< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Waarom een 3de baby willen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Waarom een 3de baby willen?
06/11/2007 @ 15:41
Ann

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ook ik wil dolgraag een derde kindje en heb sinds kort ook mijn ventje kunnen overtuigen. We hebben 2 gezonde dochters en ik heb 2 superbevallingen gehad. Ik zei al direct na de laatste bevalling dat ik nog een derde wou. Nu twijfel ik er aan of we er nu direct voor zouden gaan - dan zijn we snel uit de pampers - of beter nog even wachten. Ik weet het echt niet meer.
Ik herken veel van jullie verhalen en twijfels.

Michelleke, ik zou me er toch ook niet te veel van aantrekken hoor. Ik weet zeker dat ik ook commentaar zou krijgen, en zeker als ze dan nog snel na mekaar komen.

groetjes Ann

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 10:11
Michelleke

Ik wil liefst wachten tot wanneer Tiany naar school gaat en dan pas zwanger zijn (nog een jaartje dus) maar het kriebelt zo hard...
Toch denk ik dat dat het fijnste is, dan zijn de 2 groten al wat groter en kan je misschien wat meer van je baby genieten? En zij kunnen dan ook al wat 'helpen' en zichzelf aankleden en ...

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 13:06

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal,

mag ik er ook nog bij?
Ik ben mama van twee zoontjes Robbe (5 jaar) en Rune (2 jaar) en na lang twijfelen heeft mijn man groen licht gegeven voor nog een laatste kers op de taart, een derde baby!
Waarschijnlijk gaan we er voor na de zomer 2008!
Momenteel moet er eerst nog een medisch probleem bij mij opgelost worden (mijn bijnieren functioneren nl. niet zo goed)
In vele dingen die jullie hier zeggen, herken ik mezelf. Ik kijk er enorm naar uit, en het wachten duurt veel te lang!

Anneke

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 13:31
Michelleke

Mijn man is nog aan t twijfelen maar tegen de zomer overhaal ik hem wel! Hij neigt meer naar ja hoor, maar hij twijfelt zo graag denk ik!

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 14:47
Wen370

Online Status Stuur bericht
hey allemaal heb hier al wel wat meegelezen mar nog neits meegezegd. wij hebben graag 4 kidnjes alle ik toc zeker mijn man twijfelt nog over het 4e. wij zijn zeker dat er nog een 3e komt maar wanneer... mijn hart zegt direct maar mijn verstand zegt nog wat te wachten maar het kribelt hier ook al zo hard terug he, zo raar. ik kan mijn neit indeken hoe sommige zo lang kunnen wachten voor een volgend kidnje, soms zelfs 2 jaar ofzo.

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:00
Michelleke

en ik kan me niet inbeelden meteen weer zwanger te willen zijn hihi
Echt - het eerste jaar moest je mij ni spreken over zwanger zijn BAH... raar dat het nu dus wel weer kriebelt... Het is allemaal zo erg niet denk ik nu tot het weer zover is waarschijnlijk

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:37
Elsi

Tof dat er zoveel reacties komen op deze topic. Had ik niet verwacht en ik vind het echt super!
Net als Michelleke is het de bedoeling om te wachten tot de twee meisjes naar school gaan, eer ik terug zwanger wil worden. De belangrijkste reden is ook meer tijd te hebben voor de baby en te genieten. Maar,... Dat is nog zooooooooooooooooo lang, mensen!!! Elena gaat naar school vanaf sept. 2008 en Elisa vanaf sept. 2009. Moet ik echt nog zo lang wachten? Ik ga dat niet kunnen hoor, echt waar niet. Het kriebelt nu al zo erg, jawadde! Volgens mij komen die kriebels vooral doordat ons Elisa zo'n braaf schatje is, altijd content (behalve bij kakabroek) Ik zou het natuurlijk zo kunnen 'plannen' (proberen) dat het kindje zou komen tegen de tijd dat Elisa naar school gaat. Maar is het wel verstandig om net te gaan bevallen als één van je kindjes pas naar school gaat? Zou het nu beter zijn om te bevallen vóór Elisa naar school gaat of erna? Da's een vraag waar ik nu mee zit. (ik ben de vorige keren snel zwanger geworden) Kan iemand mij hier raad over geven?

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:57
Vik

Goh, wij hebben eigenlijk speciaal niet gewacht tot de oudste naar school ging, want dan blijf je zolang in de kleine kindjes zitten he.

Jaja, ik wou er wel graag drie, maar ik ben eigenlijk niet zo gek op die "kleine" periode, dat ze thuis zijn en constant mama nodig hebben .

Ik moet toegeven dat ik echt bijna aftel tot september 2008. Dan zullen de twee oudsten allebei op school zitten (wij wonen nu nog in Londen en daar beginnen ze pas op 4 jaar dus allebei nog thuis). dan gaat baby naar de creche en kan ik eindelijk terug aan het werk. Slecht van mij he

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:59
Michelleke

Elsi,
Grappig dat je dat nu vraagt - had het er net over met een mama op een andere topic.
Ik had Tiany dus slecht 'gepland': Thomas ging 6 maart 2006 voor teerst naar school en ik ben 14 maart bevallen van Tiany.
Gevolg: Thomas heeft iedere morgen gehuild gedurende 6 maanden, tot wanneer ik terug ging werken en hij wist: ik school, mama werk, tiany opvang. Zo klein ze weten toch hoe laat het is hoor.
Ik wou zijn school gaan wel even uitstellen maar mijn onthaalmoeder had mijn plaatsje alweer gevuld en Thomas is een pienter mannetje en was dus hèèèèèèl schoolrijp... hij verveelde zich in de opvang deed andere kindjes pijn... hij ging op het potje op 22 maanden...
Dus vandaar dat ik wil wachten tot de zomer volgend jaar opm eraan te beginnen; Tiany gaat in november 2008 naar school dus dan ben ik als het meteen raak zou zijn (daar reken ik echter niet op ) max 3 maanden ver... Tegen dat de nieuwe baby er dan is is zij wat groter en vast al gewend aan school...

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 16:02
Michelleke

Vik, we hebben blijkbaar gelijk gepost.
Wat jij zegt over lang in de pampers zitten klopt ook wel... maar ik kan mezelf echt niet zo snel motiveren terug zwanger te zijn. Nu pas sta ik daar terug open voor. Tiany is 20 maanden!

Link naar deze reactie
09/11/2007 @ 14:17
Elsi

Vic: ik kan je wel begrijpen hoor, dat je aftelt tot ze naar school gaan. Ik ben 7 maanden thuis geweest na de bevalling van Elisa en het was ook hoogtijd dat ik weer kon gaan werken. Ik begon aan de muren omhoog te kruipen, bij manier van spreken. Met 2 kindjes onder de 2 jaar kan je niet zomaar in je auto springen en weggaan. Ik kwam bijna niet meer buiten. Ik ben nu halftijds in loopbaanonderbreking en dat is perfect zo. Ik ben gelukkig op mijn werk en gelukkig als ik thuis ben met de kindjes. Graag gaan werken maakt toch geen slechte mama van je ! Integendeel zelfs. Het is wat je zelf wil en als mama gelukkig is, dan kan ze dat uitstralen over haar kindjes.

Link naar deze reactie
09/11/2007 @ 15:15
Michelleke

Ik zou niet zoveel van mijn kindjes kunnen genieten als ik constant bij hen zou zijn. Ik heb dat echt nodig van uit huis te gaan werken en iets anders te hebben dan enkel mijn kids... Bij Tiany ben ik ook een dikke 6 maanden thuisgebleven, ik was echt blij terug te gaan werken. Nu kijk ik echt uit naar het weekend en maandag want dan werk ik niet en naar thuiskomen na het werk en mijn kids een dikke knuffel te geven!

Link naar deze reactie
10/11/2007 @ 22:51
natalie

Hoi iedereen,
Ik ben natalie en moeder van 2 kinderen.
Sinds een paar maanden ben ik weer het een en ander van het forum aan het lezen omdat ik ook bij mijzelf weer de gevoelens voel opkomen w.b. het verlangen naar een derde kind. Dit onderwerp van jullie forum sprak mij erg aan, vandaar dat ik nu reageer.
Zelf was ik heel erg overtuigd na mijn 2e dat het hierbij zou blijven, heb dan ook bewust de bevalling meegemaakt met het idee dat het de laatste keer zou zijn.
Sinds mijn man een half jaar geleden aan mij de vraag stelde of ons gezin compleet is met 2 kids ontdek ik bij mezelf dat ik eigenlijk sinds de zwangerschap van de 2e, mijn gevoelens/emoties voor een eventuele derde had geblokkeerd. Door de vraag van mijn man ben ik er weer voor open gaan staan en tot mijn grote verbazing heb ik weer precies dezelfde gevoelens/emoties als die ik had voordat ik zwanger werd van mijn eerste. Mijn man is er nog niet overuit en zijn hoofd staat er nu helemaal niet naar omdat wij net een huis hebben gekocht en de komende maanden druk bezig zullen zijn met het regelen van alles wat er bij komt kijken. Om die reden heb ik met hem afgesproken dat ik het voorlopig even niet met hem erover zal hebben, om hem de ruimte te geven. (ook al wil ik het liefst dat tussen de 2e en 3e ook niet veel leeftijdsverschil zit)
Onder tussen merk ik bij mezelf dus dat ik steeds meer die verlangens bij krijg. Het blijft mij verbazen waar die gevoelens vandaan komen. Als ik puur alleen naar de gevoelens luister zou ik per direct zwanger willen worden. Als ik kijk naar alle praktische punten die er dan bij komen kijken dan weet ik het niet. Bijv. is het wel haalbaar om te blijven werken met 3 kids, hoe zal het zijn als ik fulltime moeder ga worden.
Nou, heel verhaal, maar merk wel dat het prettig is om het te delen, helemaal nu mijn man dit onderwerp voor even geparkeerd heeft.
groetjes, natalie

Link naar deze reactie
11/11/2007 @ 21:40
Michelleke

Welkom Nathalie!
Wat lijkt jouw verhaal op het mijne! Ook ik heb bij mijn zwangerschap en bevalling en het eerste jaar echt alles gedaan met het idee in het achterhoofd; zij is mijn laatste...
Tot in augustus mijn man zei: het is wel fijn te zien hoe elk kindje zo zijn eigen persoonlijkheid ontwikkeld. ik vraag me af als wij een derde zouden hebben hoe dat zou zijn...
En toen dacht ik echt NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ... en toch beginnen nadenken en nadenken en inderdaad ineens waren die gevoels er weer van een babytje willen, nog een kindje, een groter gezinnetje...
Mijn man bekijkt het ook allemaal erg praktisch... soms zegt hij, ja ooit komt er wel een derde, nu niet. En soms is hij heel expleciet en zegt hij NEEN het is zo goed. Nu moet ik eerlijk toegeven, als het echt een mindere moment is en de kids me een beetje gek maken en s nacht vaak wakker worden etc dat ik ook denk... zou ik nu wel nog es herbeginnen... maar dan wint dat oergevoel het wel weer van mijn verstand... Ik zou graag volgende zomer eraan beginnen, maar of mijn man dan al zover staat??? Ik hoop het eerlijk gezegd wel. Durf er niet te veel over te zeuren, laat af en toe iets blijken... maar eigenlijk verlang ik ernaar dat hij zegt: OK volgende zomer beginnen we eraan... nu blijft dat gevoel van ... zou er ooit...

Link naar deze reactie
11/11/2007 @ 22:01
Elsi

Hoi Natalie: kom gerust gezellig meekletsen met ons.
Ik merk op, tot mijn eigen verbazing, dat ik IEDERE dag bezig ben met nadenken over wel of niet een derde kindje. En nog straffer: moesten we 3 kinderkamers hebben, dan zou ik eigenlijk niet lang twijfelen, denk ik. Nu vind ik het precies zo erg dat onze twee meisjes een (toch wel redelijk grote) kamer zullen moeten delen. Ik heb het gevoel dat ik hen dan iets te kort ga doen en dat zit me wel dwars. Wat als er problemen van gaan komen als ze ouder zijn, dan zitten we vast hé. Op zolder kunnen we e.v. in nood nog een kamertje maken, maar dat is niet echt de bedoeling en dat is toch niet hetzelfde. Ik breek er echt mijn hoofd over.

Link naar deze reactie
11/11/2007 @ 22:03
Michelleke

Of hoelang en hoeveel een mens twijfelen kan
Ik kan ervan meespreken... pffff!

Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 08:54
Ann

Vic en Michelleke, hier nog 1 die je 100 % begrijpt. Ik ben bevallen op 5 juni van onze laatste dochter en ben nu pas 4 weken terug aan het werk. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dolblij was dat ik terug aan het werk kon. Zo dag in dag uit niets anders dan de kindjes is echt niets voor mij. Nu werk ik halftijds tot kerstmis en na nieuwjaar terug 80 %. Ik ben dolblij als ik 's avonds onze kindjes kan gaan halen bij de oppas en geniet echt van de weekends.
Ik zou het liefst van al zwanger geraken in maart of april zodat ik in de winter moet bevallen. Zo kan ik in de zomer nog alles doen met de kindjes (ik heb tijdens zwangerschap veel last van bekkeninstabiliteit ) en tegen dat het terug zomer is is de kleinste een half jaar zodat dat toch ook weeral wat gemakkelijker is (hebben ze toch al iet of wat regelmaat he).
Spijtig genoeg kan je dit allemaal niet zo regelen. De eerste keer was ik direct zwanger maar de tweede keer heeft het een half jaar geduurd.

Elsi, ik had vroeger ook altijd maar gedacht aan 2 kindjes waardoor wij ook 3 slaapkamers hebben voorzien in ons huis. Wij gaan nu onze zolder afmaken (wij hebben vaste trap naar zolder dus dit gaat perfect). Het is de bedoeling dat wij op de zolder gaan slapen en de kindjes op 1 ste verdiep.

groetjes Ann

Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 11:12

3e baby
hoi, ik heb ze al groot. maar het verlangen blijft. maar het lukt en wil niet zoals ik het graag zou willen, en als ik dan anderen hier horen kletsen over wel of niet doet me dat pijn! ga ervoor je zult er nooit spijt van krijgen. ik zit nu in de fase dat het nog heel heel heel misschien toch nog mag en kan. ik zit 3 dagen voor de eisprong, en vanavond moet het weer gebeuren, dat is niet leuk het verplichte! wie dat kent is het met me eens.
Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 12:58
mimi

Hallo,

ik heb lang getwijfeld of ik hier zou komen neuzen, schrik dat ik me laat meeslepen?

Even voorstellen: ik ben gelukkige moeder van twee heerlijke dochters, 4,5j en bijna 2j, we wonen in een bescheiden huisje dat van ons is en ik heb de luxe om parttime te kunnen werken.

Na de geboorte van de jongste sprak m'n man direct over nóg eentje!
Het idee leek me toen al wat...
De babytijd van Laure is vlotjes verlopen in tegenstelling tot het eerste levenjaar vd oudste (postnatale depressie gehad) waardoor ik ineens besefte dat het allemaal anders, losser en vlotter kon.
Beetje overmoedig had ik toen Laure ong 6maanden was echt het gevoel van een derde neem ik er zo bij.

Nu Laure's schooldebuut in september dichterbij komt en ik na wat rekenen uitkom dat als we een derde willen er best nu voor gaan, nu beginnen we met ja-nee-ja...eindeloos!
Die beslissing is zooo moeilijk, ons hart zegt ja maar ons verstand spreekt van onderbroken nachten, vermoeidheid die weegt op de relatie, overvol huis (ook maar 3 kamers), centjes, minder extra's,...

Het klinkt misschien grof maar ik ben niet zeker dat een derde kindje me gelukkiger maakt wanneer ik de andere kinderen zaken moet ontzeggen omdat er meer te delen is of wanneer ik kopzorgen heb om rond te komen die maand...
Soms ben ik jaloers op koppels voor wie de beslissing zo makkelijk lijkt.
Voorlopig laat ik m'n man ook gerust omdat ik het zelf niet zeker ben want ergens denk ik dat hij makkelijk te overhalen is maar die verantwoordelijkheid wil ik samen nemen.

Het is ook een feit dat wanneer er bij vrienden een baby'tje bijkomt ik telkens wat jlaoers ben en kriebels heb maar als ik dan denk aan het gebonden zijn (terwijl we nu net meer vrijheid krijgen) en het slaaptekort dan is de zin ook weer ferm geminderd.

Het is allemaal zo dubbel.

Alvast bedankt naar me te luisteren, het van me afschrijven is al eventjes alles op een rijtje zetten.

Groetjes,

Mimi.
Link naar deze reactie
12/11/2007 @ 14:23

waarom een 3de baby willen?
Hallo dames,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en dit lijkt mij de perfecte plek!!

Afgelopen vrijdag hebben we besloten dat er een derde kindje bij mag komen!! JOEPIE!!
Op dit moment ben ik een hele trotse moeder van twee jongens ( 7 en 2 jaar oud) en steeds de kriebels gehad voor een derde.
En nu mag hij of zij komen, geweldig he?
Mijn man heeft wel even de tijd nodig gehad om tot deze beslissing te komen maar vrijdagavond (onder tv ijken want het blijven mannen) gooide ik weer een paar opmerkingen in de lucht, waarop hij reageerde: Nou vooruit dan maar (en een hele grote lach).
Ik zei nog: doe niet zo gemeen en hou me niet voor de gek want je weet hoe graag ik dit wil....
Maar hij antwoorde: ik zeg toch ja, dat doe ik toch niet zomaar daar het ik heus wel goed over nagedacht, hij kwam zelf al met oplossingen voor de auto, kamertje, kastindeling enz...
Nou ik janken van geluk en zaterdag (stiekem) een ovulatietest bij de drogist gekocht.
Hij weet dit (nog) niet, maar ik wil niet te lang wachten want tussen onze eerste en tweede zit ook al 5 jaar verschil.
Eerst nu mijn menstruatie maar even afwachten ( ben vrijdag gelijk gestopt) en dan ik kan ik beter mijn ovulatie bepalen!
Niemand in onze omgeving verwacht dat wij nog een babytje erbij willen dus als ik zwanger zou zijn dan zal iedereen wel raar opkijken.
Groetjes en tot horens jessica
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >