Hallo allemaal,
Eindelijk ben ik er nog eens geraakt.
Eerst voor iedereen een gelukkig nieuwjaar en dat al jullie wensen mogen uitkomen, een goede gezondheid en een pracht van een baby.
Ons Jolien heeft eigenlijk enkele maar een tutje als ze moe wordt en wilt gaan slapen. In de kribbe verdwijnt het tutje direct in het potje als de kindjes binnenkomen, dus daar weinig kindjes met tutjes en dat vind ik maar best. Er ligt wel altijd een tutje op haar speeltapijt maar op het einde van de dag moet ik daarnaar zoeken want dan heeft ze dat wel ergens in haar speelgoed verstopt.
Jolien was ook drie maand toen ze naar de kribbe ging en daar heb ik het meest van afgezien, zij vindt het daar heel leuk, soms zelfs tranen als ze naar huis moet. Hetzelfde als ze gaat logeren bij de grootouders (ze is echt een opa's kindje) dus als we ze de volgende dag gaan halen tranen omdat ze opa moet missen. Ik heb daar dan wel een dubbel gevoel bij, net of ze is niet graag bij ons (terwijl het na enkele minuten al weer over is) en ben blij dat ze zo graag naar de grootouders gaat (liever een lachende Jolien achterlaten dan een die staat te wenen).
Lindeke voor jou ook geen goed begin van het nieuwe jaar, hopelijk gaat het met Anouke al stukken beter.
Hier hebben we een raar oudjaar achter de rug gehad. Met oudjaar gingen we bij mijn ouders eten (met nog enkele familieleden), kregen we daar ineens telefoon dat mijn grootvader (vader van mijn moeder) naar het ziekenhuis werd gevoerd, een half uur later nog eens telefoon met de mededeling dat ze in Diest niets konden doen en hem overgebracht hadden naar Gasthuisberg Leuven voor een operatie aan de darmen. Natuurlijk was de feeststemming ineens weg en werd het bang afwachten op een telefoontje of hij de operatie goed had doorstaan (hij is 92 jaar dus een operatie is al riskant). Iets voor twaalf kregen we dan eindelijk telefoon van het ziekenhuis dat de operatie gelukt was en dat hij rustig sliep en ondertussen was het nieuwe jaar al begonnen zonder dat we het gemerkt hadden.
Ondertussen zijn we al enkele dagen verder en het gaat goed met hem, het blijft natuurlijk afwachten wat de volgende dag brengt.
Vorige week ben ik nog eens naar de gyne geweest. Onze baby ligt nog steeds met het hoofdje beneden, dus zou natuurlijk kunnen bevallen, maar kans blijft groot dat het toch een keizersnede wordt (omdat de bevalling van zichzelf moet beginnen, ik mag niet ingeleid worden, de arbeid moet direct goed opgang komen, dus mag niet op enkele cm blijven steken en indien baby of ik in moeilijkheden komen, in die gevallen wordt er meteen overgegaan op een keizersnede).
Onze gyne laat ons de keuze op een natuurlijke bevalling of een keizersnede (omdat Jolien via keizersnede is gekomen). Momenteel zijn we nog niet uit onze beslissen. Over twee weken moet ik terug en dan kan ik het nog eens met haar bespreken.
Ondertussen weegt onze baby al 2,5 kg en zal tegen de uitgerekende datum z'n 3,5 kg wegen en verder ben ik maar 9 kg bijgekomen dus dat is heel goed.
Nu is alles ongeveer klaar voor de baby, de geboortelijst, doopsuikers en geboortekaartjes en de tekstjes zijn gekozen. Alleen nog babykleertjes wassen en koffertje klaarmaken en oppas zoeken voor Jolien tijdens de bevalling en ik ben klaar.
Groetjes Petra