volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
| 14/03/2008 @ 11:59 LLL | hallo ik ben ook zwanger van een 3de, niet echt gepland, maar wel heel welkom. Onze ouders reageren helemaal niet positief, eerder een vorm van zwijgen. Ondertussen maken ze opmerkingne aan de oudere kindjes van : "geniet er maar van, binnenkort hebben jullie ouders geen tijd meer voor jullie. En ga jij terug drie maand in het ziekenhuis liggen zoals bij de eerste twee, wat ga je dan doen met de twee oudste. Ons past het niet hoor om op jullie kinderen te letten,... " Ik trek het mij niet echt aan, maar leuk is het wel niet als niemand blij is met dat dit derde kindje en als het duidelijk wordt dat er helemaal geen steun is van de omgeving. |
| 23/02/2008 @ 20:18 angel eyes | hallo, wij kregen van sommigen al commentaar toen we voor de 2e gingen. Dit komt omdat mijn man al 2 kinderen uit zijn vorige relatie had. ze wonen niet bij ons, en ondanks dat het toch ook een beetje mijn kids zijn en ze er net zo bij horen als mijn eigen kids, wilde ik erg graag een kindje van ons samen... dat begrepen de meeste mensen al te goed en de kids vonden het ook geweldig dat ze hoorde dat ze een broertje hadden gekregen.. 3 jongens... geweldig.. 2 1/2 jaar laten wilde we eigenlijk nog wel een kindje om het getal rond te maken.. nou daar kwam het commentaar.. zou je dat nou wel doen en je hebt er nu eentje van jullie en nog die andere 2.. nou ben ik echt zo dat ik s0rry... schijt... heb aan mijn familie en ook vrienden als het moet.. leuk was het niet echt niet.. maar een maand later werd ik zwanger van onze 2e.. nou het regende commentaar kan ik je vertellen.. wij waren dol gelukkig en niemand pakte het ons af.. toen die kleine ook eenmaal geboren was draaide iedereen wel bij.. niemand meer gehoord eigenlijk... nou werd mijn vader in december 50 dus we hadden een mega groot feest met echt iedereen erbij.. aan het einde van het feest bedankte mijn vader iedereen en mijn moeder natuurlijk.. maar toen kwamen mijn zusje en ik... me vader bedankte mijn zusje en pakte daarna mij vast.. dit is precies wat hij zei: mijn oudste dochter wil ik heel erg bedanken voor alle stukjes die in elkaar gezet zijn de abraham.. en het mooie zingen.. natuurlijk wil ik haar ook bedanken voor mijn geweldige kleinzoons het zijn heerlijke jongens maar ik hoop nu echt dat je een meisje krijgt.. ik vind het echt een eer dat ik het mag zeggen.. angela is zwanger van de 3e... nou ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat de rest van mijn familie echt in een klap nuchter was.. we kregen dan ook geen commentaar maar een ja hoe moet ik het zeggen.. meer afkrakingen.. toen heb ik ze verteld dat het me geen reet intresseerd wat iemand er van vind en dat ik moet leven met mijn man en mijn 5 kinderen.. niet hun.. financieel hebben we het niet slecht dus daarom kan het gewoon.. en we willen het heel graag.. ik denk dat als jij en je man dit graag willen.. en je kan het opbrengen zonder problemen.. GO FOR IT.. het is jou leven en niet dat van hun... denk je dat hun zich iets van jou aan trekken als jij zegt dat je het ergens niet mee eens ben.. nee echt niet die doen ook wat ze zelf willen.. geloof mij maar.. en wat heb je er aan als je straks spijt krijgt.. alleen maar vanwegen commentaar van anderen.. je lijkt wel gek.. straks komt iedereen op een leeftijd dat je zegt nou ben ik er te oud voor en dan kan het niet meer.. ik zou echt spijt krijgen en me familie vervloeken.. maar waarom je familie vervloeken als je zelf naar hun geluisterd hebt????? jou leven jou keuzes.. verder ben ik het dus echt zo totaal met bianca en de andere eens .. het is jou leven!!!! gr xxx angela |
| 18/02/2008 @ 16:45 niquekse | 3 kindjes Hallo Het is nu een week later en de storm lijkt bij ons thuis wat te koelen. mijn man had vorige week zelfs een afspraak voor mij in de abortuskliniek gemaakt. Ik ben toen met hem gaan eten en heb hem uitgelegd dat ik daar niet mee kon leven en dus geen optie was voor. We zien elkaar eigenlijk graag, dus dit kind kan dan toch niet totaal ongewenst zijn?? We hebben een groot huis met talrijke slaapkamers, dus dat is al geen probleem. Alleen is het financieel iets zwaarder omdat wij niet direct gaan kunnen verder verbouwen. Zelf zie ik er stiekem ondertussen naar uit. Zo een derde BB'tje zie ik momenteel wel zitten alhoewel het superdruk zal zijn met de twee andere kindjes. Zowel onze zoon als onze dochter zijn nogal jaloers van elkaar en ik denk dat dit zich wel terug zal manifesteren naar het kleintje toe. Ik hoop dat de oudste tegen dan wat meer voor rede zal vatbaar zijn. hoe ik het praktisch ga doen, weet ik helemaal nog niet. De opvang is heel duur met twee en ik hou maar 200€ meer over als ik full-time werk dan als ik half-time werk. Alleen zou ik graag mijn huidige job terug willen verder doen als ik terug kom (na mijn vorige twee zwangerschappen was ik telkens mijn job kwijt, maar aangezien ik statutair ben, hebben ze mij maar ergens anders gezet). Alhoewel wat is een job als je 3 kindjes hebt om voor te zorgen. Aan onze ouders hebben we nog niets gezegd, ik wil wachten totdat mijn man het ook voor 100% ziet zitten. Vrijdag heb ik een afspraak bij de gynecoloog gemaakt en ik heb hem gemeld dat wij tezamen een afspraak daar hebben. Ik denk als hij het hartje zal horen kloppen, dat hij het al wat beter zal zien zitten. een spannende tijd dus bij ons thuis... hartelijk dank voor jullie warme woorden. |
| 12/02/2008 @ 10:17 Watashi | Zelf ben ik het middenste kind thuis. Ik ben wel rustiger dan mijn zus en broer en daardoor kroop er voor mijn ouders wel meer energie in de andere twee. Maar aandacht schoot ik echt niet te kort hoor. Door middenste te zijn, had ik het beste van twee werelden. Lekker stoer doen met de oudste en lekker kinds doen met de jongste. Zelf zou ik ook wel drie kinderen willen. Mijn man komt uit een gezin met twee kinderen en vindt dat zelf een beter aantal. Tja, we zullen wel zien wat de toekomst brengt. |
| 08/02/2008 @ 18:24 goopybike ![]() | Hij begint bij te draaien maar is nog niet 100% zeker! |
08/02/2008 @ 16:13![]() | Hey uw ventje nog niet overtuigd gekregen? Zal ik eens met hem praten, geef mij een uurke en da komt goed, haha!! ![]() |
| 08/02/2008 @ 13:12 niquekse | derde kindje Hallo Ik heb zopas vernomen dat ik totaal onverwachts zwanger ben van een derde kindje. We hebben reeds twee kindjes (2 jaar en 1jaar). eigenlijk zie ik het zo direct nog niet allemaal zitten. Drie kindjes op drie jaar tijd is toch een heleboel werk. Daarbij komt dat mijn man er heel negatief tegenover staat. hij wil geen derde en wil er dan ook niets voor doen. Abortus zie ik zelf niet zitten. We zien onze twee kindjes graag, dus denk ik dat we een derde kindje ook wel graag zullen zien. Onze twee kindjes nu komen helemaal niet overeen. Onze zoon is stikjaloers op zijn zusje en hij op haar. Nochtans heb ik steeds geprobeerd hen alle twee evenveel aandacht te geven en spelen we met hen alle twee. Wat gaat dat dan zijn met drie kindjes? Gaan die ook constant boel maken?? Mijn schoonouder hadden vorige week nog erg af gegeven op mensen met drie kinderen : één kind bengelt er bij, is het vijfde wiel aan de wagen, je kan dan zelf niet genoeg tijd in jouw kinderen steken,zijzelf wensen zich als grootouders tot niets te engageren want het past niet in hun leven.... blablabla. We hebben hen dan ook nog niets durven zeggen na al dat negatieve gepraat vooraleer wij het zelf wisten. Eigenlijk weet ik niet echt hoe ik dit allemaal moet bolwerken. Zowel mijn man als ik w erken in Brussel en zijn dus al op met de kindjes vanaf 5u30 's morgens tot 21uur 's avonds. We hebben geen hulp van ouders, dus staan we voor de praktische organisatie er alleen voor. Is het zo dat je de crèche van een derde wel kan betalen doordat je meer kindergeld hebt en meer verdiend? de crèches van twee kindjes betalen is voor ons toch wel een financiële dobber. Ik hoop alleen maar dat het wat lukt om drie kindjes groot te brengen en dat mijn man stopt met mijn hoofd zot te maken en alleen het negatieve te zien. Hopelijk kan ik het zelf dan ook wat positiever inzien en toch wel uitzien naar dit derde kindje. ik wil zeker zijn dat dit derde kindje ook een mooi leven bij ons heeft... |
volgende pagina >
[Reageer]

3 kindjes middelste bungeld er maar tussen?

geboren is kan ik wel zeggen dat nummer twee