< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger
30/09/2007 @ 09:36
greet

Online Status Stuur bericht
lizzy11 , de angelsound is idd een soort doppler.
ik heb hem gekocht in tessenderlo bij babybaby , maar ondertussen kan je hem bestellen op de website van angelsound zelf.
ik hoorde het hartje voor het eerst op 12 weken , maar was de dagen ervoor veel te hoog aan't zoeken , je moet echt op je schaambeen zoeken. nu trouwens nog. volgens de ha ga ik het op die hoogte blijven horen. echt heel laag wel.
geeft je echt wel een gerust gevoel elke avond voor het slapengaan ....
linny , iedereen lijkt idd een mk gehad te hebben , maar dat is echt niet zo hoor. het is gewoon , als je zelf vertrelt dat je een mk hebt gehad , dan pas beginnen anderen er ook over te praten en kom je vooral met lotgenoten in contact. al diegene die het niet hebben gehad , reageren ook niet op die topics he ...

succes met de zwangerschappen !

Link naar deze reactie
30/09/2007 @ 18:17
Lizzy11

Online Status Bekijk profiel
Hey Greet,

Bedankt voor de uitleg. Ik ga straks even kijken en misschien schaf ik er mij ook wel eentje aan.
Eerst afwachten voor morgen, terug een echo. Hoop dat alles in orde is.

Gaan jullie ook een 3D echo laten maken? Ik heb een website gevonden waar je voorbeelden kan zien en een afspraak maken: http://www.studio9months.com

Groetjes.

Link naar deze reactie
30/09/2007 @ 20:33
greet

hoi lizzy ,
succes morgen .
wij zijn nog aan't overleggen of we een 4d echo zouden laten maken ... we hebben er wel zin in !

hou me op de hoogte ivm morgen he

Link naar deze reactie
01/10/2007 @ 12:51
terrormisty

Hallo allemaal,

Ook ik ben een 30+er en weet net dat er een klein mensje in me groeit. Ik ben nu 32 en al het geboren word 33. Zie dat de meeste hier al een stukje verder zijn, hier nog wel een beetje spannend of het allemaal goed gaat. Ga deze week de ha maar inlichten denk ik en verder wil ik het zo veel mogelijk nog even stil houden er kan nog zo veel gebeuren al ga ik er vanuit dat het allemaal goed gaat. Je kunt ook niets anders dan afwachten dat vind ik trouwens best lastig. Wel fijn er op deze manier voor elkaar te kunnen zijn!!

Gr. TM

Link naar deze reactie
01/10/2007 @ 14:03
linnywb

Hallo,

Ben weer een beetje gerustgesteld. Komt en gaat die ongerustheid. Ik merk nu wel dat mijn buik al wat dikker is en ik ben echt ontzettend moe. Ik werk nu full time en ik moet zeggen dat me dat af en toe erg zwaar valt. Gelukkig zit ik alleen op een kamer. En met jullie ook alles goed?

Groetjes linda

Link naar deze reactie
01/10/2007 @ 16:16
loodje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hai meiden

hier ook een 30+er die voor de eerste keer zwanger is ( 33 om eerlijk te zijn), het schiet alweer op moet ik tot mijn verbazing zeggen, ben alweer op de 31 weken.
Ik werk nog gewoon 4 dagen in de week, maar kijk wel uit naar mijn verlof hoor, over 5 weken is het zover, heerlijk.
Rond de 16-17 week luisterde ik ook met de angelsound, vooral omdat het een veilig gevoel gaf, nu voel ik de kleine zoveel dat het niet meer nodig is.

[Laatst gewijzigd door loodje - 01/10/2007 @ 16:19] - Link naar deze reactie
01/10/2007 @ 17:25
Lizzy11

Hey allemaal,

Net teug van de echo en alles was super!! Onze baby is nu 6 cm. groot, voorzien van armpjes en beentjes, nekplooi-meting was ok, hartje klopte stevig. Ben supergelukkig! Vind het wel nog altijd raar dat er zo'n klein mensje in mij zit zonder dat je iets ziet of voelt... Kijk al uit naar een dikker wordend buikje.

Het enige waar ik eigenlijk last van heb is hoofdpijn, zal straks eens zoeken of ik daar een topic over vind met tips. Ik weet wel dat ik dafalgan mag nemen, maar wil dat toch zo weinig mogelijk doen. En het helpt trouwens niet altijd.

Groetjes,

Lizzy11

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 09:59
greet

lizzy11 , goei nieuws !
ik ben ondertussen bijna 20 weken en voel ook nog steeds niks hoor , lijkt zelfs of ik niet zwanger ben !
in het begin was ik sneller moe , maar ook dat is volledig weg. ik werk fulltime en sleur gans de dag paletten en loop door de winkel ... heb er totaal geen last van.
af en toe voel ik een 'plopje' in mijn buik en dat is naar't schijnt het begin van de bewegingen. kijk er naar uit om echt iets te voelen ....
dafalgan mag idd , maar ook van hoofdpijn had ik enkel in't begin veel last , dus hopelijk gaat dat bij jou ook nog over.

proficiat nog aan de andere zwangeren !

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 12:20
Poukie

Online Status
Hallo iedereen,
is er nog een plaatsje vrij voor een 30+?
Allereerst: allen een dikke proficiat met jullie zwangerschap.
Effe voorstellen: Ben er net 34 geworden en voor de eerste keer zwanger. (Nog nét vóór mijn verjaardag )
Wegens medische complicaties (die niets te maken hebben met vruchtbaarheid) moesten we zo lang wachten vooraleer we mochten beginnen aan kindje. En oef, gelukkig, na 9 maanden proberen is het zo ver. We zijn uitegerekend voor eind mei (op mijn mama haar verjaardag) en we zien er ontzettend naar uit. Komende vrijdag mogen we voor het eerts naar de gyn voor een echo. Ik ben benieuwd! Is er eigenlijke al iets te zien zo vroeg?
Verder werk ik fulltime, wat de laatste tijd wat vermoeiend begint te worden. Maar naar het schijnt betert dit wel de komende weken 'k heb tamelijk veel last van misselijkheid en dat situeert zich voornamelijk in de namiddag en 's avonds. Niet echt "genietbaar" maar 't is voor een goed doel hé!
We hebben het nog tegen niemand gezegd en zouden dat nog een tijdje zo willen houden. Wanneer hebben jullie het verteld? Ook hebben we nog niets gekocht, maar ik weet wél al waar we alles zullen gaan halen.

Hebben de meesten onder jullie bewust gewacht of heeft het ook met omstandigheden te maken?

Zo dames, ik wens jullie allen een prettige dag toe en tot schrijfs,
Liefs,
Poukie

Link naar deze reactie
02/10/2007 @ 17:52
loodje

welkom poukie en gefeliciteerd, wij hebben het de familie wel eerder verteld, collega's en vrienden hoorde het na 12 weken.( na de echo)
Zowel omdat er dingen mis kunnen gaan als dat mijn collega's me elke dag zien en ik zelf ooit heb mee gemaakt dat iemand het al na 4 weken vertelde, mijn hemel die 9 maanden hebben nog nooit zo lang geduurd.
Ik heb ook pas later de eerste dingen gekocht hoor, het duurt al zo lang en nu begin ik alles wel in huiste hebben.
succes en ook met de eerste echo

Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 10:32
greet

gefeliciteerd poukie !

ik heb het wel direct tegen iedereen verteld en het is de eerste keer uitgedraaid op een miskraam.
toch was ik blij dat vrienden en naaste familieleden het wisten. ook op het werk wisten ze het al. als ze niks hadden geweten , had ik ook bijlange zoveel steun niet moeten verwachten. nu leefde iedereen mee en begrepen ze waarom ik een weekje thui ben gebleven , waarom ik verdrietig en stil was ....
ook nu had ik het direct verteld.
ik heb nu wel een paar spulletjes gekocht , nu we het geslacht weten , maar veel nog niet , je weet tenslotte ook niet hoe groot de baby zal zijn , wat welk eizoen zal passen en vooral , wat je tegen die tijd mooi zult vinden ...
al is het wel moeilijk om niet teveel te kopen

Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 16:55
Kim 1975

hey iedereen

deze morgend bij de gyne geweest en momenteel ziet het er allemaal heeeeeeeeeeeeel mooi uit. We zagen een mooi beebje van 8 weken en 5 dagen ( exact zoals ik het had berekend en we wisten totaal niet hoelang onze cyclus was) We zagen en hoorden ook een mooi hartje kloppen. Het was superontroerend. Voor een paar dagen zullen we nu dus toch de roze wolk mogen voelen en ervaren.

Harde realiteit. 17e nog een echo ...
24e oktober vlokkentest om te zien of het ook een gezond kindje is ( uitsluiten of de chromosomale afwijking aanwezig is) Het worden nog spannende weken maar voor nu .. ga ik een paar daagjes toch ... voorzichtig .. genieten op mijn roze wolkje :-)

De traantjes vloeiden nogal bij mij en mijn vriend daarstraks bij de dokter en eigenlijk nog elk moment dat we eraan denken...

We blijven voor ons en voor jullie allemaal hier hoor!

Dikke knuffel
Kim

Link naar deze reactie
03/10/2007 @ 18:24
loodje

hai kim
wat een goed nieuws, kreeg je met de echo. al snap ik dat het moeilijk is nu je de vlokkentest nog krijgt. gemengde gevoelens.

Ik heb bij 12 weken wel een cominatie test laten doen, dat blijft natuurlijk een kansberekening, maar gaf toch een opluchting toen alles goed bleek.

blijf nog even op die rose wolk hoor en we gaan er van uit dat alles verder goed is...

greet ik heb dat ook hoor, heb niet te veel gekocht, omdat je ook niet weet hoe groot het zal zijn enzo.

Meiden hebben jullie de gratis doos ( etos, prenatal) al aangevraagd, erg leuk...

[Laatst gewijzigd door loodje - 03/10/2007 @ 18:25] - Link naar deze reactie
05/10/2007 @ 16:18
Poukie

Online Status
Hallo iedereen,
vol spanning zitten we te wachten tot het 18u is.... dan mogen we eindelijk naar de gyn. De eerste keer in mijn leven dat ik met plezier naar de gyn ga
Ben best wel nerveus.
Hopelijk zo goed als bij jou hé Kim!
Ik zal ook maar meteen vragen welke testen er ons allemaal te wachten staan. Kwestie om geen verrassingen te krijgen hé!
Loodje: welke test hebben ze bij jou gedaan?

'k moest vanmorgen effe naar C&A voor een vriendin en tja, heb niet kunnen weerstaan aan een oh zo schattig paar sokjes/sloefkes van Winnie the Pooh (ben grote fan van Winnie en van Noukies, vandaar "Poukie" )

Dames, duim voor me hé strakskes, ik hou jullie op de hoogte.

Veel liefs en prettig zonnig weekend toegewenst
Poukie

Link naar deze reactie
05/10/2007 @ 17:12
greet

poukie , duim duim .

wij hebben de triplletest laten doen. gewoon de nekplooimeting en bloedafname. daaruit krijg je dan een kansberekening. als de kans groter is dan 1/300 (sommigen zeggen 1/150) dan kan je beslissen om een vruchtwaterpunctie te laten doen. gelukkig was dat bij ons niet nodig.

kim , succes 24 oktober !
poukie voor straks !

Link naar deze reactie
05/10/2007 @ 19:34
watervrouw

Hoikes,

Ik ben ook al even de 30 gepasseerd (ik ben al 37) en zwanger van ons 1ste kindje. Deze zwangerschap kwam d.m.v. IVF, de 2de poging was al de goeie, dus haar hebben we al sjans mee.
Ik heb een vlokkentest laten uitvoeren omwille van de zeer slechte bloedresultaten van de 1ste screening op 9w. De nekplooi was heel goed maar toch hadden we nog 1/132 kans terwijl het 1/150 moest zijn. De vlokkentest is heel goed meegevallen en de resultaten na 3w wachten ook.
vorige week heb ik een structurele echo moeten laten doen en daar is naarboven gekomen dat ons kindje een groeiachterstand heeft van 5cm. (zou ongeveer 2w zijn). Ik ben direct moeten stoppen met werken en moet nu veel rusten, bloedverdunners nemen en elke 2w op controle. Zolang het kindje blijft groeien is er geen probleem. Ik kijk wel heel erg uit naar dinsdag want dan kan ik weer naar mijn gyn. in Diest. Duimen jullie mee?

[Laatst gewijzigd door watervrouw - 05/10/2007 @ 19:34] - Link naar deze reactie
06/10/2007 @ 23:23
Lizzy11

Hey,

Wat spannend allemaal, ik duim zeker voor je mee! (Voor iedereen trouwens)

Ik ben gisteren gaan shoppen voor zwangerschapskleren. Ik heb problemen met mijn broeken, krijg ze nog wel juist toe maar zitten heel oncomfortabel en kan alleen nog maar mijn rokken aandoen. Vind van mezelf dat ik al een goed zichtbaar buikje heb. Dus tijd voor nieuwe kleren dacht ik (elk excuus is goed nietwaar) maar in zwangerschapskleren zie je nog helemaal geen buikje! Stond daar dus een beetje belachelijk in het pashokje...haha!
Enfin, heb er mij niks van aangetrokken en toch al een paar dingen gekocht.

Groetjes.

Link naar deze reactie
07/10/2007 @ 09:40
greet

watervrouw , ik duim zeker voor je !

lizzy , ook hier zijn de zwangerschapsbroeken nog niet echt mooi passend , gelukkig kan je ze een beetje bijtrekken , maar de buikband blijft eigenlijk te los zitten. toch draagt het veel leuker dan te strakke kleding.

Link naar deze reactie
07/10/2007 @ 12:57
Kim 1975

@watervrouw... ik duim zeker mee dat alles ok gaat hoor, nu zou ik graag van jou even willen weten hoe die vlokkentest gegaan is. Ik moet zelf nl. binnen twee en halve week ongeveer ook een hebben omdat ik een chromosomale afwijking heb. Daardoor is de kans groot dat er fouten zijn met de foetus. De vlokkentest zal die afwijking kunnen uitsluiten hopelijk. Kan jij mij vertellen hoe het bij jouw in zijn werk ging?
Ik hoop dat je je een beetje ok voelt en dat je voldoende kan rusten. Had jij zwaar fysiek werk trouwens of maakte dat op zich niet uit?

@ greet en lizzy// ik durf nog niet echt iets te gaan kopen en loop dus maar met een knoopje los af en toe. :-)

@poukie .. hoe was het bij de gyn...???

knufje
Kim

Link naar deze reactie
07/10/2007 @ 13:01
Kim 1975

de duimen draaien overuren voor jullie allemaal hoor!

knuf
kim

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 07/10/2007 @ 17:29] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >