< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (Toekomstige) mama's uit Kampenhout of omgeving

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(Toekomstige) mama's uit Kampenhout of omgeving
15/10/2007 @ 09:41
Isabelle

Goeie morgen,

Geeeeeeeuw... ben nog een beetje moe

AB'ke, terug aan het werk vandaag? Ikke ook
Wat doe jij van werk?

Maar ik lees dat het er voor jou bijna opzit, ZALIG!
Neem je na je bevallingsverlof ook nog ouderschapsverlof?

Ik ben na de geboorte van Mika 4/5de beginnen werken (thuis op woensdag), wat echt plezant is want dat "breekt" echt je week.
En later als hij naar school gaat is dat ook wel leuk natuurlijk.

De markt van Steenokkerzeel is eigenlijk niet zo groot. Wat kan je er allemaal vinden? Euhm, lekker kippekes aan het spit , kledij (maar daar zat toch niet veel raars tussen - heb wel een pyama gekocht voor Mika), speelgoed, charcuterie, brood, kaas, verse groenten en fruit, planten en bloemen...
Ik vond het wel ne keer leuk om te doen, 't is eens iets anders he

Link naar deze reactie
15/10/2007 @ 20:18
ABke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Isabelle,

Ik werk als hulpboekhouder en bediende Dienst Leden.
Het is de bedoeling dat ik na mijn bevallingsverlof gewoon terug fulltime ga werken. (begin Maart als alles meezit)
Maar dan is de vraag of ik echt op zoek ga naar nieuw werk of blijf waar ik nu ben... Da's nog een dilemma momenteel.
Waar ik nu werk kan er veel en heb ik best een goede baas. Toch als het op zwanger zijn aankomt. Van maart (begin zs) tot eind augustus heb ik maar 4 weken volledig gewerkt. Gewoon dikwijls misselijk, ziek,... Vanaf september werk ik nu maar 4/5, tot aan de bevalling, omdat een volledige week werken te zwaar was.
Met al dat ziek zijn twijfel ik een beetje wat te doen met het werk. Want ik wil wel 2 kindjes (meer mag ook :p maar vriend wil niet) maar dan liefst kort op elkaar. Als mijn volgende zs ook zo miserabel verloopt is een baas die dit begrijpt natuurlijk altijd een pluspunt.
Maar we zullen wel zien wat de toekomst brengt :)

Ik weet hier in de buurt niets zijn van markten ofzo, als we gaan is dat meestal nog op zondag in Herentals. Gewoon omdat ik het daar weet zijn...

Nog 11 dagen werken... ben nogal aan 't aftellen hoor!
Ben weer supermoe, dus ga ik er nog maar eens vroeg inkrupen vandaag! Tot de volgende!

Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 09:11
Isabelle

Goeie morgen...

Ben nog moe, heb niet zo goed geslapen deze nacht

Leden, waar ligt dat ergens??

Allé nog 11 dagjes, dat begint serieus te korten hé

Hoe komt het eigenlijk dat je verhuisd bent naar Kampenhout? En als je nieuw werk zoekt, wat en waar zou je willen werken dan?

Groetjes!
Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 15:28
ABke

Hoi Isabelle,

De dienst is "dienst leden", lidmaatschappen dus.

Mijn vriend woonde in Hever (Boortmeerbeek) en zijn werk is in Brussel. Van Kampenhout naar Antwerpen om te werken is vrij goed te doen.
Ik ga wel met de trein, maar met de auto heb je 's morgens ook nooit file.
Ik zou graag werk vinden als hulpboekhouder gewoon de kanten van Kampenhout. Het probleem is dat mijn Frans 0,0 is enja, zo tegen Brussel is dat eigenlijk wel een probleem. Achja, we zien wel wat het allemaal brengt
Wat doe jij van werk?

Ik ben ook nog moe, maar dat komt doordat ik anders al veel slaap nodig heb, en nu met ons ventje zeker...
Morgen komen ze de droogkast brengen... zal een hele verandering zijn. Momenteel dient de kinderkamer tot droog- en strijkkamer, maar dat zal dus niet meer voor lang zijn.

Zo nog ff doorwerken en dan binnen anderhalfuurtje weer naar huis.

[Laatst gewijzigd door ABke - 16/10/2007 @ 15:28] - Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 10:07
Isabelle

Hey,
Druk druk! Probeer later nog es te passeren!

AB'ke, hoe was je vrije woensdag?

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 13:31
ABke

Hoi Isabelle,

Mijn vrije woensdag was in één woord: ZALIG
Gisteren hebben ze nog eens de droogkast komen leveren, heb ik de badkamer een poetsbeurt gegeven, een beetje strijk en voor de rest eigenlijk niets gedaan...
De droogkast werkt dus we kunnen ons tenminste afdrogen met zachte handdoeken als ie er is.

Voor de rest heb ik heel veel geslapen! Ik had vroeger al veel slaap nodig, maar nu is slapen tot de middag helemaal geen probleem! Ik kan er echt van genieten om zo alleen in dat grote bed te kunnen liggen, met alle plaats van de wereld

Vandaag en morgen nog werken en dan weer een weekendje thuis!
Volgende week ben ik woensdag en donderdag thuis. Donderdag weer aan de monitor en consultatie bij de gyn. Ben eens nieuwsgierig wat ze weer gaat zeggen.

Vandaag nog maar 6 weken... eigenlijk is de tijd supersnel gegaan! Ik kijk er echt naar uit om ons ventje in m'n armen te houden.
Ik heb er een vrij zware zwangerschap opzitten; misselijk, overgeven, extra moe zijn,... Die dingen ga ik niet missen, maar de andere dingen denk ik wel dat er een moment zal komen dat ik m'n buikje ga missen.

Zo nog ff werken en dagje is weer om se! Tot de volgende!

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 08:38
Isabelle

Hey AB'ke,

Vrijdag vandaag, eindelijk! (jij denkt waarschijnlijk hetzelfde, niewaar?)

Kom later nog terug, super druk

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 08:46
ABke

Hoi Isabelle,

Vanmorgen op Q zo'n jingletje van "whoehooooooeeeeeeew, het is vrijdag!" en ik zo tegen mij vriend: "vrijdag?" en toen besefte ik het eigenlijk pas: "INDERDAAD VRIJDAG!"

Hier is het ook vrij druk hoor, maar ik en concentratie gaat niet echt meer samen... Nog 9 dagjes werken...

Groetjes!

Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 17:54
Vieke

Online Status Bekijk profiel
Hoi

Ja het is inderdaad eindelijk vrijdag.

In de week nooit veel tijd om achter de pc te zitten daarmee dat je mij niet veel ziet momenteel.

Ja Yoran heeft nog tijd genoeg om te leren lopen want eens ze kunnen lopen moet je ze goed in het oog houden hé.

Groetjes
Vieke

Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 10:21
Isabelle

Dag meisjes,

Geeeeeuw, ik ben nog moe! Heb geen al te schitterende nacht gehad, en Mika was alweer wakker om 5u30...

Seffes even op bezoek bij vrienden. Laatste keer dat we ze zien voor ze vertrekken naar Oekraïne, waar ze gaan wonen (en werken) gedurende 3 jaar.
Ze komen gelukkig af en toe over naar B., maar we gaan ze toch missen hoor!

Tot later, geniet van jullie zaterdag. Het zonneke is alvast van de partij!
't Is wel koud zeg! Moest deze morgen even naar het postkantoor, en moest mijn voorruit van mijn auto afkrabben want het had blijkbaar licht gevrozen

Dada

Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 12:47
Vieke

Hey

Ja het is inderdaad koud buiten brrrrrrrr...
Gelukkig kan ik straks met de kleine toch even gaan wandelen in het zonnetje.

Pfff amai naar Oekraine gaan wonen en werken dat zou toch niet aan mij besteed zijn hoor. Dan toch liever een ander land.

Groetjes
Vieke

Link naar deze reactie
20/10/2007 @ 13:15
ABke

Hoi dames,

Inderdaad maar frisjes buiten, maar in het zonnetje is het toch wel lekker vind ik.

Deze voormiddag naar Mechelen geweest, beetje over de markt gelopen en nog wat dingen gekocht voor in m'n valiesje te steken. Die ga ik volgende week eens klaarmaken

Naar het buitenland gaan werken, dat zou al niets voor mij zijn. Veel te ver van familie en vrienden, vooral te ver van m'n moeder...

Zo, zusje komt sebiet keer op bezoek, met ons charlotje, dus 'k ga hier beetje opruimen

Link naar deze reactie
21/10/2007 @ 11:07
Isabelle

Eén goeie zondag!

Mika slaapt, dus ik heb even de tijd om uitgebreider langs te komen.

Hij was deze morgen (of beter gezegd, deze nacht) wakker om 4u30
Ik heb hem dan maar een flesje gegeven (doe ik anders nooit) en daarna heeft hij nog geslapen tot 7u45.

AB'ke, amai da was stom hé van mij "waar ligt Leden" hahahaha
Maarre de Dienst Leden van wat? En dus jij werkt in Antwerpen? Waar neem je dan de trein, in Haacht? Is dat een rechtstreekse? Hoe lang doe je d'r over?

Ikzelf ben commercieel assistente in een bedrijf dat projecten doet in kantoormeubilair en wanden. Ik moet daarvoor naar centrum Brussel .
's Morgens vertrek ik rond 7u10, ik zet Mika af bij Anita, en rond 8u15 (als alles meezit) ben ik op mijn werk. Ik ben dus een uur onderweg.
Ik moet je dus niet vertellen dat ik ook heel graag ander, en vooral dichter, werk wil.
Maar 't is nooit de moment precies. We gaan nu voor een 2de, en aangezien dat via IVF is, kan ik toch moeilijk ergens solliciteren (daarbij, mijn opzeg is zowieso een paar maanden) en dan aan mijn eventuele toekomstige baas zeggen: "oja ik zal ook af en toe eens afwezig zijn, want moet vaak naar het ziekenhuis voor een ivf-behandeling. En als ik geluk heb dan ben ik binnenkort zwanger"
Gaat niet hé
Dus dan wacht ik maar tot het 2de kindje er is... Als dat er ooit mag komen tenminste ... *** zucht ***

Een nieuwe droogkast? SUPER is dat hé!! Da's echt zoiets dat men koopt wanneer er een kindje op komst is. Bij mij was het ook zo: een 2-tal maandjes voor de komst van Mika hebben we ook zo'n ding in huis gehaald. Zonder is dat echt ondenkbaar nu

Is het kinderkamertje al helemaal klaar eigenlijk, of moet er nog veel in gedaan worden?

Slapen tot de middag?? Da's pas luxe zeg!! Geniet ervan, zolang je nog kan!!
Mijn hubbie en ik konden voor Mika ook zo heel lang in ons bed liggen, maar dat zijn ondertussen al lang vervlogen tijden

Vieke, wat doe jij in het dagelijkse leven? Wat doe je van job?

Zo, Mika zal seffes gaan wakker worden. Ga dus nog maar eventjes opruimen hier in huis, en de droogkast opzetten (zodat we straks lekkere zachte handdoeken hebben, hé AB'ke )

Groetjes!

Link naar deze reactie
21/10/2007 @ 12:15
ABke

Hoi Isabelle,

Mijn vriend doet mij 's morgens naar het station in Mechelen en van daar neem ik de rechtstreekse trein naar Antwerpen. Ik ben ook wel ongeveer een uur onderweg hoor.
Hoe we het juist gaan doen als ons beebje er is, weet ik nog niet. Want Joren heeft enkel zetels vooraan in de auto (firmawagen) dus 's morgens moet sowieso met mijn auto...
Ik ben ook van plan om tijdens mijn zw-verlof al een beetje aan het solliciteren geslagen. Want van de firma's waar ik intussen al heb gesolliciteerd heb ik nooit echt slechte reacties gekregen.
Behalve dan dat ik bij Bond zonder Naam werk, dat blijkt soms een nadeel te zijn. Een sociaal voelende organisatie en dan zou ik niet in staat zijn om in een gewone firma te werken... (wat sommige firma's er al niet van maken...)
In Brussel... daar wil ik dus helemaal niet werken... ik mag al niet denken dat ik 's morgens alleen in brussel-noord of brussel-centraal de trein op of af zou moeten... brrrrr...
Eigenlijk wel stom dat zwanger worden zo'n invloed heeft op het solliciteren hé! Nuja, ik heb wel heel veel geluk gehad met zo'n begrijpende baas... want ik denk dat het bij anderen ook niet waar geweest zou zijn.

De kinderkamer staat klaar, lakens liggen klaar, kleertjes liggen in de kast... Alleen moet het bed nog opgemaakt worden. Er zijn nog dingetjes die nog op de lijst staan, zoals de bedomranding enzo, maar dat kan eventueel later nog. Gisteren van mijn jongste zus nog kleertjes gehad waar Jelle (geboren in juni) niet meer in kon. Dus daar heb ik niets meer van nodig denk ik. Want als het geboren is zullen er nog wel mensen zijn die mini-kleertjes bijhebben...
De buggy krijg ik van onze meter cadeau, het park heb ik al van m'n moeder gekregen. Dus ik denk wel dat we alles hebben om mee te starten.

Zo da's hier weer ne hele lange tekst geworden... ik ga jullie laten. Tot de volgende

Link naar deze reactie
21/10/2007 @ 15:35
Vieke

Hey

Ik ben administratief bediende in Vilvoorde en wij verhuren sociale woningen. Wij hebben glijdende uren wat heel gemakkelijk is we moeten gewoon zien dat we ons 38 uren per week doen.
Ik begin redelijk vroeg dan kan ik ook vroeg stoppen en mij met de kleine bezig houden. Ik denk niet dat ik nog een job zou kunnen met vast uren.

Alee ik ga nog een beetje voort kuisen hihi profiteren terwijl de kleine spruit in zijn bedje ligt want anders lukt dat niet hoor.

Groetjes
Vieke

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 18:33
ABke

Dag vieke,

Glijdende uren zijn inderdaad ook wel erg handig.
Bij ons is het gewoon kiezen tussen beginnen om half negen of om negen uur... Voor de rest is er niks glijdends aan onze uren aan

Isabelle:
nog over die droogkast. Ik heb geen wasmachine, en dit is de eerste droogkast die ik ooit heb gekocht. Ben niet zo voor een droogkast, omdat het zoveel electriciteit eet...
Normaal drogen we alles op een rekje. Maar dat rekje stond op de kinderkamer en mits ons ventje daar binnekort slaapt is het volgens mij niet meer verstandig om daar nog was te drogen... En supergroot is het hier in huis niet, dus was dat eigenlijk de enige oplossing.

Hebben jullie kindjes een verduisterde kamer om in te slapen? Of is het nog licht als ze er slapen?
Hier op de kamer zijn het velux ramen, en we hebben er wel zo'n verduisteringsgordijn hangen. Maar ik vraag me toch af hoe kindjes het beste slapen.
Is er bij jullie veel lawaai langst de kamerkant?

Zo groetjes en tot de volgende!

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 10:18
Isabelle

Goeie morgen..

Vieke, da's ideaal hé, zo van die glijdende uren. Hier zit dat er ook niet in Ik werk van 8u15 tot 17u15, woensdag thuis en vrijdag tot 16u. En daar moet ik me -mits uitzondering, want er kan natuurlijk af en toe wat verschoven worden- aan houden.

AB'ke, bij ons hebben de kamers ook veluxen. In ons vorig appartement ook. Dus Mika is sinds zijn geboorte gewend aan een volledig verduisterde kamer. Pikkedonker is het. Ik denk persoonlijk trouwens dat dat het beste is, dat ze zo beter slapen. Maar 't is ook een kwestie van gewoonte natuurlijk.
Zijn kamertje ligt aan de achterkant, tuinkant dus, en daar heeft hij geen lawaai. Nou ja, behalve af en toe een hond of een buur die het gras afrijdt hé

Ligt de kamer van jouw ventje aan de straatkant?

Groetjes!
Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 15:49
ABke

Hoi Isabelle,

Bij ons zijn alle kamers langst de straatkant...
Het verduisteringsgordijn zit er sinds enkele weken in, en inderdaad dan is het pikkedonker!

Pfoeh! Ben blij dat het bijna 17u is. Gedaan voor vandaag! Morgen en donderdag lekker thuis! Donderdag nog eens aan de monitor en consultatie bij de gyne.

Zo, tot de volgende!

Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 16:36
Isabelle

Hey AB,

Ik ben ook content dat het bijna tijd is om naar huis te gaan! Heb echt geen zin meer om te werken

Ben over de middag even gaan shoppen, en heb voor Mika een super schattig setje gekocht van sjaal, muts en wantjes En voor mezelf een hele mooie zwarte trui

Morgen ben ik ook thuis. Weet wel nog niet precies wat ik ga doen. En jij, heb jij al een idee?
Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 18:34
ABke

Hoi Isabelle,

Eerst en vooral moet ik zien met mijn auto bij de keuring te geraken (en ook terug thuis natuurlijk)
Want ik heb volgende week vakantie en anders kan ik nergens naartoe rijden... en een hele week thuiszitten zie ik ook niet zitten...

Goh shoppen... dat zou ik ook nog kunnen doen. Maar van kleedjes om te beginnen heb ik momenteel genoeg. Ik mag van mijn vriend momenteel ook niks meer kopen... (als ik iets wil kopen, dan koop ik maar iets voor mijn metekindje )

Vandaag ook de erkenning in orde gaan brengen. Morgens al eens kijken of ik al een valiesje ofzo kan klaarzetten. En ook een to-do lijstje maken, zodat ik zeker niks vergeet.
Als je suggesties hebt, laat maar komen hoor! Jullie zijn de ervaringsdeskundigen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >