< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Augustus 2008-Club » wie ook augustus baby???

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als eerste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Augustus 2008-Club
wie ook augustus baby???
22/07/2008 @ 23:43
jes

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Klontje suiker helpt ook

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 21:41
Yana

Tegen brandend maagzuur:
- Gaviscon (in de Belgische apotheek): met munt- of anijssmaak. Helpt zeker wel. De fles staat naast mijn bed en ik neem regelmatig een slokje.
- Hoofd iets hoger leggen (2 kussens)
- Na 20u. geen koffie, alcohol, bruisende dranken, pikant en vettig eten meer...

De combinatie van deze 3 houdt het wel leefbaar.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 19:52

Online Status
Ik heb ook met name 's nachts last van maagzuur. Wat bij mij heel goed helpt zijn Rennies, die heb je in tabletvorm en vloeibare vorm. Ik neem iedere keer voor het slapen gaan 1 rennie en heb de rest van de nacht geen last meer van maagzuur.
Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar in Nederland mag je dit gewoon hebben van de vk. Het staat ook op de bijsluiter dat je het gewoon mag hebben tijdens de zwangerschap.
Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Groetjes, Dorenda

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 18:53
M'tje

Hoi meiden,

Vandaag weer bij de verloskundige geweest, nu 2 kilo er weer bij in 1 week tijd, ik denk dat als ik tot het einde ga dat ik wel tegen de 30 kilo aan zit
Ik heb nu een vervangster, ze vraagt wel hoe het komt of ik meer eet etc, maar verder doet ze er geen onderzoek naar, volgende week heb ik mijn eigen verloskundige weer en als ik dan weer veel aangekomen ben ga ik er toch eens over navragen of dat allemaal wel goed is.
Ons was nog steeds niet ingedaald jammer genoeg...
Verders ben ik alles echt beu nu, kan niet lang meer achter de comp zitten en zelfs op de bank liggen vindt ik ondraagelijk worden.
De kleine heeft ook aardig mijn ribben broos geschopt
Een grote buik is leuk in het begin, maar ben nu jaloers op diegene met een mooi klein buikje...

Christie, ik gebruik een drankje van de apotheek, iets anders helpt niet bij mij.

Liefs van ons!

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 18:50

Hey,

Ben terug van de monitor, vele harde buiken gehad, moet nu veel rusten, dus hetzelfde dan wat de dokter zei... Moet (gelukkig) niets nemen, maandag moet ik terug naar de gyne...

Ze hebben ook gezegd, als het nu moest komen dat ze het niet meer gaan tegen houden

We zullen maandag wel weer verder zien...

Mollie, fijn dat alles goed was bij de gyne, en je beebje heeft al een goed gewicht é, mocht ie vroeger willen komen, zal ie mss niet in couveuse moeten...

Ik ga nu wat eten, want m'n goesting is weer niet te stoppen vandaag

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 18:40
Selena

Online Status Bekijk profiel
Hey mossie,

Ik ken u probleempjes ondertussen ook hoor heb de zondag ook aan de monitor gelegen!Ook zeurende menustruatiepijn en harde buiken!

Moest toen ook aan de monitor en had 9 harde buiken op een half uurtje!

Nu maat ik adalat of zoiets nemen en veel rusten hé want ons kleintje moet nog even blijven waar hij nu is hoor!!!

Groetjes

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 18:38
mollie

hey,

ben juist terug van de gyne en ons prutske zou nu een 3kg wegen!
ik heb nog geen opening of zo, alles zat nog goed dicht.
t zal waarschijnlijk niet voor vroeger zijn heeft de gyne al gezegd...
mag binnen twee weken al weer terug naar de gyne en dan is het alle weken

christie, ik heb alleen 's nachts last van zuur en oprispingen. enkel door hoger te liggen gaat het bij mij beter, niet over maar toch...

groetjes
mollie

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 18:19
Junior

Hallo,
ik ben één van die mensen die het nog niet beu is
Laat die kleine maar zitten tot half augustus. Tot einde volgende week nog veel rusten en dan hoop ik daarna op nog 2 weekjes om de laatste voorbereidingen te kunnen doen en misschien nog is gaan eten samen met het ventje.

Allemaal veel succes met de laatste loodjes!

Junior

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 17:45
Christie

Hier vollop aan het genieten van onze laatste weekjes met zijn twee!
Mijn ventje zijnen congé is gestart en we proberen nu zoveel mogelijk te genieten in de mate van het mogelijke.
Voel wel vanalles gebeuren in mijn lichaam. Ik ben heel nieuwsgierig wanneer alles van start gaat gaan.

Hier wil ik ook zo vlug mogelijk alles inorde hebben.
Gisteren hebben we ons park en de verzorgingstafel in elkaar gestoken. Allé mijn ventje heeft da gedaan, ik heb gekeken.
Ben nu de enveloppes aan het schrijven voor onze geboortekaartjes...
en wil nu zo vlug mogelijk onze doopsuiker af hebben...

Ik mag pas 31- 07 terug op controle, hopelijk is alles al wat gezakt en krijg ik dan te horen dat het niet lang meer gaat duren.
Het komt nabij hé!

PS Ik heb nog altijd heel veel last van het zuur. Iemand een tipje om het wat dragelijker te maken.

Groetjes Christie

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 15:52

Hey miranda,

Dat is idd minder nieuws, maar toch niets ernstig ofwel? Ik duim voor je dat het niet nodig is...

Ik heb net nog eens naar de gyne gebeld ivm m'n harde buiken met menstruatiepijn, moet weer aan de monitor komen... om 17u
Ben benieuwd wat er uit komt, hou jullie op de hoogte!

Tot straks...

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 13:53

Online Status Stuur bericht
hey hey allemaal

weer effe geleden,heb effe bij gelezen en iedereen maakt het over het algemeen toch goed

er liggen er misschien een paar in het ziekenhuis op dit moment die bevallen zijn of gaan bevallen

jammer dat ik daar nog niet bij hoor...ben het ook beu , mja hoe langer hij blijft zitten hoe beter zeker

ik moet straks half uur aan monitor gaan liggen , is eerste keer ,ben eens benieuwd , vind best wel spannend ....

ale ik ga nog eens wat verder doen hier!
succes iedereen in ieder geval

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 13:06
groupy

Nog vergeten door het goede verloop vandaag bij de gyné... Er was ook ietsje minder goed nieuws;
Blijkbaar heb ik een extra lob heb aan de moederkoek. Dat wil zeggen dat als ik ga vloeien na de bevalling, de kans erg groot is dat ik een cutturage nodig heb (Dus een operatie na de geboorte )... Maar ja, daar zullen we nu nog maar niet bij stil staan hé.
Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 12:14
groupy

Binnie, 30 j, B, 1e kindje, 31/07/2008, echo 15/07
Yana, 36 j, B, 1e kindje, 02/08/2008, gyn 18/07, meisje
Emilie, 27 j, B, 3e kindje, 08/08/2008, gyn 30/07, 3de jongen!
Doortje, 25 j, NL, 2e kindje, 08/08/2008, geslacht verrassing!!!
Kaatje, 29j, B, 2e kindje, 9/8/2008, weer een zoon!
Natasja 25j, NL, 2e kindje 10/08/2008, jongentje
M'tje, 24 j, NL, 1e kindje, 11/08/2008, Meisje!
Sanne, 29 j, NL, 1e kindje, 12/08/08, vk 19/05, geslacht onbekend
Akoos, 30j, B, 2e kindje, 13/08/08, Echo 22/O7, Onbekend
Christie, 26j, 1e kindje, 14/08/08, echo 27/05
Manuela, 23j,B, 1e kindje, 14/08/08, een jongetje
Bolleke, 29j, B, 1e kindje, 18/08/08, geslacht verrassing!
Kacie, 28j, B, 1e kindje, 19/08/08, echo 22/07, meisje
Katleen, 24j,B, 1e kindje, 20/08/08,echo 06/06 geslacht gekend maar nog een geheim
Junior, 33j, B, 1e kindje, 21/08/08, echo 09/07, jongetje
kellytje, 26j, 3de kindje 23/08/08 geslacht houden we geheim!
mollie, 24j, B, 1e kindje, 25/08/08, echo 22/07, onbekend
beestje23, 24j, B, 1e kindje, 25/08/08, controle 24/07, gesl bekend
Groupy, 27j, B, 2de kindje 25/08/08, controle 30/07, jongetje
Anja, 35j, B, 1e kindje, 25/08/2008, Controle 18/7, meisje
Bippi, 33j, B, 2de kindje, 26/08/08, controle 22/7, jongen
selena, 22j, B, 1e kindje, 28/08/08, echo 29/07 gesl: jongetje
mossie_83, B, 25j, 1e kindje, 28/08/08, echo 28/07, geslacht onbekend
Linnilou,35 jaar, 3e kindje 29/08/08, geslacht jongetje
Maaike, 28j, B, 1e kindje, 31/08/08, vk 22/07, onbekend
beertje308, 24j, B, 2e kindje, 31/08/2008, geslacht jongetje controle 24/07

Bevallen op:
Missy, 25jr, NL, 1e kindje, 25/05/08, jongetje, Joris*

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 12:13
groupy

Maaike, kan eens deugd doen hé, er even tussen uit!

Net terug van de gyné. Alles was positief. De baarmoederhals was wel nog ietsje verkort, maar nog geen opening. Baby hangt wel erg laag, maar zover waren we al. Het is er op of er onder zoals ze zeggen. Langs één kant denk de gyné dat ik nog wel eventjes loop omdat er nog niet veel veranderd is. Ik zou wel niet mijn tijd uitdoen doordat ie zo laag ligt. En langs de andere kant kan het ieder moment gebeuren dat mijn water breekt doordat ie zo laag ligt... Maar, het is een ferm broksje naar het schijnt, bovengemiddeld. En omdat ik nu de 35 weken gepasseerd ben is het zo erg niet meer zei hij. Dus ja, ben gerust hé Ik heb in ieder geval nog 2 afspraken meegekregen; de 30ste juli (hij gaat 2 weken met verlof, vandaar zo rap) en de 19de augustus.

Oja, ik zat in de wachtzaal en daar zat iemand met een klein kind te wachten. Ze kwamen me vaag bekend voor. Tot dat ik de naam van die kleine hoorde "Tessa". Toen viel mn frank (euro) Beertje van hier op het forum. De wereld is klein

Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 08:51
Maaike

Lo,

Net terug van het laatste weekendje met mijn ventje! We zijn helemaal uitgeregend maar het was heel gezellig. Ik heb nog steeds nergens last van, geniet nog steeds volop. Vanavond naar de gyn.

M*

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 21:41
groupy

Hey iedereen,

Hier is ook alles in orde hoor, en ik wil ook alles tot in de puntjes hebben (écht nestdrang!) Mijn wederhelft was ook niet van hetzelfde idee, wou ook veel dingen in orde maken als ik in het zh lag. Maar daar heb ik rap een stokske voor gestoken Dus nu staat hier alles te wachten op een baby! Enkel nog dingen in de koffers bijduwen als het zover is.

Morgen weer naar de gyné. Ben benieuwd wat de situatie is. Ik hoop dat alles goed blijft tot aan 37 weken, en dan mag de baby van mij stilletjes komen. Allé, beter is natuurlijk pas later, 38 - 39 weken, maar ik ben het beu zé

Ja ja, de eersten zijn al aan het bevallen! Ik las bij juli dat Arwen ook bevallen is. Ze schreef hier toch ook mee (of ben ik mis) Spannend, ik wil ook!

Groetjes Miranda

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 21:36

Hehe,

Het lijstje van de geboren baby's is weer aangedikt....
Hopelijk is het nu begonnen...
Nu begint het echt wel spannend te worden vind ik, vooral voor diegenen die begin augustus uitgerekend zijn!
Wie zal de volgende zijn

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 17:16
Yana

Ik ben ook wel tevreden dat de kinderkamer klaar is: geschilderd en netjes gepoetst :-)
Qua bedje enzo heb ik zeker nog niet alles klaarstaan. Het meeste gerief staat gewoon op onze geboortelijst en ik zie wel wanneer het gekocht wordt...
De kinderwagen en maxi-cosi zijn al gereserveerd door meter en peter :-)
En de meubeltjes (bedje, commode) hebben we zelf tweedehands gekocht.
Maar bv. beddegoed en matrasje hebben we gewoon op de lijst gezet. Het kleine ukkepukje zal in't begin wellicht toch in de draagwieg van de kinderwagen slapen (zeggen alle vriendinnen mij)

Op zich is het raar dat het bedje daar "leeg" staat (niet opgedekt), maar anderzijds is dat toch maar aan het bestoffen hé, mocht ons beebje nog enkele weken blijven zitten.

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 15:47
amélieke

ja bij mij moet ook alles kraaknet zijn en wil het bedje al zetten maar mijn vriend zegt dat ik aan het doordraaien ben en dat hij het wel allemaal zal klaarzetten als ik in het moederhuis lig!
maar ik wil het zelf liever doen .
hebben jullie al wat klaarstaan?

grtjs amélie en
Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 15:42
Anja

Hallokes allen,

bedankt da jullie zo snel reageren, doet toch goed hihi
Zal hopelijk wel goed uitdraaien maar blijf jullie op de hoogte houden hoor.
Vind da je hier toch wle heel veel steun hebt van allemaal en da heb je nodig hé, en sta er alleen voor dus, is toch leuk

groetjes en kusjes van mij

xxxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >