< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger
20/02/2008 @ 14:47
sanne

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Bianca, we zullen allemaal aan je denken strakskes!! Geniet maar lekker van de leuke kiekjes! Wij mogen maandag gaan voor onze 20w echo. We zijn ook benieuwd!
Nog 6 dagen tot de verhuis... WAUW!! Naar welke gemeente verhuisden jullie ook weer? Wij zijn in augustus in ons nieuwe huisje ingetrokken, zalig hoor! We hebben nu nog wel veel werk om de rest af te werken, zoals de kinderkamer.

@ Kim, goed dat je zo makkelijk kan overschakelen op die andere dokter!
Ik zou na het bevallingverlof nog 3 maanden borstvoedingsverlof nemen, maar wacht af wat mijn baas zegt. Zij zou nl nakijken of ik in aanmerking kom voor betaald BV verlof, omwille van besmettingsgevaar op het werk. We zitten met een lening he en de centjes moeten nog een beetje blijven binnenkomen. Volledig onbetaald kan ik me niet permiteren, helaas. Ook ouderschapverlof is zo weinig betaald...
Ik hoop toch zo'n 6mnd thuis te kunnen blijven na de bevalling.

@ Lieve, amai Hanne gaat er precies flink op vooruit! Zo'n grote meid al! Wat gaat het snel in 't begin he!! En ach die kleine achterstand haald ze ook zo weer in hoor. Geen zorgen maken. Moest ze toch erg achter blijven kan je altijd haar kiné laten voorschrijven. Dat geeft wonderen!

@ Poukie, hoeveel ben je nu in totaal bijgekomen al? Ik zit nu op 75kg met een startgewicht van 63,9 (nog wat extra kilo's van de vorige zs). OOk bij mijn vorige zs ging het zo snel! Maar toen was ik daarvoor wel veel afgevallen.
Leuk zeg die schopjes voelen!! Ik voel nu heel vaak en veel gebrubbel in mijn buikje. Als ik dan de angelsound gebruik schiet onze baby van links naar rechts. Een echt woelwatertje!! Benieuwd wanneer ook wij de eerste stapjes gaan voelen!!

@ Lilian, Hoe gaat het nu met de kleine Colin? Heb je je draai al wat vonden? Is hij een rustig ventje?

Gisteren ben ik verschoten van hoe weinig ik nog vooruit geraak de laatste tijd. Ben boodschappen gaan doen maar had de auto wat te ver geparkeerd van de winkel. Moest ik dus een eindje wandelen tot aan de winkel, maar het was mooi weer en alles rustig aan he. Maar dan terug..... steken dat ik kreeg in mijn zij! En totaal buiten adem. Dacht echt dat ik niet meer aan de auto zou geraken! Doe ik dus nooit meer he. Ofwel vlak voor de deur parkeren ofwel moet mijn ventje mee!
Hebben jullie daar ook zo´n last van?

Zo, allemaal nog een fijne zonnige dag en tot later!

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
20/02/2008 @ 23:09
Lieve

Kim: inderdaad 10% van 4 kg is 400g, onze gyn had het niet zo uitgelegd Verder heb ik 2 maanden voltijds ouderschapsverlof genomen en ben dus tot half april thuis. Daarna neem ik halftijds loopbaanonderbreking om medische redenen. Dit kan 2 jaar lang, maar moet om de drie maanden opnieuw aangevraagd worden. Daarvoor heb je attest van (kinder)arts nodig. Op het werk waren ze daar niet gelukkig mee, maar de personeelsdienst liet me weten dat ze dat niet kunnen weigeren. Je hoeft het zelfs maar een week op voorhand aanvragen. Zodoende ...

Hanne roept om eten.

Doei! Lieve

Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 21:35
Lilian33

Hoi hoi dames !

Even snel een berichtje van mij !

Alles gaat goed hier. Ben van de borstvoeding afgestapt, want Colin die kreeg niet genoeg en huilde bijna 24 uur per dag. Het kwam ook niet op gang. Hij krijgt sinds dinsdag flesvoeding en nu gaat het heel goed en krijgen we zelfs wat ritme in de dag ( en nacht).

Het is een geweldige ervaring. De bevalling is me heel erg meegevallen ! En ik ben heeeel erg verliefd op Colin

Ik zal binnekort weer eens bijlezen want ik ben erg benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat !

Veel liefs van Lilian en Colin

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 10:08
Poukie

Hé Lilian,
ik ben blij dat alles goed met jullie gaat. Jammer van die borstvoeidng, maar het belangrijkste is dat jouw zoontje voldoende eet hé.
Doe het rustig aan op jullie eigen tempo en alles komt goed

Hé Sanne, ben vanochtend nog is op de weegschaal gaan staan (Big Mistake!!) en zit nu aan 73kg, met een startgewicht van 58kg.... Nu ja, ik kan er niets aan doen. Ik eet "gewoon" ik snoep zoals anders (en dat is enkel een beetje chocolade) en voor de rest is er weinig aan te doen zeker? Ik denk ook wel dat het te maken heeft met het feit dat ik vroeger twee/drie keer per week ging lopen en dan nog elke dag een fikse wandleing deed met mijn hondje (ong. 30 min)Dat lopen doe ik niet meer en het wandelen is kuieren geworden. Maar tot zolang alles normaal is kwa bloedwaarden en zo probeer ik me er niet te veel zorgen in te maken. (proberen hé want he is toch telkens weer schrikken als ik op die weegschaal ga staan.....)

Ook ik ben van plan om een maand ouderschapsverlof te nemen aaneensluitend bij het zwangeschapsverlof, maar op het werk zien ze dat natuurlijk niet echt zitten. Weigeren kunnen ze niet, maar ze mogen het wel uitstellen. Ik ben bang dat ik na mijn 15 weken meteen terug aan de slag moet. Maar ik ga er wel alles aan doen om dat te verhinderen. Maar dat zijn zorgen voor binnen een paar weken.

En Kim? alles picobello? Wat een oen hé die vorige gyn? Jullie zo ongerust maken voor niets. Er zouden straffen moeten op staan!

En Bianca, ondertussen al terug aan het uitpakken? Doe maar rustig aan hé meid!

Alles in orde met Lieve en je kleine meid?

Dames, ik wil jullie nog het volgende meedelen:
Mijn ongelooflijke lieve man heeft afgelopen week voor mij mooie voedingsbeha's gekocht. Hij had al opgemerkt dat mijn gewone BH's wat "spannen". Ik vond dit ongelooflijk super lief van hem, maar..... hij heeft de verkeerde maat meegenomen. We zijn terug gegaan naar die winkel maar ondergoed nemen ze niet terug. (ook omdat hij de etiketjes er al had afgeknipt)
ik bied ze dus te koop aan. Het gaat om voedings BH's van het merk Anita, 1 witte met kanten tekeningetjes met beugel en eentje met bloemetjes zonder beugel - beiden hebben het kwik klip systeem
Maat: EURO 90 - C Cup
winkelprijs: 50€ - ik bied ze aan voor 30€ / stuk of 50€ voor beiden
Als jullie me een berichtje sturen kan ik je een foto doorsturen indien gewenst.

Zo, dat was het dan.

Dames, aan allen een zeer fijne dag toegewenst en doe het allemaal rustig aan hé.
dikke
Poukie

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 12:26
Kim 1975

@ sanne .. dat verhaal van we winkel van jou oooh ja dat klinkt heel erg bekend hoor dat is hier ook al een tijdje zo. Die steken lijken wel alles beheersend te zijn op dat moment en je denkt echt dat je niet meer op de bestemming gaat geraken ook al is het eigenlijk nog zo dichtbij! Ik ken het hoor!

borstvoedingsverlof hebben wij jammer genoeg geen recht op .. eventueel wel borstvoedinspauzes.

Ik ga na mijn 15 weken nog een maandje gewoon verlof nemen en daarna neem ik 4/5e ouderschapsverlof op. ZO kan ik toch minstens drie volle dagen van mijn kleine ukje blijven genieten. Ze worden al zo snel groot he! Meer dan dat kan ik ook niet nemen jammer genoeg aangezien we ook met verbouwings etc kosten zitten dus ...

Sanne weet je trouwens al meer over het besmettingsgevaar op het werk en dat bijhorende verlof ondertussen?? Best niet te lang wachten als er inderdaad besmettingsgevaar is bij julli eh toch?

@ lieve .. ja 10% van 4kg is natuurlijk nog iets anders dan 400gr als ons kleintje 1150gr woog hihihi .. maar het klopte inderdaad allebei he :-)
Ik hoop dat jouw verlof ook allemaal in orde mag komen hoor.

@ lilian heeyyyy tof dat je nog eens even de tijd vond om iets te komen vertellen. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar het verhaal van je bevalling hoor! :-)
Jammer van de borstvoeding maar het inderdaad vooral het belangrijkste dat hij goed kan eten en lekker bijkomt he!
Krijgen wij een fotootje te zien van uw grootste liefde of liever niet?

@ poukie ja ja die dokter heeft ons echt doen schrikken. Ik wil ook even zeggen dat ik het niet ga doen die borstvoedingsbeha's omdat ik zelf geen flauw idee heb van mijn maten.. ik ga me daar in bij latenstaan door iemand die er iets van kent. Ik hoop dat je kopers vind hoor!
En weet je al iets meer over je bijkomende maand verlof? Indien ze je dit laten uitstellen kan je dan ook geen gewoon verlof nemen ofzo? Dat doe ik zoals je hierboven ergens kan lezen hoor.

Voila dames .. weer een klein woordje van mij hier

vele groetjes van een zeer vermoeide en heel de nacht wakker gehouden wordende Kim en

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 16:32
sanne

Hoi allemaal,

Vandaag weer een echo gehad (nog niet DE echo... zal pas voor over 3 weken zijn), maar we weten nu al veel meer. Ons ukje deed het heel erg goed, een stevige brok van 320gr. De voetjes meten 33mmm. Intussen weten we ook al min of meer het geslacht, maar dat was nog niet 100%, alweer die navelstreng ervoor. Ik heb wel heel veel vruchtwater, en de gyn vroeg meteen of ik veel snoepte of druiven at. Snoepen doe ik niet, maar druiven!!! Vreemd dat dat de hoeveelheid vruchtwater doet toenemen! Verder moet ik nu ook mijn gewicht in de gaten gaan houden. Er is alweer een kilo bij. Ik zit nu op +12kg. We gaan de frietjes hier van het menu schrappen voorlopig en verder alles wat mager is en dieetproducten (allee, voor mij toch. Want wat ik bijkom valt mijn ventje af ocharme!)

@ Poukie, jammer van die BH's. Helaas ken ik mijn eigen maat intussen niet meer zo. Onlangs met mijn ventje naar Hunkemuller geweest en was wel grappig: mijn ventje bleef maar grotere maten aanvoeren! Ik schaamde me rot op dat moment. Voor mijn eerste zw zat ik aan een bescheiden B, nu is dat al een flinke D
Tja dat aankomen he.... Ik denk dat het idd te maken heeft met veel minder beweging dan anders. Maar ja, dat kan ook niet anders. De gyn heeft me nog eens uitdrukkelijk gezegd om goed te rusten. Geen platte rust, maar ook geen grote kuis doen. Dus veel beweging zit er echt niet meer in. Voor het eerst in jaren verlang er echt naar om op mijn loopband te staan

@ Kim, wat voor werk doe je dan als je geen borstvoedingsverlof kan opnemen? Gelukkig heb je tegenwoordig wel veel mogelijkheden om wat langer thuis te zijn. Ze zijn dan wel niet allemaal zo dik betaald, maar ja.
Ik zat al thuis hoor! Dus ik kan niet meer besmet worden! Maar voor borstvoeding is dat ook belangrijk werd me verteld. Dus ik wacht af tot ik meer weet van mijn baas.

@ Lilian, we zijn allemaal bloednieuwsgierig naar dat knappe ventje van jou!!!! Zet je een fotootje bij je profiel als je ff wat tijd vind? Je zal het nu wel erg druk hebben. Geniet maar lekker veel van je manneke!

@ Bianca, jij hebt ook je echo gehad he?? Hoe is het verlopen? Alles toch ok? Beetje druk met verhuizen zeker?

Allee, ik ga beginnen koken. Vanavond ben ik weer zonder ventje. Normaal pizza of lasagna-dag, maar ik ben al verse rauwkost gaan halen met een stukje lekkere vis! Intomen die kilo's!!

Tot later allemaal!

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
26/02/2008 @ 16:06
Kim 1975

wat spannend dat hij of zij zich toch nog niet volledig wil prijsgeven :-) duimen dat het volgende keer raak is hoor!

ik werk trouwens bij de overheid ( Stad Antwerpen) wij hebben wel recht op borstvoedingspauzes maar geen borstvoedingsverlof. Dat is zowiezo een gunstmaatregel van je werkgever he.

Vele groetjes
kim

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 26/02/2008 @ 16:08] - Link naar deze reactie
27/02/2008 @ 09:04
Bianca

Online Status Bekijk profiel
Hoi hoi,

daar zijn we weer, terug boven water na enkele zware dagen! De verhuis is achter de rug. Nu nog zo snel mogelijk alles op z'n plaats krijgen...

@sanne: de echo is intussen weer enkele dagen achter de rug, maar alles ging nog steeds prima met ons kereltje. Gelukkig maar! Blij te horen dat bij jou ook alles prima verliep en dat je alweer vooruitzicht hebt naar de volgende echo. Hopelijk wil jullie kleintje dan wel zijn geslacht prijsgeven. Wij zijn verhuisd naar Paal (Beringen), huisje tuintje kindje met zicht op de paarden en de koeien en toch vlakbij het centrum, heerlijk!!

@kim: jammer genoeg heb ik niet zoveel keuze wat betreft terug te gaan werken na de zwangerschap. Als zelfstandige met een eigen zaak is dat natuurlijk niet zo evident. Maar ik ben toch wel blij dat ze ons zwangerschapsverlof onlangs hebben opgetrokken tot 8 weken, want 6 vnd ik echt wel heel erg weinig. En precies omwille van dat korte verlof ga ik dus ook geen borstvoeding geven aan ons kleintje. Enerzijds jammer, maar het is nu eenmaal niet anders.

@poukie: jaja, we zijn intussen al terug aan het uitpakken, maar er komt potverdorie een heleboel bij kijken! En 's avonds ben ik natuurlijk pompaf en dat terwijl ik eigenlijk niet zo heel veel zelf kan doen (de dozen laat ik braafjes staan voor mijn ventje). Die voedingsbeha's daar ga ik je ook niet van af kunnen helpen vrees ik.. Ik had voor mijn zwangerschap al een D Cup, en ik wil niet weten welke maat ik nu heb, hahaha.

Nou, ik ben er weer mee weg, ik zie nog een paar dozen naar me lonken...

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
28/02/2008 @ 07:58
Lilian33

Hoi hoi mama's !

* foto's staan op mijn profiel *

Ik heb momenteel borstontsteking en 39 gr koorts, erg vervelend !! Wilde jullie even mijn bevallings verhaal vertellen ;

In de nacht van 12 op 13 febr kreeg ik rond 1 uur een beetje buikkramp. Ik hoopte stiekum dat het ging beginnen, maar het was zo "zachtjes" dat ik ervan uit ging dat ik gewoon eens goed naar het toilet moest. Toch kwam en ging het. Om 2 uur wist ik het toch zeker dat het weeen waren, en heb mijn vriend gewoon laten slapen en ben onder op de bank gaan liggen. De weeen waren nog steeds heel erg licht. Toen mijn vriend om half 7 beneden kwam, ging die gewoon naar het werk. Hij zou een halve dag vrij nemen en om 12 uur naar huis komen. Om half 10 waren de weeen toch wel erger dat ik hem gebeld heb of hij naar huis wilde komen... Ik had heel erge onregelmatig weeen en ook de sterkte was heel verschillend. Had hele heftige ( met rug, buik en been weeen) en daarna kwam dan een lichte ( dat was dan wel prettig) Om 12 uur hebben wij de verloskundige gebeld, die had telefonisch spreekuur. Het was niet druk, dus ze kwam alvast even kijken. Wij vertelden het verhaal over de weeen en ze zei dat dit pas het begin was ( ik balen). Toen ze ging kijken bleek dat ik al volledige ontsluiting had !!! Ik mocht persen. Maar toen ik ging persen ging Colin zijn hartslag erg omlaag. Nog 2 weeen weggepuft te hebben mocht ik weer een keer persen. Zijn hartslag ging toen nog verder omlaag (80). Toen moesten we snel naar het ziekenhuis. In de auto kreeg ik persweeen. ( die had ik nog niet). Er was wel haast geboden vanwege zijn hartslag. )om 14:05 kwamen we in het ziekenhuis en om 14:17 is Colin door een zuignap geboren. Zijn benen waren nog binnenboord en hij begon al te huilen en zijn hartslag ging meteen naar 120 !! Achteraf heb ik daar toch wel veel kraamtranen om gehad. Moest er niet aan denken als het fout was gegaan. Nu kan ik het goed achter me laten en genieten van hem.

De weeen op zich vielen me heel erg mee. Het ging allemaal zo geleidelijk , dat het goed op te vangen was. Behalve die heel erge, maar dat waren er maar een paar. Wat een ervaring ! Heel erg bijzonder !

Ik zal echt binnekort even bijlezen hier, want ik zie verschillende 20 weken echo's staan. Sanne is ookal bijna op de helft he !

Tot snel !!

Liefs, Lilian

Link naar deze reactie
01/03/2008 @ 22:19
Kim 1975

WAT EEN PRACHTIGE BABY!!!!!!!!!!!!! oooooh echt waar zo mooi Lilian !!!! Zo lief en schattig! EN nu krijgen we de trotse mama en papa ook nog te zien .. dat is nog een bonus hihihi

Blij om te horen dat hij goed eet en heel flink is.. niet zo tof natuurlijk dat je met die ontsteking zit! Veel beterschap hoor!!! Ik duim voor je dat het snel voorbij is. Hoe kan je dat eigenlijk krijgen zoiets?

Eigenlijk was de bevalling dan al bij al wel goed meegevallen dan? Het is een hele gebeurtenis natuurlijk maar het lijkt me toch redelijk vlot te zijn verlopen? Of zie jij dat anders hihihi ... Dat het even spannend was met de hartslag is natuurlijk wel een beetje iets anders he ... dat was even panikeren zeker??? Ik kan me voorstellen dat ik toch even lichte paniek zou voelen.... Maar het is dus allemaal heel goed afgelopen en dat is het belangrijkste toch wel he!
Heel tof trouwens dat je dat verhaal met ons wilde delen hier hoor! Ik kijk er al naar uit om dat van iedereen hier te mogen lezen!

@ bianca .. ja amai .. 6 weken is wel heeeeeeeeeel weinig he! Maar met je 8 weken heb je toch een klein beetje tijd om terug op je plooi te komen voor je er weer moet invliegen.
De echo's zijn allemaal goed verlopen bij jou dan?
En de verhuis is nu wel bijna volledig achter de rug dan? Daar staan wij nog allemaal voor en dat zal nog niet voor voor de bevalling zijn. Eerst dus ons kinderkamertje maar hier in orde brengen dus!

Wij hebben hier vannacht serieus last gehad van de storm. Onze ramen waaiden steeds open en dat maakte de dieren bang EN maakte alles nat natuurlijk door alle regen die binnen goot .. zelfs met de ramen dicht kwam de regen nog binnen .. schandalig .. maandag is naar de huisbaas om dit te melden hoor! Wij zullen dus investeren in goeie ramen zoveel is duidelijk.

Verder ben ik morgen en maandag nog thuis. Zodat we nog een klein beetje kunnen doen EN dat ik ook nog kan rusten. Ik heb nog steeds veel rust nodig merk ik. De dokter heeft me niet voor niets tot het aan de bevalling willen thuis schrijven denk ik. Maar ja dat gaat nu eenmaal nog niet. MIsschien dat ik wel mijn verlof eens zal herbekijken om te zien of ik een beetje vroeger thuis kan blijven of per week wat meer thuis kan zijn ofzo ... We zullen moeten zien en afwachten. Ze zijn op het werk ook bezig om vervanging voor mij te zoeken en als dit in orde komt zal dit een zucht van verlichting zijn natuurlijk!

Vele knufjes
kim en

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 01/03/2008 @ 22:25] - Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 22:25
Lieve

Lilian: Wat een prachtige baby! Wel beterschap gewenst met de borstontsteking, dat is iets minder! Het is wel schrikken hé als de hartslag van je kindje daalt tijdens de bevalling! Maar wat een geluk voor jou dat Colin dan wel met de zuignap kwam! Bij ons Hanne leidde dit alles tot een spoedkeizersnede en dat is ook niet alles! Alleen vond ik de zuignap wel erg pijnlijk! Was dit bij jou ook zo, of heb ik lage pijndrempel?

Verder groetjes aan allen! Veel succes met de zwangerschappen!

Lieve

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 07:33
Lilian33

Kim en Lieve bedankt voor jullie lieve reacties !

Ik ben blij dat je erover begint Lieve ! Ik vond het echt angstig ! Ik had ook steeds tegen mijn omgeving gezegd; ik heb zo'n voorbeeldige zwangerschap dat er wel IETS fout moet gaan. Dat spookte erg door mijn hoofd op het moment van bevallen. Onmacht is ook zoiets. Je ligt daar en kan niets doen behalve persen. Ik hoorde ook in de verloskamer dat de o.k. klaar gemaakt ging worden voor een spoed keizersnede. Aangezien ik geen ruggeprik had zou ik dan helemaal onder narcose moeten ( heb jij dat ook gehad??) Ik dacht, dat helemaaaaaaaal niet !! Gelukkig kwam Colin er met het zuignapje uit en daar heb ik niets van gevoeld. Dat wil niet zeggen dat jij een lage pijngrens hebt, maar kan liggen aan de situatie die voor iedereen anders is....

Hopenlijk schrikken de andere dames hier niet van. Ik heb net zoveel kans dit nogmaals mee te maken bij een volgende zwangerschap dan jullie dat mischien straks hebben. Dingen lopen zoals ze lopen...

Hoe gaat het met Hanne? Hoe staat het met de voeding ? ( borst of fles ?) en hoeveel drinkt ze nu al??? En hoeveel weegt ze nu ongeveer?

Ik ga weer, moet zo weer naar de huisarts vanwege die borstonsteking ( gaat gelukkig al iets beter)

Groetjesss Lilian & Colin

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 14:46
Poukie

Hallo iedereen,

Hé Lillian, wat een ongelooflijk schattig lief bazeke! Dikke proficiat aan de ouders zenne. En de mama en de papa mogen er natuurlijk ook best wezen!
Ik hoop dat je snel van die borstonsteking vanaf bent en dat je weer volop zonder pijn kan genieten van je kleine spruit.
’t Is wel een hele belevenis geweest hé die bevalling. Gelukkig is alles goed afgelopen en kunnen jullie er met geruste gevoelens op terugkijken.

Hé Lieve, alles kits met jou en Hanne?

Hallo Kim, ben jij ook zo moe moe moe? Bij mij valt het ook een beetje tegen. Sorry als ik wat negatief klink, maar ik heb momenteel dag en nacht overal pijn dat ik het effe niet meer zie zitten. Om niet direct thuis te moeten blijven heb ik vanaf nu tot aan mijn bevallingsrust elke woensdag vrij gevraagd (en gekregen) Daarmee breek ik de week toch in twee hé en kan ik op woensdag uitslapen en rusten. Maar mijn rug en benen doen verschrikkelijk pijn, om nog maar van mijn nek te zwijgen. Ik vind geen houding meer waar ik geen pijn voel. Ik hoop maar dat het snel mag beteren, maar ja, da’s wel een beetje tegen beter weten in....
‘k voel me soms zo schuldig omdat ik niet kan genieten van mijn zwangerschap, echt waar., maar wat kan ik er aan doen?. Ik volg zwangerschapsyoga, maar dat gaat me ook niet echt af.
Iemand ervaring met postnatale oefeningen en of dit wel degelijk de moeite is? Want dat zou mijn volgende stap zijn.

Op het werk zijn ze wel begripvol, maar soms toch ook weer niet. Ze zijn het niet gewoon van mij dat ik trager werk dan voordien. Nu ja, ze zullen toch moeten hoor, want ik ben van plan om op 5 mei in bevallingsrust te gaan en dan zien ze mij niet terug voor die 15 weken om zijn. En daarna zal ik waarschijnlijk wel wat verlof opnemen en misschien nog ouderschapsverlof ook. Dat moeten we thuis nog is onder de loep nemen of dat financiëel haalbaar is.

Bianca, tja, da’s wel weinig hé 8 weekjes. Maar misschien kan je als zelfstandige zelf een beetje bepalen welke uren je doet en welke niet. Of ben ik daar helemaal mis mee? En de zaak een weekske toe doen of zo, is dat een optie?

Wij hebben ook geen borstvoedingsverlof op het werk. Ik ga wel proberen om brostvoeding te geven tot zolang ik thuis ben.

Sanne, alles OK? Al veel beweging gevoeld?
Bij mij is het soms echt feest in mijn buik. Daar kan ik echt van genieten. Alleen jammer dat hij/zij zich ook ’s nachts goed amuseert en mij daarbij wakker houdt. Maar ik blijf het toch een zalig gevoel vinden zenne. Ik zit hier soms te glimlachen aan mijn bureauke omdat ik weer een schopje voel. Mijn baas (die zelf vader is van vier zoontjes) begrijpt mij maar al te goed. Een geluk, want dat kan van sommige collega’s niet gezegd worden. Ik probeer hun opmerkingen te negeren hoor, maar soms doet het wel pijn. Ook omdat ik iets wil doen en het niet meer kan. Maar ja, de meeste vennijnige opmerkingen komen van mensen die geen kinderen hebben, dus wat weten zij er van? Maar leuk is iets anders natuurlijk.

Dames, maak er nog een fijne dag van (hopelijk zonder onweer dat hier net boven ons hoofd raast) en tot schrijfs.

Poukie

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 15:15
Lieve

Hoi Lilian,

Omdat het een ingeleide bevalling was raadde men mij aan om een epidurale te nemen, omdat de weeën dan heel sterk opkomen en je lichaam haast geen tijd heeft om aan te passen aan de weeën. Dit hebben ze me toch wijsgemaakt Omdat de anesthesisten slapen van 24u tot 7u30 en men hen voor een epi niet willen wakker maken, moest ik dus daarvoor beslissen. Toen waren de weeën echter nog dragelijk, maar dat ging wel anders worden zei men. Dus hebben ze eigenlijk een epi opgedrongen naar mijn gevoel.
Men zei tijdens het persen in de verloskamer en na de zuignap één maal geprobeerd te hebben dat het spoedkeizersnee ging worden. Dit was heel emotioneel, want de bevalling was ingeleid om keizersnee voor te zijn én ja ik had ook een gevoel van onmacht. De anesthesist in de operatiekamer zei tegen me dat als de epi niet goed gezet was dat men dan tot algehele verdoving over ging omdat de baby echt wel dringend geboren moest worden. Ook ik dacht toen: oh nee, dat niet, ik heb alles al gehad dus ik wil de geboorte echt wel bewust meemaken. Die man bleef tijdens de operatie vragen of ik niets voelde. Maar ik voelde enkel een druk, want er was iemand op de operatietafel gekropen om de baby naar beneden te duwen.
Dus ik was heeeeeeeeeeeel blij dat het met enkel epi ging én dat ik uiteindelijk epi genomen had, anders was het onherroepelijk algehele verdoving geweest.

Wat een lang verhaal hé, ik wil niemand schrik aanjagen hoor.

Verder gaat het met Hanne heel goed. Net gemeten en gewogen door vroedvrouw! Ze is 63cm en 6,240kg. Een flink meisje dus! Ze krijgt nu enkel flesvoeding 5x/dag: 150ml, 3x180ml, 90ml. Dit wisselt zo omdat ze op een bepaald ogenblik niet genoeg had overdag met 150ml en ze 's avonds haar fles toch niet leegdrinkt.

Hé zie net dat Poukie ook achter haar schrijftafel heeft gezeten.

Poukie,die pijn die jij beschrijft is dat geen onstabiele ligamenten, meer en beter bekend als bekkeninstabiliteit, alleen blijft het niet beperkt tot je bekken. Alle ligamenten hebben er last van. Ik heb tijdens de zwangerschap daar ook last van gehad (wel enkel mijn been en rug) en heb veel baad gehad met een buikband. Te verkrijgen in een mediotheek, helaas voor zwangeren niet terugbetaalbaar. Wat de prenatale betreft daar had ik baad bij in de zin van dat de kinesist uitlegde wat je wel en niet (meer) mocht doen en hoe je dingen bevoorbeeld wel het best deed.
BV trap lopen is uit den bozen, dus enkel doen indien nodig; schoenen aandoen door je voet hoger te zetten....

Veel sterkte!

Groetjes,

Lieve

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 12:25
Kim 1975

ieder bevallingsverhaal is weer anders he ... en allen hebben andere leuke en minder leuke momenten waar ze door moeten ... de zuignap of niet .. een keizersnede of niet .. Het maakt niet uit dat je anderen hun verhalen hoort voor jezelf want je weet toch niet hoe het bij jou zal zijn he .. toch???

@ poukie .. jaaaa hoor de vermoeidheid is hier aan het winnen van mij. Gelukkig heb ik niet zoveel echte pijnen ofzo .. jammer om te horen dat jij er wel veel last van hebt. Zeker zeggen tegen de dokter hoor. Je moet niet met die dingen blijven rondlopen he. Ik hou nog even vol hier op mijn werk maar ga toch hier en daar wat halve dagen enz verlof inplannen enz ... om te rusten EN mijn huis in gereedheid te brengen voor de baby ... anders geeft dit me ook alleen maar extra stress hoor ..

Sinds gisteren heb ik mijn suikerbonen gekozen en gekocht jippieeeee het knutselen kan beginnen :-)

hier verder nog een beetje nieuws van bij de dokter

ik moet dus suikerarmer gaan eten ... ik zit op het randje om toch kans te maken om zwangerschapsdiabetes te ontwikkelen en dat verklaart een aantal van mijn symptomen. Nu weet je maar pas waar er allemaal suiker inzit ... Iemand van jullie voedingstips voor mij???

vele knuffels
kim en

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 05/03/2008 @ 12:28] - Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 07:15
Lilian33

@Lieve, ik zie dat Hanne een goede start gemaakt heeft he 4100gr. Colin is nu ook 4150 gr en drinkt 6 keer 120cc. Zag net pas je foto's op het profiel, wat een lief meisje !!!

@poukie, is ook wel logisch dat je niet echt kan genieten met die pijn. Krijg je geen fysiotherapie of een soort massage? Hopenlijk raak je niet in een dip op deze manier. Altijd maar pijn is heel erg !

@Kim ik heb medelijden met al die vreselijke dokters die jij hebt. Bevalt die nieuwe ? Hoe kwamen ze er nu bij dat je baby een groeiachterstand had en de keer erop bleek dat het goed was ? Hoe gaat het met je "dieet"?

@ Bianca heeft de verhuizing achter de rug. Erg zwaar als je zwanger bent. Heb je de dozen al een beetje uit kunnen pakken en al een beetje gewend??

@ Sanne, proficiat met je over-de-helft ! Hoe gaat het met je en hoe voel je je?

Ik lees het wel weer !

ps, Kim, had ik het goed onthouden dat jij een nederlandse vriend hebt of vergis ik me? ( en zo ja, woonde hij al in Belgie of heb je hem ergens anders ontmoet??? >>> ik heel nieuwsgierig hahaha <<<< )

Liian

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 12:12
Kim 1975

hey lilian ...

goed om te horen dat het goed gaat met colin en dat hij goed wil eten en goed groeit enz nu. Is de borstontsteking nu al wat beter? Waarvan kan je dat krijgen trouwens?? ik had al wel gehoord van tepelkloven enz maar een borstonsteking .. dat ken ik niet?

ja hoor deze dokter is veel beter... we hebben hem ook al een paar keer gezien met de speciale echo's enz dus .. dat zit wel goed. Een professor met een goed gevoel voor humor,... kan goed met mensen om.. neem zijn tijd zowel voor het onderzoek als voor de babbel die erbij hoort! Ik ben tevreden. Nu hopelijk nog een extra afspraak bemachtigen want nu op het laatste zou ik toch meer moeten gaan dan om de vier vijf weken eh?? of zie ik dat verkeerd? Ik mag de 18e gaan en daarna zit er weer een maand tussen dat lijkt me lang ..

Wat mijn vriend betreft .. dat zal een andere jongen geweest zijn. Mijn vriend is afkomstig van zuid afrika :-)

Vele lieve groetjes
Kim en

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 06/03/2008 @ 12:15] - Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 19:29
sanne

Hoi allemaal,

wat is er weer veel geschreven!! Ik zal later wel op iederen wat meer reageren, want ik ben de laatste week zo moe... ik heb nl elke nacht al pijn aan mijn bekken tegen de vroege ochtend (5u), dan 's nachts nog steeds eruit om te plassen... mijn nachtrust is flink verstoord . Ik slaap al enkele weken met een bananenkussen en tot vorige week hielp dat goed...
Hetgene wat wel leuk is is dat ik onze baby al wat regelmatiger voel. Maar het blijven precies stevige zeepbellen die uit mekaar spatten. Wanneer komen de eerste stampjes? Met de angelsound hoor ik hem bijna altijd druk in de weer zijn daar binnen...

@ Lilian, je hebt een knap zoontje hoor!! Daar mag je zeker verliefd op zijn! Ik sta te popelen om ook zoiets liefs in mijn armen te sluiten!!
Wat die Nederlandse vriend betreft, ik denk dat je mij voor hebt...?
Mijn vriend is afkomstig van Groningen. Nu 16 maart woont hij net 10 jaar in Belgie.

Zo, ik ga weer verder. Ik schrijf later wel wat bij.

Nog een fijne avond allemaal.

Liefs Sanne

[Laatst gewijzigd door sanne - 06/03/2008 @ 19:31] - Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 08:20
Lilian33

@Kim, ik heb 6 dagen borstvoeding gegeven. Dus de productie kwam op gang. Ik had behoorlijke tepelkloven. Dat zijn een soort wondjes. Via die wondjes is een waarschijnlijk een bacterie gekomen en nu heb ik dus ontstekingen in mijn borst. Je herkent het door een grote rode plek op je borst en hoge koorts. Dussssss als je zover bent zou ik regelmatig kolven en 2 keer per dag een schone bh aandoen. Dan nog heb je geen garantie. Zolang je borstvoeding geeft, of de productie is niet op gang gekomen loop je niet zoveel risico geloof ik. Zou het tegen die tijd wel goed in de gaten houden !

@he Sanne wat vervelend die pijn ! Heb je hulp in huis? Probeer maar zoveel mogenlijk te rusten, bijkletsen kan nog altijd he...
Die stampjes worden vanaf nu steeds duidelijker. Ligt eraan hoe je baby ligt. Als hij/zij met de beentjes en armpjes naar voren ligt, dan voel je het duidelijker. De laatste weken kan je ook zelf voelen ( bij mij tenminste) hoe hij/zij ligt. ( welke kant de rug enzo) Ik vond het wel erg grappig. Nadeel is dat ie dan vast ligt, en steeds op hetzelfde stukje stampt. Dan krijg je een soort blauwe plek gevoel van binnen. Maar dat is voor het goede doel he hihi

Dat was het weer... Colin zal zo wel wakker worden en ik moet me ook nog aankleden.

Groetjessssssssssss van ons !!
Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 19:23
Kim 1975

@ sanne .. ja meisje ik leef echt met je mee! Ik ken het gevoel helemaal. Dat slaapgebrek begint zich nu al serieus te vertonen hier ook hoor! Beetje nors zijn enz hoort er nu ook bij! Dat opstaan snachts is nog het ergste .. en blijven liggen is geen optie he .. hier ook niet hoor!
Ik heb gelukkig hier en daar wat verlof kunnen inplannen en ga mijn zwangerschapsverlof een weekje vroeger laten beginnen .. verder zullen we alles wel bolwerken hier tegen dat onze kleine spruit komt .. vandaag was echter een NIETS DOEN dag .. ik heb echt bijna letterlijk de hele dag tot nu een uurtje geleden in mijn bed gelegen. Ik slaap niet gauw overdag dus ik denk dat het echt nodig was ..

@ Lilian ik hoop dat het snel beter mag gaan met die ontsteking joh .. En ik hoop ook dat ik ervan gespaard kan blijven. Ik kijk er zo naar uit om ons meisje zo lang mogelijk borstvoeding te geven .. maar ja dat deed jij ook zeker? Het zal even afwachten worden denk ik ..
Hihihi .. een lekker lui dagje gehad daar met Colin .. je hebt groot gelijk hoor! Neem het er maar van wanneer je maar kan!

Vele groetjes dames ik ga nog wat hangen en rusten .. morgen vliegen we weer volop het leven in :-)

Knuffels

kim En

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >