen jammer genoeg ook nog eens allemaal redelijk ver weg). En we zijn dus gezwicht: een van de volgende dagen maak ik een afspraak met een garage ... Het zal een Dacia Logan MCV worden, voor het geval je ook ooit van gedacht zou veranderen

Hopelijk heb je hier wat aan

Mieke aka Lotte

PS Waar woon jij eigenlijk?

Link naar deze reactie
04/12/2007 @ 12:46
Liesbet

hoi iedereen,

Ook wij hebben besloten om er weer voor te gaan.

Tja het hart heeft gewonnen

groetjes

Link naar deze reactie
06/12/2007 @ 14:48

Wat leuk Liesbet! We duimen mee!

Hihi, hier kriebelt het ook weer hoor! Als onze Yira een beetje groter is hopen we nog een adoptiekindje te mogen krijgen...

grts
Chantal

Link naar deze reactie
06/12/2007 @ 20:17
Liesbet

Zo we kunnen er weer tegenaan. Volgens de gyn kan het best wel een tijdje duren aangezien de cyste op mijn eierstok weer groter geworden is. Ik heb ook een voorschriftje voor Foliumzuur gekregen. de 1ste keer dat we zo goed voorbereid aan kindjes beginnen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >