< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » 3 kindjes middelste bungeld er maar tussen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
3 kindjes middelste bungeld er maar tussen?
15/11/2007 @ 22:19
Debbie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij hebben ook 3 kindjes en onze middelste bungelt hier zeker niet zomaar wat rond hoor! Mijn oudste dochtertje hangt heel erg aan haar jongere zusje en mijn jongste dochtertje hangt zowel heel erg aan haar grote zus als aan haar kleine broertje. En zij krijgen allemaal evenveel aandacht geloof me. De twee kleinsten staan heel de dag in de aandacht als de grote zus naar school is en wanneer de kleinsten slapen knutsel ik en speel ik spelletjes met de oudste. Dus ze krijgen allemaal voldoende aandacht.

En ja, commentaar krijg je zowiezo, da's blijkbaar normaal vandaag de dag als je 3 kinderen hebt dat ze je bekijken van 'zot', maar het is toch jouw leven en als jij dat aan kan...

Ik maak me daar nu al niet meer druk in in die blikken en commentaar want ik geef blikken of commentaar terug. En ik zou geeneen van mijn kids nog kunnen missen, ik zie hen alledrie doodgraag! En ze krijgen stuk voor stuk alle liefde vd wereld en alles wat ze maar nodig hebben.

Dus doe gewoon wat je hart en je gevoel zegt!

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 11:00
kleintje

Online Status Stuur bericht
Onze oudste zoon is de middelste.
Maar hij kan ontzettend goed met zijn zus optrekken die 2,5 jaar ouder is.
Je moet je kids ook de kans geven om lekker met elkaar te kunnen spelen.Er komt een moment dat het leeftijdsverschil wegvalt.Want hier is het alleen maar gezellig en ze spelen erg leuk met z'n allen.

[Laatst gewijzigd door kleintje - 05/11/2007 @ 11:00] - Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 16:11

middelste
Ik denk dat veel afhangt van het karakter van de kindjes. Ik denk niet dat er hier één van de drie iets tekort komt. Het is zoals Heidi zegt, de oudste krijgt aandacht als de kleintjes in bed liggen of samen spelen en de kleintjes krijgen voldoende aandacht als de oudste naar school is. Marco krijgt ruimschoots aandacht als Saskia haar middagdutje doet. Ze hebben elk eigenlijk hun moment dat ze alleen met mij zijn en dat er genoeg aandacht voor hen alleen is. Er zijn ook momenten dat ze alledrie samenspelen maar er zijn eveveel momenten dat ze samen in de woonkamer zijn en toch elk appart lopen te spelen: Diego met de autootjes, Marco met de duploblokken en Saskia met haar popje.
groetjes,
Sofia

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 15:38

hoi wij hebben ook 3 kindjes (eentje van 4 jaar, eentje van 1 jaar en 8 acht maanden en eentje van 8 maanden). Volgend jaar willen we proberen voor een 4de. De voornaamste reden hiervoor is idd dat de middenste een beetje uitgesloten is. Nr. 1 en 3 hangen echt aan elkaar en zij valt zo een beetje uit de boot. Maar ik denk wel dat veel afhangt van het karakter van je kindjes dus jullie situatie moet niet perse de onze zijn. Ik zou ook gewoon mijn gevoel volgen
Link naar deze reactie
17/10/2007 @ 10:49
heidi

Hey anoniem,

Het meest belngrijke is dat jij je gevoel volgt; De meesten onder ons met meer dan 2 kinderen kennen die negatieve reactiesmaar al te goed. Zo lang jij zelf voor je kinderen kan zorgen zonder ergens om een boterham te moeten gaan bedelen heeft niemand daar zaken mee vind ik.
Wat betreft de middelste bengelt er zo maar wat tussen hangt compleet af van hoe jij de zaken gaat aanpakken.
Hier zijn 8 kinderen tussen de 18 jaar en 2 weken oud. En ik denk niet dat er ook maar ene het gevoel heeft erbij te lopen om den hoop te vergroten. Je moet je aandacht verdelen onder je kinderen en dat is perfect haalbaar zenne. Als de kleintjes slapen is er tijd om met de groteren bezig te zijn. Als ze op school zitten heb je alle tijd voor de kleintjes. En als die dan slapen is er nog tijd om het huishouden te doen.

Ik zou zeggen volg gewoon je gevoel. je bent echt niet abnormaal als je meer dan 2 kinderen wil, of er lopen nog veel abnormalen rond in Belgie

Link naar deze reactie
16/10/2007 @ 19:55
Anoniem

ooit willen wij misschien nog een 3de kindje.
we hebben nu 2 gezonde kinderen, de eerste is een meisje van bijna 3 en de jongste een jongetje van bijna 1.
nu heeft iedereen om mij heen(zussen en vrienden) allemaal 2 kinderen, lijkt wel standaard momenteel.
en iederen praat hetzelfde: het is zo makkelijk 2 kinderen, ze moeten er niet aan denken als ze dan eenmaal op school zitten weer met een baby te zitten, het is zo druk!
maar wat mijn moeder en zus zo beweren is dat bij 3 kinderen de middelste er zou bij bungeld.
zo is bij de oudste alles nieuw en de eerste keer, en de jongste vraagt alle aandacht en word vertroetelt, de middelste krijgt dus aandacht te kort.
dan moet je voor of 2 kinderen of 4 kinderen kiezen! nou ik zou zelf geen 4 kinderen willen maar wel graag 3.
je gaat alleen zo twijvelen, iedereen die me lief is hebben 2 kinderen,lijk dan wel een buitenbeentje ofzo, klinkt stom maar als ik zeg dat er ooit misschien een 3de wil krijg ik alleen maar negatieve dingen te horen dat ik bijna met de menigte mee zou lopen.
wat vinden jullie en is jullie ervaring?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina