< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Leuke (toekomstige) mama's gezocht uit omgeving Bonheiden!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Leuke (toekomstige) mama's gezocht uit omgeving Bonheiden!
06/01/2008 @ 21:16
Lindeke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo iedereen,

Beste wensen voor 2008...wij hebben ons jaar al slecht ingezet!Ons Anouk is op 1 januari opgenomen geweest int ziekenhuis!!!
Ze was al een tijdje aant sukkelen met een hoestje en koorts dus wij aerosollen en antibiotica gekregen,nu het beterde dus niet het werd alleen maar erger,ze weigerde te eten en drinken en als ze dronk waren het 2 slokken en begong ze heel hard te huilen of gaf ze alles over!!Ocharme men prutske!!
Oud op nieuw waren we bij vrienden en we gingen daar ook blijven slapen maar Anouk haar toestand verergerde en ze had al 2 dagen bijna niets gegeten!
Dus wij naar spoed getrokken omdat we schrik hadden dat ze aant uitdrogen was!Ze hebben ons daar snel geholpen en foto's genomen van de longen!Kwamen ze erachter dat ze een longontsteking had!!!!!!!!!!!
Man man toen was ik toch in paniek hoor!Ze hebben dan een infuus gestoken(dit was geen lachertje,ons Anoukske krijsen,hebben 6 keer moeten proberen,haar aders waren al dichtgevallen door uitdroging!)
Toen het infuus eindelijk gelukt was hebben ze nog wat testen gedaan en kwamen ze erachter dat ze het RSV-virus had opgelopen!
Dus zware antibiotica-kuur,4 keer aerosollen per dag en dan haar infuus met vocht...het ging de volgende dag precies al wat beter,tot s'avonds...ze was zo onrustig en veel huilen,hadden ze haar aan de monitor gelegd en kwamen ze erachter dat ze veeeel te weinig zuurstof had,dus werd ons ziek Anoukske ook nog eens aan de zuurstof gelegd!Was echt niet fijn om ons kindje zo te zien liggenWe waren doodongerust!!Maar ons Anouk is een straffe zenne,het ging elke dag beter en beter en ze at ook weer voldoende!
Vandaag zijn we dan dus eindelijk thuis!
Ze moet wel wat schade inhalen,ze is heel erg vermagerd dus moet ze nog goed eten!

Zo jullie zien...het was me een weekje wel!

Greetz,

Lindeke en Anoukske

Link naar deze reactie
07/01/2008 @ 09:17
Eva

Amai Lindeke, inderdaad geen goed begin voor 2008. Misschien hebben jullie nu jullie part al gehad voor 2008! Het moet heel pijnlijk zijn om je kind zo te zien liggen. Een moederhart zou voor minder breken. Maar allez, het belangrijkste is dat het toch beter is. Verzorg ze maar goed en laat ze maar terug gezond worden!

Link naar deze reactie
07/01/2008 @ 20:35
Wendy

Online Status Bekijk profiel
Hallo,
Lindeke, wat erg voor je kleine meid. Ik hoop dat ze snel beter mag worden. Heel veel moed en sterkte.
Hoe gaat het met de andere dames?
Groetjes,
Wendy

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 19:50
Veerle

Lindeke : een grote word-snel-beter voor je kleine meid. Vertroetel ze maar. Ik hoop dat ze snel weer helemaal in orde is!

Voor de rest niet zo veel te vertellen hier. Nog paar weekjes thuis en vanaf 1 februari terug aan de slag !
Vandaag voor de eerste keer ons meisje meegegeven met de schoonmoeder. Efkes tijd om te kuisen, maar toch miste ik mijn kleine meid

Groetjes
Veerle

Link naar deze reactie
09/01/2008 @ 20:13
Eva

Veerle, probeer er toch nog maar volop van te genieten! Nog niet te veel denken aan 1 februari. Ik heb het zelfs nog moeilijk om mijn dochter achter te laten en zij is al 19 maanden! Wij doen haar enkel bij uiterste noodzaak even weg en ze is zelfs nog nooit ergens anders blijven overnachten. Als we naar een feest moeten laten we de oma bij ons thuis oppassen en dan komen wij op tijd terug. Ik hoop dat dat ooit gaat beteren! Het is trouwens tot grote ergernis van mijn schoonmoeder. Als ik maandag naar de gynae moet breng ik haar even naar haar omdat ik al een paar keer een uur moest wachten tot het mijn beurt was. En zei zegt dan 'ik hoop dat je maandag dan ook lang moet wachten'. In plaats van er gewoon van te genieten dat ze er even kan op passen. Mijn moeder is daar helemaal anders in. Amai, mijn berichtje is uitgedraaid op een schoonmoeder beklag

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 10:22
Wendy

Hallo,
Het is idd niet makkelijk om je kindje achter te laten... Felix was 3 maanden toen hij voor het eerst naar de crèche ging. Mijn hartje brak bijna. Maar nu amuseert hij zich, leert er veel, ... dus .. mama is ook blij. In het weekend gaan we af en toe ne keer weg. Meestal gaat hij dan naar mijn ouders of naar mijn schoonouders. Een babysit aan huis nemen we niet. Af en toe ne keer weg onder ons tweetjes het valt niet vaak voor, maar het kan toch deugd doen.
Dindag ben ik met mijn flinke man naar kind en gezin geweest. Bijna 11 kg en 81 cm. Een groooote man dus. De spuitjes vielen wat tegen. Hij is de hele nacht zeer onrustig geweest. Wenen, de slaap niet kunnen vinden.. gelukkig is alles al weer voorbij. Ze gaven aan dat het stillaan tijd wordt om het tutje overdag weg te doen? Vind het nog zo vroeg. Tutten jullie kindjes?
Ziezo ik laat het hierbij. Wie niet weet wat doen vanavond? Het is kerstboomverbrandig op de Putsesteenweg in Bonheiden. Heel leuk! Lekker chocomelk (gratis) en jenever aan demo-prijzen. Nog een heel fijn weekend.
groetjes,
wendy

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 10:42
Veerle

En dan moest ik haar maar achterlaten voor 2 uurtjes . Ach ja ze was superbraaf geweest en ni geweend, dus da was wel goed. We moeten het toch stillekes aan gewoon worden.

Woensdag moeten we ook terug naar kind en gezin. De 2de spuitjes halen . Ik hoop dat ze er terug amper last van gaat hebben.

Wendy : hier ook een tutterke, hoewel niet echt veel. Soms heeft ze het ne keer nodig om te troosten, maar ja ze is nog maar 3 maand.
Ik kan je dus geen 'gouden' raad geven voor het afleren van de tut.
Misschien eerst proberen om het te associeren met het slapengaan?

Mmm gratis chocomelk. Maar vrees dat het vanavond gewoon zetelke wordt. Voel me beetje , slecht geslape, keel ni alles en beteke mottig.

Groetjes
Veerle

Link naar deze reactie
12/01/2008 @ 16:09
Eva

Wendy, das inderdaad een flinke kerel dat jullie hebben! Wij hebben zo'n fijn, klein poppemieke, gaat raar zijn als 't tweede veel zwaarder en groter gaat zijn. Jenna heeft ook nog een tutje hoor. Ik was eerst zo anti-tut. Ik wilde echt proberen om haar zonder tut te laten, maar na een 3-tal maanden heb ik er dan toch eentje gegeven want ze was beginnen duimen. Hoewel ik haar tutje eigenlijk enkel voor het slapen wil gebruiken, gaat ze het overdag soms gewoon zelf uit haar bedje halen of vraagt ernaar als ze er niet aankan. Meestal is dat dan wel als ze wat moe is. Als we weg gaan is dat wel zonder tut. Heb hem dan soms wel bij als ik weet dat ze wat later moe gaat zijn. Ik heb er enkel een hekel aan als ik kinderen van een jaar of 3, 4 zie die aan't praten zijn met hun tut in de mond! Als logopediste gruwel ik daar van. Ik weet eigenlijk nog niet wanneer we dat tutje helemaal gaan afschaffen. Eerst nog de zindelijkheidstraining doorstaan, en dan zullen we wel zien.

Wat die spuitjes betreft, gelukkig heeft Jenna daar nooit last van gehad. En ze is er nu ook voor een hele tijd van verlost!

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 11:38

Hey dames,

Ben hier nog niet geraakt dit jaar dus wens ik jullie nu van harte veel geluk toe in 2008 : een goede gezondheid voor de hele familie, leuke geboortes, leuke zwangerschappen en vul de rest zelf maar aan.

De Kerstvakantie is voorbij gevlogen en binnen 3 weken is het al terug vakantie : wat kijk ik er toch altijd naar uit om met mijn gezinnetje samen te zijn.

Zeg, wat die tutjes betreft : ik geef nooit een tutje overdag, die blijft altijd in het bedje en dat is bij mijn 3 meisjes altijd heel goed gelukt. Rond een jaar of 3 laat ik het dan meestal aan de Sint geven of aan de Paasklokken...nooit problemen mee gehad.
Ons Charlotte, de jongste ( nu 18 mndn. ) wil zelfs nooit een tutteke : alleen in haar bedje vraagt ze ernaar. Ik vind het eerlijk gezegd ook geen zicht hoor als een kind van 2 of ouder nog met een tut rondloopt overdag....en hun tandjes misgroeien dan zo fel...

Zo, ik moet hier verderwerken.
Tot later !

Link naar deze reactie
14/01/2008 @ 19:43
Petra

Hallo allemaal,

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt.

Eerst voor iedereen een gelukkig nieuwjaar en dat al jullie wensen mogen uitkomen, een goede gezondheid en een pracht van een baby.

Ons Jolien heeft eigenlijk enkele maar een tutje als ze moe wordt en wilt gaan slapen. In de kribbe verdwijnt het tutje direct in het potje als de kindjes binnenkomen, dus daar weinig kindjes met tutjes en dat vind ik maar best. Er ligt wel altijd een tutje op haar speeltapijt maar op het einde van de dag moet ik daarnaar zoeken want dan heeft ze dat wel ergens in haar speelgoed verstopt.

Jolien was ook drie maand toen ze naar de kribbe ging en daar heb ik het meest van afgezien, zij vindt het daar heel leuk, soms zelfs tranen als ze naar huis moet. Hetzelfde als ze gaat logeren bij de grootouders (ze is echt een opa's kindje) dus als we ze de volgende dag gaan halen tranen omdat ze opa moet missen. Ik heb daar dan wel een dubbel gevoel bij, net of ze is niet graag bij ons (terwijl het na enkele minuten al weer over is) en ben blij dat ze zo graag naar de grootouders gaat (liever een lachende Jolien achterlaten dan een die staat te wenen).

Lindeke voor jou ook geen goed begin van het nieuwe jaar, hopelijk gaat het met Anouke al stukken beter.

Hier hebben we een raar oudjaar achter de rug gehad. Met oudjaar gingen we bij mijn ouders eten (met nog enkele familieleden), kregen we daar ineens telefoon dat mijn grootvader (vader van mijn moeder) naar het ziekenhuis werd gevoerd, een half uur later nog eens telefoon met de mededeling dat ze in Diest niets konden doen en hem overgebracht hadden naar Gasthuisberg Leuven voor een operatie aan de darmen. Natuurlijk was de feeststemming ineens weg en werd het bang afwachten op een telefoontje of hij de operatie goed had doorstaan (hij is 92 jaar dus een operatie is al riskant). Iets voor twaalf kregen we dan eindelijk telefoon van het ziekenhuis dat de operatie gelukt was en dat hij rustig sliep en ondertussen was het nieuwe jaar al begonnen zonder dat we het gemerkt hadden.
Ondertussen zijn we al enkele dagen verder en het gaat goed met hem, het blijft natuurlijk afwachten wat de volgende dag brengt.

Vorige week ben ik nog eens naar de gyne geweest. Onze baby ligt nog steeds met het hoofdje beneden, dus zou natuurlijk kunnen bevallen, maar kans blijft groot dat het toch een keizersnede wordt (omdat de bevalling van zichzelf moet beginnen, ik mag niet ingeleid worden, de arbeid moet direct goed opgang komen, dus mag niet op enkele cm blijven steken en indien baby of ik in moeilijkheden komen, in die gevallen wordt er meteen overgegaan op een keizersnede).
Onze gyne laat ons de keuze op een natuurlijke bevalling of een keizersnede (omdat Jolien via keizersnede is gekomen). Momenteel zijn we nog niet uit onze beslissen. Over twee weken moet ik terug en dan kan ik het nog eens met haar bespreken.
Ondertussen weegt onze baby al 2,5 kg en zal tegen de uitgerekende datum z'n 3,5 kg wegen en verder ben ik maar 9 kg bijgekomen dus dat is heel goed.
Nu is alles ongeveer klaar voor de baby, de geboortelijst, doopsuikers en geboortekaartjes en de tekstjes zijn gekozen. Alleen nog babykleertjes wassen en koffertje klaarmaken en oppas zoeken voor Jolien tijdens de bevalling en ik ben klaar.

Groetjes Petra

Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 13:37
Veerle

Hey,

Gisterenavond met ons meisje naar kind & gezin geweest. Weer spuitjes-tijd. Maar ze is flink geweest. Alleen had ze er last van toen we gingen slapen en nu is ze zo wa huilerig. Haar ne keer goe vertroetelen vandaag se.
Ze weegt nu 4890gr en is 59 cm groot. Tov de laatste weging was ze niet zo veel bijgekomen, maar 350gram op 5 weken tijd. Moeten het dus in 't oog houden. Binnen 2 weken laat ik haar in elk geval nog ne keer wegen, kwestie van zeker te zijn he.
Enne ze was op die 5 weken 3,5cm gegroeid!
Als ze 4 maand is gaan we starten met groentepapjes, ben ne keer benieuwd wa da gaat geven.

Petra : das wel minder natuurlijk van je grootvader. Ik hoop dat hij intussen aan de beterhand is?

Groetjes
Veerle

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 21:07
Petra

Hallo allemaal,

Ik had enkele weken geleden geschreven dat mijn grootvader op oudjaar geopereerd was, vrijdagavond heeft hij zijn strijd opgegeven en is rustig ingeslapen
Het rare is dat we net hetzelfde bij Jolien hebben meegemaakt. Zes weken voor de geboorte van Jolien is mijn vriend zijn grootvader overleden. Ze zeggen wel eens een oud leven voor een nieuw leven, maar had nooit verwacht dat dit ons tweemaal zou voorkomen.

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 23:27
Eva

Veel sterkte voor jullie allemaal

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 13:54
Veerle

Petra : veel sterkte voor jou en je familie.

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 11:18

Innige Deelneming Petra

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 15:14
Lindeke

Ai Petra wat erg!Veel sterkte in toch wel moeilijke dagen!

Hier alles ok!Ons Anoukje heeft nu 2 tandjes...ze is er wel goed ziek van geweest!
En ook wat problemen met de kinderopvang!Ons Anouk weigert daar te slapen!Ze gilt en krijst dan heel de tijd...nu hebben ze laten weten dat we beter een onthaalmoeder zoeken!
Was wel schrikken en zeker ik volgende week terug beging te werken
Kennen jullie een onthaalmoeder in Tremelo?

Groetjes..

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie
27/01/2008 @ 13:06
Petra

Hallo allemaal,

Eerst en vooral iedereen bedankt voor de troostende woorden. Emotioneel is het toch wel zwaar, wetende dat we binnen enkele weken een van onze mooiste dagen zullen beleven, maar dat mijn grootvader er niet meer bij zal zijn.

Lindeke, Anouk al twee tandjes, ons Jolien die blijft maar op twee tandjes zitten, ze zou er echt wel eens werk van mogen maken.
Bij welke kinderopvang zat je? Want dat vind ik toch niet direct een reden om een kindje niet meer te laten komen. Hopelijk hebben jullie reeds een oplossing gevonden, want kinderopvang is moeilijk te vinden zeker op zo een korte tijd.

Hoe is het met de rest van de dames?

Vrijdag ben ik nog eens bij de gyne geweest. Alles ziet er goed uit, kindje is reeds ingedaald, baarmoederhals al wat verweekt maar nog geen opening. Momenteel weegt ons kindje reeds 3 kg en we gaan het proberen met een natuurlijke bevalling, gyne zag een keizersnede toch ineens niet meer zitten, temeer omdat we waarschijnlijk nog voor een derde zouden willen gaan en dat wordt dan al riskant.

Groetjes
Petra

[Laatst gewijzigd door Petra - 27/01/2008 @ 13:07] - Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 13:49

Lindeke, dat vind ik wel straf dat ze u zo maar zeggen iemand anders te zoeken...welke kribbe was dat ? Ze weten toch ook dat dat niet makkelijk is in deze tijd om zomaar een onthaalmoeder te vinden.
Als je vindt dat het ongegrond is zou ik toch eens babbelen met de dienst voor kinderopvang hoor ...
Ik vind het tegenwoordig toch wel erg hoor, die kribbes voelen zich zo sterk ... Soms sta je als ouder gewoon met je rug tegen de muur.
Ik heb zelf mijn dochtertje weggehaald uit de kribbe na een aantal maanden omdat ik het gewoon niet meer kon aanzien.
Wij wonen in Keerbergen Lindeke maar ik ken niet zo direct onthaalmoeders in de buurt...
Veel succes in je zoektocht...

Petra, het is nooit makkelijk om iemand te verliezen die je graag ziet, jong of oud, dat doet er niet toe...Hopelijk kan je het een plaatsje geven. Hij zal in ieder geval een engel zijn die waakt over jou en je kindjes...
Het begint trouwens te korten hé meisje...Beval je in Bonheiden ?
Ahha, jullie gaan ook nog voor een nummertje 3 ! Dat vind ik tof se...Ik vind dat er precies meer en meer mensen kiezen voor een groot gezin. En ik kan je zeggen dat het heeeeeeeeeel gezellig is met al die kids om je heen. Alleen als ze ziek zijn (zoals nu bij ons) dan gaan de virussen het rijtje af.... De een is nog niet genezen of de ander is ziek...Maar na regen komt zonneschijn hé !

Link naar deze reactie
29/01/2008 @ 14:25
Wendy

Hallo iedereen,

Na een tijdje ben ik hier geraakt ...

Petra, heel veel sterkte bij het verlies van je grootvader. Nog een 3 tal weken en je mag een klein hummeltje verwelkomen. Erg spannend... hopelijk niet te veel last van de laatste loodjes.

Lindeke, hoe is het bij de onthaalmoeder geweest?

Martientje, veel succes met de zieke kindjes!

Hier gaat het leven zijn gewone gangetje... Volgende week gaan we op controle met Felix. Hij heeft de afgelopen 13 maanden 10 oorontstekingen gehad. Ze gaan volgende week het opnieuw bekijken en als er nog vocht in zijn oortjes zit worden het zowiezo buisjes. Vind het best wel akelig dat zo'n klein ventje onder narcose moet... brrr.. mag er nog niet aan denken ...

Vandaag ben ik op controle geweest bij de gyn. Ons hummeltje weegt 900 gr. Binnen 2 weken op controle bij de huisarts voor een bloedtest (toxoplasmose, ijzer, ...) en een prik omdat ik resus-negatief ben. bah .. al die naalden ...

Hopelijk gaat het met jullie prima?

Groetjes,
Wendy

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 14:00
Lindeke

Hey iedereen,

Maandag gaat ons Anouk voor het eerst naar de onthaalmoeder!We zijn wel al eens gaan kennismaken en da viel reuze mee!
en vandaag ben ik voor het eerst na 1,5 jaar terug gaan werken!Ik moest maar een half dagje komen en het viel reuze mee!Iedereen was blij dta ik terug was en mij deed het eigenlijk ook wel deugd om eens onder de "mensen"te komen!

Met ons Anouk is alles super ok,ze is weer door een lastige fase door en is weer het zonnetje in huis!Ze trekt zich ook overal aan recht en zet zelfs enkele stappen maar wel met steun natuurlijk!Volgens de Papa zal het niet lang meer duren voor ze kan stappen!!

Het hoofdstuk creche is afgesloten,wij hadden er ook ons gedacht over maar we zijn al lang blij dat we andere opvang gevonden hebben!
Ze hebben ook niet moeilijk gedaan qua opzeg en hebben ons daar wel eerlijk in behandeld...dus laat ik het maar zo....

En dan is er ook nog ander nieuws!Heb vandaag een testje gedaan omdat ik me zo mottig voel al een paar dagen zoals toen ik zwanger was van ons Anouk!en we zagen een heel licht streepje...maar echt wel een licht hoor dus is echt wel supervaag,moeten we nu juichen of niet?
Ga proberen zo snel mogelijk nog eens te testen!
Kan het dat ik nu al misselijk ben!Ik zou dan toch maar 4-5 weken zijn?

Spannend hé....

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >