< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Welke pil voor je zwanger werd

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Welke pil voor je zwanger werd
03/12/2007 @ 18:45
Kel

Hallo,

Mijn naam is Kel. Ik had een vraagje en ik hoop dat jullie mij helpen willen.
Welke pil slikte jij voor je aan kinderen begon en hoelang duurde het toen voor je zwanger werd?

Ikzelf zit nu aan microgynon 50, maar heb teveel last van de bijwerkingen dus zal ik overgaan tot een andere. Mijn vriend en ik zitten er ook over na te denken om misschien over een jaar te stoppen met de pil en dan voor een kindje te gaan.

Nu heb ik gehoord dat als e een lichte pil hebt dat je dan ook sneller zwanger raakt, maar wat is dan een lichte pil? Is dat marvelon? Of zijn er ook nog andere?

Alvast bedankt voor de reactie!

Liefs Kel
Link naar deze reactie
03/12/2007 @ 18:53
Lucienne

Online Status Stuur bericht
Hey,

Ik slikte de Marvelon, volgens mij mogen ze die ook niet meer voorschrijven ivm trombose.
Heb ik horen zeggen, weet niet of het nog zo is.
Ben aan de Microgynon 30 gegaan en met de wisseling van de pil raakte ik zwanger.
Ik weet verder niet wat echt een lichtere pil is, misschien even op google zoeken?

Groetjes, Lucienne en Kimberly

Link naar deze reactie
03/12/2007 @ 19:01
Lucienne

Ik heb nog een link gevonden.
Misschien heb je er iets aan.

https://http://www.mijnapotheek.nl/content_read.asp?ID=95

Link naar deze reactie
03/12/2007 @ 21:25
Iete

Hallo

ik nam Meliane en dat is volgens de dokter een heel lichte pil. Ik weet wel nog niet of je snel zwanger wordt na het stoppen, want ik zit nu in ronde 2 en ben dus nog aan het wachten. Ik kan wel zeggen dat mijn cyclus na mijn pilstop dadelijk op 28 dagen zat.
Groetjes
Link naar deze reactie
03/12/2007 @ 21:35
knorretje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
voor ik zwanger werd nam ik mercilon. maar door we beslist hadden voor een kindje te gaan ben ik daar onmiddelijk mee gestopt, wat logisch is. toen ik die innam had ik totaal niks zin in seks. eens ik estopt was terug wel. daarna heeft de gyn mij dan cerazette voorgeschreven maar doordat dat een minipil is en bij borstvoeding wordt gegeven heeft de huisarts mij yasminelle gegeven. tot hier toe geen klagen over en is ook een lichte pil zei ze. is et zusje van yasmin. maar de zin vor seks is terug weg. wat kan ik daaraan doen?
gestopt in februari met mercilon en zwanger eind mei begin juni

Link naar deze reactie
04/12/2007 @ 08:02
Renate

Online Status
Ik heb zo'n 12 jaar lang Microgynon 30 geslikt. Nadat ik gestopt ben, had ik in mijn eerste cyclus nog geen eisprong. Maar de 2e cyclus wel een eisprong en het was meteen raak! Maar volgens mij verschilt dit per persoon...tenminste, als je de verhalen op internet leest.

Link naar deze reactie
04/12/2007 @ 08:06
L.

ik nam voor de kids cilest
ook een lichte pil
nu moet ik van pil veranderen, want cilest is niet meer voldoende voor mij

Link naar deze reactie
08/12/2007 @ 16:30
Sterreke

Hoi!

Ik nam het generisch product van de diane pil (kan effe niet op de naam komen.) Na het stoppen met de pil zat ik ook weer direct op mijn eigen, natuurlijke cyclus (30-31 dagen)
Ik ben gestopt eind mei en begin juni en eind september kleurden er ineens 2 streepjes op de test.
In juni mogen we onze 2 wondertjes verwachten.

Hoop dat ik je hiermee kan helpen
groetjes

Link naar deze reactie
08/12/2007 @ 19:51
Roosje

Hoi

Ik nam vroeger Mycroginon 30 en na het stoppen met deze lichte pil was ik na twee cyclussen zwanger.
Link naar deze reactie
08/12/2007 @ 22:02

Ik heb 12 jaar lang Cilest genomen. Ik heb bij mijn 2 dochters telkens 3 maanden moeten wachten voor ik zwanger was!

Link naar deze reactie
08/12/2007 @ 22:14
Ellen Van Assche

Online Status Bekijk profiel
Ik nam Meliane en was de eerste keer meteen zwanger. Tussen Noa & Onno heb ik niets genomen en ook toen weer meteen prijs!

Doei & succes

Link naar deze reactie
09/12/2007 @ 11:02
Kel

Nou ik heb van de huisarts mijn eigen pil weer gekregen. Microgynon 30...Ik ben benieuwd...

In ieder geval wil ik iedereen die tot nu toe heeft gereageerd heel erg bedanken!

Liefs Kel
Link naar deze reactie
10/12/2007 @ 13:08
natasja

Hoi Kel,
Ik slik Microgynon30.
Voor mijn zwangerschap ook. 5 jaar geslikt. Na stoppen, in de 2e cytclus zwanger!
Is Microgynon50 niet wat zwaar?
grzz. tasja

Link naar deze reactie
10/12/2007 @ 15:40
Ikketje

Online Status
Hallo

Ik heb tot april meliane genomen. tot nu toe nog altijd niks..

groetjes

Link naar deze reactie
10/12/2007 @ 18:03
Kel

Hoi Natasja,

Ja hij is zeker zwaar. Ik kreeg ook last van allemaal rare symptomen..Opgezwollen en pijnlijke borsten..rare afscheiding..zeer moe!!! Maar ik moest wel overstappen aangezien ik van mijn oude pil ineens doorbraak bloedingen kreeg

Nu heb ik dus ook weer microgynon 30 en ik hoop dat ik geen doorbraak bloedingen meer krijg....Maar we zijn al een keer eerder gestopt met microgynon 30 maar was na 6 maanden nog niet zwanger..Toen kwamen er wat rot tijden voor ons aan, (beste vriendin overleden, Vriendje zijn opa in het ziekenhuis) en hebben we besloten om maar weer aan de pil te gaan...Maar ik dacht dat hoe zwaarder de pil hoe moeilijker en langer het duurt voor je zwanger wordt... Misschien naïef..i know...

Liefs Kel
Link naar deze reactie
11/12/2007 @ 13:26
Stef

Ik was 2x meteen zwanger na mijn pil-stop en nam ook Meliane...

Link naar deze reactie
11/12/2007 @ 14:34
Els

Online Status Bekijk profiel
Ik nam 14 jaar de pil, de laatste jaren Cilest. Heb nu veel problemen met cyclus (50à70 dagen!). Wegens verhoogd risico op borstkanker ga ik nooit nog de pil nemen. Er zijn genoeg andere manieren van contraceptie.
Link naar deze reactie
13/12/2007 @ 10:33
Lijntje

Hallo,

Ik heb 15 jaar Meliane geslikt en was in januari gestopt..in juli was het raak!

Succes allemaal!

Link naar deze reactie
15/12/2007 @ 20:29
Roosje

Hoi

Ik heb Mycroginon 30 gebruikt. In april gestopt en ik was in juni al zwanger geraakt.
Link naar deze reactie
15/12/2007 @ 20:50
nicky

Online Status
Hallo,

Heb triodene (3 fasen pil) genomen en was gestopt in juli. Was in september reeds zwanger.
Bovendien had deze pil voor mij allesinds geen bijwerkingen.

[Laatst gewijzigd door nicky - 15/12/2007 @ 21:12] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >