< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger
26/10/2007 @ 19:44
Kim 1975

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
GOED NIEUWSSSSSS!!!! geen chromosoomafwijking op 13 en 14 ook niet op 18 en 21 en alles ok met de geslachtschromosomen ..

Eens het goede nieuws is doorgedrongen zullen we eindelijk kunnen beginnen genieten van deze zwangerschap ..... maar het moet nog even bezinken hoor ...

En jaaaa we weten wat het is.. maar houden het nog even voor ons :-)

Dikke knuffffffffffffffffff allemaaaaaallll
IK ga nog wat in mijn roes zitten ...

Mijn ouders waren hier net toen ze belden .. en amai woensdag test en nu al uitslag .. snel he ... :-)

Kim

Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 10:43
Kim 1975

@ greetje .. wat raar dat ze zulke test gewoon maar even voor de zekerheid willen doen. Daarvoor dient deze toch niet? Er waren geen andere aanwijzingen bij jou ??? Was de nekplooimeting ok enz...?

@ loodje hoe gaat het nu met jou trouwens? Het begint serieus te korten daar he??? Wat houdt jou de afgelopen dagen zoal bezig???

hier gaat het verder allemaal ok hoor de hartactiviteit was zeer duidelijk aanwezig. De gyn zei inderdaad dat het nog gebeurt bij kindjes dat ze tijdens de echo gewoon doorslapen en ik heb ondertussen heel wat antwoorden van andere mama's gekregen waaronder mijn eigen zus bij haar middenste kindje. Die kindjes bewogen ook nooit als het tijd was voor de foto :-) een beetje cameraschuw misschien hihi ...

vandaag of maandag of dinsdag krijgen wij de resultaten. Ik hou me maar voor dat het voor volgende week zal zijn anders ga ik me hier vandaag veel te gek lopen maken. hihihi ..

welkom lilian... hoe verloopt de zwangerschap bij jou tot nu toe? alles naar wens? niet teveel kwaaltjes of onverwachten dingen?

big
kim

Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 09:48
Greetje

Online Status Bekijk profiel
dames, we hebben ondertussen beslist om de punctie niet te laten doen.
had anders gisteren geweest.
ik had echt té veel schrik en de kans dat er dan iets misgaat, is nog véél groter dan gewoonlijk.
achteraf gezien maar goed want toen ik de brief van de gyn opende, stond er in dat het enkel voor de zekerheid was, dus niet noodzakelijk!
we krijgen 8 november toch een uitgebreide echo en op 6 maanden wordt er nog eens een test gedaan, dus...
ga er nu gewoon van genieten!

Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 09:08
Poukie

Hé Lilian, welkom.
Wij zijn leeftijdsgenootjes. Ik was nog nét zwanger vóór m'n 34ste maar wist het nog niet

Alles kits met de andere dames?

't is vrijdag, en ik ben er niet boos om hoor. Het zal nog een drukke dag worden, want volgende week ben ik drie weken met verlof. We gaan nog eens voor de laatste keer met ons tweetjes op reis.

Poukie

Link naar deze reactie
26/10/2007 @ 08:52
Lilian33

Dag dames,

Mag ik me ook nog bij jullie voegen?? Ik ben 34 en dit is ook mijn eerste .....

Lilian

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 11:03
loodje

Kim dat klinkt allemaal goed, spannend nu om te moeten wachten op de uitslag.

Zagen ze wel hart activiteiten? of kan dan miss nog niet op 12 weken. Ik weet wel dat mijn kindje wel bewoog bij de echo, maar ik neemtoch aan dat als het niet goed zou zijn geweest, ze dit vertel hadden.

succes

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 23:01
Kim 1975

Hallo dames ..

bedankt voor het duimen en de succeswensen hoor.. wat de test zelf betreft heeft het in ieder geval geholpen. Het is een beetje vervelend maar verder heb je er zeker geen pijn van en slechts een minimum aan last.

We kregen een zeer uitgebreide echo ... er is momenteel geen teken van chromosoomafwijking te zien jipieeeee er was een goed hartje te zien en horen ...nekplooimeting was ook ok .. volgens deze echo waren we ook 12 weken ipv 11 en 5 dagen dus het groeien gaat ook allemaal ok .... orgaantjes doen het ok enz ..

Er was slechts 1 minpuntje. Het ukje heeft totaal niet bewogen !!! En we maken ons wel een beetje zorgen daarover. Heeft iemand hier zulke dingen al meegemaakt of van anderen over gehoord? Ik zou het tof vinden om reacties van anderen hierover te lezen als dat kan!

oh ja natuurlijk ... de uitslag zou vrijdag kunnen zijn .. en anders na het weekend .... nog even afwachten dus ..dan weten we of onze chromosoomafwijking er wel of niet is .. of syndroom van down afwezig is EN OF HET EEN JONGEN OF EEN MEISJE IS :-)

Ik ben benieuwd naar hoe het bij jullie gaat momenteel hoor !!! IK ga niet teveel en niet te lang schrijven want ik behoor te liggen rusten. Maar vijf min. even iets aan jullie komen vertellen kon ik niet laten..

Big
kim

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 24/10/2007 @ 23:03] - Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 21:44
loodje

hoi greetje.
mijn waarde van de bloedtest was 1/7000 erg veel voor mijn leeftijd (33) normaliter is de kans volgens mij iets van 1/250-1/350
da je gyn nu vindt dat je een vruchtwaterpunctie moet laten doen vind ik wel wild eerlijk gezegd, vooral als de nekplooi meting oke was.
Ik zou als ik jouw was toch eens vragen waarom de gyn het wel verstandig vindt
succes

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 21:25
heleen

hoi

ik ben zover nog niet dat ik die dingen moet doen dus kan je niet verder helpen

@kim hoe waren je onderzoeken en wanneer krijg je de uitslag

groetjes heleen

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 21:12
greet

Online Status Stuur bericht
hoi greetje ,

ik weet enkel dat de bloeduitslag bij mij goed was , waarden heb ik niet gekregen. de nekplooi was 1,1 mm , wat ook heel goed was. ik ben 33 jaar en de gyn heeft niks gezegd over een vruchtwaterpunctie. normaal is het toch niet nodig als je onder de 1/250 zit ? daar zit je toch ruim onder he ? ik dacht dat ze het dan niet deden omdat de kans op een mk groter is dan de kans op een afwijking.

groetjes , greet

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 17:31
Lieve

Wel Greetje,

Bij ons was de nekplooimeting ook goed, maar de waarde van die bloedtest zegt me weinig.
Wel is er in het begin bloed getrokken om na te gaan of alles in orde was en dat was ook zo. En toen ik zes maand zwanger was hebben ze dat nog ne keer gedaan en toen was de suikerwaarde iets te hoog, dus moest ik nuchter een ncurve laten maken en daar uit bleek dat ik geen zwangerschapdiabetis had. Oef!
Samen met mijn echtgenoot hebben we beslist geen testen te laten doen zoals vruchtwaterpunctie, vlokkentest, e.d. Enerzijds om de kans op miskraam te vermijden, anderzijds gingen we het kindje toch niet laten weghalen indien het gehandicapt zou zijn.
Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk!

Groetjes, Lieve en Xje

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 14:00
Greetje

Online Status Bekijk profiel
dames, ik heb een vraagje.
wie van jullie heeft een nekplooimeting & bloedtest laten doen?

mijn nekplooimeting was in orde en de bloedtest gaf 1/870 aan, wat goed is voor mijn leeftijd (32j). maar om 100% zeker te zijn, wil mijn gyn toch een vruchtwaterpunctie doen.

om te kunnen vergelijken en een beslissing te nemen, zou ik graag willen weten wat jullie waardes waren/zijn.

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 22:26
Lieve

Dag allemaal,

mag ik er nog bij? Ik ben 38 jaar, voor de eerste keer zwanger en zal volgende maand al moeder worden. Wij zijn dus hier aan t aftellen.

Groetjes aan iedereen, Lieve en Xje

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 17:00
heleen

hoi kim

doordat mijn bloed te snel stolt heb ik dus klontjes bloed waardoor de doorbloeding niet goed is en de gyn denkt dat daardoor het iedere keer een mk wordt dus hopelijk dat het deze keer wel goed gaat voel me best goed alleen kan ik het niet geloven dat er echt een of in mijn buik zit het is allemaal nog zo onwerkelijk dat ik iedere keer denk straks heb ik de echo zit er niks maar dat zal na de echo wel over zijn

groetjes heleen

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 08:07
Poukie

Hallo iedereen

hoe maken julie het?

Hé Kim, bij mij net hetzelfde betreffende kwaaltjes. Maar ik moet toegeven dat het toch wat aan het beteren is. Twee weken geleden was ik op mijn "hoogtepunt" denk ik. Dan was ik misselijk van het moment ik 's morgens mijn ogen opende tot halverwege in de nacht. Nu voel ik me soms nog misselijk (bij bepaalde geuren) maar overgeven is er niet meer bij (of toch zelden) en het gaat tamelijk snel over.
De vermoeidheid is natuurlijk een andere zaak. Vroeger hed ik ruim voldoende slaap met zes uurtjes, maar tegenwoordig lig ik om half tien al strijk en slaap tot zes uur 's ochtends.
Ik denk dat die lange werkdagen er wel voor iets tussen zitten. Volgende week vertrekken we met vakantie en ben ik drie weken weg, en natuurlijk panikeren ze hier op het werk en moet ik zien dat ik zo veel mogelijk afgewerkt krijg. Gevolg: mijn werkdagen tellen nu ruim 10 tot 12 uur ipv de normale 8. Maar zoals ik al zei: gelukkig nog maar vier daagjes en ik kan gaan uitrusten

Nu ik wat minder "kwaaltjes" voel maak ik me eerlijk gezegd een klein beetje zorgen. 't is raar, ik weet het, maar toch is het zo. Volgende week woensdag hebben we nog een afspraak bij de gyn. Nét voor ons vertrek . Twee weken geleden hebben we ons kindje zien bewegen op de echo. heel leuk beeld was dat. Het was net of hij/zij was aan het dansen met armen een beentjes tegelijk

Dames, ik wens jullie allemaal een prettige dag toe en tot schrijfs.
Liefs,
Poukie

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 12:02
Kim 1975

ja heleen misschien toch best dat die echo op 6 weken is natuurlijk .. anders kunnen ze misschien nog niet veel zien.

Zo jouw bloed stolt te snel .. welke effecten heeft dat dan op een zwangerschap? Die link heb ik niet meteen eigenlijk?

Hoe hebben de ouders gereageerd??

Ik heb van in het begin dezelfde kwaaltjes waar jij nu over praat hoor. Gevoelige borsten, misselijk met vlagen maar wel de hele dag door ... en heel moe ... soms klaart het al een beetje op tegenwoordig maar amai .. als ik zo'n lange dagen heb zoals maandag en dinsdag ( avondschool na de fulltime job) dan voel ik het toch hoor. Ik kruip uitgeput mijn bedje in dan!
Verder heb ik ook allerlei steekjes, krampjes en pijntjes in mijn buik en maak me daar dan soms een beetje ongerust over. Het zou natuurlijk heel goed kunnen zijn dat het gewoon mijn baarmoeder is die rekt en de bandenpijnen waar ze over spreken en de ingewanden die allemaal een beetje opzij geduwd worden en de darmen die een beetje hun eigen leven gaan leiden nu ... Ik weet het wel .. en er is een bloedverlies dus .. we denken positief ... :-) Ik was nog nooie zover in de zwangerschap dus ik weet ook niet wat je behoort te voelen enz he ....

NOg twee nachtjes slapen voor de vlokkentest .. de zenuwkes steken al de kop op. Gelukkig hoort er ook een echo bij de test dus krijgen we zeker ons baby'tje nog eens te zien.

we voor jou natuurlijk hoor!

kim

[Laatst gewijzigd door Kim 1975 - 22/10/2007 @ 12:05] - Link naar deze reactie
21/10/2007 @ 12:20
heleen

hoi kim

ja we zijn getest en daaruit blijkt dat mijn bloed te snel stold dus nu heb ik bloedverdunners moet elke avond spuiten pijnlijk maar heb het er wel voor over en nog vroeger een echo ik ben dan nog net geen 6weken het is allemaal een beetje spannend toch heb ik er tot nu toe wel een beter gevoel over ga het zometeen tegen mijn ouders vertellen en woensdag gaan we naar mijn schoonmoeder want die is nu op vakantie
ben benieuwd naar de reactie's en jij heb je veel kwaaltjes of nog niet echt ergens last van ik namelijk buiten zere borsten en af en toe misselijk wel veel moe verder eigenlijk nog niet

groetjes heleen

Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 18:30
Kim 1975

hoi heleen

welkom in ons clubje ..

Ik kan me voorstellen dat je je niet erg gerust voelt momenteel. Ik kan jammer genoeg hierover zelfs uit eigen ervaring meespreken. Wij hebben ondertussen twee mk achter de rug en een paar keer waar we enkele dagen over tijd waren maar niet getest dus niets geweten. Momenteel ben ik dus ietsje over de 11 weken.
Ik zal volgende week woensdag een vlokkentest ondergaan.

Hebben ze bij jullie al eens gestest hoe het komt dat de miskramen gebeuren? Waarom krijg je pas 31 oktober een echo? Kunnen jullie er ook al iets eerder terecht als je sneller iets wilt weten?

uiteraard beginnen we nu met z'n allen ook te voor jullie hoor!

groetjes
Kim

Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 12:41
heleen

hoi dames
graag zou ik ook met jullie mee willen schrijven weet nog maar net dat ik zwanger ben ik zal me verder ff voorstellen ik ben 37 en dit is de 4x dat ik zwanger ben wel ons eerste kindje maar al 2 miskramen gehad en een bbz het is nu dus best eng 31okt krijgen we onze eerste echo hopelijk dat alles goed is

groetjes heleen

Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 10:27
Kim 1975

hallo linda ...

wat een jammer nieuws nou toch! Gebruik de tijd met je man samen maar goed om samen het nieuws een plaatsje te geven. Veel sterkt voor jullie allebei hoor!

We zullen duimen dat jullie er snel weer bij kunnen in ons lijstje hier hoor! Zoals mijn voorgangster hier al zei .. dat je maar snel weer mag komen ' klagen' . Er is trouwens wel een voordeel aan de curretage. Je cyclus komt vaak sneller in orde en je maakt vaak sneller kans om terug zwanger te worden heeft men mij verteld. TOch een klein lichtpuntje missch... maar nog niet aan de orde. Geeft natuurlijk eerst dit maar een plaatstje in jullie leven.

Veel sterkte en probeer ginder toch maar wat te genieten van het lekker weer etc ..

Dikke knuffel
Kim

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >