< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Mei 2008-Club » Nog steeds misselijk

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Mei 2008-Club
Nog steeds misselijk
26/06/2008 @ 16:35

kokhalzen
Hallo ik ben nu 11 weken zwanger, ik heb helaas ook last van kokhalzen, mijn maag wordt dan zwaar, trekt samen en dan kokhalzen, over het algemeen maar 2 keer achter elkaar!
Heeft iemand een tip hoe je dit kunt oplossen?
En heeft iemand dit de hele zwangerschap gehad?
Link naar deze reactie
26/11/2007 @ 20:57

misselijk
Hoi,

Ik ben ook één van de pechvogels die alles van misselijkheid en overgeven afweet. Ik was op 6 weken misselijk en moest af en toe overgeven. Op 7 weken deed ik niks al overgeven en kon ik amper eten of drinken binnenhouden. Medicatie (postafene) hielp er niet tegen. Op 11 weken ben ik in het ziekenhuis beland, uitdroging. Maar vanaf toen is het ook stilaan beter gegaan omdat ik andere medicatie (zetpillen) kreeg tegen misselijkheid en overgeven en die hielp gelukkig wel. Ik was volledig uitgeput. Nu ben ik bijna 18 weken en gaat het wat beter, maar nog steeds een paar keer per week overgeven en af en toe misselijk, ondanks 2 zetpillen per dag.
Dus volhouden, het is echt niet leuk om zo zwanger te zijn, maar we moeten iets over hebben voor die kleine wezentje hé.

Groetjes en veel succes en moed iedereen.
Ann
Link naar deze reactie
24/11/2007 @ 18:50

Online Status Bekijk profiel
Ja hier ook!
Kokhalzen om de meest vreemde dingen...
Op de meest ongelukkige momenten.
En totaaaaaal geen zin in een warme maaltijd blèh wat een straf!
Vind het altijd al moeilijk om eten te bedenken voor 's avonds en nu helemaal, want ik heb er geen trek in.
Zou het liefst alleen brood en soep eten, maar dan gaat de rest protesteren denk ik...

[Laatst gewijzigd door Rivka - 24/11/2007 @ 18:51] - Link naar deze reactie
23/11/2007 @ 20:28
Marge

Online Status
Ik moet er ook nog steeds voor zorgen telkens op tijd iets te eten. Anders word ik misselijk en ook bij mij soms tot kokhalzen (of uitzonderlijk overgeven) toe...

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 18:54
Nicky

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey hallo allemaal,

ik was eigenlijk benieuwd hoe het met jullie kwaaltjes staat. Jullie geloven het vast niet, maar ik ben nog steeds de hele dag aan het kokhalzen. En dat met ruim 17 weken!!!!

Heb me er inmiddels bij neer gelegd dat ik daar waarschijnlijk deze hele zws niet meer van af kom.

Verder bij tijd en wijlen weer wat moe, maar niet meer zo extreem.

groetjes
Nicole

Link naar deze reactie
07/11/2007 @ 14:18
Marge

Online Status
Na een vreselijke vijfdaagse (van donderdag tot en met maandag) waarin ik CONSTANT misselijk was, vaker moest overgeven, hoofdpijn had, enzovoort... voel ik me sinds gisteren terug een stuk beter! Zou dat het begin van het einde zijn? Ik hoop het alvast.

En laat ons hopen dat we er nu allemaal bijna vanaf zijn zodat we echt kunnen beginnen genieten van het wondertje in onze buik...

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 22:21
Geetje

Online Status Stuur bericht
Ik herken me ook duidelijk in jullie verhaal Baraniel en Nicky. Ook ik loop de hele dag te kokhalzen. Meestal geef ik ook niet over. Af en toe wel per ongeluk. Ik moet dus wel zorgen dat ik bij het toilet kom alsd ik begin te kokhalzen. Ontzettend vervelend. Maar we doen het voor een goed doel. Alleen hoop ik wel dat het binnenkort beter gaat.

Groetjes Geetje

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 21:21
Baraniel

Ik hoop het ook echt van harte Nicky ;-). Ik heb min of meer hetzelfde als jij. Ik geef niet meer over sinds een week of 3, maar kokhals om het minste geringste en het voelt alsof de hele boel in mijn keel en maag blijft steken. Een ongelooflijk rotgevoel. De rillingen lopen er soms van over mijn rug. Tandenpoetsen is ook zoiets. Vooral 's avonds. Dan is het vrijwel meteen 'blub'. Nou, we hopen maar dat die vk echt gelijk heeft en we er snel vanaf zijn.

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 19:48
Nicky

Hey meiden,

ben inmiddels 15 weken zwanger maar ook ik ben nog steeds niet de "oude".

Heb dan gelukkig geen last gehad van overgeven, maar ik heb het (on)genoegen de hele dag te lopen kokhalzen. Echt vreselijk!! Er komt niks uit, maar bij het minste geringste trekt daar in mijn maag alles weer samen en moet ik weer kokhalzen. 's morgens bij het wakker worden van Jasmijn als ze een plasje moet doen, bij het tandenpoetsen, de koelkast open maken, koffie of thee zetten, iets in de prullenbak gooien, bij het eten koken. Echt overal bij.

Ik hoop inderdaad dat jij gelijk hebt Baraniel, dan zou het na volgende week toch wel minder moeten worden.

Nou meiden,
succes verder allemaal.

groeten Nicky

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 13:32
Baraniel

Hier ook nog steeds een erg misselijk en mega moe zwanger persoontje. Maar zoals velen ook al stellen; het is voor een goed doel en daarom houd ik me ook staande. Soms gaat dat wat makkelijker dan anders. Afgelopen weekend was er hier een zwangerbeurs en daar was ook een informatie bijeenkomst over zwanger zijn. De verloskundige legde uit dat het realistischer is om ervan uit te gaan dat de misselijkheid en je beroerd voelen rond 16 weken af zal nemen of weg zal zijn. En niet de befaamde 12 weken! Dat komt door de vlokken om het kindje heen dat dient als o.a. voedingsstoffen. Dat brengt veel hormonen met zich mee. Rond 16 weken zijn die vlokken nagenoeg verdwenen en neemt het hormoonpeil ook af. Met moeders voor moeders kun je tot 16 weken meedoen, dan is namelijk het HcG gehalte het meest aanwezig. Nu ik dat allemaal op een rijtje zet en hoor hoe lang mensen er gemiddled last van hebben, vind ik dit erg aanneemlijk. Dat betekent dat ik nog zo'n 3 weken 'moet'. Maar ja, ik ben ook wel bang dat het ook dan nog niet over is. Maar dat kun je alleen maar afwachten en vooral hopen dat het idd beter gaat worden of weg is. Het gaf mij iig ergens weer een beetje moed. Ik hoop jullie ook. Iig veel sterkte iedereen.

[Laatst gewijzigd door Baraniel - 06/11/2007 @ 13:33] - Link naar deze reactie
04/11/2007 @ 17:50
Crewlie

Hier ook nog steeds het gekende gedoe....de ene dag gaat het beter en dan denk ik...aha, er is verbetering in zicht maar de dag nadien is het weer naar de vaantjes, soms denk ik dat het ons beebje is die met mijn voetjes speelt (tss zo jong en al zo met mama haar voeten spelen )
We zullen nog even geduld moeten hebben,zekers, gelukkig weten we waarom we ons zo martelen

Woensdag mag ik terug naar de gyn, hoop dat ik mij dan een beetje beter voel, maar dat zal wel als ik ons beebje goed in beeld kan zien

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 22:05
Antje

Ik ben niet echt heel erg misselijk geweest maar dat vervelende gevoel is nu toch al een tweetal weken minder erg.. Wel erg vervelend als ik nu wat langer wacht om te eten dat ik me lichthoofdig ga voelen (bijna draaierig). Ik hoop echt dat ik me heel snel terug super in mijn vel ga voelen zodat ik mijn kleine ventje terug zonder enig probleem kan verzorgen en vertroetelen.. Heb nu soms het gevoel dat ik hem tekort doe (als ik 's avonds te moe ben om hem in zijn badje te steken)

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 19:27
Dayita

Hey...
Ook hier van't zelfde... Ben al vanaf dag 1 van de zwangerschap misselijk en ziek. Ik hou dagelijks men eten amper binnen. 's Avonds is het echt verschrikkelijk. Alles van de hele dag en het avondeten komt er uit. Dit loopt vaak over tot wanneer ik in bed kruip of moet 's nachts ook soms op staan.

Nu op zich stoort me dit niet. Hoe pijn het ook doet, hoe moe ik er ook van word. Ik denk telkens bij mezelf "de baby heeft dit nodig, en als de baby dit nodig heeft, neem ik het er met alle plezier bij". En met die positieve ingesteldheid (blijft het lastig) maar vind ik het niet erg dat ik zo ziek ben. Ben ook nog geen grammetje aangekomen en de baby groeit goed, dus dat is ook een pluspunt vind ik

xxx En veel succes

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 16:40
*LONE*

Hoi!

Hier dus ook nog steeds...

Bij onze eerste ben ik ziek geweest van week 7 tem week 17!
Ik gaf wel tot 12x per dag over... Zelfs elke slok water kwam eruit.
Ik zag dan ook best op tegen een tweede zwangerschap!

En nu bij de tweede ben ik ziek geworden op 5.5 week. Verleden week dacht ik dat het over was, ik was zooo blij dat dit maar tot 14 weken duurde en niet tot 17. Maar hélaas... Sinds 3 dagen ben ik weer zooo ziek geweest.
Vooral dat 'tollen' van de misselijkheid 's nachts in bed vind ik het allerzwaarst, waardoor ik overdag nu ook nog eens moe ben.

Ik ben het ook méér dan moe...
Gelukkig weten we waarom hé!!

grtjs
Evi

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 15:40
Eva

Mijn misselijkheid heeft tot zo'n 7 à 8 weken geduurd. Ik was wel maar licht misselijk. Nu soms nog 's morgens totdat ik eet. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik helemaal niet misselijk geweest. Er is geen lijn in te trekken, je zal moeten afwachten. Voor zware misselijkheid kan je wel medicatie verkrijgen. Veel moed nog en probeer toch te genieten!

Link naar deze reactie
02/11/2007 @ 11:05
Marge

Online Status
Hey,

Wie van jullie is ook nog steeds misselijk? Ik ben het zo beu! Duurt echt de hele dag door en nog steeds geen greintje beterschap...

Voor diegenen bij wie het al voorbij is, wanneer is het gestopt?

Groetjes,
Marge

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]