< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??
28/05/2008 @ 19:40
*anne*

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey!

Saar, welkom hier. De meesten van ons zijn nog zwanger hoor. Al zal het bij mij hopelijk niet te lang meer duren. Hoe verloopt je zwangerschap?

Leen, het slapen begint moeilijk te worden. Ben veel wakker en begin dan te woelen en geraak moeilijk terug in slaap. Zou het niet kunnen dat Cisse een groeispurt heeft en daardoor terug vaker wil drinken? Dan zal het hopelijk voor u snel terug beteren. Ik wist niet dat fruit niet zo goed zou zijn als je borstvoeding geeft. Ik doe nu ook men best om van de koekjes te blijven, hopelijk lukt dit en blijft dit lukken.

Ik ben mijn doopsuiker gaan halen eind vorige week. Het ziet er mooi uit. Nu de naamkaartjes nog maken en dat is dan ook weer klaar. Twijfel nog of ik zowel naam als geboortedatum erop zal zetten. Dan heb ik int ziekenhuis nog wel wat werk natuurlijk want kan niet voorspellen op welke dag ze zal komen.

Anne x

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 20:07
Leen Wolput

Online Status Bekijk profiel
Hallo!

@Anne: zou best kunnen dat het een spurtje was, vannacht was er al terug 4,5 uur tussen, en vandaag ging het ook al weer beter... Maar morgen krijgt hij zijn eerste spuitjes bij Kind en Gezin, dus da zullen misschien weer een paar moeilijkere (koortsige) dagen worden...

@Saar: Welkom! Ben vandaag nog bij BabyBaby geweest, ik ben van Klein-Vorst, dus das ni zo ver hé!

Leen x

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 20:08
Leen Wolput

En Anne, ik heb alleen maar de naam op de kaartjes gezet, meestal gooien ze da toch weg denk ik, dus vond ik da verloren moeite...

Link naar deze reactie
29/05/2008 @ 14:57
Lieke

Saar, welkom hier! Wel handig om naast babybaby te wonen!

Anne, wij hebben de naam en geboortedatum pas in het ziekenhuis op de doopsuiker geschreven, ook al hadden we thuis al alles klaarstaan.

Leen, ik hoop dat Cisse niet te veel last gaat hebben van zijn prikjes... Ella heeft daar eigenlijk nooit last van gehad, enkel bij de 12maanden spuitjes, maar dan duikt die koorts pas na een week tot 10 dagen op.
Morgen moet ik terug naar het ziekenhuis, ben benieuwd wat de dokter gaat zeggen van mijn waarden van het prikken. denk niet dat het insuline gaat worden, denk dat hij mij gewoon verder gaat laten prikken en diëten. Het gaat goed eigenlijk, mijn waarden zijn niet vaak te hoog, heb er een goed gevoel bij!

Link naar deze reactie
02/06/2008 @ 17:21
amaryl

hallo iedereen

juist terug van de dokter, ons Ember moest haar prikjes krijgen, vond het zelf ook niet zo fijn, zo huilen ocharme. Nu is ze stil maar heeft bijna de hele middag gehuild, zal ook wel wat de warmte geweest zijn. Voor de rest gaat alles goed, ze slaapt 's nachts al goed door en drinkt heel goed

En hoe is het voor de rest hier alles ok met iedereen?

Link naar deze reactie
03/06/2008 @ 05:59
*anne*

Hey!

Alles gaat hier nog steeds rustig zijn gangetje. Kan niet meer slapen dus kom hier maar even afleiding zoeken. Slapen gaat minder en minder goed de laatste dagen. Af en toe heb ik wat steken in mijn buik, maar dat zal wel niets zijn. Al zou ik niets liever willen dan zo snel mogelijk te bevallen. Kan ook niet echt meer stil zitten, ben voortdurend aant opruimen en kuisen. Tja, zal er allemaal bijhoren zeker

Vandaag ga ik nog eens naar de ikea om nog wat kleine spulletjes te gaan halen. Verder is alles in orde. Ook de naamkaartjes zijn geschreven enkel de juiste datum nog invullen int ziekenhuis. Kenny vond het percies toch beter als de datum erbij stond.

Vele groetjes x

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 07:25

Hey allemaal,

Saar: van mij ook een hartelijke welkom!

Anne: hoe gaat het ermee? Voel je nog geen "nattigheid"? :) Ik hoop voor jou dat die laatste weken snel voorbij zullen zijn!

Lieke: hoe zit het nu met je suiker? Moet je insuline spuiten of niet?

Leen: hoe gaat het met Cisse en de mama? Hij is al fel gegroeid zeker?

Met mij alles goed, we kijken uit naar maandag, dan krijgen we onze 12 weken echo met de nekplooimeting, zijn wel spannende momenten vind ik.

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 11:37
Leen Wolput

Hallo hallo!

Hier alles nog steeds goed! De nachten lukken ook al trug beter! Heb al ondervonden dat als hij om 3 uur weent, en ik geef dan gewoon zijn tut, dat hij dan nog e paar uur verder slaapt (moet soms wel e paar keer opnieuw de tut gaan geven...). En 't is een cliché, maar ze groeien echt wel snel!!! De 62-kes worden ook al te klein (hangt wel af van het merk, van sommige dingen kan hij nog steeds in de 56).
En de glimlachjes en geluidjes vermeerderen met de dag, echt schattig om te zien en horen! Had eergisteren een filmpje opgenomen met de kodak en da doorgestuurd naar ons mama en papa, die waren supercontent!

Gisteren bonnenboekje van de CM aangekregen, krijg je toch wel geen 20% korting op 'oei, ik groei' zeker??? Ik heb hem al gekocht!
En de rekening van het ziekenhuis is ook aangekomen (1009 euro en e beetje, lang leve de hospitalisatieverzekering!)

@Anne, de laatste weken heb ik ook veel rond gelopen, onze Cisse mocht toch komen toen (hij wou wel ni maar ja). Bij mij heeft da wel voordelen gehad, ik had 6 cm opening als ik binnenging in het ziekenhuis, dus 6 cm zonder pijn!!! Ik hoop dat het bij jullie ook zo vlot gaat!!! Ik duim in ieder geval!

@Lcke: Veel succes maandag hé!

@Lieke: alles in orde met de suiker???

Groetjes, leen x

Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 17:52
*anne*

Hey!

Deze ochtend naar de gyn geweest. Alles was prima in orde met ons meisje! Hoofdje is helemaal ingedaald en ligt prima. Baarmoederhals is goed verweekt, maar spijtig genoeg nog geen opening. Maar ze zei me dat dit eigenlijk niets wil zeggen. Het kan goed zijn dat je zonder opening binnenkomt en vrij snel opening krijgt, maar het kan evengoed dat je al wat opening hebt en dat het maar heel traag vooruit gaat. Dus ik mag hier niet op voortgaan van haar. Zij denkt dat ik toch niet over mijn datum zal gaan en verwacht dat ons meisje zich binnen enkele dagen zal aankondigen. We zullen zien of ze gelijk heeft he. De deadline is 23 juni, als ze er dan niet is zullen ze me inleiden.
Het zal een stevig brokske zijn, waarschijnlijk zal ze rond de 4kg wegen bij geboorte. Ik ga dus mijn best moeten doen om ze eruit te krijgen.

Mijn bloeddruk was redelijk hoog vandaag en na verschillende metingen bleef hij hoog. Ze hebben voor de zekerheid toch een bloedname gedaan om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten omdat ik ook al enkele keren vorige week sterretjes zag. Als ik vanavond geen telefoon gekregen heb is dit in orde. Maar ze heeft me toch een afspraak gegeven om maandagochtend even aan de monitor te gaan liggen. Dan kan ik me dus al eens aanmelden op bevallingskwartier.

Amai Els, leuk dat de 2de echo er al aankomt bij jullie. Hopelijk is alles in orde met de nekplooimeting. Jullie beebje zal er al heel anders uitzien dan de vorige echo. Geniet ervan!

Groetjes x

[Laatst gewijzigd door *anne* - 05/06/2008 @ 17:54] - Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 09:54
saar

goeiemorge mama's!

alles oke ginder?

hier wel hoor, alleen beetje baaldag, vandaag en gisteren
krijg overal commentaar dat ik teveel bijkom of het klassieke 'amai daar zitten der zeker twee in!' haha vrolijk blijven meelachen

heb echt het gevoel hard in de gaten gehouden te worden, precies of je bent zwanger en iedereen mag commentaar geven op hoe je eruit ziet...

is het zo abnormaal dat je voor een trouw over 3 weken niet meer in een gewone kleding winkel gaat, maar wel in een zwangerschapswinkel? lijkt me toch niet zo abnormaal he?
maar nee de commentaar die je dan krijgt is: amai is die al zoveel bijgekomen dan, dat ze niet meer in gewone kleren geraakt?
hallo, dan ben ik bijna 5 maand

voel me dus extreem dik opt moment, en heel abnormaal en een dikke aangespoelde walvis, die ge kunt trug int water rollen

ZUCHT
sorry voor mijn gezaag

het strafste is dan nog, dat ik maar 1kilo ben bijgekomen en dervoor 4 ben afgevallen en dus nog steeds 3kilo onder mijn startgewicht zit, maar blijkbaar ben ik serieus dikker geworden, vooral in hun kopke dan waarschijnlijk...
bah stomme mensen

maar goed nieuws:
17juni laat ik een 3D echo doen!! en dan gaan we het geslacht weten (anders mogen we een keertje gratis terug)
op 10 juli magk naar leuven voor echo, maar als hij/zij dan niet goed ligt, dan moetk nog eens twee maanden wachten...
en op 13 juli gaan we twee weken op reis, dus zou het graag voor dan weten!!

langs de ene kant wil ik een omdat er zoveel schattige lieve mooie spulletjes zijn
maar langs de andere kant kan je voor een jongetje lekker stoere dingen kopen... en is een jongen eerst interessanter, dan heeft zusje een grote broer (veel fantasie )

Willen jullie het geslacht weten? en lichte voorkeuren ergens?

Link naar deze reactie
07/06/2008 @ 10:32
Leen Wolput

Hallo!

Saar, niks aantrekken van wat de anderen zeggen!! Tis heeeeeel normaal da je op 5 maand ni meer in uw gewone kleren raakt hoor!! Ik heb denk ik op 4 maand mijn eerste zwangerschapsbroek gekocht, omdat zelfs een rokje ni meer ging.
Wij wisten het geslacht op voorhand, maar hebben het ni verder verteld. En het maakte voor ons ook niet uit, zolang de baby maar gezond was! En tis een heel gezond brokske geworden, die ik lekker stoere kleertjes kan aandoen!!

Leen x

Link naar deze reactie
08/06/2008 @ 21:53
*anne*

Hey!

Saar, niets aantrekken van die commentaren hoor. Ik ben vanaf 4 maanden ook zwangerschapskledij beginnen dragen, zit gewoon veel comfortabeler. En bij mij waren er toen al veel meer kilo's bij hoor! Dus je bent goed bezig!

Wij hadden geen voorkeur van geslacht. Wij hebben het alleen verteld aan onze ouders en aan mijn beste vriendin. Voor de rest is het nog een verrassing, en die beginnen nu wel serieus te zagen om het toch nog te weten te komen. Maar we hebben nu zo lang gezwegen dus houden we nog even vol.

Ik hoop dat ons meisje er snel zal zijn. Liever nu dan morgen. Maar zij zal het zelf bepalen he.

Groetjes!

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 10:54
amaryl

hallo,

kilo's bijkomen is heel normaal, je wilt niet voorhebben als mij, de eerste maanden ziek zijn en 21 kilo afvallen, ok ik woog wel veel te veel maar toch, ik hield niets binnen zelf geen water want na een tijdje wel gevaarlijk word als je dat hebt, ik moest bijna naar het ziekenhuis maar gelukkig begon het te beteren. Ik had het voodeel dat ik terug in mijn vroegere kledij kon waar ik al jaren niet meer inkon, het nadeel was je zag niet aan mij dat ik zwanger was, hadden nog familie en vrienden die zwanger waren/ zijn en bij die zag je het wel en aan mij niet. Ik ben pas de 2 laatste maanden echt beginnen bijkomen maar het viel allemaal goed mee, had wel wat zwangerschapskledij, 2 broeken omdat ik geen knopen meer kon uitstaan op mijn buik, ik draag die nog altijd. En 1 pullke met handjes van een baby op, die kan ik momenteel niet meer dragen, spijtig. Bijkomen is normaal, je bent zwanger weet je

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 13:59
Leen Wolput

Hallo!

Onze Cisse heeft vannacht zijne duim gevonden! Zo schattig om te zien! Misschien wel slecht voor zijn tandjes later, maar wel tof voor mama en papa, van hij heeft 2 keer 6 uur geslapen (van 9 tot 3 en van 3 tot 9, als we da nu nog e beetje kunnen verschuiven ist helemaal in orde!).

Anne, voel je al iets? Ik vind het best wel spannend, ik herbeleef da allemaal een beetje als ik daaraan denk nu! Veel succes!!
Leen x

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 17:29

Hey allemaal,

Wij zijn vandaag voor onze 12 weken echo geweest en de nekplooimeting.
Alles zag er goed uit! De baby was veel aan het bewegen, enorm tof om te zien! Nekplooi was ook mooi dun (1,6 mm), nu wel nog uitslag van bloedafname afwachten, dat weten we volgende maandag.

Hoe gaat het voor de rest met jullie?
Nog altijd niets Anne? En Lieke hoe gaat het met jou?
Leen: goe dat Cisse al zolang doorslaapt zeg, kan je zelf ook wat uitrusten.

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 19:24
*anne*

Hey!

Leen, wat fijn dat er terug wat meer ritme zit in Cisse zijn nachten. Hopelijk blijft dit zo!
Els, blij dat de echo zo goed was. Zal al wel een heel verschil geweest zijn tov vorige echo. Begint meer en meer op een babytje te lijken he.

Hier alles nog rustig. Ben vandaag even aan de monitor moeten gaan liggen. Had de gyn vorige donderdag beslist omdat mijn bloeddruk aan de hoge kant was. En tegen het einde aan willen ze dat dan zeker goed opvolgen. Langs ne kant was dit wel eens leuk omdat je dan de hele tijd de hartslag kan beluisteren. Alles was prima in orde met ons meisje. Mijn bloeddruk was wel een klein beetje verhoogd. Nu had ik zowieso donderdag een afspraak voor echo en ervoor moet ik terug even aan de monitor. Die bloeddruk toch he. Hopelijk haal ik donderdag niet meer en ben ik tegen dan al aant genieten van onze kleine meid!! Duimen maar
De meeste mensen beginnen nu wel te vragen of het einde nog niet in zicht is. Maar nog niet te veel gezaag.

Ik heb eigenlijk geen zenuwen voor de bevalling, kijk er op dit moment zelfs naar uit. Ik heb alleen schrik dat ik niet zou merken als mijn vliezen breken voordat ik weeën heb. Maar we zullen wel zien.

Anne x

Link naar deze reactie
10/06/2008 @ 18:08
Leen Wolput

Hallo!

Cisse slaapt nog altijd goed hoor! Maar ik begin uitgeput te raken... Bloed namelijk al terug 2 weken en half... Dus sinds de bevalling(+- 10 geleden) ben ik in het totaal al zeker 8,5 weken aan't bloeden... Ni echt normaal hé. Heb een afspraak bij de gyn maandag, misschien moet ik een kuising laten doen... Zie er een beetje tegenop, maar zo kan het ook ni verder hé... En als ik te moe ben, ga BV ook ni meer lukken, dus ja...

Anne, trust me, als uw vliezen echt breken dan voel je het wel hoor! Een scheurtje weet ik ni of je da echt hard voelt...

Els, leuk dat de echo zo goed meegevallen is!

Leen x

Link naar deze reactie
11/06/2008 @ 14:55

ik ben erg benieuwd anne wanneer jouw kindje zal geboren worden! ik hoop voor jou zo snel mogelijk!

oei Leen das inderdaad minder dat je al zolang aan het bloeden bent, hopelijk kan de gyne dit verhelpen

Groetjes,
Els

[Laatst gewijzigd door LcKe - 11/06/2008 @ 15:02] - Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 13:23
*anne*

Hey!

Nog steeds van de partij hier! Ben deze ochtend naar ziekenhuis geweest voor monitor en echo. Alles prima met ons meisje, en blijkbaar valt het op dat ze heel actief is. Op de monitor enkele lichte contracties te zien, maar voel hier toch niet echt iets van hoor. Mijn bloeddruk is minder goed. Niet echt veel te hoog, maar toch verhoogd. De gyn heeft eens gevoeld en baarmoederhals is goed verweekt, maar nog potdicht. Als dit anders zou geweest zijn had ze misschien overwogen om in te leiden owv mijn bloeddruk. Maar nu wacht ze toch liever nog wat af. Weeral bloed laten trekken en moet me zaterdag nog eens aanmelden op bevallingskwartier voor controle en monitor. Pfff op deze manier is het zeker niet leuk afwachten. Ik moet constant naar de kliniek.
Op de echo was alles heel goed en ons meisje voelt zich nog uitstekend daarbinnen.

Sinds ik terug thuis ben voelt mijn buik wel wat raar aan, maar dat zal wel door het inwendig onderzoek zijn. Zal maar niet te veel hopen dat het stillaan begint. Ze zal ons nog wel een tijdje laten wachten.

Leen, ik hoop dat de kuising zal helpen. Moet inderdaad vervelend zijn om zo lang na te bloeden. Vind het wel raar dat ze dit niet eerder gedaan hebben want normaal gezien moet de bloeding na een 5 a 6tal weken toch voor het grootste deel voorbij zijn.

Groetjes en hopelijk kan ik hier snel goed nieuws brengen!
Anne x

Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 13:59
Leen Wolput

Hallo!

Goed nieuws, onze Cisse heeft van middernacht tot 8 uur deze morgen doorgeslapen!!! Laatste keer gegeten tussen 22 en 23 u (in 4 keer wel) en dan nog een uurtje wakker geweest, en dan heel de nacht flink geslapen!!! Wel een geluk da Geert met de late staat deze week, dan heeft em 's avonds ook nog iets aan zijn zoontje hé!
En Cisse zat al 3 dagen op dezelfde uren (tss 3 en 5, 9.00, 12.00, 16.00, 19.30 en 22.00) maar da is nu dus weer in de war, maar ik heb dan toch liever da hij de nachtjes doorslaapt dan da ik overdag weet op welk uur precies hij wil eten... Komt misschien wel weer snel in een ritme... We zijn in ieder geval al van 7 voedingen naar 6, das ook al positief!

@Anne: Ik hoop dat het niet te lang meer zal duren, want elke dag naar 't ziekenhuis is ook ni plezant! Maar zolang jullie meisje het goed doet in je buik, is 't goed hé!

Ik ben na de bevalling na ongeveer 4 weken gestopt met bloeden, maar een week later was het al terug van da. De gyn heeft dan druppeltjes voorgeschreven (als die ni hielpen moest ik een kuising laten doen) maar toen is het dus weer gestopt, maar een week later ofzo was het terug begonnen, daarmee da het zolang aansleept... Maar goe nieuws, vandaag heb ik nog ni gebloed! Gisteren een heeeeeeel klein beetje. Hopen da het zo blijft nu... We zullen wel zien!

Leen x

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >