< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » 4de of niet

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
27/10/2007 @ 09:36
annotje

klinkt misschien cliche maar wij twijfelen voor een 4de wat ons wat tegen houd is de eventuele drukte of er een groot verschil zou zijn tussen 3kindjes en 4kindjes en de eventuele reacties die we zeker gaan krijgen . bij ons 3de was het al zo van ;hierachter ga je toch stoppen he.jullie kweken zoals konijnnen he en van al die opmerken zowel van familie als vrienden oke je moet daar niet altijd rekening mee houden maar toch doet het je iets op het moment zelf waarom kunnen mensen zo hard voor elkaar zijn of ligt het aan ons is het onverantwoord 4kinderen op de wereld te zetten in deze tijd.
eigenlijk is het onze beslissing die telt maar soms doen die dingen er toch ook iets aan .zo ik heb effe mij hart kunnen luchten en waarschijnlijk zullen we wel zien wat de toekomst brengt
zijn er mensen met 4kindjes die me misschien wat kunnen oppeppen
Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 09:56
Maaike

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Wij hebben zelf nog geen 4e, maar er komt zeker nog eentje bij. Ik ken de reacties die je geeft maar al te goed, maar eerlijk gezegd kan dat me geen ... schelen. Wij willen een vierde en de buitenwereld kan me gestolen worden. Wij brengen het kindje toch groot he. Heel veel mensen zeggen stop er maar mee, jullie zijn gek, je blijft dan toch niet werken zeker... Maar ik blijf wel werken, en we zijn helemaal niet gek.
We volgen ons hart en dat is in ons leven al heel vaak de beste keuze geweest. Als ik zie hoeveel onze kleine rakkers aan mekaar hebben kan ik me niet voorstellen dat ik maar één kindje zou hebben. Ik wil helemaal niet de mensen aanvallen met één kind hoor, ieder zijn eigen keuze!
Mensen gaven bij ons al kritiek op nummer drie, maar langs de andere kant kijken ze wel verwonderd als ze zien dat onze kinderen welgemanierd zijn en beleefd. Wat bij anderen met soms maar één kind niet het geval is...
Ik ga niet zeggen dat het me niets doet als mensen die kritiek geven, maar probeer het over je heen te laten gaan. En doe vooral wat jullie zelf willen!!!

Groetjes en succes ermee!
Maaike

Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 10:04
annotje

bedankt voor de reactie maaike ja mensen kunnen nu eenmaal hard zijn de vele reacties zijn begonnen ook toen ik zwanger was van onze derde spruit percies of die minder welkkom was. onze kindjes volgen nogal vlug op elkaar onze oudste word 4in maart onze mindenste is worde 2,5jaar en mijn kleintje word volgende maand 1jaar vele denken van ale hoe moet je dat nu doen en oh zo druk maar ik heb hier geen last mee ik ben oke 27 en heb al 3kindjes en werk 4/5 maar het lukt perfect .die reacties komen zelfs van mijn ouders en doet enorm pijn waarom uit jalozie of zo wie zal het zeggen .maar tenslotte is het mijn man en ik die beslissen en hen inderdaad opvoeden .
Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 12:20
Maaike

Hey,

Wij lijken precies wel veel op elkaar... Onze oudste is drie van in mei, Maxim is net 2 en de kleinste is zes maand. Ook ik werk normaal 4/5 den. (dit schooljaar even niet omdat er meer uren zijn werk ik nu voltijds...) Bij ons waren er inderdaad ook al die reacties toen ik zwanger was van nummer drie. En ik weet zeker dat er weer zoveel zullen zijn eens nummer vier eraan komt. Ook wij krijgen veel de reactie van amaai, dat moet druk zijn, maar ook ik heb hier helemaal geen last van. Ik vind dat het heel goed meevalt. En ik denk niet dat nog een erbij zo een verschil gaat zijn. Iedereen zegt nummer vier kan niet zo braaf zijn, maar we hebben nu al drie brave, rustige kinderen en ik denk dat dat toch voor een groot deel aan onszelf ligt...
Wanneer willen jullie voor een volgende gaan? Wij willen graag nog een maand of vier, vijf wachten, maar het kan evengoed nu al gebeuren aangezien we geen anticonceptie gebruiken en het soms wel eens rapper gebeurd dan verwacht... gelijk wanneer het komt, het is welkom.

Groetjes,
Maaike

Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 13:27
annotje

hey maaike,
ik zou graag volgende maand mijn spiraaltje laten weghalen en vandan zien we wel hoe het verder gaat. hangt dan ook af hoe mijn cyclus weer opgang komt.maar bij de andere sloebertjes is het vlug gegaan .onze oudste is een dochter en die zou graag nog een zusje hebben om mee te spelen kheb nog 2zoontjes .
ik ben verpleegkundige en 4/5de is mooi te doen juist de uren zijn niet altijd evengemakkelijk te combineren met schoolgaande kindjes maar ik doe mijn best om daar zoveel mogelijk rekeing mee te houden .
ik vin het leuk om te weten dat ik blijkbaar niet alleen ben.
mvg annotje
Link naar deze reactie
27/10/2007 @ 21:14
Elke

Hey wat leuk!

ik leef met jullie mee en denk er net hetzelfde over! Alleen ben ik 'al' 35 (net geworden)...maar ik werk eveneens full-time en ventje 4/5de zodat we de ukkies goed kunnen opvangen.

Wij gebruiken ook geen anticonceptie en als het ooit zover komt...ben ik ook bang van commentaar. Anderzijds ben ik wel volop overtuigd dat een groot gezin heeeel mooi is, dat we erg ons best doen om ze goed op te voeden (en stilaan zie je de vruchten ervan, want't zijn geen katjes om zonder handschoenen aan te pakken, maar ze zijn beter en beter gemanierd);

vroeger was mn droom steeds vijf en ventje vind't ook leuk, dus wie weet???

Ik kom dus lekker meebabbelen, als ik mag (zit ook in medische sector)

Kus allemaal, en ben heeeel benieuwd!
Elke

Link naar deze reactie
31/10/2007 @ 15:54
annootje

hallo we hebben de knoop doorgehakt en we weten dat we veel reactie zullen krijgen maar zoals ik zeg het is wij die ze moeten opvoeden en verantwoordelijk voor hen zijn en hun een toekomst bieden .maandag word het spiraaltje verwijderd en van dan af aan is het afwachten hoe alles gaat verlopen hopelijk mogen we spoedig een boertje of zusje verwachten
we vertellen het tegen niemand wat onze plannen zijn zo kunnen we de commentaar al wat beperken .zo tot later
vele groeten annootje
Link naar deze reactie
01/11/2007 @ 09:16
Vik

Online Status Bekijk profiel
Heerlijk zo! Veel succes. En je niks aantrekken van wat mensen zeggen, commentaar zullen ze altijd hebben. Het is de laatste tijd precies alsof het enig wat goed is, is twee kinderen te hebben.

Heb je er een dan kijken ze zo van 'blijft het bij een?' en als het er meer dan twee zijn, dan ben je ouderwets of dom, of wat dan ook. Verdraagzaamheid en respect is soms ver te zoeken.

Link naar deze reactie
04/11/2007 @ 18:21

hai,
ik ben in verwachting van de vierde en ik krijg alleen maar positieve reacties, van wat goed van jou, knap hoor.
Ik heb altijd al gezegd dat ik graag een groot gezin wou als de derde zou komen, wou ik ook graag een vierde. waarom zul je afvragen, nou ik ben zelf van een gezin van 3 kinderen en ik ben de middelste, ja die naam krijg je mee de middelste, je heb een oudste en een jongste. als je vier kinderen hebt is dat niet meer.
Ik heb nu 3 jongens en ik hoop nu op een meid.
We zullen afwachten.

groetjes Sylvia
Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 10:22
Mirjam

Hey

Hier zijn we nog niet direct aan nr-tje 4, maar wilde alvast reageren.
Wij willen graag 3 of 4 kindjes, dus nog 2 of 3 te gaan.
Hier maken we er geen geheim van dat we graag 3 of 4 kindjes willen, dus dan weten ze ook wat hun nog te wachten staat.
Ik vind het wel fijn te lezen dat er nog redelijk veel mensen kiezen om niet de norm van tegenwoordig te volgen (1 of 2 kindjes), maar voor een lekker gezellig, groot, soms druk gezinnetje!

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 10:58
kleintje

Online Status Stuur bericht
Ik ben ook zwanger van nummer 4.

En dat probleem van: de middelste...heeft onze middelste heel slim opgelost.
Als de baby er is zijn er 2 middelsten...jaja...je moet er maar opkomen.

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 19:51
r.m

hallo
ik ben 6 weken geleden bevallen van mijn vierde
ook wij hebben er nooit een geheim van gemaakt graag nog een vierde te willen de uodste is 8 en de andere 2 zijn 5 . en nu dus een meisje van 6 weken .

ook ik heb leuke maar ook minder leuke reactie's gehad .
zoals was het wel gepland?? wat als ze allemaal gaan studeren??
grote gezinnen zijn uit!! nou allemaal dat soort onzin.
nou nu de jongens op school zitten en dan nu nog zo'n kleintje erbij zalig !! echt genieten ook de jongens vinden het super!! ze zijn echt n de leeftijd dat ze het bewust allemaal meemaken.

tuurlijk het is drukker dan dat je 1 of 2 kindjes hebt maar het is de keuze die iedereen voor zichzelf maakt .
wij zijn super gelukkig met ons gezinnetje. met zowel de drukte als de gezelligheid die het meebrengt.
dus ga ervoor als je het graag wilt en laat je niet tegenhouden door reactie's van anderen.
Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 16:56
annootje

voila zo gezegt zo gedaan ik heb dus gisteren mijn spiraaltje laten weghalen en nu is het afwachten .
ik heb altijd 4kindjes gewild ik kom zelf uit een gezin van drie en ik hou van die gezellige drukte .dus uiteindelijk hebben wij nu toch beslist om een 4de kapoen te krijgen en van al de reacties die we zullen krijgen ga ik me er niet teveel in opjagen .in ieder geval onze flinke meid de grote zus is enorm euforisch voor haar kan het niet vlug genoeg gaan.ze is bijna 4 maar een echt klein moedertje.
zo tot later
annootje
Link naar deze reactie
09/11/2007 @ 10:04
Neleke

Hallo,
Ben zeer blij om te lezen dat er hier nog mensen zijn die graag een vierde kindje willen.
Ook wij willen graag een vierde en ja, ook hier krijgen we vaak negatieve reacties. Dikwijls zeggen ze, je hebt er nu drie het wel genoeg zeker. Kinderen kosten veel geld
Dan kan ik zo boos worden. Precies of zij moeten mijn rekeningen betalen.
Vroeger ging ik nog rekening hiermee houden maar sinds kort niet meer.
Mijn man zegt, als jij voelt je nog een vierde wil dan gaan we er toch gewoon voor.
Toch een schat hé!!
Dus gaan wij voor een vierde. Eerst mijn spiraaltje laten verwijderen en zorgen dat mijn man terug volledig is hersteld (heeft in augustus een hartinfarct gehad) en dan gaan we voor dat vierde wondertje.
Groetjes Nele

Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 23:19
Elke

Wat heerlijk zeg.

Annootje nu duimen he!!

Neletje, me ventje is ook 15 jaar ouder en wij gaan ook voor 4 of 5 ALS het kan he

Wij zeggen 't ook nu dat we er vier of 5 willen, foert ze. Alleen op werk blijf ik mysterieus hihi. Na twee zeiden vele stop nu maar ze. En nu zeggen ze 't gaat u goed af doe maar voort hihi.

We zien wel he!

ben benieuwd hoe't hier verlopen zal!

Voorlopig borstvoeding dus nog wachten op cyclussen...

Knufs,
Elke

Link naar deze reactie
13/11/2007 @ 07:47
Neleke

Hé Elke,
Bij mij op het werk zeiden ze ook na twee nu ga je toch stoppen zeker? Maar sinds ons dochter is geboren weten ze dat we een groot gezin willen. Nu vragen ze zelf wanneer het volgende eraan komt.
Groetjes Nele.

Link naar deze reactie
20/11/2007 @ 15:21

wij hebben sinds bijna 8 maanden ons vierde kindje en het is geweldig!!!
Link naar deze reactie
21/11/2007 @ 08:23

Hallo allemaal,

Wij willen ook een vierde. En ook bij ons is het in een rap tempo gegaan de 1e 3 namelijk 3 in 3 jaar tijd. Dus de opmerkingen zijn inderdaad niet van de lucht. Bijna niemand weet dat we nog een 4e willen, zeker op m'n werk niet maar ik kijk wel op tegen die reacties. ook was mijn familie het al helemaal niet eens met een derde (en dat werd ook nog een probleem bevalling ) dus nu hebben ze helemaal zo iets van "je laat die 4e nou toch wel uit je hoofd zeker!!"
dus niet!

Ik kijk ook uit naar een druk warm gezin (heb ik zelf van huis uit erg gemist, ondanks een tweelingzus)
En ja ik heb het nu al onwijs druk en financieel is het de eindjes aan elkaar knopen maar waar een wil is is een weg, toch?!

Succes allemaal, hopelijk verwachten we allemaal snel weer een /

Groetjes,
Vanessa

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 19:22
annootje

hey vanessa mijn kindjes komen ook vlug op elkaar mijn dochterje is 3jaar en een half mijn zoontje 2jaar en een half en ons ander zoontje word zondag 1jaar.
ik heb ook graag die gezellige drukte zo is er leven in huis en ja reactie krijgt men altijd maar als dit inderdaad van familie is komt dat toch harder aan zoals vb van mijn ouders de opmerking ale een vierde kan nu weer beginnen sparen of oei oei gaat het da niet te druk vinden .
maar hier heb ik mij nu al wat kunnen op voorbereiden en ik laat ze gewoon zeggen een opmerking zullen ze zeker terug krijgen het is inderdaad zo dat wij ons leven bepalen en niet zij de onze zolang wij gelukkig zijn met wat we hebben is het goed.

nod 22/12/2007
Link naar deze reactie
23/11/2007 @ 15:40
Elsi

Wij zouden ook graag drie kindjes hebben met niet te veel leeftijdsverschil onderling. Twee kindjes hebben we al. Ik maak me vooral zorgen om de reacties van het werk. Het is ontzettend druk sinds ik 50% loopbaanonderbreking heb genomen. Het werk is niet verminderd, maar mijn werkuren wel. Na elke bevalling was ik 6 mnd. thuis, dus ik kan me hun gezichten al voorstellen als het zover zou zijn. Ik wil niet te veel leeftijdsverschil tussen kind 1 en kind 3. In de zomer van 2008 gaan we er wellicht werk van maken, zodat er in de lente van 2009 misschien een lief klein zusje of broertje in de wieg ligt. Ach, we zien wel als het zover is.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >