< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger
19/11/2007 @ 08:37
Bianca

Online Status Bekijk profiel
Een lijstje, leuk !

Lieve, 38j, België, 1e kindje uitgerekend voor 24/11/2007
Lilian 34j, Nederland, 1 ste kindje uitgerekend voor 14/2/2008
Lizzy, 32j, België, 1e kindje uitgerekend voor 12/04/2008
Greetje, 32j, België, 1e kindje, uitgerekend voor 19/04/2008
Kim, 32j, België, 1e kindje uitgerekend voor 09/05/2008
Bianca, 34j, België, 1e kindje, uitgerekend voor 08/07/2008

Voor de rest hier intussen niet veel nieuws, mijn lichaam past zich langzaam aan aan de kwaaltjes van het zwanger zijn (moe, pijnlijke borsten, en af en toe wat mottig) maar ik probeer er vooral van te genieten. We zijn dit weekend het nieuws gaan vertellen aan mijn schoonvader en aan de stiefvader van mijn vriend. Gek genoeg hadden ook zij dezelfde reactie als wij hadden. In september is mijn schoonmoeder nl overleden en we denken allemaal dat zij er misschien wel voor gezorgd heeft dat het net nu weer gelukt is.

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
18/11/2007 @ 21:35
sylvia485

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@Sanne

Ik wil je graag proficiat wensen met je zwangerschap. Ik weet nog dat je ongeveer een jaar geleden een topic startte met "Net zwanger en 30+". We hebben een tijdje daar geschreven tot je ons daar het verschrikkelijke nieuws kwam brengen van de te vroege geboorte van Liam. Ik kwam per toeval hier eens kijken (nostalgie naar die zalige tijd van pas zwanger zijn) en zag dat je terug zwanger bent. Ik heb nog heel vaak aan je gedacht en ik ben echt in de wolken voor jou. Geniet van je zwangerschap.

Ook een proficiat aan alle andere zwangeren, ik mis het zwanger zijn wel een beetje, maar ik geniet nu op mijn 37ste (na 10 jaar wachten)van mijn lief zoontje.

Groetjes Sylvia

Link naar deze reactie
18/11/2007 @ 15:53
Kim 1975

woohooo leuk dat goede nieuws hoor! Je hebt het hartje zien en horen kloppen dat is een zeer goed teken. Hopelijk blijft alles mooi en goed verlopen daar he!

@ Lieve ... ik duim natuurlijk ook dat alles vlot en voorspoedig mag verlopen hoor! Succes!!

@ lilian .. bij jou ook nog steeds alles prima? geen nieuws goed nieuwS?

Kim

Link naar deze reactie
18/11/2007 @ 11:10
Lilian33

Hierbij het lijstje :

Link naar deze reactie
18/11/2007 @ 11:09
Lilian33

Sanne en Bianca welkom !!

Bianca wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen. Zal best spannend zijn he , iedere keer. Natuurlijk voor anderen ook, maar denk voor jullie nog iets meer.

We hebben een lijstje, mischien leuk om jullie erbij te zetten.

Lieve, alvast succes he !!

Link naar deze reactie
18/11/2007 @ 11:06
Bianca

@lieve: spannend hoor! Nog een paar daagjes en je mag je kleintje in je armen sluiten! dat alles heel vlot zal verlopen!

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 18:14
Lieve

Hier we ook dat alles goed gaat voor iedereen.

@Kim: ik kom zeker hier vertellen als er meer nieuws is, maar je zal geduld moeten hebben tot ik terug ben van moederhuis, want mijn echtgenoot is geen computerfreak. Maar verder dan af en toe harde buiken is er hier nog niks aan de hand.

Groetjes aan allen hier Lieve en Xje

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 15:21
Bianca

Goed nieuws gekregen bij de gyn: het hartje klopte en alles zag er goed uit! Was wel gek, ik lag daar maar te staren naar dat scherm op zoek naar een hartslag en ik zag het gewoon niet. Pas toen de gyn zei "kijk, daar zie je het hartje kloppen" toen zag ik het ook. Wat een opluchting! Volgende vrijdag mogen we al terug gaan voor een nieuwe echo. Wij vertrekken de week erna voor 2 weken op vakantie en dat vond hij toch te lang om geen tussentijdse afspraak meer te maken. Hopelijk is ons beebje tegen dan al een flink stuk gegroeid!

@sanne: het voelt inderdaad elke keer anders hè. Bij mij variëren de symptomen van dag tot dag: gevoelige borsten, honger, mottig (net niet misselijk, je kent dat wel), moe en een weeïg gevoel in de onderbuik, en telkens de ene dag al wat meer dan de andere. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik wel telkens veel meer pijn in mijn borsten, maar misselijk ben ik toen nooit geweest. Ben eigenlijk wel blij dat ik dat deze keer wel heb, het stelt me alvast iets meer gerust. Die 1e mk op mijn verjaardag, die vergeet ik inderdaad nooit meer. Maar van jou verhaal werd ik toch ook even stil..

@lizzy: ik denk niet dat wij sterker zijn dan jij hoor.. Eerlijk gezegd heb ik van mijn 1e mk het meest afgezien, emotioneel en fysiek. De 3 andere waren vooral emotioneel zwaar, maar ik was toen telkens veel minder ver, gelukkig maar. Maar hoe erg we het ook vinden of hoe moeilijk het ook is, het leven gaat gewoon verder, dus moeten we vroeg of laat de draad weer oppikken en dat heb ik dan ook telkens gedaan. Maar ik hoop heel hard met je mee dat het deze keer voor iedereen goed mag gaan!

@kim: ik duim voor iedereen even hard! En ik had het niet beter kunnen verwoorden : think positive and enjoy! En dat gaan we doen ook!

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 14:48
Kim 1975

voor alle dames die die zware beproeving al hebben doorstaan gaan we gewoon extra duimen vind ik ....

Het is helemaal geen fijn iets om mee te maken. Ook ik spreek uit ondervinding. We zijn stuk voor stuk allemaal zeer sterke madammen die er sterk en met een gezond boeleke zullen uitkomen!

THink positive and enjoy !

Kim

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 11:34
sanne

@ Bianca, ik las net jou profiel en zie dat je ook al een hele lijdensweg achter de rug hebt. En een miskaarm op je verjaardag... dat vergeet je echt nooit meer he!! Ik ben van ons zoontje de dag na mijn verjaardag bevallen. Verschrikkelijk gewoon! Vooral omdat we nog een echo gekregen hadden waarop ons kindje springlevend aan het ronddartelen was. En we wisten toen net het geslacht... Nee, die datum vergeten we nooit meer. En die periode gaan we dan binnekort ook in alle intimiteit met ons tweeën doorbrengen.
Ik heb ook al wat van de andere profielen gelezen en werd er net als Lizzy ook helemaal stil van... Ik hoop echt dat het ons allemaal nu wel mag lukken en we over enkele maanden een prachtig wolkje in ons armen kunnen sluiten!

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 11:06
Lizzy11

Na een paar profielen gelezen te hebben werd ik even helemaal stil...
Ik heb zelf ook een "missed abortion" gehad op 10 weken en vond dat al verschrikkelijk, ik kan me niet voorstellen dat ik dit een paar keer zou moeten meemaken.
Jullie zijn ongelooflijk sterk en ik hoop uit het diepst van mijn hart dat het voor iedereen goed mag gaan deze keer.

Dikke kussen,

Lizzy.

Link naar deze reactie
16/11/2007 @ 10:37
sanne

Hoi dames, mag ik er ook nog bij? Ik ben Sanne, 33 jaar, 3 jaar samen met mijn lieve vriend en net zwanger van ons eerste kindje. Voordien is het al 3x misgelopen (zie profiel) dus het wordt nu wel erg spannend allemaal!!
Momenteel voelt het heel vreemd in mijn buik. Beetje ongy gevoel en mijn darmen zijn van slag. Beetje lichtgevoelige borsten, vreet en drinkbuien, ...maar verder niks. Raar dat het elke keer weer anders voelt!
Wat voel(d)en jullie?

Groetjes Sanne

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 22:41
Kim 1975

wow bianca ... van een lijdensweg kan jij ook al meespreken las ik zonet op je profiel. Je hebt al een weg afgelegd en we duimen dat het nu heel goed mag zitten allemaal hoor!

hou ons maar op de hoogte van de echo's en testen hoor!

vele groetjes
kim

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 17:19
Bianca

@kim: ik heb je profiel gelezen en jij hebt inderdaad ook al een hele lijdensweg achter de rug! Maar gelukkig ben je nu wel goed op weg naar dat langverwachte beebje! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn om die belletjes in je buik te voelen... dat is iets waar ik momenteel alleen nog maar van kan dromen. Maar dromen doe ik, hoor. Hoe moeilijk het ook is, soms krijgt de blijdschap toch wel een beetje de bovenhand. Alleen nu is de spanning een beetje te snijden en kijk ik met een bang hartje uit naar mijn eerste echo morgenmiddag. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Bianca

[Laatst gewijzigd door Bianca - 15/11/2007 @ 17:20] - Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 16:58
Kim 1975

ik heb het genoegen gehad de ' belletjes' en dus ons babytje al een keer te mogen voelen ondertussen. Ik wist alleen maar dat dit gevoel het was omdat mijn beste vriendin bij mij was die me vertelde dat het zo voelde hihihi
Het was heel kort en tot nu toe eenmalig maar ik kan niet wachten tot ik het meer en meer zal te voelen krijgen zooo'n leuk gevoel van vlindertjes in de buik

@ rita als je voorheen nog een hartje gezien en gehoord hebt is de kans toch groot dat het nog steeds ok is.. !!! Als je geen nare gevoelens of symtomen hebt dat er iets mis zou kunnen zijn? Maak je maar niet teveel zorgen ( dat is ook niet goed voor je kindje) en voor je het weet ben je terug bij de controle voor een nieuw echo eh!

@ LIeve oooohhhh wat spannend .... binnen vijf a zes daagjes zijn jullie ten laatste mama en papa ... wiiiiiiii :-) ik ga mee aftellen en duimen hoor! Dat het toch nog spontaan gebeurt en dat alles heel goed mag lopen. JE ( of je man natuurlijk) komt ons toch gauw vertellen wat het geworden is en hoe het verlope is enz.... wij gaan hier zooooo nieuswgierig zijn joh !!! :-)

@ bianca .. welkom hoor! Ik weet heel goed hoe jij je voelt .. blij en onzeker tegelijkertijd. Je kan op mijn profiel lezen waarom ik dat zo goed weet als je daar zin in hebt natuurlijk.
Eens er een paar cruciale weken voorbij zijn ... en je een paar testen achter de rug hebt wordt het beter hoor! Uiteindelijk ga je toch gaan leren genieten van alles .. geloof me maar!
Ik ga ook heel erg voor jou !!

kim

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 15:11
Lieve

@Greetje: Het begint inderdaad te korten voor mij.
Ook ik heb migraine gehad gedurende 1 maand. Iets straffer dan dafalgan mocht ik niet nemen. Maar voor mijn bekkeninstabiliteit mocht ik van dafalgan 500mg er 4 per dag nemen... Bij mij ging de migraine enkel over nadat ik een dafalgan nam in bed kroop.

@Bianca: Welkom in ons clubje hier. Ik kan begrijpen dat het moeilijk voor je is om te genieten... Alvast veel succes de vrijdag!
Aangezien de bevalling elke dag kan beginnen voor mij, wil ik je nu alvast laten weten dat ik zal voor je.

Groetjes aan allen Lieve en Xje

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 14:56
Bianca

Hoi dames, mag ik me ook nog bij jullie clubje voegen? Ik ben Bianca, 34j uit België. Na 4 miskramen en een hele resem onderzoeken zijn we eindelijk opnieuw zwanger. Het is voor mij heel moeilijk om blij te zijn en te genieten, maar ik probeer het toch... Vrijdagmiddag eerste afspraak bij de gyn. Het zal alvast met een bang hartje zijn dat ik op die tafel ga liggen...

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 13:43
Greetje

Leuk idee van dat lijstje. Heb me er ook even aan toegevoegd.

Goh, Lieve, dat begint nu echt wel te korten voor jou. Spannend.
Merk dat ik, sinds ik zelf zwanger ben, anders reageer bij een (naderende) bevalling. Mijn nichtje en 2 vriendinnen zijn zwanger (eentje is al bevallen) en ik leef er precies meer bij mij. Zeker toen we mijn vriendin zijn gaan bezoeken. Binnen x maanden lig je hier ook, was 't eerste wat ik dacht. 't kan niet snel genoeg zijn:)
Begin me wel een beetje ongerust te maken dat ik nog altijd niets voel, denk ik. ik heb soms wel wat bubbels (vooral in mijn bed) en rare dingen in mijn buik om nu echt te zeggen dat dat ons beebje is... ik wijt het tot nu toe nog altijd aan mijn darmen. Zal jouw methode vanavond eens uitproberen, Lizzy. ben benieuwd.

heeft er iemand iets strafs, goeds tegen hoofdpijn?
zit al van 't weekend met een barstende hoofdpijn (migraine). normaal neem ik een dafalgan codeïne maar nu.. en ne gewone lijkt niet echt te helpen.

groetjes

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 12:56
Lieve

Hallo allemaal,

Ben gisteren naar gynaecoloog geweest en alles is picobello.
Xje wordt geschat tussen 3700g (volgens de metingen) en 3900g (volgens het idee vd gynae zelf) en 49cm groot.
Daarom en ook omwille van de grote van mijn buik wordt de bevalling op de 20ste 's avonds ingeleid met een ballonnetje zodat Xjes geboorte op de 21ste in de late namiddag volgt. Eerst was gezgd de 19de binnen, maar dan is er geen bed vrij. Ik hoop echter dat het nog altijd spontaan begint.

@Rita: probeer je niet te ongerust te maken. Wij hebben het hartje bij de echo's ook niet gehoord, omdat er te veel ruis op het toestel zat en Xje te veel bewoog. Maar als je de baby ziet bewegen en je ziet het hartje ook kloppen is er niets aan de hand volgens mij. Verder heb ik er geen ervaring mee. Ga alleen voor controle naar gynae.

Groetjes Lieve en Xje

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 12:25

Hallo allemaal,

Vorige week heb ik mijn eerste echo gehad. Alles zag er goed uit. Goede hartslag, armpjes en beentjes gezien. Vanmorgen moest ik weer terug voor controle naar de VK. Ze ging het hartje luisteren, maar ze hoorde niets. Gebeurt wel vaker was haar antwoord. Ik heb ook best een stevig postuur en daar had het ook een beetje mee te maken, zei ze. Het kindje lag waarschijnlijk nog achter het schaambeen en met de apparatuur die zij gebruikt kon ze hem moeilijk vinden. Ik maak me toch een beetje zorgen. Zou het allemaal goed zijn?? Volgende week mag ik nog een keertje terug komen om nog een keertje naar het hart te luisteren. Wie heeft dezelfde ervaring gehad????
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >