< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Waarom een 3de baby willen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Waarom een 3de baby willen?
23/01/2008 @ 10:44

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,
Je kunt je eerst gratis registreren op deze site, dan is het ook makkelijker als je op het forum komt want je bent al aangemeld en je naam of nickname komt er dan automatisch op

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 21:36
Elsi

Ik heb goed en slecht nieuws.
Eerst het goede: Elena doet pipi op het potje!
Het slechte: alleen bij de onthaalmoeder en niet als ze bij mij is. Ik veronderstel dat ze daar onder 'sociale druk' staat en niet onder wil doen voor de andere kindjes. Thuis wil ze maar niet op het potje blijven zitten. Maar ja, Rome is ook niet in één keer gebouwd. We moeten geduld hebben.
Ben juist gaan lijndansen, ik vond het jammer toen het uur voorbij was. Wat met de heupjes zwieren en dansen heeft me wel goed gedaan, ik kijk al uit naar volgende week woensdag.
Tot de volgende

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 08:22

Hey Elsi,
zoals je zelf al aangeeft: geduld hebben, veeeeel geduld en altijd maar opnieuw proberen
Bij mijn jongste zoon duurde het zelfs tot zijn 3 jaar eer hij helemaal overdag droog was en bij meisjes zou het naar het schijnt sneller gaan, dus de moed niet opgeven!

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 09:36
natalie

Online Status Bekijk profiel
elsi, jij voelde je toch misselijk?
Hoe staat het daarmee?

Mijn zoontje van bijna 2,5 plast nu op de po, maar doe het alleen 's avond en 's ochtends, de rest van de dag heeft hij een luier om.
Op de creche gaan ze altijd met alle kindjes mee naar de wc en zetten de leidsters de kids op de wc om te oefenen. Ik denk ook omdat ze daar de nodige kids zien plassen, ze het zelf ook sneller gaan doen.

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 20:08
Elsi

Natalie: niets aan de hand hier hoor! Het was mijn lichaam dat mij mooi heeft beet genomen. Leuk hoor! Wij wachten nu zeker nog een half jaar voor we er weer voor gaan. Als ik me tegen dan niet meer bedacht heb natuurlijk.

Link naar deze reactie
26/01/2008 @ 15:14
Michelleke

En??? nog geen nieuws Dida, Mimi of Heititike??? Ben zoooo benieuwd!!!

Hier alles ok! Deze week carnaval, we zijn aan t oefenen op grime zodat ik tegen vrijdag een leuk snoetje op zijn mooi snoetje kan toveren! LEUK!!!

Link naar deze reactie
26/01/2008 @ 18:30
natalie

Online Status Bekijk profiel
nou, zeg, had net een lap tekst geschreven, ben ik alles kwijt om een of andere reden.

Ik had namelijk gemaild dat mijn man net heeft aangegeven voor een 3e te willen gaan.
Wel wil hij een paar afspraken maken m.b.t zijn werk, mijn werk, verwachtingen uitspreken, pas na de verhuizing in juni ervoor gaan etc etc.

vind dit wel heel bijzonder.
En tot mijn grote verbazing zei hij zelfs dat hij ook wel een vierde zou willen, maar dan een pleegkind!

Moet het allemaal even laten zakken.

Link naar deze reactie
27/01/2008 @ 13:54

hey Nathalie,
Wat een ommezwaai!!! Zo zie je maar dat je soms niet de hoop moet opgeven
Bij mij zijn vandaag de gearriveerd Een beetje vroeger dan gedacht maar ze zijn er echt wel, volle bak!!! Dadelijk even mijn banner aanpassen en dan zijn we weer vertrokken voor de volgende ronde.

Link naar deze reactie
29/01/2008 @ 12:27

ik moest het even voor mezelf verwerken dat ik ongesteld ben geworden, vandaar dat jullie een tijdje niks hebben gehoord.
we hebben ook direct de zomervakantie geboekt, lekker 2 weken naar italie.

hoe gaat het met jou heidy en michelleke????
Link naar deze reactie
29/01/2008 @ 13:10
Michelleke

Dida... weer jammer hè! pffff

Met mij alles prima, ne mijn vakantie geboekt
10 daagjes Torrevieja! van 20 juni tot 30 juni! JOEPIE!!!

Met de andere dames alles goed?

Link naar deze reactie
29/01/2008 @ 16:17

hey,
ik zou willen dat ik ook een vakantie durfde plannen, maar mijn vader heeft kanker in de pancreas en het ziet er niet goed uit. Voorlopig gaat het nog redelijk goed met hem maar het kan elk moment omslaan!
We zien wel als de zomer er is, als we gaan is het eind augustus en met de tent en niet te ver weg, Duitsland of zo. Dan moeten we toch niks reserveren rond die tijd want de grote drukte is dan toch weg!
het kan goed zijn dat het alleen een weekendje weg is maar dat is beter dan helemaal niks.

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 20:05
lightpearl

Hoi Allemaal,

Ik wil ook graag een derde kindje. Dat was tenminste altijd mijn wens. Nu komen er wel wat vragen bij kijken.
Ik wil namenlijk in september met een studie beginnen (avondopleiding) en wanneer kun je dan een zwangerschap 'inplannen'. (Wat een stomme omschrijving eigenlijk.) Bovendien hebben we het financieel niet zo breed. (Ik werk momenteel niet.) Waarschijnlijk hebben we een andere auto nodig. Welke en hoeveel gaat dat weer kosten. We moeten de zolderkamer opknappen, want anders past het niet echt. (Misschien in het begin nog wel 2 kids op 1 kamer, maar later wil ik echt voor ieder kind een eigen kamer.)

Dus een boel vragen en zorgen, maar vanuit vroeger nog altijd de wens. Wat is wijsheid... Mijn man wilde eigenlijk maar 2 kids, maar hij zegt dat het aan mij is omdat ik toch voor de kids moet zorgen.
Dat is dus erg makkelijk voor hem en ik schiet er niks mee op.

Afgelopen maand dacht ik even dat ik (per ongeluk) zwanger was. Ik had opgezette en gevoelige borsten en ik was behoorlijk misselijk. Toen ik toch ongesteld werd was ik stiekem teleurgesteld.
Als we voor een derde gaan dan willen we eigenlijk sowieso tot de zomer wachten met 'proberen'. Dus ik heb nog even de tijd om na te denken. Het leek me echter wel makkelijk dat de natuur voor ons zou kiezen. Dus een 'ongelukje' is eigenlijk best heel welkom.

Groetjes

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 22:15
Elsi

Hoi lightpearl,
Ik begrijp je heel goed hoor. HOewel ik dacht dat we (lees 'ik') de knoop hadden doorgehakt en we in de zomer van dit jaar, zouden 'proberen' voor een derde kindje, ben ik toch nog steeds aan het twijfelen. Soms voel ik me er echt ziek van. Ik krijg mijn werk nu maar amper rond, laat staan als er nog eentje bij zou komen. Hier zijn ook alle kamers volzet, dus hier zouden ook 2 kindjes samen moeten slapen. Op zolder is nog plaats, maar er is nog werk aan en mijn ventje heeft er dus geen oren naar. Ook wij moeten dan uitkijken naar een grotere wagen voor wat betreft de kinderstoeltjes.
Ik wil ook blijven werken (deeltijds) en weer eens een half jaar thuis zijn om borstvoeding te geven zie ik (nu)eigenlijk nog niet zitten. Mijn lichaam is ook nog helemaal niet hersteld van de vorige zwangerschappen en bevallingen. Ik heb erg veel last van mijn bekken, onderrug en bovenbenen. Maar toch zou ik diep in mijn hart, toch nog graag nog een kindje hebben. 3 Kindjes lijkt me toch zo vreselijk leuk, vooral dan voor de kindjes zelf, ook later als ze volwassen zijn. Ikzelf heb nog twee oudere zussen en ik ben echt dankbaar dat ik ze heb. Ze staan altijd voor me klaar als ik ze nodig heb, en de laatste tijd gebeurt dit wel vaak, nu ik met 2 kleine kindjes toch niet gemakkelijk weg geraak thuis. Het is echt superhandig als je nog een paar broers of zussen hebt. Moest ik nu jonger zijn (ik ben nu 35 jaar geworden) dan zou ik liefst 4 kindjes hebben. Eerst 2 kort op mekaar, een paar jaartjes tussen en dan weer 2 kort op mekaar. Maar gezien mijn leeftijd en mijn lichaam dat precies niet goed meer recupereert, zie ik dat niet zitten. Ik zal al héél blij zijn als dat derde er ooit komt. Maar echt heel lang wachten wil ik ook niet natuurlijk. Een jaar of 2 tussen het tweede en derde kindje lijkt me wel goed, maar dat wil zeggen dat we er in de zomer van dit jaar toch werk moeten van maken. Misschien gaan we nog samen zwanger zijn? Eigenlijk hoop ik nog op een 'gewenst ongelukje'. Dat de natuur de knoop voor ons doorhakt, dat zou fantastisch zijn. In de maand december was het bijna zover, maar het is dan toch niets geworden. Wel, ik voelde me een hele tijd teleurgesteld, daarom weet ik dat de wens wel redelijk diep zit. En ja, op dit moment ben ik wat gestresseerd, waardoor ik alles wat troebeler zie, maar als deze wolk gepasseerd is, en het zonneke buiten komt weer piepen, dan is mijn kinderwens weer daar in al zijn glorie, daar ben ik zeker van. Ik ben echt zo benieuwd naar hoe een volgend kindje er weer uit gaat zien.

Link naar deze reactie
01/02/2008 @ 13:55

hey,
tja, die kinderwens die ik vroeger had om 4 kinderen te hebben is bij mij ook nooit uitgekomen want nu heb ik er 2. Hopelijk komt er toch nog ééntje bij of het moest een tweeling zijn, want dat weet je nooit! De wens om toch nog een kindje bij te krijgen is bij mij dus ook nooit weggegaan. Oktober vorig jaar was het raak en ik was in verwachting, maar begin december kwam er een miskraam, jammer genoeg, maar 't zal wel "nodig" geweest zijn. Het verlangen naar die baby gaat ook niet weg en ik hoop toch nog ééntje van mijzelf in mijn armen te kunnen houden ooit. Al die verlangens van allen die hier een berichtje achterlaten, ik kan ze heel goed begrijpen, want een moederhartje stopt nooit met kloppen.

Link naar deze reactie
01/02/2008 @ 22:32
Elsi

Heititike,
Goh, ik weet het, ik ben er echt alle dagen van de week mee bezig. Elena begint nu al beter te praten en ze is echt een flink meisje aan het worden. Ze is nu al meer voor rede vatbaar. Tot voor kort was dit wel anders. Elisa is een echte knuffelbaby en is gemakkelijk in de omgang. Beiden slapen heel goed en veel. Dat maakt het natuurlijk ook gemakkelijker om te zeggen; ik wil er nog wel zo ééntje!

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 15:49
Elsi

Pfffff.... gezellig hier!
Elisa heeft een bronchitis, Elena een oorontsteking (alweer!)
Ikzelf voel me ook niet al te best.
Laat dit maar vlug voorbij gaan.

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 20:08

Hey,
Ocharme allemaal, maar troost je , dan ben je er gelijk in één keer allemaal vanaf!
Beterschap allemaal

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 10:26
lightpearl

Hoi

Elsi, ik snap je helemaal. Ik vind het wel grappig dat ook jij misschien wel 'per ongeluk' zwanger zou willen worden. Dan hoef je zelf de keuze niet te maken. Ik ben ook enigszins bezorgd voor mijn gezondheid en ik merk dat ik ook minder onbevangen aan een zwangerschap begin. Ik bedenk nu wat er allemaal mis kan gaan, terwijl ik daar bij de eerste gewoon niet over nadacht.

Groetjes,
lightpearl (oftewel Els)

P.S.: Beterschap allemaal! Ik ben er gelukkig net weer vanaf.

Link naar deze reactie
12/02/2008 @ 21:30
Elsi

Er valt weinig nieuws te vertellen precies!
Hier gaat ook alles zijn gewone gangetje. De kindjes zijn ondertussen terug gezond, maar het is wel zwaar geweest de laatste weken.

Elisa heeft me serieus gebeten in mijn wang. De schat heeft nogthans maar 2 tandjes maar potjandorie zeg, de tandjes staan wel mooi afgebeeld in mijn gezicht.
En hoe gaat het met jullie en met de kindjes, de beslissingen?

Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 13:47

Hey,
blij dat iedereen genezen is!
Hier gaat het gewoon zijn gangetje. Alleen ligt mijn vader weer eens in het ziekenhuis, maar misschien mag hij vandaag weer naar huis.
Half januari is hij geopereerd aan de galwegen, er is een verbinding gemaakt tussen de galweg en de dunne darm, hij heeft zijn portie al wel gehad: -begin dec. '06: ze vinden kanker in de pancreas, helaas niets meer aan te doen
-2007: 5 keer in ziekenhuis met ontstoken pancreas, gevolg van dat de galblaas niet goed kan leeglopen, de tumor van de pancreas duwt erop, het is ook gebeurd dat hij een weekje terug thuis was en weer terug moest omdat het nog niet voldoende genezen was.
-jan.08: verbinding gemaakt tussen galkanaal en dunne darm
-zondag: wonde van sonde ontstoken in zijn zij, weer naar ziekenhuis
- en we zijn er nog niet vanaf, het komt er ook nog van dat hij snel achteruit zal gaan en er niet meer zal zijn. Ik hoop dat hij nog mag meemaken dat ik terug in verwachting ben en liefst ook nog dat het kindje geboren wordt. We zien wel, nu nemen we het gewoon dag per dag.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >