< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Waarom een 3de baby willen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Waarom een 3de baby willen?
09/11/2007 @ 14:17
Elsi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vic: ik kan je wel begrijpen hoor, dat je aftelt tot ze naar school gaan. Ik ben 7 maanden thuis geweest na de bevalling van Elisa en het was ook hoogtijd dat ik weer kon gaan werken. Ik begon aan de muren omhoog te kruipen, bij manier van spreken. Met 2 kindjes onder de 2 jaar kan je niet zomaar in je auto springen en weggaan. Ik kwam bijna niet meer buiten. Ik ben nu halftijds in loopbaanonderbreking en dat is perfect zo. Ik ben gelukkig op mijn werk en gelukkig als ik thuis ben met de kindjes. Graag gaan werken maakt toch geen slechte mama van je ! Integendeel zelfs. Het is wat je zelf wil en als mama gelukkig is, dan kan ze dat uitstralen over haar kindjes.

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 16:02
Michelleke

Vik, we hebben blijkbaar gelijk gepost.
Wat jij zegt over lang in de pampers zitten klopt ook wel... maar ik kan mezelf echt niet zo snel motiveren terug zwanger te zijn. Nu pas sta ik daar terug open voor. Tiany is 20 maanden!

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:59
Michelleke

Elsi,
Grappig dat je dat nu vraagt - had het er net over met een mama op een andere topic.
Ik had Tiany dus slecht 'gepland': Thomas ging 6 maart 2006 voor teerst naar school en ik ben 14 maart bevallen van Tiany.
Gevolg: Thomas heeft iedere morgen gehuild gedurende 6 maanden, tot wanneer ik terug ging werken en hij wist: ik school, mama werk, tiany opvang. Zo klein ze weten toch hoe laat het is hoor.
Ik wou zijn school gaan wel even uitstellen maar mijn onthaalmoeder had mijn plaatsje alweer gevuld en Thomas is een pienter mannetje en was dus hèèèèèèl schoolrijp... hij verveelde zich in de opvang deed andere kindjes pijn... hij ging op het potje op 22 maanden...
Dus vandaar dat ik wil wachten tot de zomer volgend jaar opm eraan te beginnen; Tiany gaat in november 2008 naar school dus dan ben ik als het meteen raak zou zijn (daar reken ik echter niet op ) max 3 maanden ver... Tegen dat de nieuwe baby er dan is is zij wat groter en vast al gewend aan school...

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:57
Vik

Online Status Bekijk profiel
Goh, wij hebben eigenlijk speciaal niet gewacht tot de oudste naar school ging, want dan blijf je zolang in de kleine kindjes zitten he.

Jaja, ik wou er wel graag drie, maar ik ben eigenlijk niet zo gek op die "kleine" periode, dat ze thuis zijn en constant mama nodig hebben .

Ik moet toegeven dat ik echt bijna aftel tot september 2008. Dan zullen de twee oudsten allebei op school zitten (wij wonen nu nog in Londen en daar beginnen ze pas op 4 jaar dus allebei nog thuis). dan gaat baby naar de creche en kan ik eindelijk terug aan het werk. Slecht van mij he

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:37
Elsi

Tof dat er zoveel reacties komen op deze topic. Had ik niet verwacht en ik vind het echt super!
Net als Michelleke is het de bedoeling om te wachten tot de twee meisjes naar school gaan, eer ik terug zwanger wil worden. De belangrijkste reden is ook meer tijd te hebben voor de baby en te genieten. Maar,... Dat is nog zooooooooooooooooo lang, mensen!!! Elena gaat naar school vanaf sept. 2008 en Elisa vanaf sept. 2009. Moet ik echt nog zo lang wachten? Ik ga dat niet kunnen hoor, echt waar niet. Het kriebelt nu al zo erg, jawadde! Volgens mij komen die kriebels vooral doordat ons Elisa zo'n braaf schatje is, altijd content (behalve bij kakabroek) Ik zou het natuurlijk zo kunnen 'plannen' (proberen) dat het kindje zou komen tegen de tijd dat Elisa naar school gaat. Maar is het wel verstandig om net te gaan bevallen als één van je kindjes pas naar school gaat? Zou het nu beter zijn om te bevallen vóór Elisa naar school gaat of erna? Da's een vraag waar ik nu mee zit. (ik ben de vorige keren snel zwanger geworden) Kan iemand mij hier raad over geven?

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 15:00
Michelleke

en ik kan me niet inbeelden meteen weer zwanger te willen zijn hihi
Echt - het eerste jaar moest je mij ni spreken over zwanger zijn BAH... raar dat het nu dus wel weer kriebelt... Het is allemaal zo erg niet denk ik nu tot het weer zover is waarschijnlijk

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 14:47
Wen370

Online Status Stuur bericht
hey allemaal heb hier al wel wat meegelezen mar nog neits meegezegd. wij hebben graag 4 kidnjes alle ik toc zeker mijn man twijfelt nog over het 4e. wij zijn zeker dat er nog een 3e komt maar wanneer... mijn hart zegt direct maar mijn verstand zegt nog wat te wachten maar het kribelt hier ook al zo hard terug he, zo raar. ik kan mijn neit indeken hoe sommige zo lang kunnen wachten voor een volgend kidnje, soms zelfs 2 jaar ofzo.

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 13:31
Michelleke

Mijn man is nog aan t twijfelen maar tegen de zomer overhaal ik hem wel! Hij neigt meer naar ja hoor, maar hij twijfelt zo graag denk ik!

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 13:06

Hallo allemaal,

mag ik er ook nog bij?
Ik ben mama van twee zoontjes Robbe (5 jaar) en Rune (2 jaar) en na lang twijfelen heeft mijn man groen licht gegeven voor nog een laatste kers op de taart, een derde baby!
Waarschijnlijk gaan we er voor na de zomer 2008!
Momenteel moet er eerst nog een medisch probleem bij mij opgelost worden (mijn bijnieren functioneren nl. niet zo goed)
In vele dingen die jullie hier zeggen, herken ik mezelf. Ik kijk er enorm naar uit, en het wachten duurt veel te lang!

Anneke

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 10:11
Michelleke

Ik wil liefst wachten tot wanneer Tiany naar school gaat en dan pas zwanger zijn (nog een jaartje dus) maar het kriebelt zo hard...
Toch denk ik dat dat het fijnste is, dan zijn de 2 groten al wat groter en kan je misschien wat meer van je baby genieten? En zij kunnen dan ook al wat 'helpen' en zichzelf aankleden en ...

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 15:41
Ann

Hoi allemaal,

Ook ik wil dolgraag een derde kindje en heb sinds kort ook mijn ventje kunnen overtuigen. We hebben 2 gezonde dochters en ik heb 2 superbevallingen gehad. Ik zei al direct na de laatste bevalling dat ik nog een derde wou. Nu twijfel ik er aan of we er nu direct voor zouden gaan - dan zijn we snel uit de pampers - of beter nog even wachten. Ik weet het echt niet meer.
Ik herken veel van jullie verhalen en twijfels.

Michelleke, ik zou me er toch ook niet te veel van aantrekken hoor. Ik weet zeker dat ik ook commentaar zou krijgen, en zeker als ze dan nog snel na mekaar komen.

groetjes Ann

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 18:09
Michelleke

T zou fijner zijn moesten we ons dat allemaal niet aantrekken... maar ik zit dus niet zo in elkaar... pffffff
Ach ja, zorgen voor later... in de zomer van volgend jaar gaan we er misschien/waarschijnlijk dus - aan beginnen...

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 15:48
Elsi

Mensen zijn toch rare wezens hoor. T'is zoals ik hier al gelezen heb. Heb je al een zoontje en een dochtertje dan zeggen ze: "je hebt toch al een koningswens, waarom nog een derde?"
Heb je 2 dochtertjes dan zeggen ze: "je gaat zeker voor een zoontje?"
Wat je ook beslist, commentaar hebben ze toch.

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 15:40
Vik

Goh, wij horen ook van veel mensen "ah jullie willen dan zeker een zoontje?" als ze horen dat we voor een derde gaan. Of nog zo een favoriet: "als het dan weer een meisje is, proberen jullie dan nog eens?"

Ik wil graag een zoon, absoluut, maar uiteindelijk zal de natuur het beslisen. En ik zou het heel oneerlijk vinden tov de meiden als wij alleen maar een derde zouden willen om een zoon te hebben. Precies alsof zij niet goed genoeg zouden zijn.

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 14:19
Michelleke

Hoe vaak heb ik dat al niet gehoord: 2 is meer dan genoeg, een knoop erin en gedaan... Vooral de klassieker; een meisje en een jongen wat kan je meer dromen ...

Hier ook 2 kinderkamers... Ach ja, dat lossen we wel op denk ik dan

Ik weet zeker dat mijn mama heel blij zal zijn als er ooit een derde baby komt, maar ze zal wel even moeten wennen aan het idee, dat betwijfel ik niet. Mijn papa... ja dat is een andere zaak maar dat vind ik echt niet zo belangrijk als mijn mama die achter mij zou staan!

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 14:14
Elsi

Michelleke,
Van mijn familie had ook niemand verwacht dat ik, na Elena zo vlug terug zwanger zou zijn. Het was een zeer zware zwangerschap en een vreselijke bevalling. Mijn gezicht heeft heel lang vol rode puntjes gestaan door het persen. En ik was echt geradbraakt na de bevalling tot een paar maanden daarna nog. Dus toen ik een paar maanden na de geboorte van Elena ging verkondigen dat we nog een kindje gingen krijgen, vielen ze ook allemaal uit de lucht.
Probeer het je niet te fel aan te trekken. Een mens zegt soms wat in een moment dat het wat moeilijker gaat. Je familie (of mama) zal er wel aan wennen hoor, aja, ze heeft toch geen andere keuze. Eens mensen aan dat idee gewoon zijn, dan leven ze helemaal met je mee. En degene die zeggen van: zeker een ongelukje! Laat ze maar zagen, jij weet wel beter. Maar plezant is anders natuurlijk. Ik heb zelfs eens reactie gekregen van een nicht van mijn schoonmoeder. Die kwam op kraambezoek voor Elisa en die zijn gewoon: stop nu maar hé, legt er maar ne knoop in. Twee is meer dan genoeg! Wees slim en stop nu maar! Ik stond echt aan de grond genageld van zoveel lef! Ik heb gezegd: We zullen wel zien. Maar ik moest echt op mijn tanden bijten om niets onbeleefds te zeggen. En die nicht was niet de enige met zo'n commentaar.
En natuurlijk heb je het recht om van mening te veranderen. Moest ik op voorhand geweten hebben dat we misschien toch 3 kindjes willen, dan hadden we wel 3 kinderkamers voorzien i.p.v. 2.

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 14:08
Mirjam

Hey

Michelleke, idd iedereen kan op eender welk moment van gedacht veranderen, dat maakt het leven juist spannend niet waar?

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 12:47
Michelleke

Daar zit het verschil nu net... Voor we aan kinderen begonnen, zeiden mijn man en ik, zeker meer dan een, misschien zelfs drie...
Maar na Tiany heb ik bij hoog en laag verkondigd aan iedereen die het horen wilde dat ik dit nooooooooit meer wou meemaken...
Inschattingsfoutje van mezelf

Dus als we dan toch beslissen voor nr drie te gaan... dan gaat iedereen zeggen: zeker een ongelukje...

Ach ik hoef me niets aan te trekken van anderen, en iedereen kan wel van mening veranderen niet?

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 10:20
Mirjam

Hey

Hier zijn we nog niet direct aan nr-tje 3, maar wilde alvast reageren.
Wij willen graag 3 of 4 kindjes, dus nog 2 of 3 te gaan.
Michelleke, inderdaad rot dat je moeder zo reageerd.
Hier maken we er geen geheim van dat we graag 3 of 4 kindjes willen, dus dan weten ze ook wat hun nog te wachten staat.
Ik vind het wel fijn te lezen dat er nog redelijk veel mensen kiezen om niet de norm van tegenwoordig te volgen (1 of 2 kindjes), maar voor een lekker gezellig, groot, soms druk gezinnetje!

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
04/11/2007 @ 21:45
Michelleke

Dank je voor jullie reacties!
Jullie hebben gelijk; als wij graag een gezinnetje met 3 kids willen is dat onze keuze... Het zou gewoon fijner zijn moest iedereen dat zo zien

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >