< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » (net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
(net) zwanger omgeving scherpenheuvel-zichem??
24/04/2008 @ 11:43
*anne*

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ze groeien zo snel he, Leen. Iedereen zegt me nu al van volop van die eerste maanden te genieten. Want voor je het weet is dat 'slappe' babytje een serieuze brok geworden.
En heb je je gisteren kunnen concentreren op de cursus? Is alles goed gelopen thuis?

Lieke, Heeft Ella zich uit zichzelf nog goed gelegd en hoe hebben ze dit dan gezien? En in welke zin was het niet makkelijk.
Want ze gaan nu geen echo meer doen voor de bevalling. Enkel als ze tijdens de arbeid merken dat het niet goed vooruit gaat gaan ze eventueel nog even een korte echo doen om te zien of ze zich al dan niet goed gelegd heeft.

Gisteren ben ik het park gaan halen. Heb het met ons mama in elkaar geknutseld. Wel fijn om het hier nu te zien staan. We hebben geen volledige parkbekleding met hemel gekozen want vond dit veel te duur. Enkel een parkkuip. Nu lijkt het wel niet zo hard op een wiegje, maar zo zal het ook wel voldoen zeker. Die parkbekleding is toch meer voor het zicht dacht ik, niet?

Groetekes

Link naar deze reactie
24/04/2008 @ 10:19
Lieke

Leen, hoe is het gelukt gisterenavond, heeft de papa goed voor Cisse gezorgd?! Raar, hè, als je de kleine de eerste keer aan de zorgen van iemand anders moet overlaten... Fijn dat de BV zo goed verloopt! Met wat heb je afgekolfd? Ik gebruikte vroeger de borstpomp van avent, maar dat ging toch niet zo gemakkelijk! Mss ook omdat ik niet zoveel moedermelk had?!
Geniet maar van je kleine ventje, want de eerste maanden groeien ze idd enorm snel!!

Lcke, de nekplooimeting gebeurd idd via de echo, de gyn meet dan de dikte van de nekplooi van de foetus. Meestal wordt dat resultaat gecombineerd met de resultaten van een bloedafname, en dan zien ze of er een risico is op het syndroom van Down. Is er een groot risico, dan wordt er nog een bijkomende vruchtwaterpunctie gedaan.

Anne, ik hoop dat je meisje zich nog goed legt, tegen de bevalling! Ons Ella was ook een sterrenkijkertje tot aan de bevalling en dat was zeker niet makkelijk!

Link naar deze reactie
23/04/2008 @ 15:23
Leen Wolput

Online Status Bekijk profiel
Hallo!

@Anne: Kind en Gezin komt 1 keer op bezoek als je in het ziekenhuis ligt. Daarna komen ze thuis ne keer kijken (op +- 2 weken) en een maand later nog is thuis. En de rest is op het consultatiebureau in jullie dorp. Wij heb nu net de gehoortest gaan doen (op 3 weken) en dan is het elke maand op controle, maar da mindert als ze ouder worden. Wordt allemaal heel goed uitgelegd hoor!

En met BV kan je dus niet overvoeden, heb het gevraagd. Onze Cisse eet dus wel heel goed! Hij weegt al 4kg250 (250 gr boven geboortegewicht), meet al 54,5 cm (51,5 bij geboorte) en zn hoofdomtrek is ook al 38,5 cm (36cm bij geboorte)!!

Gisteren voor de eerste keer afgekolfd, ging ook verbazend vlot en hij dronk ook supergoed uit het flesje!!! Dus vanavond kan ik hem veilig achterlaten bij de papa en kan ik verder doen aan mijn cursus fotoshop. Maar het zal toch wel raar zijn, zo 4 uur zonder Cisse! We zullen wel zien hoe het loopt!

Leen x

Link naar deze reactie
23/04/2008 @ 10:14

Hey lindeke,

Jij ook proficiat met je tweede zwangerschap é! Wel leuk dat Anouk er zo snel een speelkameraadje bij zal krijgen!
Geert had mij verteld dat Anoukje al stapte, sjiek!
We moeten dringend nog eens afspreken é :)

Zwangerschapskwaaltjes vallen tot nu toe al bij al nog mee, kheb vooral last van vermoeidheid, buikpijn en constipatie.

Groetjes,
Els

[Laatst gewijzigd door LcKe - 23/04/2008 @ 10:15] - Link naar deze reactie
23/04/2008 @ 10:04
Lindeke

Hey Lcke,

Proficiat hé met je komende wondertje en welkom hier op 9-maand.com!!Ik duim voor je op 26 Mei!
Hopelijk niet teveel last van zwangerschapskwaaltjes!

Ons Anoukje stapt al vlot rond en dat nog voor haar 1ste verjaardag super hé!

Greetz,

Lindeke,Anouken ?

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 19:54

Hey Anne,

Spijtig dat je je kindje niet helemaal goed hebt kunnen zien op de echo, wel goed dat al wat je gezien hebt in orde is!
Ik duim voor je mee dat haar hoofdje nog in de goede richting komt te liggen tegen de bevalling aan!

Ivm die assistenten: we zullen wel zien é, ik heb zo iets van: assistenten zijn dokters die in opleiding zijn om gynaecoloog te worden, dus die willen het ook zo goed mogelijk doen en ze staan nog altijd onder toezicht van een gynaecoloog.

Ik ben wel heel benieuwd naar die eerste echo, voor mij is het allemaal nieuw en onbekend é, tis de eerste keer dat ik zwanger ben dus ja..
Kan iemand van jullie mij vertellen wat die nekplooimeting inhoudt?
Hou meten ze dat eigenlijk? Aan de hand van de echo of wat moet ik mij daar bij voorstellen?

Sorry als ik jullie een beetje overval met al mijn vragen é.

Groetjes,
Els

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 17:12
*anne*

Hey!

Ik ben net terug van mijn echo. Deze keer wel lang moeten wachten, want de gyn was weggeroepen naar de verloskamer. Als een geluk dat ze dit even kwamen zeggen dus kon ik toch even een andelingetje gaan maken rond de vijvers.
Ons meisje is blijkbaar ni zo een gemakkelijke. Nu lag ze weer niet goed om alles globaal te bekijken. Dus het was weer wat puzzelwerk. Maar alles wat ze gezien heeft was tip top in orde!!
Ze ligt met haar hoofdje al mooi tegen de baarmoederhals. Het enige wat misschien een probleem kan vormen is dat ze met haar hoofdje niet mooi naar voor ligt, maar het is naar achter gekanteld. Ik geloof dat ze dit een sterenkijkertje noemen. Dit kan natuurlijk nog veranderen tegen dat ik moet bevallen, maar als ze dus zo blijft liggen kan het zijn dat ze tijdens de arbeid toch moeten overgaan tot spoedkeizersnede. Ik hoop dus echt dat ze met haar hoofdje in de juiste houding gaat liggen.
Dit was de laatste echo, dus zowel ik als de gyn is heel benieuwd hoe ons meisje er zal uitzien. Afwachten tot de bevalling nu.

Els, raar dat je dokter zei dat in gasthuisberg enkel de assistenten opvolgen. Ik heb nog geen enkele assistent gezien tijdens mijn controles. Steeds gewoon mijn eigen gyn. Maar sommige gynaecologen werken inderdaad wel met asistenten, maar is dus niet steeds zo. Is wel een spannend moment hé, die eerste echo afwachten.
Wij hebben het grote nieuws aan onze ouders verteld rond 8 weken adhv een babybody met zelfgekozen opschrift (oma en opa's kleine kapoen). Ze vonden dit heel origineel.

Groetjes

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 15:00

Aha, ik heb gevonden wat het probleem was met de banner.
Ik vulde Els in ipv mijn nickname LcKe en dan geeft die de banner niet weer.
Vanaf nu zal ik dus onder mijn nickname blijven posten.

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 14:59

bannertest

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 14:51

Hey allemaal,

Ik heb gewoon gebeld naar de dienst gynaecologie in gasthuisberg en daar een afspraak laten vastleggen, ze hebben mij niet gezegd bij wie dat zou zijn... Nu onze huisarts zei mij dat als ik naar gasthuisberg zou gaan, ik zou opgevolgd worden door assistenten, dus ik heb daar verder ook niet echt bij stilgestaan.. Afin we zien wel waar we terechtkomen, mijn partner gaat mee dus dan voel ik mij sowieso meer op mijn gemak. 26 mei mogen we langsgaan, ik kijk er nu al naar uit!

Ik zou uitgerekend zijn voor 8 december, maar de huisarts zei dat die datum nog kon veranderen aangezien ik een zeer onregelmatige cyclus heb (soms 40 dagen, soms 14 dagen, soms nog iets anders...), bij de eerste echo zullen we daar een beter zicht op hebben.
Ik heb al zo'n banner aangemaakt en ook aangevinkt om die te gebruiken op het forum maar hij verschijnt blijkbaar niet in mijn postjes...

Wanneer hebben jullie trouwens aan de rest van de wereld laten weten dat jullie zwanger waren en hoe?
Ik denk dat ik het ga vertellen aan mijn en Koen zijn ouders met moederdag ahv een gedichtje ofzo en aan iedereen anders pas na de eerste echo (als ik zo lang kan wachten )
[Laatst gewijzigd door Els - 22/04/2008 @ 14:51] - Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 08:08
Lieke

Anne, wij hebben die lekstokken besteld bij Doopsuiker Geyskens in Diest, ik denk dat ze per stuk 1.28 euro kosten.
Wat kind en gezin betreft, bij mij zijn ze langsgekomen toen ik nog in het ziekenhuis lag. Ze geven dan wat info en ze vragen of je interesse hebt in het feit dat ze je baby opvolgen. En dan maken ze dadelijk een afspraak om thuis langs te komen. Ze komen een aantal keren aan huis en dan daarna moet je bij kind en gezin zelf op consultatie gaan. Ik vond dat wel interessant, maar je moet het soms een beetje met een korreltje zout nemen, want ze doen echt wel alles volgens het boekje.

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 22:14
*anne*

Hallo!

Lieke, ik ga inderdaad proberen om borstvoeding te geven. Dus hopelijk gaan die kilo's er dan snel af zijn. Maar dat is natuurlijk niet de reden waarom ik borstvoeding wil geven he, enkel goed meegenomen.
Waar zijn jullie de doopsuiker gaan bestellen? Ik was nog op zoek naar iets om te geven aan de kindjes. Die lekstokken in bloemvorm lijken me ook wel leuk aangzien het thema bloempjes is. Dus je mag altijd laten weten waar je die kan krijgen en wat de prijs is van zo'n lekstok.
Is Ella er al veel mee bezig dat ze een broertje krijgt? Of beseft ze het nog niet echt?

Leen, Ik denk ook niet dat je kan overvoeden met borstvoeding. Ik heb gehoord dat ze zullen drinken wat ze nodig hebben en dat het inderdaad vlugger verteert en misschien daardoor dat hij soms vaker wil drinken.
Hoe gaat dat eigenlijk met kind en gezin. Ik kan er niet goed aan uit. Komen ze in het ziekenhuis zelf langs om contact op te nemen of moet je hier zelf achter vragen. En hoe gaat dat dan met thuis langskomen enzo??

Els, geniet maar van je zwangerschap. Bij mij duurden de eerste 12 weken vrij lang, maar vanaf dan gaat het heel snel vooruit hoor. Ik kan bijna niet geloven dat het geen 2 maanden meer gaat duren voor we ons wondertje in de armen kunnen sluiten. Ik ga, zoals je in voorgaande berichtjes misschien al gelezen hebt, ook naar gasthuisberg. Ben op 9 weken voor de eerste echo geweest. Bij welke gyn heb je een afspraak gemaakt? Wij gaan bij Liesbeth Lewi, een heel lieve vrouw, voel me er goed bij en ben er echt content van. Ik wou zowieso bij een vrouwelijke gyn gaan.
Ben natuurlijk ook benieuwd voor wanneer je uitgerekend bent.

Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Morgen mag ik nog eens voor een echo gaan. Ben zo benieuwd hoe onze meid gegroeid is en of ze voor is op schema of niet. Ga toch nog eens vragen voor 3D. Vorige keer hebben we even gekeken maar er was niet veel te zien want alles wat in de weg kon liggen om een mooi beeld te krijgen lag ook in de weg. Hopelijk deze keer meer geluk, en speelt ons meisje geen verstoppertje meer. En 's avonds prenatale cursus. Kenny ging eerst wat tegen zijn zin mee, maar hij moest toegeven dat het wel interessant was om te volgen

Tot de volgende!

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 19:51
Lieke

Els, die bevestiging doet goed hè?! Ik ga bij gyn Dr Deschilder in Diest. Ik ga ook in AZ Diest bevallen, net als bij mijn eerste kindje. De eerste echo heb ik op 8 weken gekregen... Voor de tussentijdse controles ga ik ook bij de huisarts.
Voor wanneer ben jij uitgeteld? Anders moet je een zwangerschapsbanner aanmaken, dan kunnen we goed meevolgen!!

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 15:11
Els

Wat leuk al die reacties hier! Voel me hier meteen welkom zo.

Ik ben officieel zwanger, het bloedonderzoek was positief. Ik was wel al redelijk zeker, maar toch, de officiele bevesting doet toch deugd :)

Ik heb al dadelijk een afspraak vastgelegd voor de eerste echo op 12 weken. Ik ga naar gasthuisberg voor de opvolging van mijn zwangerschap en dan de bevalling natuurlijk. De tussentijdse controles ga ik waarschijnlijk wel bij de huisarts laten doen, dat zien we nog wel.

Waar gaan jullie voor je controles en wanneer hebben jullie een eerste echo gekregen?
Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 15:01
Lieke

Leen, ik weet niet of je een baby kan 'overvoeden' met BV... maar ik weet wel dat BV veel sneller verteert, dus hebben ze sneller terug honger. En dat baby's op bepaalde momenten een sprong doormaken in hun ontwikkeling en op die momenten vragen ze ook meer voeding dan anders (als ze 10 dagen, 6 weken, ... oud zijn).. Ik heb daar een boek van 'Oei, ik groei'... echt een interessant boek, daar staan al die sprongetjes in, zo weet je wanneer ze het wat lastiger hebben. Maar echt overvoeden, ik denk het niet, ik denk dat ze vragen wat ze echt nodig hebben.

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 11:48
Leen Wolput

Hallo!

@Lieke: Voorlopig heb ik nog geen kloven. Maar de eerste 10 seconden van een voeding doen altijd ongelooflijk veel pijn, krijg bijna de tranen in mijn ogen dan. Aan wat da juist ligt weet ik ni, ma ons mama zei da zij da ook had, dus ja... Voor de rest gaat het goed met de BV, buiten dan dat het er soms nog altijd uit spuit...
Maar onze Cisse eet goed, want vrijdag woog hij al weer 4kg100, dus op 10 minuutjes heeft hij zeker genoeg binnen, en hij drinkt zelfs maar aan ene kant per voeding!
Zou ge een baby eigenlijk kunnen 'overvoeden' met BV??? Cisse zijn buikje staat altijd wel heel rond als em gegeten heeft. En soms is em na 2 uur al terug hongerig... Maar zijn pampers zijn altijd wel goe vol (zowel plasjes als stoelgang).

@Anne: het ouderschap bevalt ons echt prima! Cisse is er nog maar 2 weken en half, ma we kunnen ons het al ni meer voorstellen dat hij er ni zou zijn! Da wordt zo rap een gewoonte hé, en alle aanpassingen erbij ook ('s nachts opstaan, verzorgtas steeds klaar, ne hele verhuis as ge ergens naartoe gaat, ...).
Gisteren op de communiefeest is hij ook super geweest! Hij heeft alleen om 3 uur gegeten, en voor de rest geslapen, en we zijn toch van 1 tot 7 daar geweest.

@Els: al nieuws??? Ik voor jullie!!!!

Leen x

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 10:50
Lieke

Els, welkom! Ik wil je al proficiat wensen! Al bevestiging van de huisarts gekregen! Geniet maar van je zwangerschap, want het gaat enorm snel vooruit!

Anne, die kilootjes, da's het ergste hè.... bij Ella was ik 12 kg bijgekomen en na de bevalling, was er nog maar één kilootje extra, dat er uiteindelijk ook snel afgegaan is. Nu zit ik bij deze zwangerschap aan 8.5 kg extra, dus denk dat het totaal iets hoger gaat liggen nu... Ga je borstvoeding geven? Daar verlies je ook al veel kilootjes mee!

Leen, heb je eigenlijk last gehad van kloven door de borstvoeding? Ik heb daar bij Ella heel veel pijn door gehad, hoop er deze keer van gespaard te blijven!

Vorig weekend zijn we de doopsuiker al gaan bestellen... weer iets minder in ons hoofd te steken... we hebben het simpel gehouden, net als bij Ella, we hebben groene doosjes gekozen en voor de kinderen kleurrijke lekstokken in de vorm van vissen en bloemen.

Mijn vriendin is gisteren bevallen van een 2de kindje, een zoontje, Jenthe... dus binnenkort op beebie-bezoek, dan kunnen we Ella al een beetje voorbereiden.

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 15:16
*anne*

Hey!

Els, welkom hier! Ik ga je toch al voorzichtig proficiat wensen. Als je test positief was denk ik dat je wel zwanger zal zijn! Ik duim met je mee! Spannend he, zeker als je er al zo lang op aant wachten bent!

Lieke, dat is wat minder nieuws van je suikertest. Maar misschien dat het allemaal nog goed meevalt! Laat het maar goed opvolgen en dan loopt dat allemaal wel goed.

Leen, zo te lezen bevalt het prille ouderschap jullie wel! Wel fijn dat alles zo goed loopt! Een flink kereltje! Ik ben heel benieuwd hoe Kenny het gaat doen als papa. Heb hem eigenlijk nog nooit met kindjes bezig gezien, best wel spannend. Ik denk natuurlijk dat hij het wel goed gaat doen!
En wat goed dat er al zoveel kilo's af zijn! Ik ben tot nu toe al 13kg aangekomen. Ben er nu toch wel op aant letten dat er niet te veel meer bijkomt, maar is zo moeilijk he.

Geniet allemaal nog van het zalige zonneke vandaag!!
Anne x

Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 22:38

Bedankt voor je welkomstberichtje.

Ook een hele dikke proficiat met je zoontje, je zal wel trots zijn!

Ik laat maandag zeker nog iets weten!
[Laatst gewijzigd door Els - 19/04/2008 @ 22:38] - Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 12:00
Leen Wolput

Hallo!

Els, welkom in ons 'clubje' en natuurlijk duimen we mee!!!
De signalen klinken alvast veelbelovend!!!
Leen x

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >