< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??
Gisteren @ 19:24

Online Status Bekijk profiel
Ook wegens mij van harte welkom ice :)
Testelt is niet zo ver van Rillaar é en we zijn allebei voor december uitgerekend: spannend!

Leen: kheb al meer gehoord dat het zo leuk is om je kindje te voelen bewegen, dat het bij mij ook maar rap zo ver is!

Link naar deze reactie
Gisteren @ 18:23

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Lcke: ja sorry das ook waar.. ik ging er maar vanuit dat je je kindje al voelde omdat ik al op 10 weken iets voelde. Ma das ook een heel andere zwangerschap he
Kan me dat voorstellen dat het lang wachten niet leuk is en onzekerheid naar boven brengt.. Zeker als je je kindje nog niet voelt.
Ik ben blij dat ik elke 2 weken kan gaan.
Maar goed dat alles al goed verloopt bij je

@ Ice: ook een welkom van mij! en proficiat met je zangerschap.
Dat is minder leuk van je werk, en das wel ambetant als je zwanger moet soliciteren omdat je dan gemakkelijker een "nee" krijgt.
Zij bezien dat dan helemaal anders en jij hebt net nu hard werk nodig..
Ik hoop dat je gauw werk vind en opvang! Zeker direct werk van maken wat opvang betreft want het zijn lange wachtlijsten en heel moeilijk om iets te vinden!! Ik heb mijn zoektocht via ocmw en Kind & Gezin gedaan. Die helpen je daarbij.
Veel succes!

[Laatst gewijzigd door Méline - Gisteren @ 18:25] - Link naar deze reactie
Gisteren @ 15:43
Leen Wolput

Welkom Ice!
Ik zou best al eens informeren bij het OCMW, dan kom je op een lijst terecht en enkele maanden voor de opvangdatum krijg je dan een lijst van de beschikbare onthaalmoeders (zo gaat het hier in laakdal toch). Voor crèches moet je zelf eens langsgaan, maar die hebben wel lange wachtlijsten (soms meer dan een jaar) dus daar is het misschien al te laat voor nu... Ik zou er in ieder geval wel heel snel werk van maken, want er zijn heel weinig vrije plaatsen!! Veel succes, en een goeie zwangerschap gewenst!

Leen x

Link naar deze reactie
Gisteren @ 14:29
Icemonkeysbabe

hellow,

ik kom hier ook net dit onderwerp tegen. Zit zoveel opt forum te neuzen en nu pas vind ik dit hier.
Ik ben dus van Testelt, 22 jaar en samenwonend me de vriend 23 en verwachten ons eerste kindje in december. Zit heel de dag thuis want heb geen werk opt moment. Juist einde contract toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Altijd blijven zoeken, maar de eerste weken te ziek geweest om echt te kunnen solliciteren. Nu dat het eindelijk beter gaat zeggen ze al sneller nee tegen een zwangere madam he.
Achja probeer er ook ni teveel van wakker te liggen :)

Nu vroeg ik me ook af of er feitelijk veel onthaalmoeders in de buurt zijn. Moet daar echt wel eens werk van maken of we gaan nog in de problemen komen, als ik na de bevalling werk vind.

voila zal nu maar eventjes stoppen
groetjes
Ice en co

Link naar deze reactie
Gisteren @ 10:47
Leen Wolput

@LcKe: das gerustellend hé! Een maand kan toch wel lang duren zo! IK had zo'n Angelsounds gekocht, da ik af en toe zelf is kon luisteren naar het hartje. Eerlijk gezegd heb ik die ni lang gebruikt (van 12 weken tot 20) want op 18,5 weken heb ik voor de eerste keer beweging gevoeld (heel licht gekriebel) en dan moest ik ni meer naar het hartje luisteren hé!! Dan was ik zo al gerust, als ik maar beweging voelde!!! Nog enkele weekjes wachten! Das echt een héél leuk gevoel om beweging in je buik te voelen!!

Leen x

Link naar deze reactie
Gisteren @ 00:18

Ik voel ons kindje nog niet bewegen, ik ben net 16 weken zwanger.
Onze huisarts zei dat je bij een eerste kindje het meestal pas voelt bewegen rond 20 weken.

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:45

Lcke: had je je kindje een maand bijna niet meer gevoeld??
Leuk dat alles goed gaat!!
xx

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 21:31

Wij zijn vanavond bij de huisarts op controle geweest.
Alles is in orde en we hebben ook het hartje horen kloppen. Nu zijn we weer wat geruster, want zo een maand zonder enig teken van leven is eigenlijk wel lang.
Nu weer een maand wachten en dan echo! Kijk er nu al naar uit!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 18:53
Leen Wolput

@Anne: borstvoeding is in het begin effe doorbijten!! Veel succes en ik hoop dat de rechterkant snel beter wordt! Maar dat jullie meisje het zo goed doet, is wel motiverend om door te gaan hé?!

Hier loopt alles zijn gewone gangetje: er zit weer structuur in de dagen en nachten .Wel gemakkelijk om eens iets te plannen, als je weet wanneer je melk moet geven!

Doe het allemaal nog goed hé!
Leen x

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 09:00

Hey,

Wat een mooi kindje Anne! En wat goed dat ze al zo flink doorslaapt!

Leen: misschien gaan we ons beebje ook al direct op zijn/haar kamer leggen, kben er nu nog niet uit. Maar inderdaad, als die wekker 's morgens afgaat is hij/zij natuurlijk mee wakker. Allez, heb nog efkes tijd om erover na te denken :)

Méline: ik heb je verhaal gelezen, das niet min zeg! Ik wens je veel succes met je zwangerschap!

Lieke: hoe gaat het met jou?

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 23:47

ben gaan zien naar de fotokes!! mooi zeg!! waar ben je bevallen Anne??
Alles goed verlopen?
groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 19:07
*anne*

Hey!
Ik heb wat fotokes op mijn profiel gezet van ons prinsesje. Wie zin heeft kan altijd eens een kijkje gaan nemen.

Groetjes

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 13:50
amaryl

anne proficiat he, ik ben hier in lange tijd niet geraakt, zo druk. Ember is vrijdag geweest voor haar 2de reeks spuitjes, amai dat vind ze niet leuk. Ze woog 5kg 565 en was 60,5 groot. Zit ook goed op curve.

Ik ben van de keiberg, dat hoort bij Zichem

groetjes

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 23:22

dank u Anne!!
Ik zie dat je nog niet lang geleden bevallen bent.. proficiat!! is het wat meegevallen?
Ik heb er toch wa bang voor
Super dat je kindje nu al de nacht doorslaapt!! de wens van ieder mama denk ik

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 22:03
*anne*

Hallo!

Hier nog eens een berichtje van mij. Overdag heb ik de laptop niet en 's avonds is het niet zo evident meer om iets te komen schrijven.

Over het algemaan gaat alles heel goed hier. Elien doet het heel goed en is een fantastisch babytje. De vroedvrouw en die van kind en gezin zeggen dat ze wat voor is op haar leeftijd. Ze is namelijk heel alert. Overdag is ze redelijk veel wakker. En 's nachts gunt ze ons een goede nachtrust. Rond 23u a 23u30 krijgt ze haar laatste voeding en dan slaapt ze tot ongeveer 6u30. Super hé!

Met de borstvoeding gaat het wat minder goed. Ze heeft niet zo een goede drinktechniek. Ze heeft de neiging om te tutteren ipv haar mondje goed open te doen. Dus ik heb enorme kloven en die doen dus enorm pijn. Ook is het zo dat ze aan de linkerkant beter drinkt dan rechts. Aan de rechterkant heb ik ook niet genoeg melk. Dus voorlopig probeer ik die borst extra te stimuleren met af te kolven. Maar weet niet of dit resultaat gaat hebben. Als er tegen volgende week niet meer melkproductie is aan de rechterkant dan zal ik enkel borstvoeding kunnen geven met links. Ik hoop ook dat mijn kloven snel zullen genezen.

@Méline: Welkom hier. Als ik wat meer tijd heb ga ik zeker je verhaal eens lezen. Ik ben van Scherpenheuvel.

@Lieke: Fijn te lezen dat het toch wat beter is met je suiker. Nog even volhouden! Het einde is in zicht.

Vele groetjes!
Anne en Elien

Link naar deze reactie
04/07/2008 @ 09:18
Leen Wolput

@Els: Wij hebben er voor gekozen om Cisse direct in zijn eigen kamertje te leggen, net omdat Geert in ploegen staat (+bijberoep) en dus heel onregelmatige opsta-uren heeft. En om het voor Cisse zijn ritme iets makkelijker te houden, ligt hij dus in zijn eigen kamer (recht tegenover onze kamer, met babyphone). Ook omdat Geert met de vroege er om 5 uur uit moet, en dan werd hij 's nachts ni te veel wakker als ik moest eten geven (das nu wel voorbij). In Cisse zijn kamer staat ne schommelstoel, dus wij hadden het 's nachts best wel gezellig met ons tweetjes! En BV in bed vind ik ni zo gemakkelijk... Liggend lukte het toch ni goe bij mij, en meestal viel ik dan al in slaap terwijl Cisse nog aan het drinken was... Dus de schommelstoel (en als het boven te warm was gingen we beneden in de zetel zitten) waren ideaal voor ons! Maar daar maakt iedereen zijn eigen keuzes in hé! Kindje bij op de kamer zal ook wel zijn voordelen hebben, maar ons leek dit de beste oplossing!

Leen x

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 17:39

Lcke en Leen; Dank u voor de leuke reactie!
Kom net van zh voor een echo en ze liggen nu allebei klaar. Maar mijn bh is niet meer verkort (oef!!!!!!) en alles blijft stabiel nu..
Dus nu is het blijven plat liggen en nog een beetje verder rekken he!!
Ben echt wel blij na die helse weken

xxx

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 15:13

Hey,

Hier ook alles ok. De misselijkheid en het overgeven lijken de strijd opgegeven te hebben :)
Amai Leen, jouw kleintje ligt al direct in een aparte kamer? Ik dacht ons beebje de eerste maandjes bij ons op de kamer te laten slapen omdat mij dat makkelijker leek om 's nachts eten te geven?

Méline: welkom hier!
Ik ben van Rillaar (Aarschot). Ik ga dadelijk jouw verhaal ns lezen zie :)

Lieke: vandaag is het toch al minder warm, hopelijk blijft het zo é!

Anne: hoe gaat het met jullie?

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
03/07/2008 @ 12:29
Leen Wolput

Welkom Méline!
Ik heb je verhaal gelezen, en ik heb heel veel respect voor u! Chapeau da ge het helemaal alleen aandurft! Ik hoop dat uw beebjes nog een beetje willen blijven zitten, das altijd beter hé! Veel succes!
Ik ben van Laakdal (Klein-Vorst) trouwens.

Leen x

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 22:14

Hoi iedereen!!

Ben dit topic nu pas tegen gekomen terwijl ik hier toch al efkes vertroef! foei foei
Ik ben van Tielt-Winge dus van de buurt van Scherpenheuvel..
Van waar zijn jullie allemaal juist?
Ik ga me maar kort voorstellen want tis anders een hele boterham :)
Ben dus Meline, 26 jaar en alleenstaande die binnenkort een tweeling verwacht. Ben al van Februari thuis en moet sinds enkele weken volledig plat liggen.. wat minder leuk is natuurlijk maar krijg er wel iets moois voor in de plaats Dus de verveling slaat snel toe en dan kom ik hier wat lezen en reageren
Kzou zeggen als je meer wil weten dan kan je mijn volledig levensverhaal (zwangerschap) lezen bij mijn voorstelling bij de tweelingen en onbewust alleenstaande jonge moeders..

groetjes!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >

[Reageer]