< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Iemand ervaring sterilisatie???

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Iemand ervaring sterilisatie???
14/10/2007 @ 12:04
roosje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Wist niet waaronder ik dit topic moest plaatsen,heb het hier maar gedaan.Binnenkort moet ik naar de gyneacoloog en dan ga ik een datum vastleggen voor een sterilisatie.Nu is mijn vraag:is dit pijnlijk,en kan je vlak daarna weer normaal functioneren of moet je toch aantal dagen rusten?Ik weet dat het "maar" een routine operatie is,maar ik hoor zoveel tegenstrijdige verhalen,vandaar mijn vraag.
Grtjs

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 11:34
meral

niemand ervaring???
is zit namelijk met de zelfde vraagjes

meral
Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 12:00
Marleen

Ik heb altijd begrepen dat het voor een man makkelijker is dan voor een vrouw (voor een vrouw zou het een echte operatie zijn??)
Ik ken dus ook alleen verhalen van de andere kant. Verhalen dat de sterilisatie pas werkt nadat een man 10x klaargekomen is omdat er nog zaad in die zaadleider zit. Een oud-collega vond 7x wel genoeg. Bleek zijn vrouw toch nog zwanger geraakt te zijn...... Niet helemaal gepland
Link naar deze reactie
19/10/2007 @ 11:13
roosje

Hallo dames,
Ben gisteren naar de gyneacoloog geweest,14 november is het zover.Dan zal ik wel meer kunnen vertellen.Het is daghospitalisatie,de patient wordt meestal onder volledige narcose geplaatst(dat heb ik ook liever zo).Er worden 3 gaatjes in de buik gemaakt en dan worden de eileiders afgeklemd of echt dichtgemaakt,ik kies voor het laatste,dan heb ik écht zekerheid.Ik wil geen pil en andere rommel gebruiken en mijn ventje wilt zich niet knippen(zal met zijn ego te maken hebben,haha) awél dan heb ik de beslissing maar genomen.
@Marleen:amai arme collega van u,toch nog zwanger na sterilisatie.Ik denk dat ik mijn gync. wat zou aandoen dan!
Kan écht geen 3e aan,de 2e is een jankertje en bovendien gaan we allebei werken(vooral mijn man,die is bijna nooit thuis).Als ge ze allebei alles wilt geven en fatsoenlijk kan grootbrengen lijken me 2 kindjes voldoende(voor mij persoonlijk dan).
Wat de operatie betreft:de gync raadt me aan om niet met de wagen te rijden,zodus blijft mijn man bij me.En ook de daaropvolgende dagen zou ik toch nog last kunnen hebben.Ze zei dat ze meestal haar patienten 5 dagen rust voorschrijft.Ik heb op 11/11 babyborrel van mijn zoontje en wou me eerst de 6e laten opereren,daarmee dat het nu de 14e is.
Groetjes

[Laatst gewijzigd door roosje - 19/10/2007 @ 11:18] - Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 17:16
wendy

roosje,
Mag ik onbeleefd zijn en vragen hoe oud je bent en woon je in BE of NL?
Ik had namelijk gehoord dat ze nu niet meer wilden steriliseren onder de 40 jaar. Ik wil dit weten omdat mijn man wel de sterilisatie wil laten doen ; wij kunnen financieel ook geen 3e aan maar wij zijn bang dat de dokters 't niet gaan willen doen (hij is nog geen 30jaar)
Sorry voor de persoonlijke vraag hoor.
Alvast bedankt (je mag ook een privé bericht sturen)

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 18:24

Hey Wendy,

Neen das helemaal niet onbeleefd: ik ben 30 jaar,binnenkort 31 en woon in Belgie.Mijn gyneacologe was er in principe ook niet voor te vinden,had bezwaren om mijn jonge leeftijd,bovendien willen vrouwen na een scheiding met hun nieuwe partner dikwijls nog een baby(dat is bij mij nu niet het geval maar als het zo zou zijn:jamais de ma vie),dan heb je nog de dood van een kind of kanker,waardoor koppels besluiten om een kindje te nemenof het te laten genezen dmv beenmerg.Maar over die dingen heb ik samen met mijn man langdurig nagedacht en je wordt een beetje "gescreend" omdat het echt wel een belangrijke beslissing is.Vermits ik vroeger vruchtbaarheidsproblemen had,ben ik al dankbaar voor mijn dochtertje want dat hadden we nooit kunnen inbeelden,mijn zoontje is een cadeau>wat wilt een mens nog meer???Bovendien is hij een huilbaby,zodus kan ik écht geen 3 kindjes aan,ik heb een job en mijn man heeft een héél drukke job,allemaal punten waar rekening mee werd gehouden.Maar nogmaals:mijn gync.wou dat in principe niet,heb echt heel veel moeten praten en ze vroeg me ook om het niet teveel te vertellen want ze wilt al helemaal geen storm toeloop van patienten die het ook willen omdat ze het wel zou doen,dit is echt wel uitzonderlijk.Anderzijds begrijp ik het wel dat ze zo streng zijn:Mijn schoonbroer was 24 ( en toen al papa van 2 zoontjes) en hij had zich laten "knippen",maar jaren nadien wou hij met zijn vrouw een meisje en het ging niet meer,dus hadden ze spijt...
Maar als je zeker van je stuk bent,en je kan uw motivatie argumenteren doen ze dat wel,al moet je wel papieren tekenen voor akkoord en dat je uw bewust bent van gevolgen en eventuele complicaties.Het ziekenhuis wilt zich daarmee indekken tegen eventuele schadeclaims.
Groetjes
Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 18:54

hoi,

ik liet me destijds sterliseren na de geboorte van ons 3e kindje (had serieus overgewicht en nog een zwangerschap zou gevaarlijk worden voor ons beiden)
de ingreep was onder volledige narcose (is wel 13j geleden hoor) , een tweetal dagen wat knagende buikpijn en in het begin moet je het met heffen voorzichtig aan doen, een beetje rusten enz... maar viel heel goed mee.heb echt niet veel last of pijn gehad en moest toch een gezin van 3 kids en een echtgenoot runnen

eens men overgewicht weg was liet ik de sterlisatie ongedaan maken die ingreep is veel pijnlijker(8d ziekenhuis volledige open buik operatie ) en genezingsproces (5weken)veel langer .maar kreeg nog 3 prachtige kids dus loonde echt de moeite :)

greats nic

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 18:54
sas

hoi wendy

Ik kom uit nederland en mijn man heeft zich vorig jaar op zijn 28 ste laten helpen.
Ze vroegen wel drie keer weet je het zeker.Ja absoluut.
Dus ze doen het vast wel als je nog meer vragen heb stel ze maar.

En dat een man niet wilt of durft of ego vind ik echt onzin.Moet je kijken wat wij lijden.
Zet ook 3 keer een kind op de wereld en 4 keer op de ok gelegen.Kom hun mogen er ook wel wat voor over hebben.
Wij hebben genoeg geleden en voor de man is het veel minder ingrijpend.

Link naar deze reactie
22/10/2007 @ 19:03
Ann G.

Hoi,

ik begrijp dat als je echt geen kinderen meer wil , je er iets drastisch wil aan doen.Maar ik vind eigelijk ook dat het risico veel minder is als het bij een man gebeurt.Mijn ventje werd vorig jaar gesteriliseerd en de ingreep duurde nog geen uur.Hij had nergens last van.Bij een vrouw is er toch een volledige narcose en ik hoorde laatst van een vrouw die gesteriliseerd is dat ze serieuze problemen heeft .Het zou bij meerdere voorkomen dat er ontstekingen ontstaan in de eileiders met alle gevolgen vandien.

En wat betreft het ego van de man , ze gaan er echt niet minder van presteren hoor

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 07:44
wendy

Hey,
Wij zijn op consultatie geweest en die idioot van een dokter in 't UZ leuven zei ons dat ze 't NIET willen doen (onder de 35 en je moet 3 kindjes hebben)
Heeft er misschien iemand een naam van een dokter die 't wel zou doen???? We willen echt geen kinderen meer !!!!!!!
Ik kan niet tegen de pil en mijn man heeft altijd gezegd dat hij die sterilisatie zou laten doen omdat ik al genoeg heb gedaan
Ik vind 't onverantwoord dat een dokter kan beslissenwat er met u lichaam gebeurt.
grts wendy

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 11:30

hey,

men man is op 11 mei gesteriliseerd geweest was ook binenn en buiten!

ik vind het echt zever hoor dat die dokter da nie wou doen, hier hebben ze da zelf nie gevraagd, gewoon afspraak en zonder boe of bah een afspraak gehad, hij vroeg zelfs nie hoe oud hij was en hoeveel kinderen hij had!

ik zou verschillende artsen raadplegen moest ik in jullie plaats zijn!!

groetjes

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 13:12
Anke

Ben op dit topic terecht gekomen omdat ik zelf op een verpleegafdeling werk waar we zo nu en dan refertilisatie hebben.
Dus het ongedaan maken van sterilistatie bij de vrouw.
Het is behoorlijk heftig moet ik zeggen, zowel sterilisatie als het opheffen.
Niet iedereen reageert er even goed op.

Maar belachelijk dat een arts zegt dat je 3 kinderen moet hebben.
Misschien wil je wel helemaal geen 3 kinderen.
Misschien kun je geen 3de krijgen.
Of weet ik veel wat er nog meer voor redenen te bedenken zijn.

Je besluit niet zomaar voor zo'n ingreep, daar heb je samen goed over nagedacht.
En de toekomst, daar kun je niet altijd stil bij staan.
Je gaat er nu van uit dat je altijd samen blijft en dat je kinderen in goede gezondheid blijven leven.

Ik weet wel, als wij straks hopelijk ooit klaar zijn met kinderen, dan is het de beurt van mijn man.
Al die jaren de anticonceptie, evt zwangerschappen en bevallingen... mooi geweest, nu mag de man een klein knipje ondergaan.
En die ingreep, dat stelt echt niks voor.
Misschien een wat beurs gevoel de komende paar dagen, maar that's it.

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 19:45

bestaan er wonderen in de wereld?
Hallo,

Ook ik ben gesteriliseerd omdat we samen 3 kindjes hebben. Mijn man wil er echt geen mer. Ik wil. pff . Is er toch een kans dat je zwanger kan raken ondanks je gesterilliseerd bent? Let's hope.
Ik hoop echt op een MIRAKEL, hihi!
groetjes Kaatje

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 00:29
Anke

Nee, je kan (mits de operatie goed is uitgevoerd) absoluut niet zwanger raken na een sterilisatie.
Dat is echt definitief (tot je evt voor refertilisatie gaat)
Dus ik denk niet dat het mirakel voorbij zal komen voor je.

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 09:18

ik ken iemand die dus wel zwanger geraakt is na haar sterilisatie,

dus er is altijd een waterkansje denk ik!

Link naar deze reactie
13/11/2007 @ 14:50
roosje

morgen is het zover!!! Dan word ik eindelijk gesteriliseerd!
Ik kijk ernaar uit!!

Link naar deze reactie
14/11/2007 @ 17:38
roosje

Operatie goed verlopen,wel véél pijn>zal ook wel te maken hebben met het feit dat ze een stuk achtergebleven moederkoek hebben verwijderd uit mijn baarmoeder.Enfin,het is achter de rug nu.

Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 22:29

sterilisatie
Wendy,
Ik heb mij laten steriliseren op 25 jarige leeftijd door Dr Natens van het AZ Diest. Hij heeft dit gedaan zonder enig probleem.
Ik heb wel de sterilisatie 2 maand geleden (na 14 jaar) terug laten ongedaan maken. Ik weet wel dat hij nog steeds opereerd en hij heeft ook een kabinet in Aarschot.
Groetjes
Patricia
Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 13:50

hallo ik ben ook gesteriliseerd door DR natens op 30 jarige leeftijd,hij heeft er nooit een probleem van gemaakt is trouwens eenhele goede dokter en heeft nooit commentaar gehad van waarom wil je geen kinderen enz..een aanrader voor iedereen die het wil laten doen :dezelfde dag terug naar huis nooit meer aan iets te moeten denken enz..en na 2 dagen was ik weer de oude!!groetjes!!
Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 14:15
urmi

ik wil na 11jaar wel een kind maar ben gesteriliseerd
hallo allemaal,

ik heb 2 dochters 1 van 16 en 1 van 11 ik wil heel erg graag nog 1 kind kan mijn sterillistatie ongedaan gemaakt worden zodat ik toch een kind kan krijgen.. aub ik hoop het zo

heel veel groeten
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >