< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
26/11/2007 @ 10:44
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Misschien kun je iets doen met jullie eerste jubileum van het trouwen.
Es denken, een etentje geven en dan jullie ouders uitnodigen.
Misschien dat je dan ook al een echo of iets hebt.
Je hebt van die fototaarten, dat je daar de foto van je echo op laat afdrukken en die taart aansnijdt bij het dessert of bij de koffie.
Es kijken wat je ouders zeggen!!!

Wij hebben het aan mijn schoonouders verteld op de dag dat mijn schoonvader zijn verjaardag vierde.
In de kaart hebben we met een heel klein stukje plakband de echo met het plaatje naar de binnenkant geplakt.
Daar bij geschreven:
Nog zo pril
Nog zo klein
Maar al zo fijn

Hopelijk een van je mooiste cadeau's ooit.

Oh, wat was ie blij!!!

Volgend weekend gaan we het aan mijn ouders vertellen, het liefst had ik het ook gedaan met m'n vaders verjaardag, maar dat duurt nog 2 weken, en ik vind dat m'n vader het nu ook wel mag weten.
M'n moeder weet het, maar nog niet dat het goed zit en dat we al een echo hebben.
Dus toch nog verrassing!

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 20:04
Maike

Bedankt voor jullie felicitaties!

Ik las dat het onderwerp "het vertellen" aangesneden is. Wij hebben besloten om het te vertellen als ik 7 weken zwanger ben. We zijn die dag een jaar getrouwd... Ik wil het nog even voor onszelf houden. Moet nog echt aan het idee wennen en besef het nog niet helemaal. Mijn man wil het eigenlijk al van de daken schreeuwen. Maar ben het wel eens met de motivatie dat je het beter vroeg kunt vertellen omdat het toch wel uit komt als je een miskraam krijgt. Het lijkt me dat je juist dan de steun van iedereen goed kan gebruiken.

Heeft iemand trouwens een leuk idee over hoe het te brengen?

Liefs Maike

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 14:01
Anke

Geduld is een schone zaak!
Mijn moeder had er niet echt een 6de zintuig voor, maakt niet uit.
Maar ze vindt het geweldig!!
Ja, en het wachten wordt straks echt beloond en wie weet gaat het wel ineens heel snel.

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 13:10
It's me

@ Anke: Eerst wilden we het inderdaad stil houden, moest het zo zijn. Maar als we zo beginnen nadenken, zouden we het toch vertellen, moest ik zwanger zijn. Ik denk dat men mama toch al iets in de gaten heeft... dus...
Zo vroeg ze enkele weken geleden ineens van: wie zou meter en peter worden van jullie eerste kindje? En zou je vertellen wat het wordt.
Gisteren ging ik ook bij haar langs en was zo aant vertellen over mijn week... en ineens zo...ja... was dat alles? Niks speciaals dat je ons nog wil vertellen???

Dus.. ik denk dat die wel wat in de gaten heeft, ook al weet ze niet dat we echt voor een kleintje aan het gaan zijn. Maar heb al gehoord dat mama's daar een zesde zintuig voor hebben... dus...
We zullen wel zien hoe het loopt he, maar ik zou het toch heel fijn vinden moest het nu raak zijn. Al wil ik ook weer niet te hard hopen he, we zijn nog maar net van start gegaan

Al zou ik het toch leuk vinden... Mijn allerbeste vriendin is ook zwanger, van haar tweede kindje. Dus het zou wel leuk zijn om ervaringen te delen en zo samen zwanger te zijn... We zien wel...
Goh zo spannend allemaal, en ik vind dat het allemaal zo lang duurt...
Ik zal toch nog even geduld moeten hebben denk ik :)

Groeten It's me
Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 12:19
Anke

@ It's me, heerlijk zou het zijn nog een wat verlaat sinterklaas cadeau, of een vervroegd kerstcadeau.
Maar waarom zou je het nog niet tegen je naaste familie vertellen?
Waarschijnlijk hebben die toch een vermoeden, en mocht het misgaan heb je alle steun van de wereld om je heen.
Ik vind het anders zo'n mega shock voor mijn familie, daar mee bedoel ik dan ouders, schoonouders, broertjes zusjes.
Gaat het mis, ben je verdrietig en dan kun je vertellen, ik was zwanger maar heb een miskraam gehad .
Dan krijgen ze een hoop te verwerken.
Maar goed, het is natuurlijk ieder voor zich.

@ Lieke, fijn om te lezen dat het goed met je gaat.
En wat leuk zeg je eerste cadeautje, heerlijk toch dat je familie het weet?
Maar hier in Nederland is het ook drama met kinderdagopvang.
Is de echo op 7 december goed, dan ga ik wel kijken.

@ Lil'Kim, leuk jij ook al cadeautjes, dan wordt echt he.
Het is nu nog zo onwerkelijk vind ik!
Maar super dat je al zo snel een afspraak hebt, dat geeft toch wel een gerust gevoel.
Anders blijf je zo lang in afwachting!

@ Maike, welkom bij de club!
En gefeliciteerd!!!

@ Silmarien, niet eenzaam voelen!!!!!
Het zou wel super zijn als je nou weer zwanger zou mogen zijn.
Ik ga heel hard voor je
Je hebt het verdiend!! (als het zo mocht zijn)

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 11:49

Maike, van harte gefeliciteerd!
Ik begin me bijna eenzaam te voelen tussen al die zwangere dames.

@Anke: Wat super dat je zo vroeg al een echo mocht krijgen! Vooral in het prille begin is het ontzettend fijn om een soort tastbaar bewijs in handen te krijgen, ook al is er nog niet veel te zien.

Ik ben erg blij dat het zo goed gaat met jullie! Houden zo!

In principe zou ik volgende week al een testje kunnen doen, maar daar wacht ik nog wel even mee. Ondanks dat ik vermoedelijk de eisprong heb gevoeld vorige week, zou mijn lichaam evengoed nog heel erg van slag kunnen zijn door de miskraam. Als over 2 weken de duiveltjes nog niet zijn gearriveerd, ga ik maar een poging wagen. Het zou wel ontzettend leuk zijn als ik gelijk weer zwanger mocht raken.

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 11:22
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Van harte gefeliciteerd Maike!!! Geniet ervan! Wat een vruchtbare maand!!!

Groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 09:43
Lil'Kim

Proficiat Maike!!!!! Geniet er maar van!

Groetjes
Kimmy

Link naar deze reactie
24/11/2007 @ 23:37
Maike

Hoi allemaal,

Ik zeg hier niet zo veel maar wil het jullie toch even laten weten... Ik heb de 22e positief getest en ik ben ook zwanger!
Besef het pas eigenlijk sinds vandaag. Had vandaag mijn NOD en natuurlijk ben ik niet ongesteld geworden. Joehoe!

Pas het lijstje even aan.

Tam, 22, 2e ronde, NOD ??-??
Marith, ??, ? ronde, NOD ??-??
Eva, 26, 1e ronde, NOD 05/10?
Mollie, 23, 1e ronde, NOD 11-10
Loesje,28,8e ronde,NOD 15-10
Kaatje,27, 2e ronde, NOD 19/10?
Vally, 23, 2e ronde, NOD 28/10
Heartjen, 25, 2e ronde, NOD 02/11
Kimmy, 24, 2e ronde, NOD 11/11
Gorgi,32,4e ronde, NOD 19/11

SMDJ , 21 , 3e ronde , NOD 26/11 ( indien 37 dagen )
Nens, 26, 2e ronde, NOD 27/11
It's me, 23, 2de ronde, NOD 4/12

In afwachting
Sterre, 23, wachten tot januari

Zwanger!!!:
Gordijntje1406,21 jaar,uitgerekend:10 juni 2008
Anne, 24 jaar, vermoedelijk uitgerekend: 20 juni 2008
Lieke, 21, uitgerekend rond 29 juli 2008
Anke, 24, uitgerekend rond 29 juli 2008
Lil'Kim, 24 jaar, uitgerekend rond 25 juli 2008
Stardust, 21, uitgerekend rond....
Maike, 25, uitgerekend rond 02 augustus 2008

Link naar deze reactie
24/11/2007 @ 19:13
Lil'Kim

@ Lieke: Wat die afspraak betreft, ik weet het eigenlijk zelf niet Ik belde hem gewoon op om te zeggen dat ik 4 weken was volgens het bloedresultaat en vroeg hem wanneer ik het beste de eerste keer zou langsgaan. Toen zei hij zelf: begin december. Maar als ik eens navraag doe bij mensen die ik ken die hem ook als gyn hebben, blijken zij ook al vroeg te mogen gaan.

Ik heb juist dezelfde dag als jou gehad hihi... Gisteren ben ik beginnen werken om 7u en ik had pas gedaan om 19u30 . Ik heb hééééél goed geslapen en vandaag ben ik gaan shoppen met mijn vriendin. Zij en haar partner en mijn ouders zijn de enige die het weten. Toen ze hier aankwam had ze ook een cadeautje mee! Zo'n tof pakje met wantjes, kousjes en een mutsje Pas toen drong het zo echt tot mij door: ik word mama! Van mijn ouders kreeg ik een kaartje en een eerste knuffel. Ik kan al niet wachten om het aan iedereen te vertellen...

@ It's me: ik dat de Sint goed gezind is voor jou

Grtz
Kimmy

Link naar deze reactie
24/11/2007 @ 18:37
lieke

Hey,

Vandaag een heel ontspannen dagje gehad!! Gisteren te hard gewerkt, ik was stikkapot! Maar ja, vandaag al wat kunnen recupereren... Ik heb vandaag mijn eerste cadeautjes gehad!!! nu al Mijn liefste vriend heeft zijn mond niet kunnen houden en zo ondertussen weet de naaste familie het al!!! Maar da s echt een fijn gevoel hoor... Ik ben nadien ook tegen iedereen gaan vertellen dat het nog pril is en dat er rekening mee dient gehouden te worden dat er nog vanalles mis kan gaan...
Ben ook al op zoek naar kinderopvang!!! NU AL, ja ik weet het maar het is nodig want zelfs nu al vind ik er geen voor november 2008!!!! ERG HE!
Hoe zit dat in Nederland eigenlijk, Anke?
En ik merk dat ik een foutje gemaakt heb de vraag die ik vorige keer stelde was eigenlijk voor Lil'Kim bedoeld, nl:
Hoe komt dat jij een afspraak hebt op 6 weken? mijn huisarts zei dat dit normaal niet gebeurd in België maar dat je het altijd kan proberen... Ik heb dus ook geprobeerd om een te krijgen op 8 weken, en ik heb een afspraak!! Ja wachten tot week 12 vond ik echt wel lang!!!!

@it's me: we zullen zeker duimen voor jouw!!!

Groetjes,

Lieke
Link naar deze reactie
24/11/2007 @ 15:33
It's me

Hallo allemaal,

wat is er hier weer veel verteld. Heb net een heel lees-inhaalmanoeuver gedaan. Wel fijn om al die leuke ervaringen en positieve reacties te horen.

@ anke: fijn dat je al een echo hebt gehad he, das toch weer die extra bevestiging he.

@ Lil Kim: hoh... dat wordt nog spannend afwachten he, tot 7 december, maar wel een leuk (laat) sinterklaas geschenk he

Wij zijn hier nog deftig aan het klussen... Ben wel benieuwd en hoop er natuurlijk heel erg op. Zeker als ik jullie blije tekstjes zo allemaal lees. Ik hoop echt dat ik me binnenkort bij jullie mag aansluiten en het ook van de daken kan schreeuwen (ale, tegen jullie toch, want voor de familie en zo zouden we het toch nog stil houden)
Over twee weken zou ik normaal mijn moeten krijgen, kan eigenlijk al niet wachten, met de hoop dat ze uitblijven natuurlijk. Ale, de Sint zou voor ons dan toch een heel fijn kadootje in petto hebben he
We zullen wel zien... en stiekem al maar wat dromen en dik duimen he.

Groetjes It's me
Link naar deze reactie
23/11/2007 @ 00:41
Anke

@ Lil'Kim, bij 6 weken kun je het hartje al zien kloppen.
Dus ja, er is wel degelijk iets te zien.
Ik vind eigenlijk dat elke zwangere vrouw haar eerste echo rond de 6 weken al moet hebben.
Dan weet je of het goed zit, tuurlijk heb je niet gelijk alle zekerheid van de wereld, maar je hebt wel zekerheid.
Of het goed zit, of het hartje klopt en of je idd rond de 6 weken bent. Volgens de berekeningen als ik 6 weken ben krijg ik ook (weer )een echo.

@ Lieke, fijn dat je al bij 8 weken een echo krijgt.
Pffff, wachten tot 12 weken zou ik ook echt te lang vinden!

Ja, ben ook ontzettend opgelucht dat het intra uterien (in de baarmoeder zit).
Nu maar hopen dat we over een dag of 10 meer zien, het was nu niet meer dan een stipje bovenin de baarmoeder, die zou de komende dagen nog gaan zakken om zich daar verder te gaan ontwikkelen.

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 21:34
Lieke

Hey,

Anke, meid ik ben echt blij voor jouw... Proficiat!!! voor jouw wordt het weer wat echter!! Wel fijn dat je zo even een echo mag doen...

It's me: Hoe komt dat jij een afspraak hebt op 6 weken?? mijn huisarts zei dat dit normaal niet gebeurd in België maar dat je het altijd kan proberen... Ik heb dus ook geprobeerd om een te krijgen op 8 weken, en ik heb een afspraak!! Ja wachten tot week 12 vond ik echt wel lang!!!!

Bij mij gaan de kwaaltjes al wat beter, of de buikgriep, misschien was het daarmee?? Alleszinds op deze manier kan ik het zonder probleem nog 8 maanden volhouden!!! Hopelijk blijft alles goed gaan!!!

Groetjes

Lieke

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 18:27
Lil'Kim

Wauw Anke! Zo tof! Dat is onmiddellijk een échte bevestiging hé!

Ik ben ein-de-lijk bij de gyn geraakt en ik heb een afspraak op 7 december om 19u 's avonds. Hopelijk is er dan al iets te zien, al is het dan nog maar 6 weken of zo. We zien wel, ik ben al blij dat ik mag langsgaan

Voor de rest is alles nog piccobello! Inderdaad, als het bij die kwaaltjes blijft mag ik content zijn!

Grtz
Kimmy

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 04:42
Anke

Oh zo super goed nieuws!!!
Ben net met een collega meegeweest met een echo.
En ik kreeg er ook een als ik wilde.
Nou ja, was er toch, dus doe maar.

En het zit goed!!!!!!!!
Het beginnetje wat nog super klein is zit in de baarmoeder!
Ik ben echt gewoon zwanger en dolgelukkig!!!!

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 03:42
Anke

Het is zeker voor een goed doel.
En als het bij die kwaaltjes blijft... prima!

Link naar deze reactie
21/11/2007 @ 19:47
Lil'Kim

Ik ben van België, ergens in West-Vlaanderen... Voorlopig zeg ik nog niet te veel want wie weet leest hier iemand mee die mij kent

Vandaag heb ik een paar keer proberen te bellen naar de gyn, maar die was blijkbaar bezig met een bevalling. Maar de ha zei me dat ik me niet moest haasten . Jullie kennen dat wel hé, het kan allemaal niet vlug genoeg gaan!

Verder heb ik niet zo veel last van kwaaltjes. Wel ruik ik precies alles veel scherper: deze avond deed mijn man na het douchen een deo op en ik kon niet meer in de badkamer blijven, yekkie! Normaal rook ik het graag maar nu was het echt te fel Ik heb het nog altijd bij vlagen zo warm en ik voel me ook vroeger moe op mijn werk.

Maar 't is voor 't goede doel hé!

Grtz
Kimmy

Link naar deze reactie
21/11/2007 @ 19:39
Anke

Werken gaat goed!!
Als ik maar lekker bezig blijf, maar goed het was ook m'n eerste nachtdienst, dat is altijd even omschakelen.
Maar meer honger heb ik niet, en ben ook niet meer uitgeput.

Leuk he dit zwangeren clubje!
Ik weet niet, ik hoef niet om de 2 dagen bloed te laten prikken.
Maar dat valt natuurlijk altijd wel te regelen

Link naar deze reactie
21/11/2007 @ 18:52
Lieke

Hey,

Amai 290 Anke, maar ja dat van mij zou tegen vandaag zogezegd ook al rond de 300 moeten zijn... Ik zou wel elke 2 dagen bloed kunnen laten trekken, maar ja ik zal maar mooi moeten afwachten tot december tot de eerste echo...

Lil'Kim: Heel fijn voor jouw... Wanneer zou je mogen gaan voor eerste echo?? Laat ons iets weten he... Ben jij eigenlijk van België of NL?

Ale we zijn met drie, vier weken zwanger

Ik ben vandaag gaan werken, amai was wel zwaar ze... Ik heb wel het gevoel dat ik al voor twee leef... Zo snel uitgeput, honger,...
Hoe zit dat met jullie eigenlijk?

Groetjes

Lieke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >