Hoi mama's,
Hier gaat het al stukken beter! Moet nog veel hoesten (en diep hoesten), maar m'n keel doet al niet zo'n pijn meer. Leve de ibuprofen! Toch wel zwaar spul ze...
Daan heeft héél goed geslapen vannacht, zelfs niet één keer wakker geworden! Dus ik voelde me vanmorgen weer fris als een hoentje. Hij heeft in de crèche maar een half uurtje geslapen, maar ligt er nu thuis toch alweer in van 12u15. Straks komt de kinesiste. Ben eens benieuwd wat ze zoal te vertellen heeft.
Bliep, ik stel soms ook huishoudelijke dingen uit tot Daan slaapt hoor. Anders zou ik nooit met dat venteke kunnen spelen.
Was wel grappig gisteren: we waren kiekeboe aan het spelen (met papa) en telkens hij papa zag, kroop hij met z'n gezichtje tegen mijn schouder en pakte hij me vast. En maar giechelen

Zo lief he, dat hij het knuffelen een beetje begint te leren.
Ook aan- en uitkleden: hij houdt z'n armpjes al netjes waar ze moeten zijn (of zou het toeval zijn). Hij doet het wel al dikwijls vind ik...
En tsja, die opendeurdag hier, zal nog wel wat jaartjes duren. Er is een mama op een ander forum die nèt hetzelfde probleem heeft. Leuk om te horen dat ik niet alleen ben.
MamaJJ, ik ken het ook hoor, hopen werk en geen goesting om iets te doen. En plots lukt het dan allemaal wel en denk je: heb ik mij daar nu zo druk in gemaakt?
Ik maak dan een lijstje met wat ik moet doen, en bij elk klusje dat ik gedaan heb kan ik een streep zetten. Zo vlot het precies wat rapper

En op het einde van m'n klusjes: een lekker tasje cappuccino!
Wat je zoontje betreft: ik kan er weinig over zeggen, maar ik begrijp best dat je teleurgesteld bent. Je wil toch altijd dat je kindje meekan he. Maar wie weet heeft hij nog wat "rijping" nodig, dat kan best. We zullen

op een positief vervolg!
Katrien, ik heb inderdaad Roofthooft, maar over de arbeidskamer kan ik je weinig vertellen. Ik ben bevallen met geplande keizersnede (bekken was te smal). Heb nochtans ook de rondleiding gehad, KS is pas enkele weken op voorhand beslist. Van de TV weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat er wel één was. Een bad is er zeker niet, en een bal als je geluk hebt en er niet te veel bevallingen zijn. Daarom had ik er voor mezelf één gekocht (voor ik het wist van de KS). Heb hem wel veel gebruikt om op te zitten tijdens de zwangerschap, want had nogal last van m'n rug. Je mag de mijne anders gerust gebruiken hoor, heb hem nu niet nodig. Ik heb hem in de decathlon gekocht, en hij kostte niet veel geld. Dus mss kan je daar eens gaan kijken?
Knap van je broer dat hij staat waar hij nu staat! Ik geef les in het BSO en die lln kampen soms ook met een minderwaardigheidsgevoel. Ik zeg dan altijd: ieder mens heeft zijn talent, en mensen die goed met hun handen kunnen werken zijn ook nodig. Wie bouwt anders al die huizen, en wie verzorgt anders al die mensen die het nodig hebben (geef les in richting verzorging). En daar knappen ze dan toch een beetje van op.
Kiryke, ik zie zo'n sternamiddag ook wel zitten hoor. Wel spannend dan vind ik, met allemaal mensen die je niet kent...
Al een beetje uitgeslapen?
Brientje, bedankt voor de extra info van onze winkel

Inderdaad de aveve in Beveren, baan naar Vrasene (Zillebeek).
En wat de belastingen betreft: wij trekken ook elk jaar terug. Dat komt omdat mijn WG op voorhand al heel wat belastingen afhoudt van mijn loon. Mijn man moet als zelfstandige heel wat voorafbetalingen doen. Vandaar dat we altijd terugtrekken.
Je kan gerust aan je baas vragen of hij niet meer BV en RSZ wil afhouden van je loon hoor, zodat die belastingbrief niet elk jaar tegenvalt.
En anders, als je toch weet dat je zoveel moet bijleggen, elke maand een deeltje opzij zetten?
Ik ga nog wat ditjes en datjes doen. Zo een paar daagjes extra vrij (oké, de reden waarom was niet zo fijn) kan toch wel eens deugd doen om àlles eens goed onder handen te nemen!
tot later!