< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » IVF voor een 2de zwangerschap; wie nog?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
IVF voor een 2de zwangerschap; wie nog?
17/02/2008 @ 20:15
Nina

Ann, als dat geen goed nieuws is!!!!
Proficiat hoor!!! Van een verrassing gesproken

Hier gaat alles prima voorlopig, dinsdag naar de vroedvrouw op controle...

Onze pc is er terug, nog opnieuw alles installeren en ik ben er weer regelmatiger bij...

Groetjes,
Nina
Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 08:08
Nitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ann, wat fantastisch nieuws, helemaal niet verwacht en dan toch nog zo zwanger worden, proficiat!!
Nu nog even spannend wachten op die echo en dan inderdaad genieten geblazen!!

Ooo, ik hoop telkens ook da wij zo eens een wondertje mogen meemaken, ik zou die hele IVF cirque ook zo graag achter mij laten ma met de slechte spermakwaliteit nu zal het helemaal wel niet lukken

groetjes
nitje

Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 15:30
ann

Nitje,

Dat dacht ik ook, dat wij dat nooit gingen meemaken.
En ivm die spermakwaliteit, dat was bij ons nu ook juist zo raar. Bij onze poging in oktober zei de gyn nog dat de spermakwaliteit nog achteruit gegaan was. Daarom dat ze ICSI gedaan hadden op alle eicellen.
Dus ik versta er mij ook niet uit eigenlijk...
maar blijkbaar moet er maar 1 goede tussenzitten.
Ik vind het nog zo lang wachten tot volgende week, maar ik klaag niet hoor. Ben al lang blij dat ik naar het CGR in jette mag gaan voor een vroege echo, anders zou het wachten zijn tot 12 weken.
Bij mijn vorige zwangerschappen hadden we tussentijds nog bloedafnames waardoor je de stijging van het HCG kon volgen. Dan waren we toch een beetje geruster...
Langs de andere kant, als het nu spontaan gelukt is, moeten we maar vertrouwen hebben dat het een goeike en sterkske is hé.

Dus Nitje, kop op hé. Nog even wachten en dan volle moed er terug tegenaan (ik weet dat het afgezaagd is, maar het is echt gemeend).

Groetjes,
Ann
Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 11:35
Nitje

Ann, ik weet het dat er maar één goede moet tussen zitten en da is het probleem niet, mijn ventje heeft altijd heel goed sperma gehad maar nu met die koorts is er blijkbaar iets mis mee waardoor da ze niet kunnen doordringen in de eicel. Daar komt nog eens bij dat mijn baarmoederslijm vijandig is en de spermacelletjes dus niet veel overlevingskansen bij mij hebben. Ma ik probeer te genieten van het hormonenvrij zijn en voor de rest kunnen we nie meer doen dan afwachten hé
dank je in ieder geval voor de woorden en inderdaad vertrouw er maar in als het zo is gelukt zal het inderdaad een sterk of zijn

Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 14:54
ann

Hallo,

deze middag echo gehad in Jette. Volgens de metingen was het nog iets kleiner dan de berekende 7 weken, maar het hartje klopte en dat is het belangrijkste.
Nu kan het stilletjesaan gaan doordringen dat het echt waar is, hoewel de symptomen er niet om liegen. 's Morgens mottig, 's nachts opstaan om naar 't toilet te gaan, veel te warm hebben, heel gevoelige tanden en een buik die spant tot en met (moet 's namiddags mijn knop openzetten en dat is geen zicht).
Ik zou eigenlijk al zwangerschapsbroeken moeten aandoen, maar is een beetje moeilijk hé, op 7 weken en als nog niemand van iets weet.

Nu kunnen we morgen met een gerust hart op citytrip vertrekken.

Groetjes,

Ann
Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 13:46
Nina

Hoi allemaal,

Ik ben er nog eens.... Was toch weer effe geleden hé!

Hoe is het met jullie? Hier is alles prima; mijn bloedwaarden waren ook deze maand stabiel gebleven, ik ben stilaan minder moe, ik voel de baby bewegen en word dikker en dikker Meer moet dat niet zijn zeker?!

Ann, hoe is het met jullie? Hebben jullie het al verteld aan de familie en kennissen of gaan jullie daar nog even mee wachten?
7 weken is idd vroeg om zwangerschapsbroeken aan te doen, maarja, als je buik al begint te spannen is een gewone broek ook niet meer comfortabel... Ik heb het een tijdje opgelost met een elastiekje door het knoopsgat en dan rond de knoop, zo had je een beetje 'rek'
Hoe was de citytrip? Waar zijn jullie naar toe geweest, als ik zo nieuwsgierig mag zijn....

Nitje, gaat het je al wat beter ondertussen? Druk aan het werk in huis?

Groetjes en tot gauw!
Nina

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 16:22
Isabelle

Hoi Nina,

Ik zie dat jij ondertussen alweer in de helft van je zwangerschap zit! Wat gaat het toch snel hé

Gaat alles goed met de zwangerschap?

Nitje, hoe is het met jou? Wanneer staat je volgende poging gepland?

Groetjes!

Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 08:06
Nitje

Wie we hier nog eens een keertje zien Belle, das wel schandalig lang gelden hé, ma kom had al op een ander forum gezien dat we je een dikke proficiat mogen wensen!!!

Ann, hoe was de citytrip, toch niet teveel misselijk geweest hoop ik? En wanneer heb jij een volgende echo?

Nina, amai al in de helft, zo merk ik pas hoeveel tijd er aan het verstrijken is.

Voel me een beetje eenzaam zo als enige niet zwangere, maar kom ik ga ervan uit dat het dit jaar toch nog gaat lukken hé en ondertussen houd ons Myrthe me wel bezig

nitje

Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 13:31
Nina

Hoi allemaal!

Eerst een vrolijk pasen!!
Zijn de paasklokken langs geweest bij jullie?
Hier thuis niet... allesinds geen eitjes gebracht, wel een klein kadootje voor Daria... Bij de bomma lagen er wel eitjes; ze heeft wat geraapt, maar vond de hond van de achterburen interessanter.... Ze is er ook nog wat klein voor denk ik... ze ziet het 'wonderlijke' van eitjes in de tuin nog niet in hé!
Tja, al die eitjes, zij eet er toch nog niet van (eens eentje maar eigenlijk is ze niet zo'n chocoladesnoepkont, geef haar maar droge koekjes... zoveel te beter natuurlijk...)

Ik zit idd al op de helft van mijn zwangerschap... wat gaat het snel!!!!
Vorige maandag zijn we op consultatie geweest, alles was prima met de baby, een beweeglijk ding Dat was Daria ook, maar nu voel ik het nog veel vaker bewegen precies....
Het geslacht weten we nog niet, de gyn had een vermoeden, maar was niet zeker dus dat is voor volgende maand.... We hebben thuis ook nog eens op de video gekeken (ze neemt het filmpje van de echo altijd op) en we denken te weten wat het is.... maar dat blijft nog een paar maanden ons geheimpje
Ik ben maar eens stillekes in gang geschoten met nadenken over de geboortekaartjes, de suikerbonen, ect... Je hebt wel minder voorbereiding als bij de 1ste (want veel kan natuurlijk opnieuw dienen) maar je moet toch nog een aantall dingen zorgen hé.

Isabelle, proficiat hoor! Het was idd lang geleden, maar met zo'n goed nieuws is je dat vergeven
Hoe voel je je? Was het vlot gegaan?

Nitje, je bent idd even de enige niet-zwangere.... maar we gaan ervan uit dat daar vlug verandering in komt hé!! Alle omhoog!!
Hoe zit het met je plannen voor een poging?
Hoe is het met Myrthe? Vervelen zul je je idd niet doen, daar geloof ik je zeker en vast in!

Ann, heb jij nog nieuws?

Heel veel groetjes,
Nina

[Laatst gewijzigd door Nina - 24/03/2008 @ 13:31] - Link naar deze reactie
25/03/2008 @ 08:38
Nitje

Nina, Daria is misschien inderdaad nog wat klein hé. Ons Myrthe daarentegen heeft echt wel genoten van de paaseizoektochtjes!!! Wij hadden dit jaar de klokken thuis ook uitgenodigd, niet uitgebreid en een beetje op haar maat maar zij vond het supertof, als ze alles had gevonden dan was het onvermijdelijke woordje: nog!!!
Bij de grootouders was het zeker tof want daar ziet ze de neefjes en nichtjes ook bezig en ze wist meteen wat de bedoeling was. Wel heeft ze er een paar laten vallen en dus gebroken ma zo'n kwaad kan da och niet hé.

Hoe het met de volgende poging zit, wel ik hoop half april kunnen starten met de pil, ma alles hangt af van de kwaliteit van het sperma, dus eerst moet ventje langsgaan half april en dan is het te hopen dat dat in orde is, als alles oké is dan kunnen we verder en anders is het nog eerst langs de androloog. Dus nog even wachten, persoonlijk vind k het nog niet zo erg want ben echt ongelooflijk moe, ik veronderstel dat het komt van die vier afgelopen pogingen, je houd je sterk en doet door ma als je zo eens verplicht moet stoppen dan voel je pas hoeveel het van je vergt. Nu ja, ik hoop toch da ik in april terug kan beginnen en anders tja dan wachten we nog wa langer zeker?

dada

Link naar deze reactie
23/04/2008 @ 12:47
Nina

Hoi meiden,

Het is hier een beetje stilgevallen precies??
Waar zitten jullie? Allemaal aan het genieten van het eerste lentezonnetje misschien? Heerlijk hé!!

Hier gaat nog steeds alles prima.
Ben afgelopen maandag terug bij de gyn geweest. Met de baby was alles goed, en we weten wat het zal worden...
Ik was wederom een beetje te veel bijgekomen, de teller staat nu al op +9kg, mijn voornemen om niet meer bij te komen dan bij Daria zal ik kunnen vergeten denk ik... Nog maar 1,5kg op de volgende maanden lijkt me ijdele hoop....

Daria is een echt schatje de laatste weken, een heel aangenaam kind.
En het mooie weer van de laatste dagen vindt ze ook geweldig, als ze maar in de tuin kan rondlopen is haar dag goed

Welke nieuwtjes hebben jullie?
Groetjes
Nina

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 11:44
Isabelle

Hey Nina,

Jij bent alweer 26 weken ver. De tijd vliegt!

Ja zalig weertje hé, vooral afgelopen weekend. 't Was Mika zijn verjaardagsfeestje en we hebben het erg getroffen!

Hier niet echt veel speciaals.
Ben nu 10 weken. 1ste Echo hebben we gehad op 6,5 weken. Kloppend hartje gezien en gehoord.
Nu zaterdagmorgen terug naar de gyne voor de 2de echo. Zo spannend, ik hoop dat alles oké is met ons prutske.

Ik heb wel al een serieus buikske. Precies of ik ben al een maand of 5 ver

Groetjes!

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 09:30
Nina

Hoi Isabelle,

Idd al bijna 27 weken ondertussen... de tijd vliegt!!!!
Bij jou ook alles goed dus, fijn! Een kloppend hartje, ja, meer moet dat niet zijn voor de eerste echo hé
Spannend weer voor zaterdag dan.... Ik vond de echo's ook altijd zo spannend tot ik duidelijk leven voelde, dan is het anders vind ik, dan voel je de baby en heb ik meer het gevoel dat alles oké is....
Tja en over die buik... dat was bij mij ook, ik was veel sneller dik dan bij Daria, en nu lijk ik ook verder (ofwel ben ik vergeten hoe dik ik was bij daria )

Voor de rest geen nieuwtjes

Groetjes,
Nina

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 16:37
Nina

Hoi meiden,

Lang geleden?

Nitje, ik zie aan je banner dat je terug bezig bent van half april...
Met wat ben je momenteel bezig? Vlot het een beetje zoals je wil?

Isabelle, alles goed met jullie? Hoe was de tweede echo?

Groetjes,
Nina

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 12:43
Nina

Nog eens effe omhoog halen... Want de reacties hier zijn stilgevallen precies

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:07
Nitje

Nina, zoals je aan mijn banner kunt zien is ook deze poging niet gelukt.
De stimulatie verliep zoals gewoon ook niet zo heel goed, uiteindelijk 6 eicellen waarvan 4 bevrucht en twee teruggeplaatst (maar maar eentje met een echte kans). Zelfs met assistant hatching en extra hormonen mocht het niet zijn.

Wat we nu gaan doen weten we nog niet, ik wil eerst alles rustig op een rijtje zetten. Ondertussen ga ik ook van werk veranderen zodat ik toch wat afleiding ga hebben. Binnen een dikke maand hebben we ook verlof en ik wil dat even afwachten en hopen dat de tijd wat raad en antwoorden met zich mee ga brengen maar voor nu rust!

Link naar deze reactie
16/06/2008 @ 13:40
Isabelle

Nitje, wat jammer meid dat het ook deze keer weer niet is gelukt. Dikke knuf

Nina, hoe gaat het met jou? Nog een 7-tal weekjes voor je de 2de keer mama wordt. Beseft Daria het al dat ze grote zus wordt?
Hier alles goed. Vandaag 17 weken. Ik voel de baby heel af en toe bewegen, maar voor mij gaat het niet snel genoeg, ik wil het alle dagen voelen

groetjes!

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 21:17
Nina

Hoi Hoi,

Fijn dat jullie er nog zijn!!

Nitje, wat jammer hé...
Dat je niet veel eicellen hebt is misschien niet zo leuk, maar je mag niet vergeten dat je er maar één goede nodig hebt hé!! ook bij mij was de reactie altijd heel miniem, en toch is het gelukt! Misschien kan je daar wat hoop uit putten....
Een rustpauze kan goed doen (alhoewel ik het meer stressen vond omdat ik liever 'actie' had) maar daarna kan je misschien met nieuwe moed herbeginnen hé!!
Hoe is het met Myrthe?

Isabelle, leuk hé, je baby voelen bewegen! Wens maar niet dat de tijd snel gaat... mijn 9 maanden zijn omgevlogen!!! Zoveel minder tijd om te genieten, om te rusten, om er mee bezig te zijn,... dan bij een eerste zwangerschap! Ik voel me nu al bijna schuldig tov de tweede!!
Gaat voor de rest alles goed met je? Al bezig met ideetjes voor suikerbonen of zo?

Groetjes,
Nina

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 13:14
Nina

Hoi,

Nitje, ik heb per toevallig op een ander forum gezien dat jullie poging misgelopen is en dat jullie gaan pauzeren voorlopig
Ik wil je allesinds een dikke en veel steun sturen.
Liefs,
Nina

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 15:33
Isabelle

Nina, hoe gaat het met jou? Ben je ondertussen al bevallen? Ik ben benieuwd wat het is geworden!

Nitje, hoe gaat het met jou?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >