< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Ieder kind een kamer?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Ieder kind een kamer?
23/10/2007 @ 21:46
Prutske

Online Status

we zijn sinds kort de trotse ouders van een 2de kindje en overwegen om nog voor een derde te gaan.
We hebben 2 kinderkamers en er zijn geen uitbreidingsmogelijkheden aan ons huis. Zijn er onder jullie met meerdere kids die samen slapen? Ik denk dan ook aan de toekomst en vraag me af of dit een probleem zou kunnen worden als ze ouder zijn.
Link naar deze reactie
23/10/2007 @ 22:13
ano 1

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Prutske,
gho, moeilijke vraag... Dat ligt voor iedereen anders denk ik.
Maar moesten ze mij vroeger met (één van) mijn broers op een kamer gelegd hebben, zou ik daar niet blij mee geweest zijn. En omgekeerd ook niet.
Wij hadden elk onze eigen kamer, en waren daar heel blij mee.

Als de kindjes nog klein zijn, is het volgens mij absoluut geen probleem. Maar naarmate ze ouder worden, en in hun puberteit komen...

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 08:46
heidi

Bij ons zit er nu wel wat leeftijdsverschil tussen de oudste en de jongste.
De twee jongste jongens slapen samen en de 2 kleine meisjes ook.
De ouderen hebben ieder een kamer apart. Tieners hebben nu eenmaal behoefte aan hun privacy. Tegen de kleintjes in hun apejaren komen gaan de oudsten hoogst waarschijnlijk niet meer thuis wonen en hebben ze op dat moment toch ook een eigen kamer.
Nu hadden ik en mijn zus vroeger ook ieder onze eigen kamer en wat bleek.... wij gingen bij elkaar kamperen. Iedere avond liep er wel ene met kussen en deken naar de andere kamer om daar op de grond te gaan slapen om toch maar niet alleen te moeten slapen. Die eigen kamer was leuk om huiswerk te maken of muziek te luisteren of weet ik wat nog maar, maar apart slapen vonden wij niet zo gezellig

Link naar deze reactie
24/10/2007 @ 21:59
Prutske

Online Status
hey Ano1 & Heidi,

bedankt voor jullie antwoorden. Misschien loop ik wat te snel vooruit op de zaken. Het gaat uiteindelijk om de kinderwens. Zei net tegen m'n man nog : we zien wel hoe de situatie zit als ze in hun apejaren komen en desnoods wordt het een nieuwe woning met voor elk een kamer. Voorlopig is er ruimte genoeg voor kleine ukkies.
Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 14:54
Liesje

Online Status
Hey!

Ik heb vroeger ook altijd met mijn jongere zus op 1 kamer geslapen. Maar toen we naar de middelbare school gingen, kregen we toch een eigen kamer(tje). Om te studeren, hebben ze toch wel een plekje apart nodig denk ik.
Wij wilden onze 2 kindjes ook (voorlopig) op 1 kamer leggen, maar toen het een broertje voor ons meisje bleek te zijn, hebben we toch maar besloten om uit te kijken naar een nieuw huis, zodat ze apart kunnen liggen.

Groetjes, Lies

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 21:22
A.

hoi prutske,

hier 3 kinderen en slechts 2 kinderkamers. We hebben geen ruimte voor een extra kamer, maar kunnen ev. wel nog een kleine bureau maken op de zolder. Onze jongens slapen samen en vinden het momenteel "fantastisch" (iedere avond feest ); ze zijn natuurlijk nog klein en we zullen wel zien hoe het wordt als ze ouder worden ...
wij hebben onze kinderwens in elk geval niet laten afhangen van het aantal kamers ter beschikking ...
Veel succes met je gezinnetje en ik zou zeggen: als jullie allebei een derde kindje willen en het is financieel haalbaar: doen ! Het is echt prettig om te zien hoe ze zo met elkaar optrekken, ik heb ook zo hard getwijfeld, maar heb er nog geen seconde spijt van. Ik ben echt trots op mijn gezinnetje
Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 21:41
Vik

Online Status Bekijk profiel
Wij hebben er twee en een derde onderweg; Nu zijn wij gelukkig in de situatie dat we net een nieuw huis gekocht hebben en daar hebben we wel aandacht geschonken aan het aantal kinderkamers. Maar momenteel liggen de meisjes nog samen op een kamer en ook al zullen we binnenkort voldoende kamers hebben, ik denk dat ze nog lang zullen delen hoor. Ze genieten er zo van.

Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 22:03
Prutske

Online Status
Onze oudste vindt het nu al super met een klein broertje erbij. onlangs zei hij nog : mama, als er nog kindjes komen, mogen de bedjes op mijn kamer staan.
Ja, het financiële plaatje is er ook nog. Deze woning hebben we voor een mooie prijs kunnen kopen en volledig gerenoveerd, maar als je nu de huizenprijzen ziet
We zullen alvast een groot spaarvarken klaarzetten, zodat we het kunnen aanspreken als onze uks toe zijn aan elk een eigen kamer
Link naar deze reactie
25/10/2007 @ 23:24
ano 1

Dat lijkt me een goed idee, Prutske

Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 13:48
marientje

Onze oudste tweeling heeft de eerste jaren samen geslapen, met een jaar of 6 werd er veel te veel gekliert en hebben we ze ieder een eigen kamer gegeven (jongen&meisje). Nu verwachten we weer een tweeling en met maar 3 slaapkamers moeten ze gewoon weer samen slapen. De oudsten zijn nu 8 en liggen sinds de zomer weer samen op 1 kamer, de andere kamer is startklaar voor de baby's. Het gaat heel goed, ze vinden het gewoon ook erg gezellig.

Mijn dochter speelt graag op dr kamer en mn zoon eigenlijk nooit, of hij neemt speelgoed mee naar beneden of hij is buiten. Het lost zichzelf wel op. Vriendjes en vriendinnetjes mogen ze altijd meenemen, maar 1 stel hou ik dan beneden. (Anders wordt het echt klieren).

Hoe het straks gaat weten we natuurlijk niet. We slapen zelf nog in de grootste kamer en we kunnen dus straks die kamer in 2 delen of 1 meiden en 1 jongens kamer maken. We weten het geslacht van de baby's nog niet. We hebben ook nog een zolder, een tiener zou daar best een leuk hoekje kunnen hebben. Mogelijkheden zijn er dus nog wel.

Marina

Link naar deze reactie
28/10/2007 @ 20:31

Vroeger sliepen ze wel met z'n vijfen op 1 kamer, en nu kan een
kind alleen nog maar alleen op een kamer.

Ik denk eerder dat we ze teveel willen verwennen, want mijn ooms
en tantes hebben er ook niks onder geleden.

En ik sliep ook met mijn zus op 1 kamer, en mijn 2 broers sliepen ook op 1 kamer.
Geen probleem hoor als je niet anders gewent bent.

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 20:38
Ann

Online Status
Hoi,
Wij hebben zelf al 4 kinderen en zijn nu zwanger van nog een tweeling.we gaan binnenkort verhuizen naar een huis met 6 slaapkamers,1 voor elk kind,maar de tweeling gaan we samen leggen.Dus ieder krijgt een eigen kamer.Wij wonen nu in n huis met 4 slaapkamers(1 voor ons,1 voor Eef,1 voor Tyas en 1 voor Fati en Syl),maar we hebben ons aantal kinderen niet laten afhangen van het aantal kamers!!!
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 17:00
Prutske

Online Status
hey

inderdaad, de kinderen van vroeger zijn ook groot geworden zonder eigen kamer. Maar ik vraag me af of dit in dit tijdperk nog zo makkelijk gaat.Onze bengels zijn nu eenmaal meer gewend en dan hoeven ze nog niet verwend te zijn.
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 17:07
Prutske

Online Status
Hallo Ann,

vond je makkelijk een huis met zoveel kamers? Als ik zo even kijk op het net, zijn het vaak huizen met max 3 kamers. Ik vind het zo erg dat we onze huidige woning niet kunnen uitbreiden. Het is een ruim huis....maar met 1 kamer tekort. we hebben wel 2 bureautjes maar daar kan amper een bed op.
Onze bedoeling is dat ons huis afbetaald is als onze oudste 18 wordt, met het oog op hun studies. Een nieuwe woning zou meteen ook voor een langere looptijd van onze lening zorgen. Zucht!!!
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 21:31
Elsi

Prutske,
ik lees dat je wel 2 bureautjes hebt. Misschien kan je wel 2 kinderen samen in 1 kamer laten slapen, maar als ze moeten studeren en ze willen dat op een rustige plaats doen, dan kan 1 kind in een bureau gaan studeren en het ander kind in de kamer. Dan kunnen ze allebei in alle rust studeren. Ik denk dat wij het op deze manier gaan doen, moest er bij ons een derde baby bijkomen.

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 00:49
Liez1983

ik heb tot mijn 12 jaar samen op een kamer moeten slapen met 2 oudere broers. het bed van mijn jongste broer stond tegen dat van mij met een zijplank aan. dat is altijd goed gegaan, soms wat gekibbel, maar dt is toch normaal?!

moest er bij ons een kindje komen, had ik gedacht om onze zolder om te bouwen tot 2 kamertjes.

groetjes liezje

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 01:13

Hoikes

Een leuk topic! Zelf hebben wij ook "maar" 2 kinderkamers ter beschikking en zouden we misschien toch ook wel 3 kindjes willen. Dan gaan 2 kindjes samen slapen en 1tje een kamer alleen.

Ik vind het een goed idee ivm het studeren later: eentje beneden en anderen op een kamer of een bureau gebruiken.
Desnoods kan je een kamer toch ook afschermen/indelen met een soort "paravent" tijdens het studeren.

En dat van bij elkaar gaan slapen heb ik met mijn zus ook meegemaakt!
Een stapelbed is een fijne oplossing als je graag de ruimte niet te klein wil maken door 2 bedden naast elkaar te zetten. En het is nog plezant ook!

Veel plezier en niet te veel piekeren!! Idd, onze ouders hebben ook samen op de kamer geslapen, ook in de pubertijd. En ik vind dat het aan hen niet te zien is, hehe.
Het heeft toch iets gezellig he.

Groetjes
Caro

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:21
Elsi

Effe een domme vraag stellen: een stapelbed, tot welke leeftijd kunnen ze daarin slapen? Is dat tot de leeftijd van ongeveer 16 jaar of is dat ook geschikt als ze ouder zijn?

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 16:00
Vik

Veel langer hoor, als ze dat zelf graag willen. 5 jaar geleden zijn mijn man en ik gaan rugzaktrekken in Noorwegen. En in sommige hutten moesten we daar in stapelbedden slapen hoor. (en wij waren toen al een stuk ouder dan 16 ). En dat ging best hoor (en soms pasten we zelfs met twee in een bed )

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 22:17

Hoi

Idd, denk ook wel dat het wat afhangt van de kwaliteit van je stapelbed. En op springen lijkt me niet echt deugdelijk voor het lange meegaan daarvan.
Wij hadden een stapelbed waarbij je ook beide bedden naast elkaar kon zetten. Dus eigenlijk met tussenzetstukken. Maar die heeft mijn peter gemaakt indertijd, helemaal op maat. Weet dus niet of ze zoiets dergelijks verkopen.

Vanaf wanneer kan een kind eigenlijk in een gewoon bed slapen?

Groetjes
caro

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >