< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Hoe organiseer je dat?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Hoe organiseer je dat?
27/11/2007 @ 09:21
Jedi

Online Status Stuur bericht
Wat een droom! Daar ben ik jaloers op hoor.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb er al met mijn man over gepraat en hij weet dat hij tekort schiet, maar het schiet niet vooruit.
Dat vind ik zeer jammer.
We willen graag na een aantal jaren nog een vierde kindje, maar op deze manier hoeft dat niet voor mij.
groetjes Jedi

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 11:31
heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mijn man werkt in shiften, maar de tijd die hij thuis doorbrengt wordt altijd wel gevuld met hulp.
Hij is even graag als ik betrokken bij de opvoeding van de kinderen en doet wat er op dat moment gedaan moet worden.
Dat gaat van spelen tot in bad stoppen en naar bed brengen.
Onze jongste bvb krijgt BV. In het begin zag hij dat niet zo zitten omdat hij haar dan nooit eens eten zou kunnen geven en zo dus quality time met zijn dochter zou moeten inboeten. Wij hebben dat opgelost door hem de exclusieve rechten op het badje te geven.Hij stopt dus iedere dag zijn kleine meid in het bad en bellefd zo zijn tijd met haar.
De andere kinderen vinden in papa een leuk speelkameraadje terug en de ouderen een toffe gesprekspartner.
En mama kan steeds op op papa roepen als er eens wat zwaarder werk moet gedaan worden of als er een vieze spin door het huis kruipt.
Ook koken doen wij hier samen.
Het is zo wat de enige moment dat wij eens rustig met elkaar kunnen praten.

Link naar deze reactie
25/11/2007 @ 10:24
Jedi

Krijgen jullie hulp van je man? Of sta je er ook alleen voor?
Want hier doe ik het allemaal alleen en moeet ik ook aan àlles denken. Dat frustreerd me enorm en maakt me verdrietig. Het lijkt wel of hij het vader zijn totaal niet in zich heeft. Ik weet dat hij de kids doodgraag ziet, maar iets voor of met hen doen is zo'n opdracht voor hem, en hij ziet of doet het ook niet uit zichzelf, ik moet hem er eerst op wijzen of vragen.
Wat doen jullie mannen? Hoe helpen zij je met de kinderen?
Bedankt voor de reacties.

Link naar deze reactie
23/11/2007 @ 23:59
heidi

Ook hier worden de voorbereidingen voor het warme eten al in de namiddag gedaan zodat ik tijd voor de kinderen heb als ze van school komen om te helpen met huiswerk, te luisteren naar hun belevenissen en eventueel samen nog wat te spelen.
Tegen 5 uur zet ik dan de aardappelen en groenten op het vuur en ploeter wat in de keuken. Tussen half 6 en 6 eten wij. De kleinsten gaan dan na het eten het bad in en hebben dan nog een half uurtje om een boekje te lezen of wat tv te kijken of rustig te spelen en dan is het bedtijd.

Ik heb nu op de moment geen fruitpapetertje meer in huis, maar toen Lanya nog wel fruitpap moest gaf ik haar die 's middags. Groentenpap kreeg ze 's avonds samen met ons. Weliswaar voor haar bereide aardappeltjes maar ze zat lekker mee in haareetstoel aan tafel en kreeg haar eigen portie. Als ze echt eens een keertje lastig van de honger was omdat het te lang duurde of ze moe was, gaf ik haar haar patatjes juist nadat ik mijn aardappelen op het vuur had gezet. De tijd dat je moet wachten tot alles gaar is is ruim voldoende om een kleintje tussendoor eten te geven. Ik zou je wel aanraden als je nog kleine kindjes hebt die maaltijd in de keuken te geven. Een ongelukje is namelijk snel gebeurd als je je potten onbewaakt achter laat.

Veel succes eens je je ritme gevonden hebt gaat het gewoon vanzelf

Link naar deze reactie
23/11/2007 @ 20:16

hoi,

ik weet niet of je uit werken gaat want dan kan je bvb als de kids naar school zijn al alles in gereedheid zetten, petatjes geshcild, groentjes gestoofd of gekookt zodat je nog enkel vlees hoeft te braden.een oven schotel is ook handig die doe je de oven in en ondertussen kunnen de kids in bad .
spagetti /rijst en aardappels zijn lekker handig in een grote pot in de micro dan kunnen deze neit over koken .
je kan bvb de kleinste afwisselend fruitpap en milkshake geven (fruit fijn mixen en babymelk oevoegen kan je in een flesje geven is iets vlugger leeg )
of je kan de bay proberen vroeger fruitpap te geven bvb rond 15 uur of als jullie gekookt eten dan fruitpap geven, hier eet zärgon rond drie uur fruitpap en gekookt mee rond half zes , zes uur.
daarna gaan ze in bad en de kleinste in bed .

tja sta er vaak van verbaast hoe ik toch elke dag alles netjes rond krijg is soms gekken werk maar het lukt :)

succes

greats nic

Link naar deze reactie
23/11/2007 @ 10:37
Jedi

Hoi,
Ik heb zelf drie kleine kindjes. Twee gaan naar school. Een avondbadje is het meest logische. Maar wanneer ze thuiskomen moet ik er als de kippen bij zijn om hen in bad te steken anders liggen ze als een blok te slapen in de zetel. Ze moeten ook wel wakker zijn om te kunnen eten. Maar als ik hen in bad doe kan ik niet tegelijkertijd koken. Nu wanneer ze thuiskomen is ook meestal de moment voor de kleinste zn fruitpap! Ik moet wel een inktvis zijn om dat allemaal klaar te spelen. Nu los ik het zo op: Ik doe onmiddelijk de grote in bad, dan kook ik, haal ze eruit en geef de jongste fruitpap terwijl de rest eet. Meestal lukt het me wel om de kleinste zn uur wat op te schuiven, door hem smiddags ook wat later eten te geven. Het lijkt me haast onmogelijk om dat met nog meer kids klaar te spelen.
Hoe doen jullie dat?
Ik sta zelf ook vroeger op zodat ik me 's ochtends kan douchen, want 's avonds heb ik daar totaal de fut niet voor.

groetjes Jedi

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]